Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) 8th válasza Tüzi (#99) üzenetére


8th
addikt

"Ezt eljátszhatod a számítógépeddel, de nem az életmentéssel."

Ennyi.

(#102) Tüzi válasza Lauda (#98) üzenetére

Kérlek, hogy Te pedig azt értsd meg, hogy mutyi mindig lesz, főleg Magyarországon.
Csak a mértéke nem mindegy... hogy kartonnyi ecset + festék tűnik el naponta a rendszerből, vagy félmilliárd forint.
Meg az sem mindegy, hogy a "keményendolgozókisember" viszi el az ecseteket, vagy az akinek nem éri meg lehajolni 10.000forintért, csak akkor ha három másodperc alatt végez a művelettel, különben kár volt megállnia azért a pénzért.

Semmi baj nem lenne a 112-vel, ha gyorsított volna az előző rendszer riasztási idején.
De nem ezt teszi, hanem lassít, torzít rajta.

Ez pedig itt nem megengedhető, mert életekről van szó, életek munkájáról.

Ennyi.

(#100) bambano
Belefutottál, erre kiszállsz?
Ejnye.
take care m8.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#103) bitpork válasza bambano (#97) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Igen. És majd 30 percig kellett várnom 2 emberrel beszélgetnem mire kiért a mentő. A házunk előtt találtam egy embert.

(#100) bambano: ez kicsit erős volt, nem? Pont nyolc évvel több alapja van erről nyilatkozni. Neked, vagy itt bármelyikünknek mennyi rálátása van erre? És a tűzoltók szakszervezetének?

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#104) Lenry válasza bambano (#100) üzenetére


Lenry
félisten

vagy beismerheted akár te is, hogy van, amikor nincs igazad.

legalábbis ez a vita úgy nézett ki, hogy voltál te, aki tudod, hogy a tűzoltóautó piros, és kb ennyi, meg a kolléga, aki éveken keresztül belülről tapasztalta a rendszer működését.
te melyikőtöknek hinnél?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#105) bambano válasza Lenry (#104) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

attól nincs igazam, mert ő kivágta az aduászt az asztalra, hogy majdnem 8 évig hivatásos tűzoltó volt?
és ettől már el kellene fogadnom, hogy nemcsak a tűzoltáshoz ért, hanem egy szolgáltatás iso szerinti működtetéséhez is?

most én is kezdjek el ilyen használhatatlan érvekkel indokolni? jó, megteszem:
teljesen biztos vagyok benne, hogy az ebben a topicban felszólalók közül én flameltem legtöbbet a neten, idén múltam 25 éves. tessék. itt a négy ász lerakva 6 jokerrel.

és mivel én flameltem legtöbbet, pontosan tudom, hogy arra hivatkozni, hogy ő majdnem 8 évig hivatásos tűzoltó volt, nem bizonyít semmit. az állítása nem lesz egy centivel se hihetőbb attól, hogy ő majdnem 8 évig tűzoltó volt.

de tartom magam a korábbi állításomhoz: nem fogom ilyen érveléssel alátámasztani a mondanivalómat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#106) bambano válasza bitpork (#103) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Neked, vagy itt bármelyikünknek mennyi rálátása van erre?": úgy látom, nem figyelsz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#107) bitpork válasza bambano (#106) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Te vagy aki ez esetben figyelmen kívül hagysz egy fontos dolgot: azt hogy életmentés kapcsán nincs és nem is lehet gazdaságossági szempontokat előtérben tartani. Nézd meg az egészségügyet. Fogadjunk inkább fizetsz csak ne sztk alapon lássanak el ;)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#108) dabadab válasza bambano (#96) üzenetére


dabadab
titán

"tehát eljutottunk odáig, hogy nem az a baj, hogy egy callcenterbe tolnak mindent, hanem az, hogy annak az egynek a működése szerintetek nem megfelelő."

Mivel nem egy elméleti call centerbe tolják át, hanem egy olyanba, aminek ismert a működése meg az, hogy az mennyire tud együttműködni a mentősök rendszerével (semennyire), ezért ha egész eddig abban a hitben voltál, hogy itt elméleti síkon zajlik a vita, nem pedig a konkrét, megvalósuló dologról van szó, akkor figyelmetlenül olvastál.

Amúgy szó sincs arról, hogy egy callcenterbe tolnának mindent - ha ezt hiszed, az újabb jele annak, hogy nem igazán olvastad a topikot.

"de akkor nem a változást kell megakadályozni, mert akkor még mindig két lovas lovaskocsin hurcibálnák a négy markos fickó által hajtott kézi fecskendőket, hanem a fejlődést hagyni kell menni és a hibáit javítani."

Igen, határozottan egy büdös szót sem olvastál abból, amit írtál, különben nem írnál ilyeneket.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#109) Lauda válasza Tüzi (#102) üzenetére


Lauda
félisten

Az a lényeg, hogy az ne tudjon mutyizni, aki a tűzoltóságokon kezeli ezt. Eddig végig ezt írtam, azt hittem átment.

Látom eljutottunk oda, hogy ha a kisember lop az bocsánatos bűn. Egyébként ez az ország ebben a fertőben fürdik amit te is gondolsz. Teljesen mindegy ki lop és mennyit. Egyiket sem szabadna. Csak nézőpont kérdése, hogy fentről nézzük, vagy alulról. Sajnos az a tévhit van a fejekben, hogy ők is lopnak mi is lopjunk. De mivel "keményendolgozókisember" -ek vagyunk, ez nem is probléma. Sőt. :W

[ Szerkesztve ]

(#110) Tüzi válasza bambano (#105) üzenetére

Ez nem aduász volt komám, hanem egy érv, egy ok, egy akármi, azzal kapcsolatban, hogy nem átbaszni akarlak, és dezinformálni, hanem azt mondom ami van.
Körítés, ferdítés nélkül.

Arról, hogy ez a rendszer így, ebben a formában nem jó.
Nem hatékony, lassú, torzít. Ez pedig gátja a gyors beavatkozás lehetőségének, ami beláthatatlan következményeket jelenthet.

Jó lenne akkor, ha általános segélyhívó lenne, de a 104-105-107-el közösen. Együtt.
Ahova a nem hazai hívószámú hívások befutnak, és mondjuk ne adj Isten oda eljutott volna a rendszer, hogy a +49es hívókódot a németül beszélő diszpécserhez kapcsolja, a +384et a szlovénul beszélőhoz, a +39et meg az olaszul beszélőhöz. Mert a híradós a laktanyában nem tud 16 nyelven.

Ez mondjuk hatalmas segítség lett volna, és illeszkedne, segítené a munkát.
De nem.
Erőből lett áttolva egy rossz felépítésű rendszer, és most ebbe belerakják a mentőket is.
dabadab írta miért.
én is.

Minden oda fut be, olyan emberekhez akik azt sem tudják, hogy Tapolca hol van a térképen, nincs fogalmuk arról, hogy milyen infó kell egy tűzoltónak, vagy mentősnek. Van rá egy kikérdezési protokoll, és ennyi.

Ez így nem jó.

Az aduász itt van :)
Nem csak Magyarországon szarják el a rendszert a hozzá nem értők, és a "pénzügyi hatékonyságot" növelni vágyók, hanem itt is.
Ha jó a szemed, megtudod, hogy hol.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#111) Viszlát


Viszlát
addikt

Nem olvastam el minden hsz-t, így elnézést ha esetleg volt már hasonló. Nyugat-ajnározó emberök ilyenkor miért nem lelkesednek? Merthogy megint másoljuk ami ott van, például itt Angliában a 999. Szemléltető történet következik, saját "élmény".

Történt, hogy egyik nap a hajnali órákban tompa dübörgő hangra ébredtem, de mivel csak 1-2 másodperces volt, mire kellően magamhoz tértem már csend volt. Hallgatóztam egy darabig, de mivel nem hallottam semmit, úgy döntöttem, hogy körbejárom a házat. Lakótársak még aludtak, semmi zaj nem szűrődött ki tőlük, így a földszint felé vettem az irányt, majd ki az udvarra, ház elé, de semmi. Már éppen visszaaludtam volna amikor neszezést hallottam a fürdőszobából, majd újabb tompa puffanás és csend. Kimentem, szólongattam az esetleges bentlévőt de nem jött válasz, viszont a kulcslyukon benézve láttam, hogy ég a villany. További szólongatásra halk nyöszörgés jött válaszként egy idő után, úgyhogy berúgtam az ajtót és ott találtam az egyik lakótársamat (leányzót) a földön kiterülve, a feje a mosdó és a WC között, vérben úszva. A fejsérülést egyből felfedeztem és mivel nem tudott érdemben reagálni semmire, visszamentem a szobámba a telefonért, hogy hívjam a mentőket, de mire visszaértem, érthetetlen módon épp talpra küzdötte magát és motyogva hajtogatta magában, hogy vissza akar menni a szobájába. Nem hallgatott rám, hogy ez nem túl jó ötlet, úgyhogy a hóna alá nyúltam és elindultunk, de két lépés után megint elájult a karomban, majd valamiféle rohamot kapott, egész teste rángott, habzani kezdett a szája és először hörgő légzést produkált, majd teljesen megszűnt lélegezni. Gyorsan lefektettem a földre, próbáltam összeszedni a gondolataimat, de szerencsére pár másodpercen belül újra lélegezni kezdett és miután meggyőződtem róla, hogy rendesen kap levegőt, előhalásztam a telefonom, hogy végre hívjam a mentőket.

Mindezt csak azért, hogy érzékeltessem a körülményeket. A második csörgés után némi automata szöveg majd az ügyintéző hölgy. Röviden elmeséltem mi történt, direkt kihangsúlyozva a három ájulást, a vért, a fejsérülést és légzés-szünetet. Majd ezután jött az egyre fokozódó döbbenet, durván 25-30 kérdést tett fel még, aminek egy része teljesen érthető volt, de jónéhány olyan is, amit szerintem simán megkérdezhetett volna már a mentős is, miközben már dolgoznak a beteg ellátásán. Például előzmények, történt-e már ilyen, családban hasonló eset, stb. Azért is bosszantó volt, mert az első ilyen jellegű kérdésnél rögtön elmondtam, hogy az illető kemény egy hete lakik ott, fogalmam sincs ezekről a dolgokról, de ő csak folytatta tovább a kérdéseit, teljesen egyértelmű volt, hogy tökmindegy mit mondok, neki ezeken végig kell menni mielőtt a mentőt küldi.

Összesen 12 percig tartott a hívás, majd még 15 mire kiért a mentő. Hozzá kell tenni, hogy mivel légvonalban körülbelül 500 méterre van a háztól a mentőállomás, pontosan hallottam amikor elindultak, ami az érkezésük előtt 1 perccel történt.

Sorry a hosszadalmas sztoriért, de nagyjából erre lehet számítani ezzel a rendszerrel. És ez itt már ki tudja mióta így működik, szóval még csak arra sem lehet fogni a dolgot, hogy az újdonság nehézkessége miatt olyan amilyen.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#112) cskamacska válasza bambano (#26) üzenetére


cskamacska
addikt

Szerintem út közben szerepet tévesztettél Laudával, nem téged köt a pártfegyelem. :)

Innen indultunk:

"nem értem ezt a hisztit, ezt a rendszert is meg lehetne csinálni rendesen.
tehát elvileg ez nem rossz döntés.
az egy másik kérdés, hogy mivel nálunk nagyjából mindent elcsesznek, amihez a jogászok hozzányúlnak, így jogos a félelem, hogy ezt is el fogják."

A mellékelt példák alapján dabadab jóslata már előrevetíti hogy ezt is el fogják:

"Nem lesz központosítva a call center, annyi lesz, hogy a hívás nem a mentősöknél fog csörögni, hanem egy másik call centerben, ahol az ügyintéző elcseveg egy kicsit a segélykérővel, aztán x perc után (gyakorlatilag minden hozzáadott érték nélkül) továbbkapcsolja ahhoz a mentős call centerhez, ahol most kicsörög a telefon és ők pont ugyanazt végig fogják csinálni, mint eddig, csak pár perc késéssel.

Ez a rendszer nem tud nem hosszabbítani az ügyintézésen."

