Hirdetés

2024. május 24., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#260) DigitXT válasza huszi.gyb (#258) üzenetére


DigitXT
félisten

Szép gép, de ha már lúd: dobj rá ~2,5 millát, megkapod szinte újan ABS-szel.
Amúgy azt mondják, hogy marhajó túramotor. Ahhoz képest, hogy milyen egy
eszement ereje van, meg van hozzá a tömege is, ezért inkább túra, mint sport.

De ezt csak úgy hallottam: nem nagyon mernék menni vele. Turbo nélkül sem.

Ui: természetesen ezt a gépet is láttam, amíg a Madisont szerelgették.:R

HGabor89: üdv a klubban: már csak a jogsi kéne, és mehet a gurulás... Nem
kell meglepődni, ha még nem sokat motoroztál, akkor először azt kell szokni.
Szerintem nem kell elsőre bemenni az autók közé. Szokni kell a motorozást,
szokni kell a gép méreteit. Ha "kacsázol" (még) pláne veszélyes kicentizni.:D

Szerk: pár év, s pár ezer km városi tapasztalat után ültem rá a Madisonra, de
hazafelé úgy éreztem, hogy egyenesen sem bírok vele menni... Ma meg már
azt nem értem, hogy miért, de akkor is így volt. Megszoktam, megszerettem.
Utána a Maja tűnt nagyon furának. Aztán visszaszoktam stb.:D Nemrég meg
már elég sűrűn kellett váltogatnom (féktárcsapara miatt), hogy mindkét gépet
ugyanúgy rögtön "érezzem", már az első méterek után. Ahogy kell...:))

Ráülnék akármelyik gépre (akár a 250-es Majára), tuti nagyon furcsa lenne...
Ha valamiről már van elképzelésem, az a Nexus. Azt is izomból kell dönteni.
(Pontosabban nyilván kormánymozdulatokkal, de érezni a nagyobb tömeget.)

AndrewTdi: forgalmimban 199 kg van, de ezt nem hiszem el. A Majánál 168.
Neten 178-at írnak száraz tömegére. Feltankolva, meg olajozva 200?! Háát...

[ Szerkesztve ]

(#828) kcsa válasza Brogyi (#825) üzenetére


kcsa
veterán

Kigyűjtöttem másik motor jellemzőit. Nagyságrendekkel úgysem térhet el.

Kymco Xciting 500:
Begin to open 80 - 84°C (176 - 183°F)
Fully open 95°C (203°F)

Kymco Xciting 250:
Begin to open 80 - 82°C (176 - 180°F)
Fully open 90°C (198°F)

Ventilátor kapcsolás:
OFF->ON Over 88-92C
ON->OFF Lower 88-92C

Hibalehetőségek a könyv szerint ennél a típusnál (meg kábé mindegyiknél):

Engine temperature too low
Faulty temperature gauge or thermosensor
Thermostat stuck open
Faulty fan motor switch

[ Szerkesztve ]

(#4315) DigitXT válasza Bogyó bá' (#4313) üzenetére


DigitXT
félisten

Igen én első körben a 19 Nm-es alsó limitje miatt vettem ezt.
Egy 50-210-essel nem nagyon lehet 25-40-eket húzni.:R
Más kérdés, hogy végül vettem egy 6-30-ast is (az is kellett).

A biztosító még nem biztos, hogy rohadék: hétfőn bemegyek
a most kézhezkapott levelekkel, hogy akkor WTF lészen...!:F

(#4318) DigitXT válasza Bogyó bá' (#4316) üzenetére


DigitXT
félisten

Ezt már megbeszéltük anno is... 25-öt nem.:N Meg nekem addigra már
rég megvolt a 19-110-es/használtam bőszen.
Amúgy ha a motorblokkot
most én szerelném, ahhoz EGY kulcs biztos nem lenne elég, sőt!:R
(6-15 Nm között kell egy csomó mindent meghúzni, de ugye ott vannak
20-22-es tételek is, meg 40-44-esek: utóbbira már a 6-30-as a kevéske,
előbbire meg a 28-210-es a sok.) A 19-110 nekem így elsőre teljesen jó
volt télen, az csomó mindenre használható volt, amire akkor kellett...:K
Az olajcsere miatt vettem kisebbet nyáron: 10-12-re kell húzni a fedelet.

De ha már belinkeltem: azt mondtad, hogy korábban többször állítottál
szelephézagot... Érzésre, vagy kölcsön szerszámmal? (Szelepfedélnél
vannak kisebb értékek: nem kell nagyon megtépni, mert beszakadhat.)

