Tudom mit írtál, de kicsit úgy hatott, mint ha valami olyasmire utalnál, hogy a HDR10 valójában csak 1000 nit-ig "jó" igazán, felette valamiért "kell" a DV (vagy HDR10+ vagy akármi).
Nem egészen volt egzakt a módszer. Majd megnézem kicsit alaposabban, de ami biztos, hogy a metadata sok filmben 4000 nit, és szerintem elég nagy felelőtlenség 4000-et beírni oda, ha nincs benne 1000-től számottevően magasabb érték, mert -->>> lásd következő pont ---->>>
Ami a C7-et illeti: persze, küzdök is ellene 3DLUT-al, mert agresszíven tömöríti a teljes fényerőskálát, így nekem a szolid fényerőre tekert plazmákhoz szokott szememnek is sötétnek hatnak 4000 nit metadata-s filmekben a sötét jelenetek. De komolyabb gond inkább az NVAPI-s videojátékokkal van, ahol 10000 nit a metadata, mert ott masszív a tömörítés:
Ezek a saját méréseim, az első oszlop a metadata, a táblázat értékei a mérések, az első sor a szintetikusan generált tesztkép értéke. Ilyesmi a Cinema/Technicolor és a Game mód is (apró eltérésekkel), csak a Standard és Vivid az ami gyakorlatilag figyelmen kívül hagyja ezt (de arról most nem tudok konkrét méréseket mutatni, csak szemre nézegettem, hogy nem igazán látni ahogy váltogatom).
A jelgenerátor a madvr féle pattern generator NVAPI-val, tehát régi nVidia driver-el, ami fontos, mert az új Win10 és új driver-ek HDR módban jelenleg 1000 nit-re fixálják a metaadatot (mindegy mit küldesz tovább madVR-al, hiába kompatibilis már a Win10 API-val), szerintem pont a fentiek okán, hogy HDR módban ne legyen zavaróan sötét a Windows asztal (és azokkal a játékokkal, amik nem nyúlnak hozzá, hanem a szabvány maximumát hagyják meg 10000-ren, függetlenül attól, hogy meddig mennek el).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."