Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mycso

    Topikgazda

    válasz kova1 #73862 üzenetére

    Annó, ezt ajánlották, valami 10.000ft-ba került: [link]
    Viszont közel 1.5 év használat után valahogy nem az igazi. Új korában brutál jó volt.
    Ezért gondoltam, hogy beruházok egy minőségibb darabra.

    MC Pite: köszi, akkor mindenképp XL irányba nézelődök.

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz kova1 #73862 üzenetére

    [linkesítve :)]

    Nem túl kék? Nightbreaker hátránya is csak a színhőmérséklet, esős időben sárgásabb jobb némileg. Majd kíváncsi lennék, hogy bírja :R

  • forceberg

    veterán

    válasz kova1 #71824 üzenetére

    Ezt egy 2-300A-es műterheléses mérés megteszi. Nevezhetjük villának is, mint a konyhanyelv.
    Felesleges tovább bonyolítani.
    (#71823) Csatravi: ennyi, megfelelő használattal nem 1-2 év egy aksi!

  • rob210

    Topikgazda

    válasz kova1 #60883 üzenetére

    Meg kell nézni, de amelyik rexseg az már ki van repedve, azt meg cserélni, kell, mert megszűnik a stabilitás egy idő után.

  • rob210

    Topikgazda

    válasz kova1 #60861 üzenetére

    Hát maguktól se kijönni se bemászni nem fognak.
    Vagy prés, vagy szilent ki be helyező kell. (Ez mechanikus)

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59946 üzenetére

    Nem szoktam butaságokra válaszolni, de erre még megteszem. Szóval, 2018-ban regisztráltál ide és az eddigi 9 hozzászólásodból megtudhattam,/tuk (bár az offot nem számolja) hogy mennyi kilométert megyek, hogy saját géped van adatmentésre, ráadásul több nettkapcsolattal, de ha áramszünet van, akkor ezt is lehet cseszni, de gondolom több áramfejlesztővel is rendelkezel, meg külön akkumulátorokkal, hogy még véletlenül se legyél offline, ha a világ egyik eldugottabb részén vagy, akkor is menjen a szerver.
    Kösz, nem kell a több okosítás, ha érdemben nem tudsz hozzászólni egy renault topikban, maga az autókkal kapcsolatosan, akkor inkább hagyjuk egymást. A lényeg, hogy van saját szervered és több netkapcsolatod, leborulok lábaid elé! :R

    [kilépett ebből a témából, vagy miből] :DDD

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59944 üzenetére

    Nem éppen arra válaszolt nekem, Peti, hogyan kell adatot menteni másképp. Neked erre ment a hozzászólás, meg köztük az adatbiztonságot is szóba került. A Drive-on kívül nálam mentve van minden, de a világon bárhol elérni a dolgaidat a google szervere az egyik legjobb. Ha otthon megszűnik a netszoláltatás, mert épp karbantartanak az utcában és neked hirtelen kell valami, máris cseszheted a frankó, stabil szervered...

    Egy Renault topikban ezt az off-ot én meg be is fejeztem!

    -----------

    Pipa vagyok, mert van felvételem az éjjelről, hogy befut a nyest a motortér alá, de nem sokára távozik is az autó hátuljánál. És ez egy másik, mert ez kisebb. Ha nem kellene útra indulnom ma délután, az este rászánnám az időt és kilőném őket és röhögve fizetném ki a védett állat büntetéséért járó pénzt, ha még ki is derülne.
    De fogok erre időt szánni, van egy frankó légpuskám.

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59942 üzenetére

    Ez annyira lerágott cucc és egyáltalán semmi értelme.