Teszem hozzá, nekem a kipum egyik csavarját, amit 65(!) Nm-re kellett
volna húzni, s korábban sikerült is, a gyári Leo Vince csavarral 30 körül
megszakítottam! Azóta más csavarral is ~30-ra lehet húzni, azaz lehet,
hogy a menet is kapott, szóval valaki itt valamit elbaszott. Nem én...:(

(#9020) szilchi


szilchi
őstag

Köszönöm a tanácsokat :R .Akkor inkább a 250-es gépeket nézem.Mondjuk tisztában vagyok a használtmotor piacon lévő gépek állapotával.Ezelött egy 750-es Vulcan volt,azelött meg egy 90-es VFR olaszból.Abban 2006-ban 19.000 km volt... na persze :) .Azokban is volt hiba,de összességében jó gépek voltak.Gondoltam találhatok egy ilyen 400-as robogót.De akkor inkább 250-es.láttam is egy 250-es Honda Jazz-t ennyiért.Vagy nézek Majestyt ennyiért.

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#9235) Bogyó bá' válasza DigitXT (#9231) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ez egy tök olcsó bolt, kíváncsiságból belenéztem találomra: egy 1990-es, tehát 25 éves Kawasaki csopperhez is fillérekért, 386.196,- (igen, háromszáznyolcvanhatezer...) forintért lehet venni egy tök üres benzintankot. :))

szerk: a link lemaradt: [link]

Csak mellékesen egy kb. ugyanekkora Keeway csopper gyári tankja nincs 30 ezer pénz a márkaszervizben.

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#9447) ludsimon válasza DigitXT (#9446) üzenetére


ludsimon
veterán

Hoppá! Van a Madisonból pörgős is! :C A 200-as: [link]
Power: 19.44 HP (14.2 kW)) @ 8750 RPM
Torque: 17.50 Nm (1.8 kgf-m or 12.9 ft.lbs) @ 6750 RPM

Majesty 180
Power/weight ratio: 0.1101 HP/kg
Madison 250
Power/weight ratio: 0.1218 HP/kg
Madison 200:
Power/weight ratio: 0.1296 HP/kg

undefined

(#11273) Golota válasza huszi.gyb (#11272) üzenetére


Golota
aktív tag

Én hasonló bontást eszközöltem az Xcitingen. Egy ideje szarakodott az akksi, mikor felkapcsoltam a fényszórót, elkezdte levenni a tölttést és jelzett a műszerfal, hogy merül az akksi. El is határoztam, hogy veszek egy új akksit. Múlt héten pénteken jövök haza munkából, beállok az udvarra. Ahogy levettem a sisakomat, égett műanyag szag csapta meg az orromat. Gondoltam is, hogy ki ez a barom, aki kábelt éget... Másnap reggel kiderült, hogy én voltam az a barom, csak nem szándékosan. Ahogy indítanám a Kymcot, se kép, se hang. Nagy káromkodás, biciklizés munkába. Akkor már tudtam, hogy valami nagy gáz van, mert az egész motor bűzlött az égett műanyagtól.

Szombat: hibafeltárás. Némi szétszerelés és rádöbbenés, hogy a fesszabályzó belseje szépen kifolyt és kellemes, éget bakelit szagot áraszt. A kiszereléshez le kellett szedni egy csomó idomot, így is alig fértem hozzá, mert az oldalsó egyszerűen nem jött le, tovább bontani meg nem akartam, mert nem vagyok időmilliomos. Inkább kitekeredve valahogy, de leszedtem.

Hétfő ebédszünet: netezés, alkatrész vadászás. Volt is két webshopban utángyártott fesszabályzó, de taivani, sztem az is Kymco lehet. 16 ezer HUF. OK, ennyi. Felhívom az egyik webshopot, hogy van-e raktáron. Nincs. Felhívom a másikat. Van, tudják is küldeni, 1500 ft a postaköltség, de rendeljem meg a webshopban, az a process. OK. visszaülök a gép elé és látom, hogy az ára mémileg módosult, most már 19,000 HUF + posta. Na, ezen felhúztam magam kicsit. Nem az ár, inkább az eljárás fájt. Felhívtam a debreceni robogóalkatrészest, nekik elég jó hírük van (Kassai út). Mondja a srác, hogy mindenképpen menjek be, mert nem akar látatlanba rendelni valamit, ami nem kompatibilis.

Kedd: robogó bolt. Az eladó megnézi a kiszedett alkatrészt, majd kis keresés után megtalálja ugyanazt az alkatrészt, amit én is rendelni akartam. Közli, hogy 6 ezer HUF és csütörtökre itt van, nincs szállítási díj. Nos, ez "némileg" kedvezőbb konstrukció....

Csütörtök: az alkatrészt elhoztam, tényleg megjött, ahogy ígérte. Hatalmas pirospont a korrekt árazásért és a gyorsaságért!

Szombat reggel. Minden biztosítékot kicseréltem a dobozban, akksi csuriog töltve, kimérve, bekötve. Fesszabályzó ráügyeskedés, csavar elejtéssel kombinálva, némi anyázás, kábel hozzászorítása a vázhoz, kiszerelés, újratervezés... Nagy nehezen felment. Ráadom a gyújtást és.... se kép, se hang! Mindent ellenőriztem, csatlakozók épek, rendesen össza vannak dugva, kábelek rendben. Semmi.

Csalódottan felmentem a lakásba és elkezdtem gondolokodni, honnan szerzek utánfutót, hogy egy elektromos szerelőhöz elvigyem. Azért még átnéztem a javítási útmutatót és látom a sematikus ábrán, hogy van egy 30 amperes biztosíték a rendszerben. Hmmm, nem emlékszem, hogy 30 amperest cseréltem volna. Garázsba levágtatok és megtaláltam, az indítómotor reléjének a fészkébe integrálva. Kivétel után azonnal látszott, hogy az örök vadászmezőkre költözött. Hm, nincs itthon 30 amperes, de tesztre jó lesz a 25-ös. Berakom, gyújtás be és kigyulladnak a fények. Pöcc-röff! Halleluja! Járó motorral stabil 14,8 V feszültséget mérek, felkapcsolt fényszórókkal. Ez jónak tűnik. Már nem volt időm összerakni, azt majd vasárnap.

Lehet, hogy láma vagyok és rémlik, hogy egyszer már láttam ezt a biztosítékot, de nagy megkönnyebbülés és elégtétel, hogy megérte molyolni vele.

Ma reggel: 30 Amperes biztosíték vadászás. A 3. benzinkúton volt. Hihetetlen, hogy bólogató kutya, meg ledes diszkólámpa az van, de egy nyomorult biztosítékot azt nem lehet venni. Pedig ezek nagy kutak, hatalmas shoppal...

2 óra tökölés, csavarozás, panelek visszapattintása, de a motor egyben van. Egyben le is takarítottam a sok koszt belül. Az összerakás után is indult szépen.

Bocs a sok szövegért, hátha más is tanul ebből. Meglátom jövő héten, hogyan muzsikál a rendszer. Gyanítom, hogy az akksi a telet már nem bírja ki, tavaly is sokat kellett tölteni.

Apropó, valaki nem tudja, honnan lehetne sebesség-jeladót venni? Sehol nem találok, a boltban sem tudtak segíteni.

(#13023) DigitXT válasza kcsa (#13022) üzenetére


DigitXT
félisten

Félreértés ne essék, nem fikázni akarom, csak azért néztem rá a linkre,
mert érdekel a dolog, de a leírás nem győzött meg, hogy mi másra jó.:D

Persze ha csak biciklióra jellegű jeladónk van, ami kerékfordulatonként
egyetlen impulzust ad, sose lesz pontos a sebességadat (gyorsításkor).

Az UTCOMP pl. akkor vállal ±0.1s pontosságot, ha 20 cm-nél kisebb az
elmozdulása a versenyszemélygépjárműnek impulzusonként: nos ugye
a Madison a 13-as kerekeken 25,19 cm-t mozog ilyenkor: "határeset".:DDD
Kb. 6 impulzus fordulatonként, ha hiszünk a névleges 120/70 R13-nak...
A fenti érték már hosszú úton kalibrált adat, feltéve, hogy a távmérés jó.

(#13280) DigitXT válasza kcsa (#13279) üzenetére


DigitXT
félisten

Hát az ő realitásában viszont működhet, tehát még csak nem is kamuzik.:DD
Btw. az lett volna a korrekt válasz az S200-as kérdésre, hogy mégis, mennyi
lenne a "normál" fogyasztása, hogy fogalmunk sincs, mert sosem próbáltuk.
Persze, viszonyítani lehet sokmindenhez, ahogy egy Madison-t az AT-hez.;]

Btw. mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha hinni lehetne az ilyen oldalaknak,
és szimplán egy számmal lehetne jellemezni a fogyasztást, ami mindig annyi.

Malaguti Madison 180 cc - 24 km/l - 56 mpg (4.17 L/100 - kis Maja?)
Yamaha Majesty 180 cc - 21 km/l - 49 mpg (4.76 L/100 - multivar!;])

Malaguti Madison 200 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - reális?!:D)
Malaguti Madison 250 cc - 21 km/l - 49 mpg (ez Yamaha, vagy Pigi?)
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg (5.26 L/100 - "elérhető")
Malaguti Password 250 cc - 22 km/l - 52 mpg (bennehagyom, ezt is)
Malaguti Phantom 250 cc - 19 km/l - 45 mpg (ez kicsit soknak tűnik)

Peugeot Satelis 250 cc - 23 km/l - 54 mpg (4.35 L/100 - skandallum)

Ui: azt bírom, amikor csongi benyögi, hogy a hypermilinghoz szétmoddolt,
varióköszörült, keveset forgó viszont nem gyorsuló burgi 2,8: reális!:R

(#13562) Bogyó bá' válasza DigitXT (#13560) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Én a Csótánnyal - mintegy 60-70 ezer forint rálocsolása után - épphogy beláttam, hogy legjobban akkor járok, ha - minden hibáját a hirdetésben feltüntetve, nem letagadva - sz*rér'-h*gyér' eladom, mintsem hogy a huszonéves vasra újabb 100 ezret (vagy többet) ráköltsek, bizonytalan kimenettel.