Erről megy a fingreszelés, nem arról, hogy ne legyen semmilyen fejlesztés, mert az már önmagában rossz. :)
De azért azt borzasztó tragikus látni, hogy nálunk már fejlesztés sem az előbbre jutásért történik, hanem hogy a fejlesztési pénzt minél nagyobb arányban le lehessen nyúlni, az apróból meg raknak elénk.. valamit. A plebs meg utána vidáman elvitatkozhat arról, hogy kellett-e egyáltalán fejleszteni, meg azt hogy kellett volna. :(

Lauda: Igen, központosítás elmélete nagyon szép, komoly megtakarítást hozhatott volna az államnak. Csak megint az a fránya gyakorlat, ahol ugyan az alsóbb szinteken tényleg nehéz lett lopni, de cserébe a tetején meg a csurran-cseppen sikkasztáshoz képest talicskázzák ki a pénzt, így a tényleges megtakarítás minimális. Viszont a bürokratikus overhead meg taccsra vágta hatékonyságot, és a napi gyakorlatban is élhetetlenné teszi.

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#113) dabadab válasza cskamacska (#112) üzenetére


dabadab
titán

"dabadab jóslata"

Hadd ismételjem meg: nem jóslok, tudok.

DRM is theft

(#114) Eastman


Eastman
őstag

A pesti legendárium szerint 1989-1990-ben a Mercedes felajánlotta, hogy ő szállítja a körablakosokat, a magyar mérnökök műszerezzék készre a belső teret, szereljék fel a járműveket, és barterban mindkét országnak lesznek megbízható mentőautói. Ehelyett a konkurencia három aranyórát mást ajánlott. Nem voltak nagyok a Toyoták, de legalább kicsik voltak.

Biztosan kellően átgondolt a mostani döntés is.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#115) Lauda válasza cskamacska (#112) üzenetére


Lauda
félisten

A központosításnak mi köze ahhoz, hogy ki mennyit lop?

[ Szerkesztve ]

(#116) Dilikutya válasza bambano (#29) üzenetére


Dilikutya
félisten

És veszünk belőle mentőautót? A mentősök be vannak kötve a 112-be, évek óta benne vannak, csak megvolt a saját hívójuk, ami bizonyítottan gyorsabban kiszállást eredményez. Én ismerek mentőst, diszpécsert és autón dolgozókat is, ők már csak tudják, melyik a jobb.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#117) Medocsabi válasza Tüzi (#16) üzenetére


Medocsabi
addikt

Amit leírtál az egyszerre groteszk és ilyesztő. Hogy ez egy létező dolog. Hogy ez így jól van.Hasonló megrökönyödésben volt részem mikor anyum mesélte,hogy a kórházban ahol dolgozik (egyik legnagyobb pesti kórház) nincs kézfertőtlenítő,tescoban vett szappannal mosnak kezet! :Y Mert hogy szigorítások,meg spórolás,a dolgozók saját autójukkal viszik a VÉRT!!! mert nincs szállító,és ha spórolni kell,hát ki máson mint a takarítón meg az anyaggazdálkodási osztályon a bözsi Nénivel kell kezdeni.Mer' ők aztán kurrrvasokat keresnek ám! :W
Bocs az offért,de egyszerűen nem tuudom nem felhúzni magam ilyenkor!

(#118) Redneck válasza Lenry (#2) üzenetére


Redneck
veterán

Igazad van, így lenne a logikus, de sajnos Abszurdisztánban ilyen "okosba" segélyhívózás működik.

Párszor kellett hívjam a vonalat, és bődületes milyen fejetlenség van a címeket tekintve. Az artikulált normálisan elmondott esetre háromszor értetlenül visszakérdező központosok sem egyszerűek. Mondjuk inkább kérdezzenek rá mégegyszer, mert nem mindegy milyen segítséget küldenek! :(

bitpork:
"közbe-szerzés (a'la Hofi)" - Ez nekem új volt, de nagyon jó! :)) Mondjuk én Hofit már csak videón láttam és hallomásból ismerem...

Szerk:
Ja hogy 100+ hozzászólás van. Bocsi, nem olvastam el, csak az elsőkre reagáltam.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#119) Lauda válasza Medocsabi (#117) üzenetére


Lauda
félisten

Rendes kaja meg azért nincs, mert elhordják a konyhások. Kéztörlő meg azért, mert az ápolók hordják el. A gyógyszert is viszik, mindent ami mozdítható. A takarító meg a takarítószert lopja. Szóval lehet ezt feszegetni, de akkor mindkét oldalt. Lopnak mindenhol mindent, tisztelet a kicsiny kivételnek.

