Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Dr. Akula válasza Chaser (#50) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Ezt az sg-s "pc-s játékoknak leáldoztott" topikból szedted? :D Teljesítményre mindig szükség lesz, ha már 4K-val elbír az IGP is, akkor épp a 8 meg 16K-ra lenne szükség. Sose lesz olyan amikor az IGP elég lesz. Kivéve ha összeintegrálják a 2 kazánt, a 140W-os procit a (2x) 300W-os vga-val.

[ Szerkesztve ]

(#52) Chaser válasza Dr. Akula (#51) üzenetére


Chaser
titán

Nem, a matek ezt mondja, egyre tobb notebook, kevesebb pc, egyre erosebb igp-k, integralt rendszerek, fejlodo konzolok, bena konzol port pc jatekok, nem azt mondom h a kovetkezo 5 evben tunik el a diszkret vga, lehet kell neki 20 is, de el fog tunni, eloszor csak imc kerult cpu-ba, aztan mar igp is, eszaki hid, lassan a deli hid is ott lesz, igp-k erosodnek, diszkret rendszerek egyre kisebb meretben egyre nagyobb teljesitmenyt tudnak, a vilag ekozben folyamatosan mobilizalodik
Es persze nem kis hazank szukos anyagi es latokuru mivoltat kell matekozni, hanem az egesz sargolyot

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#53) Dr. Akula válasza Chaser (#52) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Nemcsak az IGP egyre erősebb, hanem a játékok hardverkövetelménye is. Lehet hogy nemsoká egy fullHD-s játékot is el fog bírni egy IGP, de mostmár 4K-val kéne megküzdenie. Egy komolyabb proci 140W, egy csúcsvga 300W, és csak azért ennyi, mert már így is vissza van fogva a teljesítménye, ennél többet nem vállalnak a gyártók. Pedig mindig mindenből lehet többet beépíteni, a teljesítményigénynek nincs határa. Ezzel egy IGP sose tudott, soha nem is fog tudni versenyezni. Nem a mai kor hardverigényét kéne egy ilyen IGP-nek a jövőben elérnie, hanem az aktuális korét. Az akkori dGPU-k mindig többet fognak tudni. Jelenleg 140 + 2x215 W az ami már meg tud hajtani folyamatosan egy 4K-s játékot. Még egy nem is kapható 100W-os Kaby-G se tudná. Mire lesz olyan IGP ami ezt meg tudja oldani 15-45W-ból, addigra az már senkit se fog érdekelni, mert a 16K lesz épp az alap.

A vga kártyák 1 módon tudnak eltűnni: egy teljesen más komputer architektúrával, pl. kvantumszámítógép, szeves processzorok, vagy valami olyasmi amire ma még gondolni se merünk. Amíg lesz szilícium alapú számítógép, addig vga is.

[ Szerkesztve ]

(#54) Chaser válasza Dr. Akula (#53) üzenetére


Chaser
titán

a 4k csoda betetőzik, afölött felbontás már minek, hova?:) mekkora monitor kell 4k-hoz? még közelről is nagy h pixeleket láss, 8k meg pffffffffff, 16k meg hagyjukmárnefárasszzzzzzz' :d
a szemünk korlátolt, az igp be fogja érni a felbontást, fogalmazhatok így is
ez csak az egyik, a másik h miniatür méretben is már tudnak asztali teljesítményt hozni, az is elképzelhető a jövőben már lapra integrált vga-k lesznek, de maga a diszkrét vga sztem repülni fog, idő kérdése

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#55) Dr. Akula válasza Chaser (#54) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

""a 4k csoda betetőzik, afölött felbontás már minek, hova?
Valószínűleg oda, ahova a 640k feletti memória. :D

"még közelről is nagy h pixeleket láss"
Mekkora kijelzőn? Először a 32" is nagy volt, most észre se veszem hogy nem a melós 24" előtt ülök. El tudnék viselni 50-60"-et is.