Hibái eladáskor:

- a karburátorok (miért is ne kettő lenne egy 125-ösön :Y ) szétkoptak, a súberek ésaz úszó tűszelepek fészkei kikoptak (nem cserélhető betétes persze, a karbik spiáter házában van kiképezve a fészkük), így megpróbáltam az utángyártott kínai Keihin-utánzat karbikkal pótolni őket (éljen a mindössze 1-2 ezer darabszámban gyártott japán belpiacos vas :W ) A karbik egyébként már akkor sem voltak egészségesek, amikor a gépet megvettem. Egy hónap sz*pás és kísérletezgetés következett, pocsék (de legalább gurulóképes) végeredménnyel.
- a nyélgázas 19 ezer km-nek - amit bele vertem bő két év alatt - hála szép apránként eltűnt a gépből a kompresszió (elgyengült), és brutálisra nőtt az olajfogyasztása. 2 hibát találtam: az elöregedett szelepszár-szimeringek és az egyik (beégett) kipufogószelep javítása megtörtént, így a teljesítmény hellyel-közzel visszatért, viszont a másik hiba, a kopott dugattyú és gyűrűk (a henger szerencsére hibátlan, még a hónolás is látszott rajta mindenütt) javítása meghaladta a tűrőképességemet: nagyon hosszú idő alatt, nagyon sok pénzért lehetett volna Japánból beszerezni ezeket. Plusz ugye 2 bontott karbi eBay-ről, ami lehet ugyanolyan rossz, mint az enyémen az eredetiek.

Amúgy soha nem hagyott ott sehol, a szétf*sott géppel még egy második Erdély túrát is simán be mertem vele vállalni, csak a 2300 km alatt egy liter olajat megzabált. (Minden egyes nap este egy-másfél decit bele kellett borítani a túrán).

Mivel úgyis nagyobb gépet akartam (már a korlátlan jogsit is csináltam akkor), választhattam: ráköltök legalább 100 ezer forintot (anyagáron!), szerelem egy-két hétig, és eladom megjavítva 250-300 ezerért, vagy jelen állapotában megszabadulok tőle amennyiért viszik. 165-ért hirdettem meg, 3 nap múlva 150-ért elkelt.

Buktam rajta? Sokat, de sokat használtam is a gépet. Ha ráköltök még egy csomó pénzt, jobban jártam volna vele? Nem. Ennyi, nem ragozom tovább...

szerk: eladáskor mindkét gumi csereérett volt a vason, a hátsó jó ritka méret, nem olcsón. A pár simán lett volna 35 ezer forint rá. Ezt is "megspóroltam".

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#14094) DigitXT válasza TayRol (#14093) üzenetére


DigitXT
félisten

Láttad már élőben? Nagyon pici motor, lábtér nuku, 190-es magasság = necc.
Szerk: 150-est venni nem jó ötlet, mert ha eladnád, alig lesz vevőd. B125-höz
ugye már nagy, akinek meg A2-je van, az minimum 250-esben gondolkodik.:(

[ Szerkesztve ]

(#14099) DigitXT válasza TayRol (#14098) üzenetére


DigitXT
félisten

A Madisonon sokkal több hely van (de ha rajtahagyod a háttámlát, az is lehet
kényelmetlen hosszabb távon): ahogy kcsa is írta fizikai méretére gondoltam.

Szoktam parkolni PCX mellett. Elképzelek mellé egy 190 magas embert? Pff!
Majom + köszörűkő esete. Nexus már elég nagy, bár a lábtartója nekem nem
volt kényelmes egyáltalán: sokkal inkább a Madison. Könnyedén terelgethető.
A 250-es talán Yamaha blokkos. Esetleg Pigi. Nem Hondából van, de japán...
(A 400-as Morini blokkos tekinthető echte olasznak. Enyhén iszákos típus.:D)

Szerk: két topiklakónak is van/volt köze a 250-es Madisonhoz, ha kérdés van.

[ Szerkesztve ]

(#15959) Hauptmann


Hauptmann
addikt

Ma kipróbáltam a múltkor említett Forzát. Eléggé kényelmes cucc, a 'fokozatos' váltó is jó dolog, van ABS is rajta. Természetesen jobban megy, mint az X-Max, de más injektoros 250-eshez képest nincs viszonyítási alapom. Gondolom, a régi 19 Le-s 250-es Honda blokk van benne modernizálva.

Nem zörög, nincs fura hang, nem füstöl, szépen néz ki (bordó), de persze ez nem jelent semmit.

Még gondolkodom rajta.

(#17736) kcsa válasza DigitXT (#17735) üzenetére


kcsa
veterán

sőt, túl is becsültem: 19KW, tehát az 25,46LE, ami már inkább 25 semmint 26. Ennek tükrében tényleg egy vadállat az övé. Huligán!!