[ Szerkesztve ]

(#120) nemlehet válasza Lauda (#119) üzenetére


nemlehet
őstag

Erre az a megoldás, hogy alulfinanszíruzunk illetve leépítjük a fizikai állományt? Az a megoldás, hogy a projektekben eleve 50-60-80%-ot kicsorgatunk a fehérgallérosoknak aztán még a maradék pénzhez mérten is szarul csináljuk meg?

Nem az lenne a megoldás, hogy azt a pár enyveskezűt példásan megbüntetjük? Érdekes módon egy magáncégnél HA van rá szándék meg tudják oldani a lopás problémáját, pedig ott is divat hazahordani a budipapírt meg a golyóstollat...

De megközelíthetnénk arról is, hogy vajon mikor tűnik el több pénz? Amikor 2-3-4-10x áron épül meg pl a szuperkórház szar helyen, szarul vagy amennyi budipapírt ellopnak a kórház fennállása alatt. Szerintem az előbbi úgy 1-2 nagyságrenddel nagyobb kárt okoz államgazdasági szinten.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#121) Lauda válasza nemlehet (#120) üzenetére


Lauda
félisten

Nem tudom mi lenne erre a megoldás. Csak a jelenséget írtam le. A lényeg, hogy egyik se jártassa a száját, amíg este teli szatyorral jár haza. Arra meg főleg ne fogja, hogy keveset keres.

[ Szerkesztve ]

(#122) nemlehet válasza Lauda (#121) üzenetére


nemlehet
őstag

Szerintem meg igenis jártassa a száját. Az senkit nem ment fel hogy a másik is lop. A problémák meg pláne nem oldódnak meg ennek a hangoztatásától.

Tudom demagóg duma, de ha te kapsz el egy kórházi fertőzést mert mondjuk nincs rendes takarítószer akkor számodra megnyugtató az a válasz, hogy hát sokat lopnak (nának) ezért inkább nem is veszünk? Akkor ezzel le is van rendezve a dolog?

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#123) Redneck válasza Lauda (#119) üzenetére


Redneck
veterán

Fiatal vagyok az egészségügyben dolgozom, sajnos találkoztam a jelenséggel, és értetlenül álltam előtte. Egyszer egy volt főnökömtől kértem pár szem fájdalomcsillapítót, mert a sok ágy melletti fizikai munka miatt beállt a hátam.

Közölte hogy nem tud adni, mert tegnap rakott a gyógyszeres szekrénybe de már nincs mert ellopjuk.

Megmondtam neki hogy kikérem magamnak, ne magából és a többi kollégából induljon ki, engem nem erre neveltek a szüleim! :(( :(((

Voltam olyan helyen ahol mikor a betegeknek készítettem a reggelit, megkérdezte az egyik kolléga hogy miért csinálok nekik ennyi szendvicset, miért viszek hozzá joghurtot gyümölcsjoghurtot?
Mondtam, hogy azért mert ez a reggeli és jár neki! Az nem érdekel hogy te mit fogsz reggelizni, ezt nem neked hozzák.

Szerk:
Szerencsére most jó helyen dolgozom, ahol jóformán minden van, a betegek is sokszor meg vannak lepődve, azt mondják olyan mint egy szálloda. :C Pedig nem egy sima kis osztály, legtöbbjük súlyos eset.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#124) Lauda válasza nemlehet (#122) üzenetére


Lauda
félisten

Az aki maga is ellopja, az jártassa a száját? Hogy még többet el tudjon lopni?

(#125) Lauda válasza Redneck (#123) üzenetére


Lauda
félisten

Sajnos ez az általános, az a ritka ahol nem ez megy.

