Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ezzel nem lenne akkora baj, ha pl 2-3 évig egymás mellett létezne a kettő az átszokást segítendő. Meg ugye nem az ország két összevont pontján kellene lennie 1-1 központnak helyismeret nélkül, amire a tűzoltók már régen panaszkodnak.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#2) Lenry válasza bitpork (#1) üzenetére


Lenry
félisten

ezt egyébként nem is értettem, amikor először olvastam.

mind a vezetékes, mind a mobiltelefonok esetében kb a legegyszerűbb dolog azt meghatározni, hogy fizikailag melyik környékről indult a hívás, én szentül meg voltam győződve, hogy ez alapján automatikusan a legközelebbi rendőrkapitányságon / tűzoltóságon / mentőállomáson csörög a telefon (amíg ugye külön számaik voltak), mert ez a leglogikusabb és leggyorsabb.

amikor valahol ezt olvastam, hogy mindenképp Bivalybasznád-Alsóra fog befutni a hívásom, és majd onnan kapcsolgatnak jobbra-balra, akkor azért erősen megrendült a rendszer hatékonyságába vetett bizalmam.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#3) bitpork válasza Lenry (#2) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Régen úgy volt h a legközelebbi illetékes szervnél csörgött. Csak jött a kormány, és volt jó zsíros közbe-szerzés (a'la Hofi) erre a két központra. Megkaptuk. A tűzoltók saját elmondásuk szerint már nem kármentő munkát végeznek, hanem takarítanak csak a megnövekedett vonulási idővel :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#4) Lenry válasza bitpork (#3) üzenetére


Lenry
félisten

az ember azt gondolná, hogy vannak azok a tabu témák, amiket jól belátható elemi érdekből nem basz szét a kormány, pl az olyan mellékes apróságok, amilyen az életmentés.

aztán kiderül, hogy de.

most komolyan, értem én hogy orbitálisan kapzsik az ország vezetői, de komolyan volt az az összeg, amiért cserébe valaki ezt aláírta, hogy "tuti jó lesz"?

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#5) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

én valahogy már régen azt hittem, hogy ez ott csörög...

egy előnye biztosan lesz: a 112-es hívószámot bármilyen telefonról fel lehet hívni, a 104-et meg nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) batmanéhes


batmanéhes
tag

az egy vicc volt, hogy eddig külön számok voltak. persze én retard vagyok, de még sose sikerült megjegyeznem melyik melyik. más kérdés, hogy az adott intézkedés első körben nem feltétlen lesz jobb minőség. azért remélné az ember, hogy idővel egyre jobb lesz. nehéz elhinnem, hogy lehetetlen lenne javaslatokat tenni és átverni a protokoll javítására, interneten tűzoltósírás helyett. ha tűzoltó lennék, és ezen múlna, hogy kicsit égő gázpalackkal, vagy egy perc késés miatt nagyon égővel kell szaladgálnom, akkor csak megoldanám.

(#7) Lauda


Lauda
félisten

Erről a szórakozásról volt riport is valamelyik adón.Elég durva számot említettek, valami 60-80%-a a hívásoknak sz@patás. :W

(#8) dugynok válasza bitpork (#1) üzenetére


dugynok
senior tag

Màsik cikkben ìrtàk, hogy egy ideig a 104-et is lehet hìvni, automatikusan àtirànyul a hìvàs.

[ Szerkesztve ]

(#9) greenity


greenity
aktív tag

Ebben az a szép, hogy az elmúlt pár évben lehetett hallani olyan esetről, amikor hívta az illető a 112-t, addig ingyenes, de mikor nekiáll kapcsolgatni, az már rendes vonalas telefon árán megy és éppen lefogyott a mobilról a pénz....

Remélem legalább ezt helyreteszik, különben hatalmas káosz lesz

"Egy mosolynál jobb a több"

(#10) Silεncε válasza greenity (#9) üzenetére


Silεncε
őstag

Nem úgy van, hogy a segélyhívó számokat akár SIM kártya nélkül (vagy lezárt SIM-kártyával) is tudnod kell hívni?? Akkor honnan veszi le a pénzt vagy csak simán szetkapcsol? (Az remek lehet...)