    Amíg bármilyen kapcsolattal ennek mentésnek, csak egy 1 milisecnyi köze van sztrádához, legyen az pc-ről lementett, mobillal készült kép, de bármi, ami csatlakozik a nethez, kb annyi értelme van, mint halott ribancon a napszemüveg. Ha valaki ettől tart, hogy a drive-os, mail-es dolgait esetleg látják, megnézik, vagy követik, mert, ha azt akarják másodpercre látják bármikor, hogy éppen mikor mentél klotyóra, az egy jól irányzott mozdulattal tépje ki a netkábelt a falból, az okostelefonokat, tableteket, meg préselje össze, vagy égesse el, mert a legújabbak még kiszedett akkumulátorral is küldenek adatokat jó sokáig...Amit itt leütünk karaktert, az már történelem, de olyan formában, hogy pillanatok alatt visszakereshető, ha éppen ezt szeretné a piramis tetején lévő szem. Még akkor is, ha Robibá kitörölte...
    Hagyjuk már ezt a "kijátszom" a nem bízom közösségi szolgáltatóban és jól kicseszek velük egy saját szerverrel. Ha akarnak fél perc és többet tudnak meg rólad, mint te saját magad. A megoldás csak az, ami fentebb írtam, már akinek ez problémát jelent, vagy 'beköltözöl egy barlangba', minden elektronikus xarságot hátrahagyva...

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59880 üzenetére

    Egy kis kiigazítás, aztán zárjuk és lapozzunk, mert a tkm tele van már ezzel az egésszel... :)

    Az őszinte helyett, ebben inkább szarkazmust érzek, de lehet tévedek :) és valahogy nem is értem miért kell ennyit ezen rugózni!
    Ezen a fórumon több olyan ember is van, aki évi 300+ ezer között vezet.

    Diablo kolléga is írta, hogy 10 éven át ment folyamatosan Németországba, gondolom neki is szaladtak a kilométerek az autójába.
    Márpedig, aki szinte az autópályán "él" nevezzük így, és 200 felett tolja ott brutálisan gyorsan tudnak a kilométerek "futni" az autóba. Ez nem olyan, hogy 1 héten párszor beleülünk és megyünk 90-130 között 100-200km-ert "oszt jó van".
    És nincs itt semmi csigalassúság, azért lesz ennyi "csak" vége, mert még befogtunk 2 autót, amit a kollégáim vezetnek, nekem még így is bőven megéri, egyrészt, mert néha tényleg fel kell pofoznom magam az utakon, bár szinte folyamatosan megy a kihangosító a telefonálgatások miatt., De ha az nincs, hiába a rádió és hangosan, nagyon monoton tud lenni, ilyenkor muszáj ki állni 5-10 percre, mondjuk egyébként is elég gyakran kell kiállni, mert ilyenkor az az autó 20 liter körül zabál. Bár ekkor is szinte online intézek mindent, lényegében, ahova odaérek, csak papírmunka marad..

    Szóval... az üzlet kiépítése a lényeg és az szinte már túl is van teljesítve. Emiatt megérte bőven az autóba "költőzni". Pár embernek (akiben megbízom, vagy jóban vagyok) privátban már leírtam, hogy mit miért csinálok, ki vagyok, hogy megy az autó, pl 250 felett, ami GPS szerint "csak" 237. Eddig évi 100-130 ezer került bele, most belekerül 200, nagy kaland :) és hihetetlen lehet azok számára, akik itthon ebben az elbaxott országban évi 5-10 ezret nyomnak le főleg városban. Ez nem alkalmi munka, több mint 20 éve ezt csinálom/csináljuk, de most 2-3 éve indult meg annyira, hogy érdemes volt Európát miatta bejárni, oda-vissza napi szinten éveken át, motelben, szállodákban aludni...etc. Főleg ezért is tuningoltattam, az alap 130 lóerő I(ami a valóságban 157 körül van) ezek után már szinte egy vicc..

    Én már nem csinálok olajcserét sem, csak levegőszűrőt (a csomagtérben legalább 5 Mann, meg luxury drive olaj ott figyel, ha épp úgy alakul), 5-6 ezrenként kivágom a régit és megy bele az új és ilyen sebességnél bizony elég mocskos is lesz.
    Ulm-ban, ahol a kerámiázták az autót, ott csinálják nekem az olajcserét, mindig úgy van kiszámolva, ha odaérek, akkor max 12 ezer lehet benne, de inkább 9-10 ezrenként szoktam oda beesni.
    Ott simán hagyom az autót, itthon azt sem engedem meg, hogy a kicseszett ajtót kinyissa, hogy benézzen az utastérbe. Aki szinte kint él, tudja, hogy mekkora különbség van szerelők között. Az olyan, mint pl Robimester is, olyan kevés van, mint fehér holló!