(#126) Redneck válasza Lauda (#125) üzenetére


Redneck
veterán

Mondjuk azt el tudom képzelni milyen lehet egy lepukkant kórházban 100-150 között keresni úgy hogy rommá dolgozza magát az ember... Ettől függetlenül a lopást elítélem!

greenity: Na az ilyeneket utálom. Megértem ha csóróság van és valakinek a kórházi kaja sokat jelent (volt anno ilyen kollégám), de illik megkérdezni a beteget. A másik amitől a falra másztam, "a család úgyis hozott neki és megetették"! Én meg leszarom, és odamegyek megkérdezni hogy mit szeretne enni, illetve hogy mit és mennyit evett.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#127) greenity válasza Redneck (#123) üzenetére


greenity
aktív tag

Én elvagyok azon az osztályon, ahova rendszeresen járok, de azért az ledöbbent, amikor hazajáró beteg ( mint én) nem kapja meg a vacsoráját, mert úgysem lesz itt megenni... én ritkán eszem meg, mert vár otthon a saját kajám, de a szobatársaimnak, akik ott alszanak oda szoktam adni..

"Egy mosolynál jobb a több"

(#128) Rive válasza bambano (#79) üzenetére


Rive
veterán

...a katasztrófavédelem iso minősítéssel működik.

Nomost, az ISO alapértelmezése egész pontosan arra garancia, hogy mindig minden ugyanúgy (dokumentáltan) sz@r.

Ahhoz, hogy ennél többet jelentsen, nagyon komoly befektetés kell mögé.

..nincs más járható út, mint az erősen központosított, normális informatikával megtámogatott rendszer.

Gyakori téveszme ez mindenhol ahol valaki lusta beruházni az alsóbb szintek fejlesztésébe: úgy gondolják, hogy majd kisámfázzák egy-két vérprofi munkaidejét sok technika hozzáadásával feladatosztásos üzemmódban, és akkor az majd úgy kevesebbe kerül a végén, meg hatékonyabb lesz.
Aztán amikor kiderül, hogy a kivánt minőségű állomány igazából nem elérhető mert bárhol máshol jobban megfizetik, akkor a 'valakit mégiscsak muszáj odarakni' állomány hátán az egész az első komolyabb terhelésre összedől a francba.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#129) bambano válasza Rive (#128) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

tisztában vagyok az iso-val. de ebben a kérdésben pont azért lenne jó az iso, mert mindent dokumentálni kell, így elvileg kideríthető lenne, hogy mi a valós terhelés és hol vannak hibák.

nem állítottam olyat, hogy elég az erős központi informatika. azt állítottam, hogy az elengedhetetlen feltétel.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#130) Rive válasza bambano (#129) üzenetére


Rive
veterán

Én meg azt állítom, hogy korlátozott lehetőségek mellett a területekre lebontott, decentralizált rendszerek azok, amik egyáltalán képesek üzemképesek maradni.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#131) bambano válasza Rive (#130) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ebben nem fogunk egyetérteni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#132) 8th válasza Lauda (#119) üzenetére


8th
addikt

Ez az ami rohadtul nem igaz.

(#133) Rive válasza bambano (#131) üzenetére


Rive
veterán

Nem volt tárgyalásra bocsátva.

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#134) bitpork válasza bambano (#131) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pedig ha megnézed a skandinávokat ott is hasonló módon van. Pl a Dánoknál a Falkon (tűzoltó mentő egybe ha jól emlékszem) Rakat helyen van rendőrség, a legtöbb helyen magánházban, kiírás nélkül. De működik. Ismerősnek ellopták a kocsiját, 2 nap múlva jött a rendőr egy 17 éves helyi suhanccal h szeretne elnézést kérni amiért olyan jó ötletnek tűnt elkötni és száguldozni a volvóval.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#135) bambano válasza bitpork (#134) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a skandináv országoknak van pénze megfizetni a kihasználatlan munkaerőt is.
nálunk állítólag munkaerőhiány van, főleg Pesten és a nyugati országrészben. honnan lesz megfelelő szakember pl. Győrben, amikor elviszik az embereket a cégek?

24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember. egy összevont callcenter kevesebb emberrel is kijön. azt pedig, hogy releváns dolgokat kérdezzen és gyorsan, megfelelő képzéssel kell elérni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#136) Lauda válasza bambano (#135) üzenetére


Lauda
félisten

Itt nálunk (nyugat mo) orbitális melóshiány van. Találni olyan cégeket is amik 200+ melóst vennének fel azonnal.

