Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#33) Auratech


Auratech
őstag

Embersofőr esetén esélyes lett volna, hogy legalább kormánymozdulatnyi kísérlet legyen.
Ugrott elém már kutya, macska.. az úton. Gurult elém ki labda is. Faluban is. Városban is. 30 éve vezetek.
Embersofőr esetén adott sebességnél, forgalmi viszony esetén a sofőr nem lenne hibáztatható. Nem számíthatott volna az út közepén kóricáló gyalogosra, ahogy egy platóról lepottyant hűtőgépre se..
A gyalogos sara, hogy teljesen rossz helyen van a a töksötétben. Hagyományos szituban.

Autonóm eszköz esetén viszont egyértelmű az Uber sara, hiszen a robotjárműnek adott sebesség mellett a teljes féktávolság+reakcióidő (90-nél ez 50-60 m minimálisan egy modern autónál) többszörösére vonatkozóan pontosan érzékelnie kellene sötétben világosban, esőben, fagyban, mi van előtte, ami az úttest síkjából 3-4 cm-nél jobban kiáll. Radar, lidar, ultrahang, kamera.. Oldalra is, hátra is..
Ez a baleset pont úgy néz ki, mintha az autó által megvilágított útszakaszt nézné egy kamera és semmi mást. Aztán az ütközésig kábé 10-20km/órával lassul... Magyarul kábé 60-70-nel üti el. A fékezést kísérő bebólintás sem érzékelhető igazán. A kamera egyszerűen nem "hitte" el, amit lát..
Egy Tesla megállt volna. ? Szerintem igen.. Ki volt kapcsolva az éles figyelem.

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.