[ Szerkesztve ]

(#11) greenity válasza Silεncε (#10) üzenetére


greenity
aktív tag

Valami hasonló a történet

"Egy mosolynál jobb a több"

(#12) 8th válasza Lauda (#7) üzenetére


8th
addikt

Súlyosabb eseteknél amikor ténylegesen minden perc számít könnyen előfordulhat, hogy pont azon a két három vagy épp öt percen fog múlni valaki élete amivel meghosszabbodik a folyamat az ilyen telefonbetyárkodó seggfejek miatt. Ha fiatalkorú ha nyugdíjas korú mérlegelés nélkül kőkemény elrettentő erejű büntetést kéne kapnia minden egyes telefonbetyárnak, hogy egy életre elmenjen a kedve az ilyesmitől. Ez már konkrétan és a szó szoros értelmében a bőrünkre megy. És minden egyes segélyhíváskor perceken át kérdezz-feleleket kell majd játszani valakivel mielőtt a mentőkhöz kapcsolna és valós segítséget tudnál kérni. Marha jó lesz... :W

(#13) Dilikutya


Dilikutya
félisten

De jó. Mentős ismerősök mindig is óva intettek a 112 hívásától...

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#14) akom


akom
senior tag

Van még mit tanulni az amerikaiaktól. (911)

(#15) 8th válasza Dilikutya (#13) üzenetére


8th
addikt

Mentős ismerősöm kiokosított, hogy ha bármi történik mindig két ember telefonáljon. Egy hívja a 104-et a másik pedig közvetlenül a helyi mentőállomást (a számuk benne is van a telefonomban). Ott ugyan nem fogadhatnak riasztást viszont mire a központtól befut a riasztás addigra pontosan tisztában vannak az eset részleteivel időt is spórolnak és tudják milyen kocsit indítsanak az esethez. Ez nekik és a sérültnek is óriási segítség.

(#16) Tüzi

Na, akkor mint olyas valaki aki kicsit belelát a dologba (innen a nickem is), ideírok valamit.

Régi rendszer:
Balatonod jártodban egy balesetbe futsz. Előkapod a telefonod, felhívod a 105-öt, bekapcsol a legközelebbi tűzoltóságra, esetleg megyei ügyeletre, ahonnan 10sec alatt kapcsolták a helyileg illetékes laktanyához...
Ez ugyan nem mindig sikerült, csak 100ból 99szer, éppen melyik toronyra voltál bejelentkezve (még), de egész jól működött a dolog.
Ott felvette a telefont a helyi híradós, aki az esetek nagy részében 10-15-20 éve ül abban a székben, a környéken nőtt fel, tudja, hogy mi a pálya. Ismeri a helyi úthálózatot, nevezetességeket, településneveket.
Bejelentőnk ugye ideges, izgatott, ilyesmi, de pikkpakk kiszedik belőle, hogy hol van. Még akkor is, ha éppen Debrecenből érkezett, életében első alkalmas balatoni strandoló, de a rutinos róka tudja, hogy ha keletre látja az adótornyot, akkor az például melyik település után van.
A kánya ott van elrejtve a dologban, hogy nálunk például volt kihangosító rendszer, amint káreset bejelentés érkezett, az "kiment élőbe", emberek abba hagyták az éppen aktuális dolgukat, odasereglettek a fecskendőhöz, felöltöztek, beültek, mire ez megtörtént, jött az szpk (szolgálat pari), kezdében minden infóval, és sokszor a riasztás elhangzását követő 10-15 másodpercen belül elhagytuk a laktanyát.
De az összes tűzoltóságon egyből ment a riasztás amint felvettek minden adatot.

