Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Öregszem
- Lineage OS használat közben
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Android másképp: Lineage OS és társai
-
LOGOUT.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
johnjohn
addikt
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kugyu21 #2665 üzenetére
Állványról használva is vannak apróbb mozgások , remegések, amit az IS rendszerek érzékelnek és elkezdenek korrigálni, mivel azonban a rendszer az emberi kézre van kalibrálva, túlkorrigálnak és ezért a képen sokat rontanak.
Szerk:: persze elképzelhető olyan állvány, ami stabilizátorral egybeépített, de nem tudok ilyenről....
[ Szerkesztve ]
-
Kazimír
őstag
válasz kugyu21 #2665 üzenetére
Állványról fotózva a remegés - melyet ki kell küszöbölni - megszűnik. Földrengés és nehézgépek dübörgése melletti fotózás kivétel.
A teljesen stabil gépnél előfordulhat, hogy pont maga az IS okozza majd a bemozdulást.
Én legalábbis így képzelem ezt..Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #2682 üzenetére
A képstabilizátor a fényképezőgép kis mértékű elmozdulásából adódó bemozdulást hivatott csökkenteni/megszüntetni.
Ha ennek az oka a kezed, akkor a kezed remegését ellensúlyozza, ha egy rázópad, akkor azt... Az autó bonyolultabb ügy, mert ott van ugye függőleges irányú rezgés, úthibák és hasonló miatt, azt kompenzálja a képstabilizátor, másrészt meg van vízszintes irányú, mivel az autó mozog, azt nem fogja. Egyszerűen azért nem, mert a gyorsulást érzékeli a képstabi. Ha az autó egyenes vonalban egyenletes sebességgel mozog, akkor nem tesz semmit, nincs gyorsulás. A kézremegés, rezgőpad remegése, úthibák stb esetében a sebességvektor folyamatosan változik, tehát van gyorsulás.
Mellesleg hiába van gyorsulás és érzi a képstabi, ha az elmozdulás akkora, mint a fényképezőgép méretének többszöröse, nyílván ilyenkor nem tud semmit tenni semmilyen képstabi - ezért írtam, hogy kis mértékű elmozdulásokat tud korrigálni.Amiért azt szoktuk írni, hogy a fényképezőgép csak a kézremegését kompenzálja nagyon egyszerű: azt a tévhitet próbáljuk eloszlatni, hogy a téma mozgásából adódó bemozduláson segítene a képstabilizátor. Azon természetesen nem segít.
A különböző márkák képstabilizálási megoldásaira jelen topic első hozzászólása külön kitér, érdemes elolvasni.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #2697 üzenetére
A kitobi olyan obi, amit arra terveztek, hogy egy csomagban, azaz kitben árusítsák a géppel. Kitobinak hívjuk hagyományosan a 18-55 F/3,5-5,6mm-es objektíveket, illetve néhol 18-70 F/3,5-5,6mm. Filmes korszakban a 28-80 F/3,5-5,6 volt a kitobi. A kit másik párja pedig egy kistele általában 50 vagy 55-200 F/4-5,6. Ezek az objektívek általában egyszerű, könnyű objektívek, gyakran valódi fókuszgyűrű sem található rajtuk.
Ettől függetlenül rendes, főként különálló kereskedelmi forgalomba szánt objektíveket is lehet kapni csomagban gépekkel, mint ahogy a Nikonnál a 18-105-öt, vagy épp Pentaxnál a 16-45-öt és még sok mást. Néha ezeket is kitobjektívnek hívjuk, egyszerűen azért, mert kitben vannak a géppel, de azért a "kitobi" megnevezés a fenti obikra áll. -
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #2701 üzenetére
A 18-200 már valóban nem kitobi, viszont igen szép mértékű geometriai torzításokra lehet számítani vele.
Durva (!) általánosságban: minél nagyobb egy objektív gyújtótávolság-átfogása, annál gyengépp képminőségre lehet számítani. Az ilyen 18-200 körüli objektívek elsősorban végállásokban (tehát 18 és 200mm környékén) nyújtanak gyenge képet, középen jobb a helyzet.
A 18-200-al annyit nyersz, hogy nem kell cserélgetned az objektívet, nem többet - az 55-200 kitobi pl kifejezetten jó optikai minőségű, alighanem jobb, mint a 18-200 tele vége. Ez nem a porosodás miatt lesz jó, hanem amiatt, hogy gyorsabban tudsz alkalmazkodni a körülményekhez, gyorsabban tudsz nagylátóról telére váltani. A porosodástól nem kell félni (pláne nem rettegni) igen sokan naponta cserélgetjük jópárszor az objektívjeinket, ilyen-olyan nem kevéssé poros terepen is - ha por kerül az érzékelőer, akkor körtefecskendővel könnyedén le lehet azt fújni. Nagyon ritka az olyan makacs szennyeződés, amit így nem lehet eltávolítani. -
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #2707 üzenetére
18-55VR tesztje: slrgear, dpreview
55-200 VR tesztje: slrgear, photozone
18-200 VR tesztje: slrgear, dpreview, photozone
Ezek sokkal alaposabb kivesézések, mint amit én most le tudnék írni neked. Olvasd el mindet és nagyjából korrekt képet fogsz kapni a 18-55VR + 55-200VR vs 18-200VR kérdésben.