    Ebben az évben már 3 garnitúra gumit nyaltam el, és valószínűleg ma hozzák ki, vagy hétfőn az új Good Year-eket. Ez a gumi nekem nagyon bevált. A fékeim szinte már alig látszanak, pedig február környékén lett beletéve az új ATE, előre és hátra is, deezt is cseréltetem most nyilván. Sajnos az üzemanyagszűrő még mindig azzal a csavarral ott, de azt én holnap végre kicserélem. Egyébként Forceberg kollégának igaz van, tökmindegy, hogy vízleválasztó, vagy csavar van, ha nem vízérzékelős az autó... Ulm-ban mondták, hogy kb 2-3 óra a teljes üzemanyag rendszer kicserélése, na most nekem még az olajcsere is alig fér bele, pedig az kb 30-40 perc náluk és akkor ki sem csöpögött rendesen a régi.

    Azt hiszem nagyjából leírtam mindent, most pedig megkérem Robibát, hogy este szépen radírozza ki, ami ehhez kapcsolódott, köztük ezt az irományt is.
    Lapozzunk. :)

    Nekem meg úgy is indulnom kell. Ettől függetlenül online vagyok mindig, mindenhol...

    ----------

    Jah, hogy on is legyek. A klíma 0.7 fokos hideget kezdett el fújni, ez meg hogy a csába lehet, eddig kb 3-4 fokosat fújt és úgy is meg lehetett fagyni az autóban, most mitől lett hidegebb? :F

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59860 üzenetére

    Nekem mondod/írod? :-))) Családomat szinte nem is látom :( Igen rengeteget megyek és már nagyon unom, de nagyon meg is éri...590-600 ezer lesz a vége decemberben.
    Onnantól lesz egy csendes és erős elektromosom, a lagesz meg megy a garázsba. :)

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59356 üzenetére

    Nincs mit és bár....
    Lehet, jónak tűnt, de ebben az autóban ha minden ok, akkor kibírhatatlan forróságot küld az utasoknak és akkor a motor hűtése is a legjobb. Mindenképpen nézd meg, vagy nezesd meg, mert lehet ezen a télen már lanyha lesz a fűtés és a motornak sem jó, ha nincs üzemi hőmérsékleten. Van a gates-nek 82 fokon nyitó termosztátja. Nekem soha semmi gondom nem volt azzal. Télen is csak azért cseréltem le, mert bekerült az új Febi fagyálló. Pedig az autóban lassan 535 ezer lesz. 😉

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz kova1 #59325 üzenetére

    termosztátnyitás megfelelőnek tűnik kb negyed műszerállásnál

    Szia!

    És ez mitől lenne megfelelő? A negyed állás OBD szerint (is) valahol 50-60 fok között van, a fele meg 82-84.

    Emlékeim szerint korábban felment félállás mínusz 1mm-re és ott lecövekelt.

    Akkor működött jól. Termosztát kuka. Minőségit vegyél bele, és 82-83 fokon nyitót, ebbe a motorba egyszerűen nem való a 89 fokon nyitók. Amikor megvettem az autót, rá 1 hónapra az első dolgom volt, hogy kivágtam a kukába a gyári 89 fokos termohülyeségüket, de persze főleg előtte több külföldi fórumot is elolvastam, hogy szinte mindenki cserélte/cseréli. Nem is értem, miért létezik két fajta, de az utóbbival nyáron városban csak azt fogod hallani, hogy gyakran bekapcsol a ventilátor, az előbbivel meg nem is hallani a hangját, de még egy nagy dugóban sem, bebetonozva áll szinte félállásban, a gyárival meg jóval el is hagyta azt, aztán bekapcsolt a venti, mint írtam. Télen is előbb melegszik üzemire a motor, szóval csak jót tesz neki a 82 fokon nyitó.

    Ha már termosztátcsere, mert valószínűleg az (lesz) a gondja, nem ártana azért átmosni a rendszert és feltölteni frankó előkevert fagyállóval. Nekem FEBI 26580 van benne (ebből kell majd 8 liter bele), ez direkt ebbe a motorba készítik és egy narancssárgás minőségi lötty -30ig előkeverve, nem pedig zöld, ahogy a neten kering tévesen és már szinte minden marha így írja ki, mert lusta utána keresni a színének.

Új hozzászólás Aktív témák