Új rendszer:
Balatonon jártodban balesetbe futsz. Előkapod a telefonod, felhívod a 112-t, bekapcsol Szombathelyre, vagy Miskolcra (ha jól tudom). Más opció nincs. Persze fél percnyi automata-szöveg hallgatás után.
Itt kapcsolnak egy diszpécsert, aki fél-egy éve ül ott. Ő a legjobb tudása szerint kiszed belőled amit tud, hall...
Van, hogy rosszul hallja, ennek eredménye volt a traktoros haláleset két hete.
Szóval, kiszed amit tud, bepötyögi egy gépbe, (idő idő idő), majd elküldi az adatlapot a megyei katvéd-hez.
Ott megjelenik, átveszik, pötyögnek, elküldik a helyileg illetékes szervhez.
Ott "bőg a tehén" egyet (megérkezett a káreseti lap a pajzs nevű rendszeren át), riasztás, két perc.

Amit itt észre kell venni, hogy hány kézen megy át az információ... annyi lehetősége van torzulni, rosszul átadni, elgépelni stb.

Velem megesett, hogy a megyei híradós akinek adtam (szerencsére nem kaptam) a káresetet, nem tudta, hogy a megyeszékhelytől 18km-re van olyan település ahova a káreset szólt, és megkért, hogy betűzzem le neki (!).... idő idő idő...

Egy szobatűz 8-9 perc után jó eséllyel viszi a házat is.

Mire mi a régi renszerben már elindultunk a kárhelyre, az új rendszerben még bolyong az infó, és fogalmunk nincs róla, hogy mennyi kell majd... majd, amikor a pajzson keresztül 4-13 perc késéssel megjön a riasztás.

Ezt a késést nem hasból írom, amíg állományban voltam, volt (nem is egy) káreseti lap, ami több mint 10 perces késéssel érkezett meg hozzánk.
Az előbbi ténnyel kiegészítve, ez egyértelműen egy leégett ház, rossz esetben kettő, vagy három, ha közel vannak egymáshoz.

Közben a tűzoltók kurva anyját, hogy fél óra alatt nem érnek ki 10km távolságról.
Kiérnek ők, ugyanolyan gyorsan mint eddig, csak 20 perccel később kapják meg a riasztást.

Amit tudok tanácsolni...
A mobiljába mindenki pötyögje be a helyileg illetékes mentő, és tűzoltóság telefonszámát, amin keresztül közvetlenül eléri őket ha baj van...
Ezzel megelőzhető sok minden... haláleset is.

Pacsi.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17) bitpork válasza Tüzi (#16) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Tök jó : akkor most a 10x járás minden illetékesét mentem! Nem. A megoldás, hogy vissza kell csinálni az egészet.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#18) Tüzi válasza bitpork (#17) üzenetére

Nem fogják, túl sok eu-s pénz ment bele, ha vissza lenne állítva az egész, akkor sok házat kellene lebontani ami az eu-s pénzből épült, ingyé'.
Inkább erőltetik.
Ha megdöglesz, az nem fogja érdekelni őket.
Nekik meg úgyis privát orvos, és kórház van, téged magasról leszarnak.
Adót fizess, azt is el lehet folyósítani... ha érted mire gondolok.

Ennyi a lényeg.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#19) Dilikutya válasza bitpork (#17) üzenetére


Dilikutya
félisten

Melyikre van nagyobb esély? Elmented a számokat, vagy visszacsinálják a régi, működő rendszert? Szerinted? :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#20) Lenry válasza Tüzi (#16) üzenetére


Lenry
félisten

akkor jól sejtettem.

viszont ismét adja magát a kérdés: ki ezért a felelős, ki volt az, aki erre a rendszerre azt mondta, hogy jó lesz?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#21) nemlehet válasza Lenry (#20) üzenetére


nemlehet
őstag

Nincs felelős. Itthon semminek sincs felelőse. Pl az MVM-es ügyek kapcsán is simán elfogadta a bíróság azt a védekezést, hogy igaz, hogy felelős döntéshozóként ő írta alá, de nem volt teljes rálátása az ügyre így nem vonható felelősségre.
Szóval itthon simán elfogadható a "Nem tom, csak aláírtam"....

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#22) Lauda válasza akom (#14) üzenetére


Lauda
félisten

Ugyan ez a rendszer gyakorlatilag.