Egyébként Olympus gépen nem gondolkodtál? Igen jó porlerezegtető rendszerük van, ráadásul nagyon jó minőségű objektívjeik vannak, már kitobi szinten is.
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #2707 üzenetére
a 18-200 erősen torzít minden fókusztávon, csak annak jellege és mértéke változik...
a porosodás ellen sem jó ötlet, mert ha mindig ezt tartod rajta, idővel akkor is jut be por a zoomolások során - de egyébként tényleg nem komoly dolog, fölösleges aggódni miatta
a Nikon 18-200 ráadásul mostanában veszettül túlárazott obi, így újonnan semmiképp nem javasolt megvenni
legföljebb egy jó állapotú használt példányt, de még inkább a Tamron 18-270-est, ami az AF-et leszámítva mindenben lepipálja a Nikon 18-200-at - kb. 2/3 áron... -
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #2722 üzenetére
Minden területre más-más objektív kell:
Épületfotózásra nagy látószögű kis torzítású objektívek, makróra makróobjektívek, természetfotóra nagytelék, rendezvényfotózásra fényerős középtelék, portréra fényerős fixek, stb... Nem nagyon van "mindent egybe" objektív - minnél több mindenre jó egy objektív, annál kevésbé jó az egyes dolgokra valójában. Szóval ha minőség terén nem akar kompromisszumot kötni, a különböző feladatokra különböző objektívek kellenek. Arról nem is bezsélve, hogy egyes feladatokra is van, hogy igen sokféle gyújtótávú és egyéb tulajdonságú objektív kellhet. -
Bikerman
aktív tag
válasz kugyu21 #2832 üzenetére
figyelj.
én is ilyen cipőben jártam. én 2 nap alatt eldöntöttem, hogy nekem a mostani kompaktom után egy megbízható af kell, egy jó képminőség, és hogy érezzem, hogy a kezemben van valami. ezután már csak az volt a kérdés, hogy melyik dslr legyen. nekem is bent volt az 1000D, de az kiesett, mert a 450D af-rendszerével, és menüjével sem voltam kibékülve. azért ne vegyél canont, mert azt látod, hogy a fele, vagy harmada fórumnak az van, illetve minden tv adásban csak canonokkal rohangálnak a fotósok. persze nem lebeszélni akarlak, sőt. de az 1000D lehet hogy "nem bírja majd el" az 55-200 IS-t, nem? nem tudom mire szeretnéd használni a gépet, ha leírnád, esetleg tudnék tenni neked egy jobb ajánlatot, akár canon témában, akár nem.
ragazzi della curva...
-
rumos14
nagyúr
válasz kugyu21 #2841 üzenetére
ha van affinitásod a tükrös gépekhez, akkor sztem az 1000D-t vedd.
torzítás, CA obitól függően DSLR gépeknél is van, de korrigálható.
személy szerint nem értek egyet azzal, hogy bizonyos kompaktok verik képminőségben a kitobis belépő tükrös gépeket, egyszerűen hozzá vagyunk szokva a kompaktok túlprocesszált képeihez. -
Allien
veterán
válasz kugyu21 #2842 üzenetére
Látod, nem vagyunk egyformák. -n már a kis bridge gépemhez is vittem majdnem annyi cuccot, mint most a dslr-hez! Nézzük csak. Memkártyák darab számra kb azonosan, 3-4 mind a kettőhöz, akksi készlet (természetesen mind a két féle AA-s), két-két garnitúra minimum. Külső vaku mindkettőhöz, állvány ugyan azt használom, de csak egy van, tisztitó felszerelés szintén egy garnitúra, makró előtét, Raynox 250-s szintén egy darab. Azaz, ha szigorúan nézem, nekem egyedül a váz (plusz markolat), és az obik a többlet. Namármost, ha speciálisan esetleg tudom, mit akarok fotózni, ahhoz mérten viszek obit is. Azaz, van, mikor elég 2 obi maximum. Természetesen van, amikor több kell. Csakhogy meg is van az eredménye, mert amíg az asszony próbálkozik, hogy a bridge AF-je végre befogja a célpontot, addig a dslr-t használva már rég meg is kávézok, aztán megpróbálom én is a bridgével, és megállapítjuk, hogy sz*rakodjon a rák, meg akinek 6...., az. Inkább cipelem. Igaz, mi nem megyünk sátortáborba, meg mittomén, azaz, egy hétre lemegyünk mondjuk jellemzően a Balcsira. A szállásra levisszük a cuccot, és onnan már szelektálva, mert mondjuk kevés helyre viszem a vakut, 4 obit, meg hasonlóan minden mást is. Más egy biciklis túra, vagy olyan túra, ahol egy hétig Te cipeled minden cuccodat a hátadon. Csak az jellemzően nem fotós túrázás.