(#17771) csongi válasza balagedebr (#17760) üzenetére


csongi
Topikgazda

Matekozzunk!
100kg vagy+ a motor ez 160Kg-tol felfele.Egyenlo min:260Kg. gurulo suly.
250cmm: Kb 19-23 Le kb, abba az evjaratba ami te keresel.
Ehhez jon az emelkedo, es az orszaguti kozlekedes. Illetve a plusz menetsuly.
Keveske. De ez is csak akkor ha a gyari teljesitmenyt mar nem tudja.
Es ezekben az evjaratokban mar rendszerint nemt tudja.
Egy jo allapotu blokk, es egy jol valasztott vario maris jol mukodo konfigot kepez a napi hasznalatra.
Egetvero novekedest nem kell varni, de bizony egy jo variator nagyon sokat szamit. Mar a gorgo tipusa es minosege is befolyasolja a haladast.

: 100+180-200Kg.Ez maris kozel 300 de szamoljunk 300al. plusz a menetsuly.
3-400cmm: 30-34Le kb.

100+200-215 Kg.
500ccm: Kb40Le korul mozognak.
Nyomatekot azert nem irom, mert kb annyi mint a LE.

Itt jon kepbe a magassagod.
Hany cm vagy?
A tem tul magasa mit jelent?

Magasabb vasaknal az alagutat at kell tudni lepni.
Malguti madisonok.250,400
Aprilia Aztantic 250,500
Az ules szivacsozasaval lehet jatszani picit. 1cm sokszor sokat szamit.
Alacsonyabbak
Burgman
Honda Fs, Forza

Alacsony motornal kicsi a kerek, nagy kereknel magasabb a vas.
Nagyobb kerek kisebb tarolo es forditva.

Az Sh300 ami neked valo :). Csak ott meg az 500 szukos.
Illetve a dobfekes kivitelnel szivas a hatso fek.

500K van a motorra.
Szamolj egy szervizzel. Ha magad meg tudod csinalni az jo.
Mindegy mit mond az elozo tulaj. Cserelj le mindent.
Akkor nem kell ha szemre lathatoan frissek benne a folyadekok.
Rendszerint nincs cserelve.
Teleszkop olaj.
Fekfolyadek.
Huto folyadek.
Hajtomu olaj.

A motor olaj csere a szezon kesz allapot.
A fekek szinte tuti sosem voltak szetszedve es karban tartva.
Gumi sem mindegy milyen.
Bevalt szokas eladashoz a Conti gumit felteteni.
250 ig elmegy, afelett cseres.

A belso rendszert nem latod.
Olaszoknal jellemzoen elektronika gyengebb, de nem roaszabb.
Toltest ki kell merni!!!

Burgman kozponti hatso rugostaggal rendelkezik. 100Kg plusz 13as kerekkel ennek jonak kell lennie.
Ha rossz, akkor fajdalom a robogas.
Egy ilyen elem 130k +. Persze lehet talani mast is, ha nagyon akarja az ember.

Kulso teleszkoposak, (allo)
Olcsobb, konnyeben cserelhetobb, es stabilabb erzesre.

Karbi vs injektor.
Vannak olcsobb karbik, akar 70k aron. Ennyibol jonne ki kb az injektor is.
Vannak dargabb karbik. 150k+ Japanok.
Az injektros kevesebbet eszik. Viszont egy jo karbival is siman lehet elni, menni.
Az injektor kevesbe szerviz igenyes.
A ketto kozotti ar diferenciat, szinte boritekolhaton ott hagyod a szerelonel.
Persze az injektor sem a megvaltas. De talan megis egy fejletebb rendszer.

[ Szerkesztve ]

(#20267) #31733248 válasza yodamastah (#20260) üzenetére


#31733248
törölt tag

"Kordura bélelt kabát, téli motoros cipő, nagy térdvédő, téli kesztyű, nyakmelegítő, markolatfűtés kombóval a combom fázik először xmaxon farmerban."

Ugyanez érvényes az SH-ra is. Zselés, tépőzáras térdvédőt használok, meleg alatta a térdem, nagyon jó dolog. A reggeli 20 kilométerem felét elé tempósan szoktam megtenni, olyankor érzem a combomnál a hideget, de 10-15 fok körül még nem igazán zavar.

A budapesti forgalom pedig tényleg horror, nekem kocsival, a város széléről a Belvárosba járni csúcsidőben kereken egy óra... És sokszor még 19.00-kor is dugul itt-ott. Ha ugyenezt a 20 kilométert robogóval teszem meg, sietség nélkül is bent vagyok 25 perc alatt.

Arra van valami tippetek, hol érdemes olyan sötétkék és fekete motoros farmert néznem, amibe nem rohadok bele és simán horhatom egy zakóval (térprotektor nélkül)? Értelemszerűen az oldalzsebes és a térdnél kívülről betehető protektoros darabok, térdnél szterccsesek kiesnek, maximálisan utcai kinézetűek jöhetnek csak szóba.

(#20959) StoneBridge


StoneBridge
senior tag

Hali!

Kapott a GTS egy malossi kuplung szettet. A harang olyan volt mint az ibolya színe. Belül már abszolút nem akartak tapadni a pofák és emiatt volt indulásnál a fémes zörej. Ez a rész letudva, most csak simán jó lett (nincs ronda hang), változás más ugye nincs.

