Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) #06658560 válasza Donki Hóte (#6) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ezt pedig ellenőrzéssel meg tudták volna oldani. Az első budapesti AirBnB szállás, amelyiken jártam konkrétan kiállított számlát nekem, hiába fizettem az appon keresztül. Vagyis megvolt az adóbevétel. Azt, hogy az IFA benne volt-e, azért nem mondom, mert arra nem emlékszem.
Egyébként a NAV-nak rém egyszerű lenne ellenőrizni a dolgot, mert egy helyről kell csak beszerezni a vendégéjszakák számát és a bevételt, Az AirBnB-nek megvan az összes magyar ilyen irányú adata. Söt, akár egy laza mozdulattal lehetne az Appot olyan irányba terelni, hogy az IFA is azonnal kalkulálva legyen vele és megfizetve is.

(#102) #06658560 válasza Ghoosty (#83) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Egyedül Budapesten kötelező, hogy sárga legyen, de valahogy megtalálják a taxikat máshol is"

Meg New Yorkban, meg Németországban vajszín, meg ...

(#103) Polarstar válasza Ringman (#33) üzenetére


Polarstar
nagyúr

Egyetértek veled. Ismerősöm olyan lakásról adott hírt a II kerületben, ami eleve Airbnb lakás volt. A forgalom nullázódása miatt kiadó lett hosszú távra - meglepően olcsón, a szokásos színvonalas berendezéssel. Le is csaptak rá. Én meg pislogtam csak hogy nézett ki!
És ez csak egy volt a sok közül.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#105) #54625216 válasza Hi!King (#100) üzenetére


#54625216
törölt tag

Pont az a gond a taxizással a világ minden nagyvárosában, hogy csak limitált szereplőt bír el a város, ezért nem tudnak újak belépni a piacra, ha elszabadulnak az árak. A fix árat azért vezették be, hogy ezzel kompenzálják a kiadott taxiengedélyek korlátozott számát.

Ami a tolvajt illeti, volt olyan hülyegyerek, aki betört egy házba és amikor lebukott késsel rátámadt a tulajra úgy, hogy ott áll a gazdi mellett két rottweiler, akik szépen szét is szedték a szerencsétlen idiótát. Tehát nem érdemes túl nagy taktikai érzéket tulajdonítani a tolvajoknak. A sárga rendszám valószínűleg visszatartott N elkövetőt, a nagy sárga taxi meg N+X-et.

Az, hogy a taxisok ültözik a tolvajokat nyilván nem legális, de ez nem nagyon szokta visszatartani őket.

(#106) #54625216 válasza #32839680 (#104) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ez részben kultúrális kérdés is. Ausztriában ha találsz egy gyári hibás terméket, akkor az eladó simán ad belőle 20% kedvezményt, ha úgy is elviszed. Nálunk meg rávágja, hogy szó se lehet róla, majd ha nagyon erőlködsz, akkor megkérdezi a főnökét és ő vágja rá, hogy szó se lehet róla. Aztán egy idő után kidobják vagy visszaküldik a nagykernek.

Az ÁFA más kérdés, mert az nem a végfogyasztói árakat, hanem az ágazat versenyképességét befolyásolja, azaz az állam pontosan tudja, hogy amikor ÁFA-t csökkent, akkor azt az ágazat lenyeli. Nézd meg mondjuk az osztrák PC alkatrész árakat. Ugyanúgy importálják ők is, és míg náluk 7%-al kisebb az áfa, a bruttó ár mégis közel azonos, vagy esetenként magasabb, mint nálunk.

(#107) Ghoosty válasza #06658560 (#102) üzenetére


Ghoosty
őstag

A cikk Magyarországról szól, a magyar kormány döntéséről, a magyar taxis szabályozásról, nem gondoltam, hogy ki kéne emelnem, hogy Magyarországon belül csak Budapesten kötelező.
Amúgy meg nem érv az, hogy más is csinálja. Németeknél meg tuti van valami lehetőség eltérni tőle, mert legutóbb fekete mercivel taxiztam.

[ Szerkesztve ]

(#108) Donki Hóte válasza Ghoosty (#96) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Átvétel :F Milyen átvétel?!?! Ki vesz át és mit ?

Milyen tervvel hasonlítják össze, ha nem is kell terv?

Vannak részletek, ahol kell terv, meg kell átvétel. Nekünk kellett gázterv, meg az elkészült rendszert átvette a gázszolgáltató. Kellett terv az elektromos hálózat bővítéséhez, az elkészült rendszer átvette az áramszolgáltató.

De az egész házat nem veszi át senki, nekünk nem kell használatbavételi engedély, mert az csak akkor szükséges, ha azzal számolsz el véglegesen a bank felé a hitelfelvételről.

Ettől függetlenül természetesen 3 rétegű ablakokat építettünk be, 15 cm vastag grafitos hőszigetelés van a házon kívül, van a padlófűtés alatt is 10 cm hőszigetelés, kondenzációs kazán van felszerelve, páraáteresztő fólia van a cserép alatt, van 15 hőszigetelés a tetőben, stb. stb, de nem azért, mert ez az előírás, hanem azért, mert a józan ész ezt diktálja :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#109) Hi!King válasza #32839680 (#104) üzenetére


Hi!King
őstag

Hát ha 10 ezer lenne a hús kilója, akkor bizony elég kevés fogyna.

Egy példa, a tavalyi alma termés gyalázatos volt, ezért jó, ha felét tudnák eladni. Ennek megfelelően simán duplázódtak a kisker árak, és bizony egy rövid átmeneti időszak után rendeződött a hiány kérdése, legutóbb is simán tudtam almát venni, mert egyszerűen jóval kevesebbet vesznek meg ezen az áron az emberek, ezért nincs a boltokban áruhiány.

Ha jövőre kétszer annyi lenne a minimálbér, az árak persze, hogy követnék, de ez épp azért van, mert a minimálbér egy mesterségesen meghatározott minimum. Tartós reálbéremelkedést nem lehet ilyen eszközzel elérni, ahogy amúgy más téren a hatósági árak sem tesznek valamit hosszútávon olcsóbbá.

Az meg továbbra is tény, hogy a hatósági árak előtt volt valódi árverseny a taxisoknál, egyébként épp ezen sírt egy csomó taxis, hogy egyes taxitársaságok leverik az árakat. Normális esetben ez eltartott volna pár évig, amíg elegendően abbahagyják, hogy újra emelkedni tudjanak az árak, de a lényeg, hogy a piac határozta volna meg, és nem valakik fentről.

(#110) Hi!King válasza #54625216 (#105) üzenetére


Hi!King
őstag

Normális esetben a nagyváros annyi taxist tud eltartani, amennyire van piacképes kereslet, és nem kell korlátozni az engedélyek számát. Amiért rinyáltak a taxisok, mert csökkentek az árak, és konkrétan arra is panaszkodtak, hogy az új belépők, illetve a taxitársaságok, akikkel ezek szerződtek, nem számolnak a hosszútávú amortizációval, ezért simán önköltség alá eshetnek az áraik. Nos, ezzel az égvilágon semmi baj nincsen, ha túl alacsony az ár, akkor idővel sokan abbahagyják, és normalizálódik a helyzet. Ebben persze benne van, hogy a taxis nem olyan munka, amihez magas képzettség, kivételes képességek kellenek, ezért a piaci egyensúly szerinti áraik viszonylag alacsonyak lennének, nyilván ezért is lobbiztak a kartellárért, mert különben keveset keresnének.

(#112) Hi!King válasza Ghoosty (#107) üzenetére


Hi!King
őstag

Itthon is van egy társaság Budapesten, amely kilobbizta, hogy fekete kocsikkal taxizhat, de csak a hotelekbe rendelt taxik esetében, mert azok hivatalosan nem tartoznak a rendelet alá. Ők drágábbak is a kartell árnál, és az ő piacuk monopólium, mert más a szabályozás miatt nem tud arra a területre belépni.

(#113) Hi!King válasza #32839680 (#111) üzenetére


Hi!King
őstag

Az építőipar annyiban teljesen más tészta, hogy azt ritkán, de akkor nagy összegben veszed igénybe, a piaci kudarcok így könnyebben előfordulnak, mint az olyan területen, ahol sok kis üzlet van, mint a bolti kajánál, vagy épp a taxiknál. Ráadásul elég nagy piac ahhoz, hogy az olcsó, igénytelen, de egyébként biztonsági szabályokat betartó, és az igényes, de drága taxisok és taxitársaságok is elférjenek, viszont az árkartell miatt ez nem tud kialakulni.

(#114) #54625216 válasza Hi!King (#113) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Nos, ezzel az égvilágon semmi baj nincsen, ha túl alacsony az ár, akkor idővel sokan abbahagyják, és normalizálódik a helyzet. "

Csakhogy pont azok hagyják abba, akik minőségi szolgáltatást próbálnak nyújtani. Ráadásul minél szigorúbbak a minőségi követelmények, annál inkább azok maradnak meg a piacon, akik kijátszák azokat.
De erre nem az a megoldás, hogy akkor ne csináljunk semmit, mert a piac, hát az már csak ilyen.
Pont azért szabályozzák a taxizást a világ sok nagyvárosában, hogy kontrollálható legyen a szolgáltatás minősége, mert a turista, akit átvert a taxis, vagy bolhás lett a koszos üléshuzattól, az nem csak a taxitársaságról alkot negatív véleményt, hanem a városról, az országról vagy úgy általában az ott élő emberekről.
Ezért sem lehet az ilyen területeket evolúciós elvek alapján szabályozni.

[ Szerkesztve ]

(#115) Hi!King válasza #54625216 (#114) üzenetére


Hi!King
őstag

Nem, a tényleg minőségi szolgáltatást nyújtók nem szorulnak ki a piacról, ha szabad a piac, mert ők megtehetik, hogy magasabb díjakkal dolgoznak. Egy ekkora nagyvárosban ki tud alakulni egy felső szegmens. A hiénákat pedig egyáltalán nem szórja ki a kartellár, ahhoz célzott ellenőrzések kellenének. Az árszabályozás az égvilágon semmit nem javít a minimum minőségi szinten, ellenben a maximumot korlátozza és az árversenyt is korlátozza.

(#117) Dr.FantastiK válasza Donki Hóte (#15) üzenetére


Dr.FantastiK
őstag

. . mert mindenki csak azert el hogy hizlalja az Onkormanyzatokat meg a korrupt Allamot ! ? :B ? ? ? Ugye ? szerinted biztosan ! :W

Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!

(#119) Hi!King válasza #32839680 (#116) üzenetére


Hi!King
őstag

Ami a Balatont illeti, ott épp azért vannak horror árak, mert a versenyt megöli a szabályozás és az azt szelektíven megkerülő korrupció.

(#120) nyisziati válasza #32839680 (#104) üzenetére


nyisziati
veterán

"Nálunk az árverseny valahogy úgy zajlik, hogy mihelyst csökkentik az áfáját a húsnak 2 hónap és visszadrágul mert azonnal benyeli a hasznot a bolt. Ha a bérek növekszenek a termékek is azonnal drágulnak. Ha jövöre 2x annyi lenne a minimálbér az árak azonnal lekövetnék. A reálbér egy helyben toporog."

Végre kimondta valaki. Pontosan ezt gondolom én is. Valahogy egy olyan szintű mohóság dolgozik ebben az országban (talán: térségben), ami benyeli az emberek jövedelmét és nem engedi polgári jólétben élni őket.

(#122) nyisziati válasza #32839680 (#121) üzenetére


nyisziati
veterán

Sajnos a fejekben nem történt meg a jobbágyfelszabadítás. :(
Itt még mindig cselédként néznek az emberre. És az embereknek se jó az önbecsülésük.
Nem független, szabad POLGÁRként határozza meg magát a többség.

(#123) Hi!King válasza nyisziati (#120) üzenetére


Hi!King
őstag

Ez nem mohoság függvénye. Hiába vagy mohó, ha annyiért nem tudod eladni a terméket, mert a konkurencia alád ígér. A hazai helyzet inkább épp annak a gondolkodásmódnak az eredménye, hogy a piacgazdaságot ördögtől valónak tartjátok.

(#124) #54625216 válasza Hi!King (#115) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Nem, a tényleg minőségi szolgáltatást nyújtók nem szorulnak ki a piacról, ha szabad a piac, mert ők megtehetik, hogy magasabb díjakkal dolgoznak. "

Ugyan miért engedhetnék meg?
Beül a turista a bolhás taxiba, jah, legközelebb tényleg nem fog ugyanazzal a taxival utazni, csak éppen többet Budapestre se jön.
A minőségi taxis ebből semmit nem fog profitálni.
Közben a bolhás taxis vígan fuvarozza egyik balekot a másik után, mert aki európai nagyvárosból jön az joggal feltételezi, hogy beülhet az olcsóbb taxiba is, hiszen mindenhol vannak a taxikkal szemben minőségi követelmények, miért pont itt ne lennének?

Csakhogy ha nincs árszabályozás és a taxiengedélyek száma korlátlan, akkor a taxis nem lesz érdekelt a minőségi szabályok betartásában, mert a legrosszabb esetben majd kifizeti a bírságot. (Lásd balatoni gyorsbüfék vs. nébih.)
Tehát ahhoz, hogy a város biztosítani tudja a minőséget, garantálnia kell, hogy a szabályok betartása egyrészt nem jár versenyhátránnyal, másrészt a be nem tartása az engedély elvesztéséhez vezet, így a taxis az esetleges lebukással sokkal többet kockáztat, mint amennyit az egyes fuvarokon nyer.
Ehhez pedig árszabályozás és limitált számú taxiengedély kell. Nem véletlen, hogy a legtöbb nagyvárosban így csinálják.

Általánosságban az a baj az általad erőltetett "majd a szabad piac mindent megold" megoldással, hogy a gyakorlatban nem működik, mert az evolúciós kényszer túl lassan érvényesíti a hatását a piaci szereplőkön ahhoz, hogy kellő idő alatt érdemi eredményt lehessen elérni, viszont ezen idő alatt akkora kár keletkezik, ami módosítja az evolúciós környezetet és így sosem alakul ki a stabil, önfenntartó ökoszisztéma.

Van ugye a klasszikus közgazdasági példa, a "közlegelő probléma".

Adott egy rét, az pont el tudja tartani 10 gazdának 10 tehenét, amik egyenként 20 liter tejet adnak.
Aztán az egyik gazda kiküld egy helyett két tehenet a rétre.
Igaz, hogy így a tejhozam mindenkinek lecsökken 19 literre, de neki így is lesz 18 liter nyeresége.
A következő gazda már kényszerhelyzetbe kerül: vagy ő is kiküld még egy tehenet, amivel ugyan a hozam tovább romlik 18 literre, de nyer vele plusz 16 litert, vagy benyeli a másik gazda által okozott 1 liternyi veszteséget.
És mivel az összes gazda hasonló kényszerhelyzetbe kerül, így a végén annyi tehenet küldenek ki, hogy elpusztul a rét, a tehenek éhen halnak és mindenki csődbemegy.
A megoldás ilyenkor ugyebár az, hogy a gazdák megegyeznek, hogy fejenként egy tehén és meggyepálják azt, aki nem tartja be a szabályt.

A taxisokkal ugyanez a helyzet: az egyik elkezdi csökkenteni az árait és rontani a szolgáltatás minőségén.
A többiek kényszerhelyzetbe kerülnek, mert választhatnak:
A. drasztikusan csökkenő forgalom (nem csökkentenek árat)
B. lassan csökkenő forgalom között (romló minőség miatt kevesebb az utas)
C. veszteséges üzemelés (csökkentik az árat, de továbbra is fenntartják aminőséget)
között.
Szabályozás híján nyilván a B megoldást fogja mindenki választani.
Mire beállna az egyensúly és kialakulna a környezet, amiben a jobb minőségbe fektetett pénz megtérül a magasabb díjakban forgalomvesztés nélkül, addigra senkinek sem lesz kedve taxival utazni, így a beszűkült piacon már azoknak sem éri meg minőségi szolgáltatást nyújtani, akinek az elején még megérte volna.

(#125) Gargouille válasza Hi!King (#123) üzenetére


Gargouille
őstag

Úgy szeretem ezt a "majd a piac önszabályoz" elvet, ami a tankönyvekben nagyon frappánsan hangzik és papíron jól fest, de a gyakorlatban (tehát a valóságban) ez úgy működik, hogy jön egy tőkeerős szereplő, aki nyomott áron bedarálja a piacot (nálunk még ugye politikai oldalról is sokszor megtámogatva) majd mikor nem maradt állva senki, akkor egyeduralkodóvá válik.

Vagyis arról van szó, hogy idővel megszűnik a konkurencia mint olyan, mert vagy kivéreztetik vagy felvásárolják vagy ha egyenrangú fél akkor felosztják a piacot (kartell). A piacgazdaság valójában pont egy arról szóló játék, hogy hogyan NE legyen konkurenciád. Csak addig képes valamennyire papírforma szerint működni amíg kívülről beleszólnak és jogszabályokkal vagy egyéb módon mesterségesen életben tartják.

