- <Lacy85>: Időmilliomosok előnyben - Játékfejlesztés #1
- lezso6: Miért is jó, ha dohányzol?! Megéri rászokni!
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
LOGOUT
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
wallace 234 #63040 üzenetére
Ha jól tudom, amennyiben magánszemélyként (fogyasztóként) vásároltál nem is neked kell bizonyítani, hogy nem te törted össze, hanem az eladónak hogy ő sérülésmentes állapotban juttatta el hozzád.
"A Ptk. 6:158. §-a vélelmet tartalmaz, ez a § ugyanis azt mondja ki, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hibát úgy kell tekinteni, mint ami már a teljesítéskor is megvolt, vélelmezi tehát a jogszabály azt, hogy a vállalkozás hibásan teljesített."
Ezt a fogyasztóvédelmi törvény monjda ki amit nincs az az áruházi apróbetűs ami felülírhatja.
"A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben viszont a Ptk. 6:157. § (2) bekezdése alapján semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el, azaz e körben a szabályok egyoldalúan kógensek."
Te kb. annyit vagy "köteles" megnézni, hogy a csomagoláson külsérelmi nyom nem látható, és ennyi. A futár jóindulatán és a borravalón múlik, hogy megvárja-e amíg kibontod a jelenlétében, nem köteles ezzel szarakodni. Érdemes azzal a ténnyel is tisztában lenni, hogy neked a futárcéghez a világon semmi közöd nincs (max ha a csomagoláson kivülről is látható sérülés van, akkor jegyzőkönyv, vagy nem veszed át), te közvetlenül az áruházzal/eladóval vagy szerződésben, bármilyen probléma esetén velük kell egyeztetned.
Ha a termék kibonátsa után kiderül, hogy az sérült, azt hibás teljesítésnek hívják, és lehet, hogy az első ügyfélszolgálatos megpróbál elhajtani de ha tisztában vagy a jogaiddal akkor ez 100%-ra nyert ügy. Szerintem a normálisabb nagyobb áruházaknál ez megoldódik, de a legrosszabb esetben békéltető testület vagy ügyvédi felszólítással rendeződik, nem hiszem, hogy bármelyik bolt belemenne pereskedésbe emiatt mert a végén biztosan veszítenek és még a perköltséget is fizethetik.
De nem vagyok jogász szóval nyugodtan javítsatok ki ha tévednék!
Némi utánajárás után én erre jutottam, szerencsére még élesben nem kellett kipróbálnom, de egy félmilliós TV-nél ha az áruház nem hajlandó újat küldeni, biztos, hogy ügyvédet keresnék.Nyilván ez kellemetlen hercehurca amikor az ember úgy várja az új TV-jét mint gyerekkorában a karácsonyt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-i7 I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Vadiúj számlás AM4 lapok! Akár kamatmentes rèszletre is! Kèszleten lèvő termèkek
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3054, 96% Akkumulátor
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- PlayStation 5 FAT Lemezes + kontroller 6 hó garancia, számlával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest