"(pl. a taxik sárgára festése pont a vásárlókat szolgálja, hogy egyértelműen felismerhető legyen ki a hivatalos taxis és ki nem)"
-szerintem a sárga rendszám és a taxi tábla a tetején bőven elegendő, hogy felismerjem, hogy az egy taxi. Egyedül Budapesten kötelező, hogy sárga legyen, de valahogy megtalálják a taxikat máshol is
-Mivel tiltani nem tiltja senki, hogy akkor is sárga legyen a kocsi, ha nem vagyok taxis, így ha nem vagyok hivatalos taxi, de az utasoknak fontos, hogy sárga legyen a taxi, akkor én is megcsinálom --> felesleges megkövetelni, majd eldönti egymás között a kereslet/kínálat
A felelősség kérdése elég könnyű: azé, aki meghozza a szabályt. Pont ezzel kezdtem: Ha az ügyfelek nem igénylik, hogy meglegyen egy adott szabály, akkor el kell gondolkodni, hogy valóban az ő érdekük-e. Sehol nem utaltam arra, hogy eszetlenül hajigáljuk ki a szabályokat.
Az építőiparra visszatérve: részben igazad van. Energiahatékonyság szabályzásánál pont elértünk oda, hogy itt is túl magasra tették a minimum mércét. Tavaly kaptam meg a lakhatásit az új építésű házunkra. Mikor elkezdtük az építkezést egy A, A+ os ház volt tervben. Követtük a tervet, de ha ma építenénk ugyanazt, nem kapnék rá engedélyt. A gázszámla a leghidegebb hónapokban 25k körüli és ebben benne van a meleg-víz és a főzés is (160 nettó nm).
(#70) Tapsi
Taxik esetében megszabják a desing-t, megszabják az "üzlethelyiség" méretét
Éttermet nyithatok egy lakókocsiból is vagy egy bódéból. Nem írják elő, hogy a ház falát, vagy a bódét konkrét színűre színezzem.
"munkavédelmi, tűzvédelmi, élelmiszerbiztonsági"
Egyik sem minőségi szabályozás. Attól, hogy minden másnap leégeti a kezét az alkalmazott attól én még kaphatok kiváló minőségű kaját. Csíziót használni sajt helyett teljesen biztonságos, de mégis minőségi különbség.
Ha egy autó átmegy a műszakin, akkor az rendben van nekem is, meg annak is, aki sofőrködik. Ha nagyobb használat miatt szükséges a gyakoribb műszaki, akkor legyen szükséges annak is aki nem taxi csak sokat megy, mert akkor ugyanúgy nem biztonságos.
Ha meg csak részmunkaidőben taxizok, akkor miért is kevésbé biztonságos az alacsony futásteljesítményű autóm, hogy szükséges a szigorúbb szabályozás?