Airbnb. Jön pár "tőkés", elkezdik felvásárolni a fél belvárost, egyben komplett emeleteket vagy háztömböket, hogy szállodaként üzemeltesse airbnb lepel alatt (de lényegében szállodaként), ez elkezdi meredeken felfelé nyomni az árakat. Így az átlag polgár számára elérhetetlen lesz egy lakás, a kisbefektetők sem fognak tudni nagyon versenybe szállni, így a végén a város legértékesebb része néhány nagyvállalkozó (nem is feltétlenül magyar) zsebében lesz végül.

Most arról nem is szólva, hogy nem feltétlenül kívánatos mindenki számára, hogy teljesen elnéptelenedjen a belváros és egyfajta kizárólagos buli/turista negyed legyen, ahol lassan magyarul már ki sem írják a boltokban az árakat. Eddig elég rendesen efelé haladtunk.

Eredeti formájában egy működőképes elképzelés lenne az airbnb (ahogy az uber is az lett volna), de pont a kapzsiság/mohóság az ami hazavág minden ilyen kezdeményezést.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#126) dabadab válasza #54625216 (#114) üzenetére


dabadab
titán

Ezt egyébként le tudtad írni röhögés nélkül? :DDD

Érdekes módon a logikádat követve elkerülhetetlen lenne az, hogy ugyanígy központilag szabályzott, fixáros éttermek, szállodák meg kurvák legyenek, aztán valahogy mégsincs ez így.

Ha meg valaki azt szerette volna, hogy ne verje át a taxis, annak a legbiztosabb módja az volt, hogy Ubert rendel - na, szerinted a nagy központi rendrakás meg szabályzás után melyik maradt meg: az Uber vagy a hiéna?

Szóval nagyon komolyan hangzik ez, amit itt előadsz, de ha bárki bármilyen szinten megpróbálja a valósággal összevetni ezt a logikát, akkor kiderül, hogy a kettő köszönőviszonyban sincs egymással.

DRM is theft

(#127) spirit007


spirit007
senior tag

Ideje volt... valamit lépni.
Persze ez csak a szokásos látszat intézkedés.
Olyankor könnyű megvonni a lehetőségeket, amikor úgysem lehet vele élni :D

(#128) #92116480 válasza #54625216 (#99) üzenetére


#92116480
törölt tag

majd ott lesz korlátozva ahol a dagadt gecinek vagy pereputtyának érdekeltségei vannak. ahol nincs semmi ott lefogják szarni hogy van-e normális lakhatása a polgároknak vagy sem.
persze lehet ismételgetni hogy igazmondó karácsonygergely megvéd de aztán úgyis az lesz amit irtam. az elmúlt 10 évben mindig bejött.

ajánlott olvasmány :
https://orulunkvincent.blog.hu/2019/02/26/vincent_torvenyei_masodik_kiadas

(#129) nyisziati válasza Hi!King (#123) üzenetére


nyisziati
veterán

Ilyen ostobaság nem is értem, hogy juthatott az eszedbe. PONT, hogy a piacgazdaság szélesítése mellett vagyunk.
Csak rengeteg a szűkítő tényező, például a rendkívüli mohóság, ami arra sarkallja az emberek nagy részét, hogy maximális áron adjon mindent. Vagy legalábbis próbálja.
Ez a káros mentalitás egész Kelet-Európát mérgezi egyébként, ahogy észrevettem.
De nálunk a leglátványosabb valamiért.

Egy nem kartellező telekom cég (Digi) még Romániában is előbb jut koncesszióhoz, mint nálunk, ahol formai okokra hivatkozva simán kizárták a versenyből.

Holott, ha nem ez a jelenlegi 3 cég kartellezne, már rég féláron telefonálhatnánk.

(#130) nyisziati válasza Gargouille (#125) üzenetére


nyisziati
veterán

Így van.
Piaci önszabályozás maximum a termelői piacokon van, ahol nincs szó monopóliumról.
De amint néhány szereplőssé válik a piac, azonnal elkezdenek visszaélni a helyzetükkel a cégek.
Lásd Microsoft - '90-es évek.
De az Apple is megpróbálkozott ezzel, csak a Google alátett. Nem véletlen mondta Steve Jobs, hogy "go thermonuclear".
El akarta söpörni az Androidot, de szerencsére nem sikerült.