"miniatür méretben is már tudnak asztali teljesítményt hozni"
Ha tudnának, nem gyártanának külön asztali hardvert. Csak a 140W-os proci kiégetne egy notit, és még akkor vga nincs is benne. Vajon miért nincsenek 16+ magos notik? És az Nvidia MaxQ is arról szól hogy vissza kell venni az órajeleket hogy ne follyon el a noti a saját hőjétől. PC-ben meg max raksz bele egy vízhűtést és mehet tovább.

(#56) lezso6 válasza Dr. Akula (#55) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A szemednek nem végtelen a felbontása. Manapság inkább az a probléma, hogy nem lehetek túl távol a monitortól, különben nem tudom elolvasni mi van odaírva. :D A DPI értékek ma már elég magasak, nem igazán van értelme növelni a felbontást, hacsak nem a képernyő mérete is nagyobb lesz. Pl asztalra a 4K-nak nekem 43"-nál van értelme, ha 70-80 cm-ről bámulom. Felette már értelmetlennek tartom.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#57) TTomax válasza lezso6 (#56) üzenetére


TTomax
nagyúr

Értelmes DPI scaling kell meg jó implementálás az OSbe és akkor nincs ilyen probléma,lásd apple,5K.Biztos,hogy láttatok már játékoban olyat,hogy kerités,korlátok,padok élei rácsozata hullázik meg össze-vissza törik... na az tünne el kb minden játékban,csak ma még a gpuk nem elég erősek hozzá.Gyakorlatilg az SSAA meg az MSAA is erre épül,ezért felezik kb a teljesítményt x2önként...

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#58) Chaser válasza Dr. Akula (#55) üzenetére


Chaser
titán

oké, lehet neked 100" is kicsi lenne, az emberek 99%-ának azért annál kisebb méret....( : 40" is nagy közelről, 55-60 már pff, és oda is max 4k, ott vége, ülhetsz te 200" kijelző elé 16k-val is, vegyél hozzá pár új fejet meg szemeket:)
már van miniatűr desktop szint, nem max q
a felbontás és a méret megáll, az igp folyamatosan fejlődik, ennyi

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#59) Dr. Akula válasza lezso6 (#56) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

"A DPI értékek ma már elég magasak, nem igazán van értelme növelni a felbontást, hacsak nem a képernyő mérete is nagyobb lesz."

Hát én pont úgy szeretném. Az én szemem se jó már, de simán feltűnik egy 32"-esen hogy nem 4K, hanem csak WQHD vagy fHD amit látok. Milyen jó lett volna ha anno nem ragad le 640x480-nál a Diablo2, most nem csak Minecraftként lehetne futtatni. :D (Tudom hogy a LOD már 800x600, de 1. azt bottal se, 2. 4K-hoz képest igazából tökmindegy.)

[ Szerkesztve ]

(#60) Dr. Akula válasza Chaser (#58) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Notin 13"-en is keveslem a fHD-t, igaz a 4K túlzás lenne oda, de egy WQHD azért elférne.

(#61) Chaser válasza Dr. Akula (#60) üzenetére


Chaser
titán

retina on the go ( :
van aki 5" telefonnál is kevesli a fhd-t, de a jó hír itt is az, a szemünk érzékelése véges, és akárhogy matekozol, legyen 32k a limitünk, ott megáll, igp viszont mindig fejlődik tovább, a gyártás tech is folyamatosan fejlődik, egyre kisebb, egyre nagyobb teljesítményű chipeket tudnak csinálni, egyre kisebb fogyasztással
csúnya dolog a matek:)

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#62) lezso6 válasza TTomax (#57) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Igen, jó lenne végre értelmes DPI scaling winbe, de valószínűleg sosem lesz. De ha ez is megvan, akkor sincs nagyon értelme nagyobb felbontásnak. Pont jó az a DPI, ami a windowsnál alap, mert az olvashatóság és pixelesedés határán van.

Ja, hát ez a bajom a játékokkal, amiről beszélsz. Nálam az élsímítás kötelező, a CRT időszakban 1280x960 helyett inkább játszottam 800x600 + 4x AA-val, mert a pixelesedést jobban viselem, mint a recéket. LCD-vel ez már nem opció, hisz nem natív felbontásban ocsmány homályos képük van.