Azonban ajánlottak - ha már lúd... - egy malossi multivar szettet is. Azt mondják így a malossi kuplunggal csodákra képes :) Szóval kicsit dinamikusabb lenne a gép és nem kell szétforognia sem azért. 19 ezer km van benne, úgyhogy szerintem hamarosan megjátszom ezt a kis tuningot.

A bitubo futómű szett meg egy más történet, de hajlanék arra is. Mondjuk az a gép jelen piaci árohoz képest egy kb. 25%-os költség, ami azért nem gyenge. :U

Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...

(#21999) rstwingo válasza DigitXT (#21987) üzenetére


rstwingo
tag

Köszi a kimerítő választ

Nem költök akkor olyan sok pénzt rá, megpróbálom csak a görgő cserét, hátha azt a kis spurit kilehet hozni igy is
Gyárilag 6 db 31g-s görgő van benne , Malossi 6db 15g-s görgött ad hozzá, a J.Costa EVO3 meg 19g-s kupokat

Akkor 25g-st megpróbálok első körben, aztán meglátom a folytatást

(#22162) DigitXT válasza Reaper (#22161) üzenetére


DigitXT
félisten

Kivételesen tényleg nem igazán lehetett tekerés: hangulatkeltés az egész cikk,
hiszen tévesen írhattak kamu számot szövegben (lehet, korábban írta valaki:D),
mivel ott vannak a fotók, amin feketén-fehéren látszik az óraállás... Amúgy egy
ilyen mechanikus órát tekernének vissza a legegyszerűbben, mégsem tették...
Vagy persze tehették! Csak mondjuk 250K-ról 130K-ra. Az megint más kérdés.

MÁS: ma sikeresen levizsgázott a kocsi. 20 éves, de nagyon dicsérték, milyen
szép állapotban van, és mondták, ritkaság, vigyázzak rá... 191K van az órában!
És ez bizony valós futás, mivel első tulajos volt, családban marad jeligére.:R

(#22439) rstwingo válasza DigitXT (#22438) üzenetére


rstwingo
tag

Az én J.Costám 14 db 19gr-s sulyokkal van ellátva
A Tied meg 14 db 25gr-al , azt is néztem hogy a suzuki erősebb kb 2 LE-vel a Madisontól és mivel Suzukihoz van belőve szerintem lehet ezért lomhább a Tied
gyenge fejszámítás figyelembe véve a LE erőket , szerintem 23 gr-s sulyokkal hozná az elvártat

Én eddig ugy tudtam, hogy a kompó gyári értéke üzemállapotban van megadva, nem pedig leszedve róla az alkatrészek, nem ugy járunk vele
a kocsinál sincs leszedve vagy kiszedve a porlasztó, karbi, szívósor és a többi dolog

ez egy picit hasonlít arra mikor a gyertya nem ad szikrát nyomás alatt, ha kiveszed jó ha visszateszed meg nem jó, nagyon régen a trabinál jártam igy

(#22647) DigitXT válasza kcsa (#22646) üzenetére


DigitXT
félisten

Igen, ami a Lidl/Aldi-ban kapható, az oda kiváló, max. 210 Nm!:))
De az alsó érték biztos nagyobb, mint 25 Nm, most nincs meg mennyi.

Reaper: nekem 3 nyomatékkulcsom van, 1/4”, 3/8", 1/2", és ezek mind
más tartományra jók. Van közte átfedés, de mind hasznos. Azt hiszem
6-30 Nm a kicsi, 19-110 Nm a közepes, a nagy meg 30-210, vagy hogy?

[ Szerkesztve ]

(#22786) #31733248 válasza huszi.gyb (#22780) üzenetére


#31733248
törölt tag

(#22780) huszi.gyb

Igazad van, most néztem meg a külföldi (és aktuális) árakat, így már jóval drágább. Ausztriában az említett Agility 2500 euróba kerül, az SH-konkurencia People pedig 3000-be. Így viszont már nem érdemes a 125-ös Hondák helyett ajánlani, hiszen annyival nem olcsóbb és nem fogja annyira tartani az árát, mint egy PCX, vagy SH. Az importőr hiánya szintén ront a dolgon. A nagyobb modellek versenyképesebbek.

(#22781) tigipuf

Ne akarjunk olyan dolgot elvárni, amit a kialakításából adódóan nem tud nyújtani. Az SH300 vége alattam (191 cm/105 kg) óra szerint 140+, a 120-as utazót kényelmesen tartja. Két személlyel pedig a 110-et. Viszont az első villaszöge meredek, az eleje így is könnyű, utassal pedig még inkább hátra kerül a súlypont. A 300-as motor pont jó bele, még erősebb ezzel a kialakítással már nem lenne egészséges. Ez a kategória nem arra lett kitalálva, hogy (robogóhoz képest) nagy sebességgel autópályázzunk vele.

(#22782) takacsbotond

Ha szűkös a büdzsé, azért vigyázz, ne szállj el anyagilag... Józan, futárkodásra alkalmas típus a Honda CB125F és a Yamaha YS125. Nagy kerék, normális térdszög, 2.5 literes fogyasztás, megbízhatóság - mindez 1 millióért. 100 ezer+ kilométert eljárhatsz velük komolyabb költés nélkül.