(#131) #92116480 válasza nyisziati (#129) üzenetére


#92116480
törölt tag

egyetértek. a digit szándékosan nyirják ahol csak érik hiszen a telener érdekeltségei ellen tevékenykednek. nem lennék meglepődve ha a következő frekvenciapályázaton a jelenleg digi álltal használt frekiket is elvennék/nem hosszabbitanák meg.

(#132) #54625216 válasza dabadab (#126) üzenetére


#54625216
törölt tag

Annyira nincs köszönőviszonyban a valósággal, hogy a legtöbb nagyvárosban kontrollálják a taxizást, bezony a taxiengedélyek számának limitálásával, árszabályozással és hatósági minőség ellenőrzéssel.

"Ha meg valaki azt szerette volna, hogy ne verje át a taxis, annak a legbiztosabb módja az volt, hogy Ubert rendel"

Ezt egyébként le tudtad írni röhögés nélkül?

[ Szerkesztve ]

(#133) dabadab válasza #54625216 (#132) üzenetére


dabadab
titán

a legtöbb nagyvárosban kontrollálják a taxizást, bezony a taxiengedélyek számának limitálásával, árszabályozással és hatósági minőség ellenőrzéssel.

És az Uber terjdeése elég jól megmutatta, hogy ezek a szabályok egyáltalán azt szolgálják, hogy a taxiszolgáltatás minősége jó legyen.

Ezt egyébként le tudtad írni röhögés nélkül?

Le. De ha gondolod, akkor a Keletinél várakozó sárga taxikhoz menj oda, és mondd el, hogy el szeretnél menni valahova, rendes tarifáért, ÁFA-s számlát kérsz és kártyával szeretnél fizetni, csak hogy lásd, hogy valójában hogy néz ki a taxizás.

Ubernél soha nem volt ezzel probléma meg ott soha nem nyúlták le ötvenezerre a turistákat, hogy behozzák őket a reptérről.

Neked mik az érveid?

DRM is theft

(#134) Snoop-y válasza #32839680 (#104) üzenetére


Snoop-y
veterán

Ez igy van mindenhol. Nalunk a marhahus kiloja a sarki hentesnel akciosan 89 CHF es mindezt azert mert hat ha a pult mogott allo Günther 4K-t keres azt valamibol ki kell fizetni...

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#135) #54625216 válasza dabadab (#133) üzenetére


#54625216
törölt tag

Nem, az Uber csak azt mutatta, hogy ezeka szabályok kijátszhatóak ha a szabályozás nem terjed ki az online szolgáltatásokra.

"Ubernél soha nem volt ezzel probléma meg ott soha nem nyúlták le ötvenezerre a turistákat, hogy behozzák őket a reptérről.

Neked mik az érveid?"

[link]

(#136) dabadab válasza #54625216 (#135) üzenetére


dabadab
titán

Ez akarna érv lenni?

Hogy állítólag valahol voltak problémás esetek, ahol egyébként nem lehet tudni, hogy a rendes taxiszolgáltatás milyen színvonalon működik (mert hogy ha az ember keres, taxisokról is talál hasonló történeteket)?

Tudsz mondani bármi olyat, ami kapcsolódik a budapesti valósághoz?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#139) dabadab válasza #32839680 (#138) üzenetére


dabadab
titán

A logika azt diktálná hogy az átlag béremeléssel mindennek ugyan úgy nő az ára mert mindenhol emberek dolgoznak

Ez akkor lenne igaz, ha úgy nőnének a bérek, hogy a termelés nem változik.

magyar leány előállít valami X EUR-ért. A német anyacég azt megveszi 1.01 * X-ért majd eladja a piacon 3 * X-ért. Persze hogy a magyar cég nem állít elő értéket.

Persze, mert Magyarországon csak a szalagmunka folyik, annak meg alacsony az értéke. Nem "mesterségesen" alacsony, hanem természetesen, mert a piac ezt dobja ki, ennyi pénzért kapnak összeszerelőembert, akkor miért fizetnének többet? Senior Java developert nem kapnának annyiért: ha olyan állásokból lenne sok Magyarországon, akkor itt is feljebb menne a bér - erről szól a magas hozzáadott érték.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#141) dabadab válasza #32839680 (#140) üzenetére


dabadab
titán

Hogy ne képződjön szinte semmi nyereség a leányvállalatnál ami után adót kéne fizetni a másik országban.

Nem tudom, hogy feltűnt-e, de Magyarország amolyan EU-s adóparadicsomot játszik a maga 9%-os adókulcsával (ami a legalacsonyabb az EU-ban, de világszinten is feltűnően alacsony), szóval pont hogy hozzánk hozzák a nyereséget, hogy itt adózzanak utána.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#142) nyisziati válasza dabadab (#141) üzenetére


nyisziati
veterán

Társasági adóból igen.
Amit adózás után azzal a lendülettel ki is visznek. A hazai dolgozó meg egy fillért nem lát belőle, csak a külföldi anyacég néhányfős tulajdonosi köre élvezi a visszavitt tízmilliárdokat. :(((

Morgyinak teljesen igaza van. Fejőstehénnek használnak DUPLÁN.
Egyszer a termelésnél, amikor a németországi bér negyedéért termeltetik velünk a termékeket/szolgáltatásokat, másodszor amikor megvesszük ezeket a németországihoz hasonló árakon. Vagy drágábban, lásd Pick szalámi.

[ Szerkesztve ]

(#145) nyisziati válasza #32839680 (#143) üzenetére


nyisziati
veterán

1-2 éve kitettem egy fotót az üzenőfalamra, ahol a 40 dekás Pick pont a duplájába került itthon, mint Münchenben.

Nagy megdöbbenésemre egy nyugdíjas hölgy azt írta, hogy ők már a '70-es, '80-as években is Németországba jártak ki, és sokkal olcsóbban hoztak haza ITTHONI ruházati cikkeket és élelmiszert, mintha itt vették volna. :Y :Y :Y

Úgyhogy erre értettem, hogy Magyarországon RENDSZERSZINTŰ a lehúzás.

(#146) D1Rect válasza nyisziati (#145) üzenetére


D1Rect
félisten

Drágább az élelmiszer nyugaton, persze lehet keresni 1-1 kivételt.
Ausztria kifejezetten drága, de Németország is drágább.

(#147) Snoop-y válasza nyisziati (#145) üzenetére


Snoop-y
veterán

Nezzuk meg ugyanezt egy kilo csirke vagy marhahusra.
Vagy amikor a cseresznyenek 5000 HUF kiloja... (£14) de nalunk is (svajc) 18 CHF full szezonban neha lehet kapni akciosan 9-ert is.

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#148) #54625216 válasza dabadab (#136) üzenetére


#54625216
törölt tag

Tehát a Te anegdotikus érveidet fogadjuk el tényként, másokét meg ignoráljuk. Oké.

(#149) Donki Hóte válasza nyisziati (#145) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Mert itthon a Pick szalámi egy jól eladható, magas minőségűnek tartott termék, Münchenben pedig a pici kutya se keresi, ha el akarnak belőle adni valamennyit, akkor alacsony áron kell adni.

Amit a németek szalámi név alatt kedvelnek, az teljesen más ízvilág, mint amit a Pick ad :K

Egyébként hiába olcsóbb az itthoni árához képest a kis mennyiségben vásárolt Pick szalámi, ha a jóval sűrűbben vásárolt hús lényegesen drágább Németországban. Pl. most akciózik az egyik német kiskereskedelmi lánc (Kaufda) sertéskarajt, az akciós ára 2400 Ft/kg :O

Itthon ennek a kétharmadát sem kérik el a karajért.

Az persze igaz, hogy egy átlagnémet vásárlóereje kb. a háromszorosa egy átlagmagyarnak, és ennek a változatlan formában történő hosszútávú fenntartása a magyar politikai döntéshozók érdeke :W

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#150) Tapsi válasza dabadab (#141) üzenetére


Tapsi
addikt

Hozzánk a lefingott cégek hozzák a nyereséget, a nagymenők nem fizetnek 9% adót, még 1%-ot sem. Lásd Google, ~0,02%? Ugye a holland-ír szendvics már jól ismert mindenki számára. És a világ ezt hagyja, mert a politikai és a gazdasági elit piszkosul össze van fonódva mindenhol.

Az pedig nyilvánvalóan illúzió, hogy a hiénákra az uber lenne a megoldás. Aki a Keletinél/reptéren vadászik balekokra, az egyszerűen csak nem használná az alkalmazást. Most is van Bolt, amit appon keresztül tudsz menedzselni, mégsem szűnt meg a hiénázás.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.