Nagyon régen (Geforce3 előtt!) tényleg kellett a GPU-erő, de az csak azért, mert akkoriban csak SSAA volt, ami lassú. Manapság nem a GPU-erő hiányzik az AA-hoz, hanem a játékmotorok szarok, és sokszor csak részben vagy egyáltalán nem támogatják az MSAA-t. Az MSAA teljesítményhatékonyságban kb a legjobb lenne, bár pl átlátszó textúráknál trükközni kell, tehát önmagában kevés, de jó kiinduló alap.

Később kb ezért jöttek az utófeldolgozásos meg temporális (FXAA, MLAA), melyek rohadt gyorsak, segítenek az MSAA problémáin, de önmagában a minőségük nem az igazi, sokszor homályosítanak, ami szerintem rosszabb, mintha nem lenne AA. Ha ez nem tetszik (nekem nem), akkor ott a DSR / VSR, melyek játékmotortól függetlenül kifogástalan minőséget biztosítanak, de cserébe nagyon lassúak, kb mint egy SSAA.

Akkor mi legyen? Szerintem a játékokmotorokba kéne építeni normális AA-t (pl MSAA + postprocess), ami a lehető legkisebb teljesítményveszteség árán hoz jó minőséget. A postprocess önmagában ocsmány, a DSR / VSR pedig döglassú. Kellene egy jó kompromisszum a kettő között.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#63) Dr. Akula válasza Chaser (#61) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Fejlődik, de nem csak az IGP, hanem az igények is. Ha már nagyon nem tud mit csinálni a GPU, ráeresztik a ray tracinget meg a voxelgrafikát, aztán egyből lehal. :) Nem tudok elképzelni olyan élethelyzetet ahol egy IGP mindenre elég lesz, sztem még Bill Gates se, pedig neki a 640k RAM is elég. :D Teljesítményből sose elég, és az aktuális IGP mindig is gyengébb lesz az aktuális dGPU-nál.

[ Szerkesztve ]

(#64) Chaser válasza Dr. Akula (#63) üzenetére


Chaser
titán

20 éve is sok mindent nem tudtak elképzelni, mára megvalósult, esetenként túl is tett a képzeleteken...:)
ipari környezetben lehet létjogosultságuk később, de egyébként otthonra nem
lazán lehet már nem is lesz benne business x idő után, jelenleg amd aki vga-t is gyárt, rajta kívül nv, és ennyi nagy van, amd már jó ideje elindult a cpu-vga összekapcsolás rögös útján, idén először lett belőle valóban érdemi párosítás, 10-20 év múlva ki tudja? esetleg intelnél is összekapnak megint egy vga csoportot amit szét bombáztak, mert a jövő bizony ez, alsó kategóriát már elérte amd, ha elérik közepet is gyakorlatilag saját platformjukra csak felső kategóriára kellene diszkrét
és itt jön be a szűkös jelenlegi sávszél, ami az egyre gyorsuló ramokkal szintén egyre gyorsul, ott a hbm is, meg fogják oldani, h ne legyen a sávszél ennyire szűkös, akár saját dedikált helyet is el tudok képzelni külön vga ramnak, aztán a user annyi memóriát vesz az integrált vga-jahoz amennyit akar, sok lehetőség van

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#65) Dr. Akula válasza Chaser (#64) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

De ez fizika, az sosem változik. :) Nagyobb helyen többminden fér el, és jobban is lehet hűteni.

"amd már jó ideje elindult a cpu-vga összekapcsolás rögös útján"
Muszáj volt követnie az Intelt. Az Nvidia is szeretné, csak nem tudja. Az IGP nem a dGPU kiváltására jött létre, hanem némi alapszintű grafikára. Régebben a chipsetben volt, most átköltözött a prociba. Mint a memóriavezérlő, bár az időnként visszamegy a chipsetbe (Broadwell, asszem), de csak kényszerből. A kezdetektől így volt ez, nincs ebben semmi új.

"esetleg intelnél is összekapnak megint egy vga csoportot "
Volt itt vmi hír hogy az Ice Lake 2x annyit fog tudni IGP-ben mint az elődje (kb 2x0 :D), de mivel eddig is volt Iris Projuk papíron, majd csak akkor hiszem el hogy felébredtek, ha már a kezemben tartom a cuccost. A Kaby-G sajnos csak luxusprofitos termék lesz, nem célirány.