(#24467) csongi válasza Badboys (#24466) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nyitás kezdése:
XCITING 250: 80−82°C (176−180°F)
Teljes nyitás
XCITING 250:3.5 mm (0.14 in) minimum at 90°C(198°F)
Ventillátor kapcsoló
OFF→ONOver 88−92°C
ON→OFFLower 88−92°C
Hőmérő szenzor.
TemperatureStandard resistance50°C123.9–478.9 Ω100°C26–29.3 Ω
És lehet az egész vezeték köteget megnézni, ezeket a vezetékeket ellenőrizni, van e valahol hiba. A műszeregysége panelját átnézni, és kimérni.
Ehhez senkinek nem lesz kedve. Sok óra munka és ember nincs aki szívesen kifizet 10 óra kutakodást 5ezer forintos óradíjjal.

[ Szerkesztve ]

(#24586) csongi válasza hegyvarig (#24583) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nem csak a ccm a donto, hanem a korites.
Pl:
Dowtone 300. 31Le 168Kg, kg.
Burgman 400. 34Le 200Kg.
xciting 250, 23Le 180Kg.
xciting 300. 26Le, 190Kg. ami csak 270ccm valojaban.

Ha a teljesitmeny a fontos, akkor a suly Le aranyt vennem figyelemebe. Vagy inkabb a Nm/Le aranyt.

(#24600) hegyvarig


hegyvarig
csendes újonc

Köszi a segítségeket, elkezdtem Downtownokat keresgélni, találtam is egyet a szomszéd utcában, elmegyek, megnézem milyen rajta ülnöm a 190 centimmel. :R Igazából az egész jogsi csinálás onnan jött, hogy Balin egy 250-es X-Max-szel furikáztam, és rákaptam az ízére... De ez a Kymco még jobban néz ki, és még erősebb is.

(#24605) DigitXT válasza mAtech (#24592) üzenetére


DigitXT
félisten

Malaguti Medison 400 cca: 190kg ( :Y ) Teccik a súlya! :D
Igen, elég könnyen vezethető, alacsonyan van a súlypontja...
Nexus 500 sokkal nehézkesebb, emellett persze stabilabb is.
(Lábtér viszont azon sincs, szóval nekem kényelmetlen volt.)

Ami a menetteljesítményeket illeti, 0-140 km/h gyorsulásban
fej-fej mellett haladtunk a kollégával: nekem ott már kb. letilt.
Jó móka volt. Amiért viszont nem ajánlom a Madisont, az az,
hogy kis szériás a blokkja, alig kapható hozzá bármi, drága...
Utóbbi relatív, a főtengely pl. olcsó volt! De már nem gyártják.

Szóval viszonylag ritka típus... csoda, hogy ebben a topikban,
ami nem konkrétan adott típusról szól, kettő is van! Ami még
nagyobb csoda, ha mindkettő működik. Nem akarsz ilyet...:N

Ui: az SH300 nem megy sokkal rosszabbul, hiába gyengébb,
jóval könnyebb. Nekem az gyári hajtással nem tetszett, de a
tuning görgők nagyon sokat dobtak rajta, úgy már bejött...:D

Jah, Beverly 500 megint más világ, nem csak optikailag.:R
Satelis is volt a topikban, igaz, csak 250-es, nem egy erőgép.
Ha most kéne vennem, én a Forza 300-at venném. Vagy hát:
T-Max mint non-plus ultra, de sajnos az rohadt drága nekem.
Ez is relatív, mert amennyit már ráköltöttem a Madisonra.:Y

Szerk: ebből persze csomó tuning, amit nem kell megvenni...
Teszem hozzá, sokat dob rajta a Beverly 500 hangtompítója
a 4Road kipuban. Karakteres, de nem ótvar hangos.:))

[ Szerkesztve ]

(#25638) Burt1793 válasza kaktusz2 (#25637) üzenetére


Burt1793
veterán

Egy bizonyos határig csökken a fogyasztás a görgő tömegének növelésével, viszont csökken a gyorsulás, mert alacsonyabb fordulaton tartja a motort a vario.
SH300-zal járnak a gyári 19g helyett 25g-os görgőkkel, úgy egy 15%-kal kisebb a fogyasztásuk saját bevallás szerint (a fogyasztás ugye csukló és közlekedési viszony függő).
Én most már keveset megyek Bp-en, többet az agglomerációban. NC700 kéne, tucano-val, csak lehet, hogy nem férek rá :D

(#25733) djeperto válasza Mi a Manó?! (#25710) üzenetére

Ha az NC 700-ba beleér a térded, akkor bukta a T-MAX. Az NC 750-nek (RC 89) kicsit más a kialakítása a kormány alatti idomnak, oda befér (tapasztalat, 195 vagyok RC 89 vezetek). + lehet venni hozzá ilyen kiegészítőt, amivel élvezet a vezetés. Ezen kívül 4-4.5 literrel úgy megy, mint a t-max 8-al (tehát nem kímélve a lámpáknál). DTC isteni a variátoros hajtással szemben, elöl-hátul 17" kerék.... Ami off, az a kicsi (nagyon kicsi) csomagtér az ülés alatt. Magasabban van a kormány, mint a T-max-nál. A T-max-nak jobb az első telója még a SHOWA telós RC 89-nél is (az egyszerű NC 700 D meg katasztrófa), és sokkal jobb az első féke is (NC épp, hogy elég). NC nincs kipörgésgátlója (vagyis van, de csak a 2018 utáni gyártásnál, ha jól tudom - ritka mint a fehér holló).