(#23) bitpork válasza nemlehet (#21) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Naaa, azért nem egészen. Ha kormányoldal akar csalni lopni hazudni akkor el van intézve egy "De sikerült?"-tel, ha meg pl volt kormányzatból csinálja vki , akkor hűtlen kezelés kísérlete miatt kap éveket úgy, hogy közben a bíróság kimondja h nem érte az államot kár...

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#24) dabadab válasza Lenry (#20) üzenetére


dabadab
titán

"ki ezért a felelős, ki volt az, aki erre a rendszerre azt mondta, hogy jó lesz?"

Pintér Sanya, ez az ő biznisze, a mostani mentős átállás is, ezt véletlenül pont tudom.
(Jó, persze, nyilván úgy nem felelős érte egyáltalán, de az ő akarata érvényesült itt a szakmai szempontok ellenében.)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#25) Dr. Romano válasza akom (#14) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Igen? Szerintem Brazíliában lehet hiába nyomogatnád ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#26) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

nem értem ezt a hisztit, ezt a rendszert is meg lehetne csinálni rendesen.
tehát elvileg ez nem rossz döntés.
az egy másik kérdés, hogy mivel nálunk nagyjából mindent elcsesznek, amihez a jogászok hozzányúlnak, így jogos a félelem, hogy ezt is el fogják.

de az se tartható szerintem, hogy minden faluban legyen telefonügyelet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#27) bitpork válasza bambano (#26) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem lehet kiváltani a helyismeretet. Pl ha Szentesről egy kissé illuminált hang betelefonál h a Jóskát megbökték a körülszarosban, szerinted mennyire fogja érteni a Szombathely v Miskolc központ?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#28) Lauda válasza bitpork (#27) üzenetére


Lauda
félisten

Ugyan úgy, ahogy eddig is megértették, ha a rendőrséget vagy a tűzoltókat hívtad a 112-n. Évek óta működő rendszer ez, csak eddig a mentők nem voltak bekötve. Most be lesz. Ennyi változik.

[ Szerkesztve ]

(#29) bambano válasza bitpork (#27) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

jön a telefonhálózatból a hely-információ, elektronikus térképről a többi.

de nézd a másik oldalt is: 3178 település van az országban. ez 3178*(3-5) ember telefonügyeletbe. fizetsz egy csomó embert ott is, ahol nem történik semmi, vagy veszel belőle mentőautót?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#30) dabadab válasza Lauda (#28) üzenetére


dabadab
titán

"Ugyan úgy, ahogy eddig is megértették, ha a rendőrséget vagy a tűzoltókat hívtad a 112-n."

Olvastad a #16-ot, első kézből származó beszámolóval arról, hogy hogyan értették meg?

Egyébként a mentőknél jelenleg megyénként + Budapest van központ.

DRM is theft

(#31) 8th válasza bambano (#26) üzenetére


8th
addikt

Fogalmam sincs miről beszélsz eddig sem meg eleve soha nem is volt minden településen telefonügyelet. És ez egy nagyon rossz döntés. Ne a segítségre szoruló embert szopassák azzal, hogy mielőtt átkapcsolják a mentőkhöz mindenféle hülye kontroll kérdéseket tesznek fel neki nem csak szórakozik-e. Inkább ragadják tökön azokat akik miatt ez a helyzet kialakult. Az megvan, hogy hosszú percekkel meghosszabbodik minden egyes mentési kísérlet emiatt a baromság miatt. Hiszti mi? Kíváncsi lennék felemelnéd-e a hangod ha téged fárasztana valami hülye percekig miközben valamelyik szerettednek hívnád épp a mentőt.

[ Szerkesztve ]

(#32) Lauda válasza 8th (#31) üzenetére


Lauda
félisten

Ne a segítségre szoruló embert szopassák azzal, hogy mielőtt átkapcsolják a mentőkhöz mindenféle hülye kontroll kérdéseket tesznek fel neki nem csak szórakozik-e.