Szóval ahogy fent írtam, a nagyobb rendelkezésre álló hely, és amivel azt ki lehet tölteni, mindig generál egy jobb vga-t mint az aktuális IGP. Amire van igény - márpedig a teljesítményre mindig van - arra lesz megoldás is.

(#66) Chaser válasza Dr. Akula (#65) üzenetére


Chaser
titán

az igp valamikor úgy indult ahogy mondod, hangsúly a valamikor szón, rég túlnőtte magát
a fizika is jó dolog, hiába fér kijelzőre több tartalom ha nem látod....:) az emberi szem érzékelése véges, a belátható felület is - közelről - nyilván nem 3m-ről fog senki dolgozni/játszani, aminél már ok lenne 100" 16k, 65" 4k is bőven jó 2-3m-re, és pc-t legtöbben közelről bámulnak, akár munka akár játék, különben mondjuk úgy, alaposan megnő a user input lag ( : magában megjelenítéshez, videókhoz nem kell erős gpu, lásd az új amd apuknak nem gond 4k/60hz lejátszás sem

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#67) Dr. Akula válasza Chaser (#66) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

"a fizika is jó dolog, hiába fér kijelzőre több tartalom ha nem látod"

Nem az jelenti a terhelést, hogy kirajzolj egy sárga pixelt, hanem hogy ki tudd jelenteni hogy az ott miért pont sárga lesz. Ray tracingre "kicsit" több erőforrás kell mint 2D pasziánszra. És mindig lehet fokozni, a fizika korántsem valósághű még, az élőlények mozgása, mimikája, az AI útvonalkeresése, stratégiaalkotása nagyjából a 0 körül mozog, előre megírt scriptekkel csalnak most, hogy ne vedd észre túl hamar a hiányát. Ha már megvan mit kell kirajzolni, akkor a maradék aprómunkát valóban képes elvégezni egy IGP is, de az odavezető utat jelenleg egy quad-SLI dGPU se.

[ Szerkesztve ]

(#68) 0P1 válasza snecy20 (#49) üzenetére


0P1
aktív tag

Almát hasonlitasz körtéhez, ez nem tul korrekt :)
Ha AMD-ről beszélünk, hasonlitsd össze, hogy ma milyen teljesitményt lehet egy 300W os TDP kerettel gazdálkodó Vega 64-el elérni, és mit egy 65W TDP-s 2200G-vel. (A 65 W-on a CPU és az IGP is osztozik)
Na ez a korrekt összehasonlitás. Mindkettő Vega. És most mondd, hogy a grafikai teljesitmény nem a fogyasztáshoz kötött :)

(#69) 0P1 válasza Chaser (#50) üzenetére


0P1
aktív tag

"ha fizikailag egy tokban van, akkor integrált...:)"

Hát ez elég tág értelmezése az integráltnak :)

integrated graphics definition

"Placing the computer's display circuitry in the chipset on the motherboard or on the same chip as the CPU. Integrated graphics shares memory with the CPU (see shared video memory)"

Na ezek közül egyik sem igaz a Kaby Lake G-re, se egy chipen nincs, se közös memória nincs
Mielőtt megszólnál, hogy ez csak egy definició: tájékoztatlak, mindenki ezt érti IGP alatt. :) Még maga az Intel is úgy reklámozza a Kaby Lake G-t, hogy "Includes discrete graphics on package", sehol se nevezi integrated graphics-nak a Radeont. Van persze Integrated Graphics is, egy chipen a CPU-val, ami osztozik a rendszermemórián, de az nem Radeon, hanem Intel® HD Graphics 630.