LINK LÁBTARTÓ

#25716Mi a Manó?!ÚjVálasz2021-06-12 03:36:12
Aprilia Mana 850-volt, szinte ugyanaz a blok (csak a váltója más). NAGYON igényes jószág!.. De nagyon is megy. Fogyaszt is rendesen (olajat is).

Honda X-ADV-n nem gondolkodtál?

[ Szerkesztve ]

"there are more jacks then one at the fair..."

(#25763) csongi válasza vendingo (#25762) üzenetére


csongi
Topikgazda

Nehez ugy.
A 195cm-hez mindegyik 3-400 kicsi sztem.
De mivel rovidtavrol van szo, mindegy lesz.
Tipus a jelenlegi allaspont szerint majdnem mindegy lesz.
Olasz import, es annak allapota lesz a mervado.

Kymco jok, de nem a hsznalati utasitasra kenyes. Mire ideernek a lelkuk is ki van hajtva.

A japanokkal is ez a helyzet. Csak hat japan.

Olasz cuccokkal sincs ez mashogy.

Kb 40 Ft/ km uzemeltetessel szamolhatsz. Es ez nagyon nagyon az allja.

Nem lesz olcsobb mint egy lanc megjatasu motor. A nagyobb 500 feletti robeszoknal meg annal is tobb.

Uzemeltetes szempontjabol kb 250-300 ccm-ig. Ez meg talan kedvezobb mint egy auto.
De egy 500 vasnal mar autoval is jarhatsz. Persze ha parkolas nem jelent gondot.

(#26068) DigitXT válasza atomanti19 (#26067) üzenetére


DigitXT
félisten

Ilyen keretből, egy nagytestű, min. 250 ccm* robogó irgalmatlan
szopóroller lesz: X9 jópofa, de hemzseg az elektronikai hibáktól.

*: hosszabb utakra nem igazán jó egy 125. X9-ben főleg kevés...
Továbbá, a B125 miatt meg is drágult a kategória. Nagyobb ccm
jobban megéri, csak ennyiért biztos nincs belőle ajánlható. (Elég
valószínű, hogy vmi tekert órás olasz bontószökevényt kapsz.:O)

Ui: jogsid mire elég? 90% városra nem kell nagyon nagy ccm, sőt,
inkább valami kisebb, filigránabb vas praktikusabb, pl. a PCX125.

Viszont az a 90-100 km (ráadásul pályán) nem lenne túl kellemes,
meg a 192 cm sem semmi: lehet, a PCX egyáltalán nem adná ki...

(#27299) Den96


Den96
csendes tag

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni robogó vásárláshoz.
Van egy 50-es 2T Malaguti F12 kismotorom és egy 850-es Yamaha TDM nagymotorom.
A TDM-el kényelmesebb az utazás, fel lehet venni vele a forgalom ritmusát, csak sokat fogyaszt és a folyamatos fel-le váltást is szívesen hátrahagynám.
Az F12-vel észre lehet venni a legkisebb úthibákat is, viszonylag jól gyorsul, de a rendszám nélküli motorokat valamiért bárhol, bármikor próbálják elhagyni az autósok. Az autómata váltó nagyon bejön, a 2T hangja és füstje kevésbe, és a kormány is beleütközik a térdembe. A legnagyobb hátránya nálam az a fényszórója, még egy mécses is jobban világít nála.

- Főleg Budapesten belüli közlekedésre lenne, reggel és délután 25-25 km.
- A nagy méretet hanyagolnám, hogy könnyebb legyen a lámpáknál előremenni.
- Fontos lehet a csomagtartó mérete, egy teljes sisak férjen el legalább az ülés alatt.
- Jó lámpák, közvilágítás nélkül is lehessen látni az utat.
- Kerékméretben meggyőzhető vagyok.
- 200-300 köbcenti környékére gondoltam, az alacsony fogyasztás is szempont.
- Karburátor vs injektor témában nem vagyok képben, de karburátor tisztításban, javításban van már tapasztalatom.
- A kormány lehetőleg legyen magasabban a térdemnél. (Hosszúak a lábaim, 192 cm vagyok.)
_ Fontos, hogy legyen hozzá alkatrész, ha elromlik vagy eltörik valami.
- Árban 500k alatt gondoltam.

Eddig amiket néztem: Piaggio X8 200-250, Yamaha Majesty 250, Malaguti Phantom Max 200.

Köszönöm a segítséget.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.