Hanem ugyanezeket inkább a mentős diszpécser tegye fel neki, aki így érdemi dolgokkal nem tud foglalkozni. Logikus. Egyik oka pontosan ez, hogy mindenkit ide kötnek be. A szemetet kiszűrik, a többit továbbítják a megfelelő helyre.

[ Szerkesztve ]

(#33) 8th válasza Lauda (#32) üzenetére


8th
addikt

Ja így meg 2x kell elmondanod ugyanazt. Abban van csak igazán sok logika.

(#34) dabadab válasza Lauda (#32) üzenetére


dabadab
titán

"Hanem ugyanezeket inkább a mentős diszpécser tegye fel neki"

Igen. Az ügyintézők száma úgyis úgy van számolva, hogy ez beleférjen és szerintem fontosabb az, hogy a valós segélyhívások időben ügyintézőhöz kerüljenek, mint az, hogy ... hogy ... hogy minden hívás egy plusz ügyintézőn menjen át, mert az nyilván nagy megtakarítás.

DRM is theft

(#35) Lauda válasza 8th (#33) üzenetére


Lauda
félisten

Ez az eredménye annak, ha a honfitársaink nagy része azzal szórakozik, hogy a hatóságokat sz@patja.

(#36) fordfairlane


fordfairlane
veterán

Elolvasva az egészet, még mindig nem tudom, hogy szerinted az elgondolás rossz, vagy a megvalósítás. Én nem tartom hülyeségnek az egységes segélyhívószámot, sőt, szívem szerint itt is a 911-et használnám.

x gon' give it to ya

(#37) bambano válasza 8th (#31) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Fogalmam sincs miről beszélsz": válaszoltál valamire, amiről fogalmad sincs?

Az megvan, hogy nem kell, hogy meghosszabbodjon a bevetés vezénylés ideje attól, hogy központosított a callcenter? ha mégis hosszabbodik, az egy hiba, amit javítani lehet.

azt látom, hogy valami történni *FOG* majd a jövőben, ti meg meghoztátok a bírósági döntést, hogy nem lesz jó. tipikus magyarisztán.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) Tüzi válasza bambano (#29) üzenetére

Eddig sem volt minden faluban ügyelet.
Veszprém megyében például van 5 hivatásos önkormányzati, most már nem is tudom minek (állami) hívott tűzoltóság (veszprém, pét, fűzfő, ajka, tomaj, pápa), és 4 önkéntes, újabban már önkormányzatinak mondott. (tapolca, zirc, sümeg, füred)
Ez cirka 4500 négyzetkilométer, cirka 340ezer ember, ami nyáron kb 700.000-re nő minimum.

Valljuk be nem sok.

Különösen annak fényében, hogy ahol én voltam, ott maradt 1db kicsi fecsi (2köb víz), és egy vízszállító, pedig amikor odamentem akkor 2 nagy fecsi (tlf4000, 4köb vízzel), és két különleges szer volt.
Többi laktanyában ugyanilyen ritkítás.
Ha az egy autó elmegy, mondjuk balesethez, akkor a következő balesethez mondjuk Kenesén már Siófokról jönnek. Esetleg Pétről.
Idő... idő... idő... amiből nincs sok ha be vagy szorulva.

Mentőkből több van, ami kell is.

Tudod, a legfelháborítóbb az egészben, hogy mielőtt az állam átvette az egészet, volt egy szabály, hogy Magyarország területén a mentő-tűzvédelmet úgy kell megszervezni, hogy _bárki_ _bárhol_ az ország területén 15 percen belül segítséget kapjon.

Fantáziádra van bízva, hogy ez a szabály él-e még ebben a formában ;)

Írhatnék Neked olyan sztorikat, olyan szintű pénzelk-rást, hogy a szemed megfordulna a helyén, ebben biztos vagyok.
Amikor a fényárbócban (az a pneumatikus cucc, amit este feltolunk, hogy lássunk), abban egy izzócsere miért tart 6 munkanapig.
Izzócsere.
6 nap.
A bevetésim 7 évig egyszer sem volt kimosva.
Elvittem volna én tisztítóba, de nem engedték meg, bár a végén már igen, de "saját költségen" (anyád az) mosógépben mosni pedig nem ajánlott többek közt az impregnálás, stb miatt...
Pedig milyen higiénikus amikor kimész 36 fokban, csak 2-3 órát gaztüzet kergetni úgy, hogy 20 perc után 8-10 centi víz áll a csizmádban :)

Ez a 112 csak hab a tortán, az egész szar megkoronázása.