[ Szerkesztve ]

(#70) Chaser válasza Dr. Akula (#67) üzenetére


Chaser
titán

jelenleg, majd, van különbség, egykori csúcs vga-k szintjét hozza ma az új amd apu, elképzelhetetlen volt ez is sokaknak, a történet elindult
az h nem tudnak/akarnak progamozni a lényegen nem változtat
pc-s játékok meg pffffffffff, konzolok is fejlődnek és kicsivel egyszerűbb ott az élet, régen pc nagy szabadságot jelentett konzolhoz képest, ma már nem - feltételezzve, h mindkét platformra megveszi a user az adott játékot és nem warezol -
azt mondom van neked egy véleményed, van nekem, folytassuk 20 év múlva...:) - vagy esetleg közben, amikor újabb szintet lépnek az integrált megoldások -

szerk: 0P1
egyszerű, ki tudod venni a cpu-ból fizikai bontás nélkül? nem, integrált, a cpu-val vagy kénytelen megvenni, ha kell ha nem, amennyiben lehetne kapni anélkül is, később akkor sem tudnám beletenni
de maradjunk a "hagyományos" igp-nél, az is fejlődik, a diszkrétek miniatürizálása és integrálása úgy szintén, ez a jövő - mobiltelefont sem tudtak sokan elképzelni, én még abbana korban nőttem fel mikor a tárcsázós csörögdére is hónapokat kellett várni és hatalmas szó volt ha volt vkinek telefonja ( : - ma már?.....:)

[ Szerkesztve ]

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#71) Dr. Akula válasza Chaser (#70) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

"egykori csúcs vga-k szintjét hozza ma az új amd apu"
Mindig csak egykori vga-k szintjétét fogja tudni, sose a kortársét.

A pc-s játékokon a DirextX absztrakciós szintek lassítottak sokat, ezt küszöböli ki a DX12, nem lesz mostmár sok különbség. Teljesítményben viszont igen. Az más kérdés hogyha egy játék konzolport, és direkt csak az adott hardverszintre van megírva, a többit leszarja, akkor nyilván lehetetlen gyorsítani, max órajellel.

"azt mondom van neked egy véleményed, van nekem, folytassuk 20 év múlva"
Oké. Bár elég megnézni az sg-s "pc-s játékoknak leáldozott" szenvedést, már kb. ennyi ideje csinálják, és csak nem akar leáldozni azóta se, viszont a konzolt lassan leváltja a mobiltelefon. :)

(#72) yoeuromail


yoeuromail
tag

Na ha már ez a dpi meg felbontás van nekem anno inkább 1920 mellé az 1200 passzolt az 1080 az csúnyább volt nem azt vettem.
Mostani monitoromnál épp elég kategória 32"-hoz de lehetne jobb is még.

Eladó: i7-4770K MSI GTX 1060X3G, LG W2452V

(#73) Chaser válasza Dr. Akula (#71) üzenetére


Chaser
titán

semmi közöm az sg-hez, nem is olvastam, sok minden változott elmúlt 10 évben, notebookok is nagy teret nyertek, desktopok visszaszorultak, mammutok is kihaltak valamikor:)
az egy dolog, hogy igp korábbi vga csúcsszintjét fogja tudni hozni, de egy idő után a felbontási limit miatt eléri a végét, idő kérdése, egyébként maga a pc-s játék is, volt egy szép korszaka, elmúlt, mai modern verziónak is van célközönsége, de pl ha bányászkodás így zajlik és nem zuhan meg, már innen is bukta a játék, ha ez tartana több évig bizony sokan váltanának konzolra, pc-s játék fejlesztések meg drasztikusan visszaesnének, aztán sok év múlva már nem feltétlen nagy közönsége lenne az olcsó vga-nak és nem létező játékoknak
lehetne erről diskurálni, a világ mindenféleképp a mobil megoldások felé halad, és a kész rendszerek felé, őszintén nekem se sok kedem van újra driverekkel szívni, meg hónapokat várni adott játéknál esetlegesen patchekre
asztali pc-m nekem már csak azért lenne mert megtehetem, elvétve használnám, és sokan vannak ezzel így - csak mert részedről a 32" kijelző is lehetne nagyobb ( : -

szerk: yoeuromail a kedvencebb' monitorom 1920x1200:) az újabb "csecse" már csak fhd

[ Szerkesztve ]

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#74) snecy20 válasza Chaser (#70) üzenetére


snecy20
veterán

Csak viszonyításképp: A 6 évvel ezelőtti csúcs HD7970 jó 2-3x erősebb még mindig mint ez a most debütáló AMD APU. :)