(#137) bitpork válasza bambano (#135) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

És akkor erre hivatkozva nem kellene lecsökkenteni pl az orvosok számát is? Csináljunk egy call centert ahol kikérdeznek és megmondják mit csinálj :U
Az élet, közrend és értékvédelem terén a kevés emberre nem az a megoldás, hogy centralizálsz, hanem bért fejlesztesz és munkahelyet teremtesz - ha kell akkor tanulmányi szerződéssel. Szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#138) dabadab válasza bambano (#135) üzenetére


dabadab
titán

"24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember."

Azt már sikerült megérteni, hogy a jelenlegi mentős callcenterek megmaradnak és pont ugyanazt fogják csinálni, mint eddig?

DRM is theft

(#139) Rive válasza bambano (#135) üzenetére


Rive
veterán

24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember. egy összevont callcenter kevesebb emberrel is kijön. azt pedig, hogy releváns dolgokat kérdezzen és gyorsan, megfelelő képzéssel kell elérni.

Tipikus managgee téveszme. Mivel az egészet a spórolás vágya szüli, lényegében borítékolni lehet, hogy ebből a 'megfelelő képzés' ugyanúgy hiányozni fog, mint a ténylegesen hozzáértők által kiépített háttér (beleértve folyamatok). Ennek megfelelően a gyakorlatban ebből szinte mindig olyasmi keletkezik, mint ami itt a topikban már #16 alatt részletezve lett.

A gyakorlat ellenére persze - a dolog téveszme jellegének tökéletesen megfelelően - szinte lehetetlen az érintett managgee lelkületű fertőzötteket bármiről is meggyőzni.

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#140) bambano válasza dabadab (#138) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

úgy érted, hogy deklaráltan a következő 100 évben megmarad minden mentős callcenter, és még véletlenül se fordulhat elő az, hogy egy átmeneti időszak után becsukják őket?

tehát eleve elrendeltetett, hogy nincs későbbi döntési lehetőség ebben a kérdésben?

vagy esetleg úgy döntött valaki, hogy a mentős callcenterek ideiglenes meghagyásával hagynak felkészülési időt a központinak, hogy felkészüljön és belerázódjon az új szerepébe, és amikor elsimulnak a turbulenciák, akkor majd eldöntik, hogy mi lesz a sorsa?

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#141) bambano válasza Rive (#139) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

merugye az általad javasolt elosztott verzióban nem kell képzés, nem kell a helyismeretet felszedni, nem kell megtanulni, hogy adott betelefonáló által elmondottakra milyen kérdéseket kell feltenni, hogy megfelelő orvosi infókat kapjon a szolgálat?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#142) bitpork válasza bambano (#140) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ne sarkíts, ennél sokkal több tartalmat szoktál írni. Már most sok a hiba és bizonyított kár, a halálesetről (traktoros) ne is beszéljünk. A romló számokat nem lehet azzal magyarázni h átmeneti és majd. Szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#143) Rive válasza bambano (#141) üzenetére


Rive
veterán

Feldobott labda okán visszakérdezve: magad említed a helyismeretet, szóval mégis, miféle zseniket gondolnál országos call-centerben alkalmazni, milyen képzés után, ha a gyakorlott helyiekkel akarod versenyeztetni őket helyismeretből, gyakorlatból?

Amit azok amúgy nem külön képzésben, hanem 'helyben' szereztek meg?

Muris, hogy mennyire nem látod át hol hibádzik az egész elképzelés, mennyire kötöd magad mégis ehhez a halva született managgee f@szsághoz.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#144) bambano válasza bitpork (#142) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"a halálesetről (traktoros) ne is beszéljünk.": szerintem se, mert még kiderülhet, hogy a helyi bevetésirányítás is hibás volt.

az, hogy a központiban a diszpécser nem vette észre, hogy a rendszer a térképen hova rakta a bejelentőt, nagy hiba, és sajnálom érte az áldozatot, de nem azon múlt, hogy központi vagy regionális a callcenter.

utána pedig, idézem: "Valóban félreértette az operátor a települést és hibás adatlapot küldött, DE hangot kapcsolt a tűzoltóság műveletirányítójának az adatlap küldése után, aki beszélt a bejelentővel, mégsem tűnt fel neki a hiba. Tehát a műveletirányító beszélt vele utoljára, mégsem ellenőrizte a helyszínt, pedig többször is hallhatta a bejelentőtől. A mentőkkel szintén beszélt a bejelentő nekik sem tűnt fel a hiba.

tehát ha velem akarsz vitatkozni, azt a részét emeled ki a történetnek, hogy a központban hibáztak, ha meg egyet akarsz érteni velem, akkor azt, hogy a helyi tűzoltósági és a helyi mentő callcenterben is hibáztak. tehát 2:1 arányban a helyi erők vesztettek.