Többek közt ezért hagytam ott a picsába az egészet, ezt az én gyomrom nem veszi be.
Szerettem, imádtam, (most is), de jelenlegi minőségében ezt elfogadni nem tudom.

Ezzel szerintem mindkét hozzászólásodra választ adtam.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#39) bitpork válasza bambano (#37) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem jövőidő! A traktoros balesetben emiatt már meghalt vki, és a tűzoltók szakszervezete is nyilatkozott h nincs már kármentés , csak romeltakarítás.

(#38) Tüzi : de nem kell a bevetésiig elmenni. A dísz egyenruhára adtak 100'000 Ft-t. Amiből csak 80 érkezett meg, és még a végén azt is megmondták h kinél lehet kizárólagosan megcsináltatni. Még akkor is ha drágább lett mint a ruhapénz.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#40) Tüzi válasza fordfairlane (#36) üzenetére

Kimentünk nyaraló melléképület tűzhöz, ahol a pesti hölgy nem értette, hogy miért nem vették fel, vagy nem volt kapcsolható a 911 amit hívott.
no comment.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#41) Tüzi válasza bitpork (#39) üzenetére

Jaja, az is hatalmas sztori... a ruhapénzes bohóckodások, meg az M10-es gyakorló... amit állítólag ( :) ) pintérné álltal "vezetett" börtönben varrtak a rabok.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#42) bambano válasza bitpork (#39) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

*mindig* *minden* nyilatkozó több pénzt akar.
erről szól a média. soha nem láttam egyetlen nyilatkozatot se a tv-ben, ahol azt mondta volna az illetékes elvtárs, hogy megpróbálunk takarékoskodni, tevékenységet optimalizálni, stb. a tűzoltók szakszervezetének az a dolga, hogy apokalipszist vizionáljon minden megszólalásukkor, különben lehet, hogy más kapja azt a kis zsetont, amit el lehet osztani.

én sem gondolom, hogy rendben vannak ezek a dolgok. de azt se, hogy a központosított callcentertől itt összedől a világ.

Tüzi kolléga által emlegetett fecskendő ritkítás sem függ össze a callcenterrel. azt, láthatóan, megtették akkor is, amikor nem volt központosítva a telószám.

másik hsz-re: nem értem, mitől olyan nagy dolog a 911-et is ideirányítani. egy sor programkód a telefonközpontokban. amióta számhordozás van, azóta hasonló beállítások valószínűleg százezerszám vannak minden szolgáltatónál.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#43) bitpork válasza Tüzi (#41) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Jaja, a tűzálló ruha ami nem tűzálló, de Pintér ismerőse szállította :D Meg hát ugye jó sok embernél allergiát is kiváltott. A sok politikai döntéshozóra adnám rá, oszt gyí te paraszt.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#44) dabadab válasza bambano (#37) üzenetére


dabadab
titán

"Az megvan, hogy nem kell, hogy meghosszabbodjon a bevetés vezénylés ideje attól, hogy központosított a callcenter?"

Nem lesz központosítva a call center, annyi lesz, hogy a hívás nem a mentősöknél fog csörögni, hanem egy másik call centerben, ahol az ügyintéző elcseveg egy kicsit a segélykérővel, aztán x perc után (gyakorlatilag minden hozzáadott érték nélkül) továbbkapcsolja ahhoz a mentős call centerhez, ahol most kicsörög a telefon és ők pont ugyanazt végig fogják csinálni, mint eddig, csak pár perc késéssel.

Ez a rendszer nem tud nem hosszabbítani az ügyintézésen.