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#75) Chaser válasza snecy20 (#74) üzenetére


Chaser
titán

nem is azt érte be, és nem is annyit fogyaszt...:) szolgáltatásokban is sokat ver rá, és ő az első fecske, többi gyenge próbálkozás volt, ahogy cpu-nál is az ezt megelőző sok év max vegetációnak hívható, most szintet léptek
ami ugyanakkor hozhatja magával amit korábban mondtam, hogy intelnél újra hadrendbe állítják a szétvert vga részleget, ami épp kezdett volna beindulni mikor stornozták 1-2-3 éve
a nagyobb áttörés pedig a sávszél megoldásával jön majd el, ezt is mondtam korábban
ezekről tényleg lehetne rengeteget filózni, de nagyon sok tényezős történet, és akár bármikor beugorhat új versenyző, még az is lehet nv-t egyszer megveszi intel, ahogy amd tette az atival
évek múlva majd körvonalazódik merre megy tovább a mese

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#76) 0P1 válasza Chaser (#75) üzenetére


0P1
aktív tag

"még az is lehet nv-t egyszer megveszi intel, ahogy amd tette az atival"

Hmm . Azért itt eléggé különböző méretarányokról van szól. amikor az AMD megvette az Atit, (5,4 Mrd dollárért), az AMD market cap-je 18 Mrd dollár volt, az ATi-é 4 Mrd, és az AMD készpénzben is 4,2 Mrd-ot ki tudott csengetni az Atiért (többi részvénycsere volt). Persze nagy falat volt az AMDnek az Ati, azt nem lehet tagadni, majdnem a torkán is akadt de azért mégis egy majdnem ötszörös méretű cég vásárolta fel a kisebbet.

Ezzel szemben az nVidia market cap -je jelenleg 150 Mrd, az Intelé 222 Mrd , vagyis eléggé hasonló méretű cégekről beszélünk, és az olló rohamosan szűkül, igy ott maximum összeolvadásról lehetne szó. De ez irreális feltételezés, mert ez jelenleg egyik cégnek sem áll érdekében, az antitröszt aggályokról nem is beszélve (A konszolidált GPU piacon elég brutális részesedése lenne az új cégnek) .

Ennél még annak is nagyobb lenne az esélye sokkal, hogy az nVidia veszi meg az AMD-t, még zsebből ki is tudná fizetni, és versenyjogilag is kevésbé lenne problémás, egyedül a dGPU piacon jelentene problémát a dolog. De persze ennek sincs realitása jelenleg, nem sok mindent tudna kezdeni az AMD-vel az nV, egyszeerűen nincs rá szüksége.

[ Szerkesztve ]

(#77) 0P1 válasza 0P1 (#76) üzenetére


0P1
aktív tag

(#78) lezso6 válasza 0P1 (#76) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Eleve Jen-Hsun Huang nem hagyná, hogy az általa alapított céget bekebelezze bármi. :D Másrészt az Intelnek nincs szüksége az NV-re. Intelnek Rajára van szüksége, s ő minden bizonnyal fog csinálni az Intelnek egy ütős GPU-t.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#79) Dr. Akula válasza Chaser (#73) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

"egy idő után a felbontási limit miatt eléri a végét"
??? Még mindig nem a pixelkirajzolással van a gond, hanem annak kitalálásával hogy mégis milyen pixel kerüljön oda. Geometriai transzformációk, effektezés, AI, stb. Ezekből melyik szól a felbontásról?

"maga a pc-s játék is, volt egy szép korszaka, elmúlt"
Már 20 éve ábrándoznak erről a konzolosok, lehet készülni az újabb 20 évre, meg az azutánira! :)

"mai modern verziónak is van célközönsége"
Akinek a Stalker helyett nem elég a Pokemon. Van ilyen, nem is kevés. :) Először a bill+egeres irányítást kéne megoldani, de nem ilyen xim4 féle félmegoldással, hanem pc-s módon, alapból. Aztán kéne értelmes (nem gülüszemű-kócoshajú) játékkínálat is. Aztán lehetne arról beszélni hogy vált-e az ember. Nem mondom hogy megoldhatatlan feladat, de így hogy neki se akarnak kezdeni, eléggé az.

"pc-s játék fejlesztések meg drasztikusan visszaesnének"
Épp most csinálja meg az MS hogy ugyanazzal a kóddal (persze külön fordítóval) letudhassa a fejlesztést konzolra és pc-re is. Ezek után minek dobná a piac felét? A coinosok persze most nagy gondot okoznak, de előbb-utóbb az MS fog odaszólni hogy gyártsanak már gémer videokártyát is, vagy "véletlenül" nem fog működni a miner kártya se Windowson.

(#80) Chaser válasza 0P1 (#76) üzenetére


Chaser
titán

azért az megvan, hogy nem jelenről beszélünk, hanem a jövőről?:) sztem elmúlt 10 évben láttunk épp elég dolgot ami elképzelhetetlen volt, informatikánál maradva itt a csodálatos bányászkodás

Dr. Akula

utoljára, matek...az igp mindig fejlődik, egyszer eljön a felbontás ami után felesleges bohóckodni, már a 4k is súrolja, programozni nem akarnak/tudnak normálisan, igazán nagy effekteket én még nem láttam csak elvétve játékoknál látványvilág szempontjából, valószínűleg már most is megfelelő hw-ek lennének ennél sokkal többre, ahogy a varázsló is mondta, úgy nehéz, ha alapjaiban rosszul közelítik meg - így egyszerűbb, nem kell hozzá sok és jól képzett programozó -
továbbra sem vagyok konzolos, sosem volt, ha csak a régi piaci nintendo annak nem számít ( : fénykorán már rég túl van a pc-s játék, lett bőven alternatívája
ms csinál amit akar, azt talál ki amit akar, időben visszamenni nem tud:) majd a gyakorlat megmutatja mire elég, és előbb-utóbb az a diszkrét vga megszűnésére ugyanúgy igaz lehet, mint az intel akármilyen próbálkozására
az igazi real 3d játék és játékélmény pedig a 3d-s világban van, engem az sem érdekelne ha holnap megszűnne az össze játék és vga:)..de a konzolok se hatnának meg ( :
és itt befejeztem, mint mondtam, 5-10-15-20 év múlva majd lehet folytatni

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#81) Dr. Akula válasza Chaser (#80) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A videokártya is ugyanúgy fejlődik, ugyanaz a matek. Mindig a felbontással jössz, 1 pixelnek nálad mennyi az erőforrásigénye? Mert a valóságban ez nem csak annyiból áll hogy megadod az RGB értékeit oszt jónapot, hanem valahonnan tudni is kéne hogy mik legyenek azok. Ez pedig sokmindentől függ. Egy .jpg képnél nincs mit gondolkodni rajta, egy ray-tracingnél meg van. Ugyanaz az erőforrásigény? Mi az az erőforrás, ami nálad már "mindenkinek elég lesz"? Nevezd meg, tudok mondani olyat, ami annál többet igényel! Mindig.

(#82) lezso6 válasza Dr. Akula (#81) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Az IGP-k és dGPU-k közötti rés egyre kisebb. Nézzük pár szériát:

HD 4xxx, ami kb 10 éves:

felső kategória: 800 SP
közép kategória: 320 SP
alsó kategória: 80 SP
integrált: 40 SP

20 : 8 : 2 : 1 arány

GCN2, ami kb 5 éves:

felső kategória: 40-44 CU
közép kategória: 28-32 CU (ez átnevezett GCN1 vagy GCN3)
alsó kategória: 14 CU
integrált: 8 CU

~5.5 : 4 : ~2 : 1 arány

GCN5 (Vega), ami aktuális:

felső kategória: 64 CU
közép kategória: 24-32 CU (Kaby Lake-G és Vega Mobile)
alsó kategória: 16 CU (valószínűleg, már ha lesz)
integrált: 11 CU

~6 : ~3 : ~1.5 : 1 arány

Utóbbit vissza is fogták egy kicsit, mert házon belül veszélyeztetné az RX 550-t. Rohadék módon erősödnek az IGP-k. S ez már az Intel HD 3000-nál is észlelhető volt, a leggagyibb mobilos diszkrét NV-k szintjét már ez is hozta, ami azelőtt elképzelhetetlen volt.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#83) 0P1 válasza lezso6 (#82) üzenetére


0P1
aktív tag

Nem lehet, hogy ez azért van, mert az AMD architektúrája egyre kevésbé jól skálázódik felfelé, mivel egyre inkább az IGP-kre koncentrál?