Kiemelek egy mondatot: "A mentőkkel szintén beszélt a bejelentő nekik sem tűnt fel a hiba.": ez alapján, aki sarkítani akar, simán bezáratja a mentők regionális callcentereit. és nem is vét vele túl nagy hibát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#145) bitpork válasza bambano (#144) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Arra is van megoldás, hogy az elmúlt 1-2 évben miért nem volt ilyen hiba ami sajtót kapott ott?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#146) dabadab válasza bambano (#140) üzenetére


dabadab
titán

"úgy érted, hogy deklaráltan a következő 100 évben megmarad minden mentős callcenter, és még véletlenül se fordulhat elő az, hogy egy átmeneti időszak után becsukják őket?"

Igen.

"vagy esetleg úgy döntött valaki, hogy a mentős callcenterek ideiglenes meghagyásával hagynak felkészülési időt a központinak, hogy felkészüljön és belerázódjon az új szerepébe, és amikor elsimulnak a turbulenciák, akkor majd eldöntik, hogy mi lesz a sorsa?"

Nem, ilyenről szó sincs.

Tényleg nagyon vicces ám, ahogy megpróbálod megmagyarázni, hogy ne a saját szememnek higyjek, hanem neked, akinek a jelek szerint tényleg halvány lövésed sincs arról, hogy mi folyik.

DRM is theft

(#147) bambano válasza dabadab (#146) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha elfogadnám, hogy amit a saját szemeddel látsz, az hosszú távon igaz marad, abból le lehetne vezetni, hogy léteznek igazmondó politikusok. ez pedig konfuzálja az ai-t a fejemben :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#148) Tüzi válasza Eastman (#114) üzenetére

Ha hiszed, ha nem, azok a toyoták a mai napig mennek, sokakban bőven bőven 1millió felett van a km, állami cég lévén kapnak jó kis tescos olajat, és 10 évente kiég rajtuk egy izzó.
A merciken kéthetente kicserélik az összes izzót, megállnak, nem mennek, stb.

Nem volt olyan rossz az a toyota, csak kicsi volt... ez tény.
De inkább egy ilyen toyotával mennék Földet kerülni, mint egy mentős mercivel.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#149) Eastman válasza Tüzi (#148) üzenetére


Eastman
őstag

Igaz ami igaz.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#150) justflash válasza bambano (#129) üzenetére


justflash
tag

ISO mi? Van ám pár ISO szabvány. Gondolom a 9001-re gondolsz.

Egyébként meg esetleg a fogalommal, a valós működésével nem. Dokumentált folyamatok valóban kellenek, viszont mivel maga a szervezet határozza meg a folyamatokat és a teljesítménymutatókat a szabványban leírt irányelvek alapján egy kis JPÉ-vel mindig minden rendben lesz. Papíron. Az meg sok mindent elbír.

Attól hogy van valamire ISO tanúsítványod még nem jelenti azt, hogy az a valami valóban hatékonyan és megfelelően működik, csak éppen sikerült megfelelő dokumentumokat generálni és/vagy jó helyeket megmutatni az auditornak.

Amire te gondolsz az egy teljes átvilágítás lenne, független külső céggel. Viszont ilyen Mo-n nem lesz az állami szférában, erre egész nagy összegben mernék fogadni. Illetve ha lenne is szépen elraknák a szőnyeg alá az eredményeket.

Szubjektív vélemény: megint tönkretettek egy viszonylag rendben lévő dolgot, hogy fel lehessen venni egy zsák EU-s lóvét, és odaadni a haveroknak akik majd vissza is osztják. Semmi más nem történt.

mióta a barátnőm terhes lett minden megváltozott...a telefonszámom, a lakcímem, minden...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.