Igen, meg lehetett volna csinálni rendesen is, de nem csinálták meg és belátható időn belül nem is fogják, mert a projektben nem az volt a lényeg, hogy jól meg legyen csinálva, hanem az, hogy Pintér embere vigye az üzletet.

Ja, és erről most nem csak elméleti síkon beszélek hülyeségeket, hanem van némi rálátásom a konkrét ügyre.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#45) fordfairlane válasza Tüzi (#40) üzenetére


fordfairlane
veterán

Én ezt komolyan mondom, hogy egész Európában a 911-et kellene fenntartani segélykéréshez. Ez a filmeken keresztül beleégett rengeteg ember agyába, ez egy szimbolikus szám.

Előtte persze azért megnéznék egy nagymintás tesztet, hogy a segélyhívás szóra kinek milyen telefonszám ugrik be, az EU-s 112 vagy a 911. És persze a mobiloknál a segélyhívás manapság már egyetlen gombnyomás, a számot sem kell ismerni, szóval ez árnyalja a képet.

[ Szerkesztve ]

x gon' give it to ya

(#46) Tüzi válasza Lauda (#35) üzenetére

Ez egyszerűen a kormánypropaganda a 112 mellett.
Én talán öt kamuhívásról tudok nálunk összesen, egyikhez sem mentünk ki, mert vagy lecsapta a kagylót, vagy "tűz van!" után letette...
Persze a sokagyúak odáig már nem jutottak el, hogy nekünk kiírja a rejtett számot is :)

Sose felejtem el, amikor egy kissrác felhívott este 10-kor, hogy segítsünk, ég a ház, és jajjistenem.
Majd letette.
Visszahívtam a számot, kicsengett, női hang felvette.
Mondom neki, hogy ki vagyok, és miért hívom, hallom a telefon másik végéről:

"Gabika gyere ide egy kicsit kérlek!"
Gabika odaért, és akkorát levert a muter a gyereknek, hogy nekem fájt :D
Elnézést kért, és mondta, hogy nincs semmi baj, elköszöntünk.

Gabika többé nem hívott minket :(

Ennyi.

Vannak telefonbetyárok.
Tedd szívedre a kezed, volt, hogy gyerekként Te is felhívtad valamelyiket.
Én is.

Pacsi.

(#44) dabadab
Szerintem azt nem értik, hogy annál semmi sem kerül kevesebb időbe, ha egyből annak adod le a jelzést, akinek fizikailag is vonulnia kell.
Ide->oda->amoda kapcsolgatással elmegy minimum öt perc
egyből helybe kapcsolással 3 perc után (maximum) elindulunk.
a másiknál minimum 7 perc, de inkább több.
egy szívinfarktusnál pedig másodperceken múlik a dolog...

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#47) Gdi válasza Tüzi (#46) üzenetére


Gdi
senior tag

"Vannak telefonbetyárok.
Tedd szívedre a kezed, volt, hogy gyerekként Te is felhívtad valamelyiket.
Én is."

Én annyira nyámnyilva voltam, hogy nem :)
Talán egyszer csöngettem(tünk) be lépcsőházba és kocogtam el gyorsan.

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#48) bitpork válasza Tüzi (#46) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez mondjuk a rezümédben nem segít :)
Én nem hívtam kamuból egyiket sem. Ha megteszem és kiderül, akkor valószínűleg az öregemet leültetik mert agyonver: önkéntes tűzoltó volt a szülőfalumban sokáig. Imádtam ügyeletben lenni vele, mert volt egy billiárd asztal a szertárban :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#49) Lauda válasza Tüzi (#46) üzenetére


Lauda
félisten

Ha te nem tudsz róla akkor nyilván nem is létezhet ez.

Bejárás a segélyhívó központban

20% igényel beavatkozást. 10% infót kér, 70% mese. Ez lesz akkor a kormánypropaganda gondolom.

[ Szerkesztve ]

(#50) Lenry válasza fordfairlane (#45) üzenetére


Lenry
félisten

meg a mai digitális telefonközpontok korában kb 3 másodperc kreálni egy automatikus átirányítást, hogy a 911 is egy élő szám legyen.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.