Egyébként ha a 10 évvel ezelőtti arányokat nVidián nézzük:

felső kategória: 128 SP
közép: 32 SP
alsó: 16 SP
inegrált (nForce) : 16 SP

arány 8:2:1:1

Ha meg a mait nézzük (Pascal) - itt ugye IGP már nincs nVidia térfélen, miután időközben a CPU-val került egy chipre a GPU a northbridge-ről, ami nV-nek nincs, ehelyett van belépő szint, ami a konkurrens IGP-knek megfelelő teljestmény szint. .

felső: 30 SP
közép: 10 SP
alsó: 5 SP
belépő - IGP szintű: 3 SP

arány: 10:3,3:1,7:1

Itt nem látni olyan látványos közelitést, ugyanannyira fényévekre van a felső kategória az IGP/belépőszinttől, mint 10 évvel ezelőtt, sőt ...

Amig a PC létezik, mint játékplatfom, mindig lesz igény diszkrét GPU-kra. Casual gamereknek / non gamereknek megfelelő volt 10 évvel ezelőtt is az IGP-k teljestménye, és ma is csak nekik az.

Akinek pedig nem kell nagy teljestmény, nem akar nagy részletességgel, magas FPS-sel nagy felbontáson játszani, és inkább árérzékeny, annak a PC továbbra sem opció, integrált grafikával sem. Egy Raven Ridge 2400-as konfig alaplappal, RAM-mal, SSD-vel, házzal, táppal, perifériákkal együtt azért nem áll meg 700 USD alatt, amiért cserébe kapsz egy konfiigot, amivel jó esetben medium részletességgel eldöcögnek elfogadható FPS-sel a játékok 720p-ben. Hát ennél jóval olcsóbban kapsz egy One X-et (PS4 Pro-ról nem is szólva), amik ha a dGPU-s gaming rig-ek teljestményétől messze is vannak, de egy ilyen IGP-s megoldásnál azért jóval jobb grafikus élményt biztositanak. Ez egy One S vagy egy PS4 Slim teljestményétől is messze vannak, amik kevesebb, mint fele annyibe kerülnek, mint egy erre épitett konfig.

Szóval PC gamingre én továbbra is életképtelen megoldásnak tartom az IGP-t, Raven Ridge ide vagy oda, nem látok én itt olyan drámai változást az elmúlt 10 évben.

(#84) lezso6 válasza 0P1 (#83) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Az első Tesla-alapú GeForce IGP 8 SP-t tartalmazott, nem 16-ot. Amikor jött a Tesla 2.0 (GT200), azután valamivel érkezett csak a 16 SP-s NV IGP. Tehát valahogy így volt:

8xxx széria:

felső kategória: 128 SP (G80)
közép kategória: 32 SP (G84)
alsó kategória: 8-16 SP (G86)
integrált : 8 SP

16 : 4 : 2 : 1 arány

Ekkor jött a nagy 9xxx átvezős buli meg a 2xx, itt elég sok variáció volt:

felső kategória: 192-240 SP (GT200)
felső-közép kategória: 96-128 SP (vegyesvágott G92, GT215)
közép kategória: 64 SP (G94)
alsó kategória: 32-48 SP (G96, vágott G94, GT216)
integrált: 16 SP

15 : 8 : 4 : 2.5 : 1 arány

De az arányok stimmelnek.

Én nem mondom azt, hogy a dGPU eltűnik. Csak annyi az állításom, hogy az IGP-k alulról zabálják a dGPU piacot. A legtöbben pedig ilyen GPU-val nyomulnak, szóval nekik elég. Pl öcsém is egy Kaverivel játszik 3 éve, manapság persze kevés már, de egy Raven Ridge-dzs bírna nála újabb 3 évet. Belőlük van sok. Az más kérdés, hogy nekünk az IGP sosem lesz alternatíva. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.