Igaz, az én bridge-m már nem mai darab, még csak 4 MP-s, és van benne már kb 60E expó. Ráadásul, MF se nagyon megoldható, kis gombokat kell nyomkodni, nem lesz elég pontos, és ha az AF-l nem boldogulok, akkor inkább hagyom is. De, a mai kis gépek hiába jobbak, ha mondjuk 10-12 MP-sek, azzal is kitörölhetem. Igaz, nem nézegetem meg az összes mostani gép tesztképeit. Nem hinném, hogy sokkal jobbak lennének a régi 4 MP-snél.
Mindenkinek magának kell mérlegelnie. Érdemes esetleg elmenni fotós találkozókra, elvinni a jelenlegi kis gépet (mert nem szokás senkit se kinézni, ha nem 6 kilós a gépe), és el lehet kérni pár képig a nagyobbakat. Aztán hamar el lehet dönteni.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #3082 üzenetére
nem egyforma felhasználás, így az sem egyforma, kinek mi/mennyire válik be - ráadásul ez igen gyakran előre nem tudható, csak pár heti/havi tapasztalat után
még olyan egyszerű dolog miatt is akarhat vki leváltani egy obit, mert az átfogása nem vált be a gyakorlatban, vagy vett egy jobbat, vagy most már más szempontok fontosak számára (vagy persze tényleg van vele gáz - de ez talán a ritkább, hiszen úgyis mindenképp ki kell próbáljad vásárlás előtt és akkor azért a legtöbb dolog kiderül)
-
Allien
veterán
válasz kugyu21 #3082 üzenetére
Ahogy Degeczi is írta, sok oka lehet, hogy valaki elad valamit. Én Pentax K200D-t vettem, dupla kittben. De lassan ott tartok, hogy az 50-200-s alap obit lehet, hogy el fogom adni. Elvileg most nincsen helyette még semmi, de lesz több manuális régi obi (pár nap, és lesz egy 135mm-s). Amit veszíthetek az eladással egyedül a zoom, és az AF rész. De tapasztalatom szerint az 50-200-t inkább a tele oldalán használtam, főleg 200mm részt, ergo, egy manuális fix 200-l előrébb lehetek, mivel fényerősebb, jobb a rajza. Cserébe nekem kell a távolságot állítgatni (vagy az obin, vagy a lábamon).
Kinek mi....Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #3136 üzenetére
Az, hogy 10 millió képpontot nehezebb kirajzolni, mint pl 6 millió képpontot.
Az objetíveknek van egy olyan tulajdonsága, hogy felbontóképesség/feloldóképesség. Ez azt mutatja meg, hogy hány vonalpárat képes az objektív kirajzolni egy miliméterre. Minél sűrűbben helyezkednek el a pixelek az érzékelőn (azaz adott érzékelőméret mellett minnél magasabb a pixelszám), annál több vonalpárat kellene az objektívnek kirajzolni miliméterenként, azaz annál jobb feloldóképességű objektív kell az érzékelőnek.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #3142 üzenetére
Naszal akkor annyira szemléletesen, ahogy csak tudom, persze némileg leegyszerüsítve pár dolgot. Vegyünk egy képérzékelőt, ami mondjuk 3000*2000 pixeles, magyarán 6 megapixel. Itt ugye a vízszintes síkban 3000 különálló függőleges, a függőleges síkban meg 2000 különálló vízszintes vonalat kell tudnia kirajzolnia az objektívnek, ekkora vonalfelbontással kell rendelkeznie, az adott érzékelő méretére. Mondjuk pont ennyi vonalat tud kirajzolni az objektívünk. Így minden pixelre más-más infó jut, minden pixelhez különálló infót rajzol az objektív, megvan a pixelszintű részletességünk.
De emeljük fel a felbontást 2600 x 3900-ra, azaz kb 10 megapixelre. Itt már nem képes minden egyes függőleges illetve minden egyes vízszintes sorba új infót rajzolni az objektívünk, lesznek tehát olyan egymás melletti pixelek, méghozzá igencsak szép számmal amik ugyanazt az infót kapják. Így, bár nagyobb a pixelszám, a részletgazdagság nem nagyobb. Persze nem is részletszegényebb, mint a 6MP-es képünk, de a pixelszintű részletesség elmarad. -
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #3354 üzenetére
stabilizátorral csak ritkán (ha mozdulatlan a téma),
ISO emeléssel már inkább, de nem pont ugyanazzal az eredménnyel (hiszen az ISO emelés zajt növel, dinamikát csökkent, másrészt az obik szeretik a lerekeszelést: így ha egy f/2.8 obit ugyanúgy f/4-en használsz, mint egy olyat, aminek az a maximuma, az előbbi tipikusan jobb képet fog adni, mert már 1 blendével le van rekeszelve ott) -
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #3372 üzenetére
Az ISO növelésével soha nem fogod ugyanazt az eredményt kapni, akármilyen korrekt a zajszűrés, 1Fé különbség az érzékenységben az bezony meglátszik - főleg magasabb érzékenységeken. Ezen kívül kisebb lesz a tered a mélységélességgel való játékra - és ez nem helyettesíthető semmilyen más módon. Persze ettől még a 70-200 F/4 IS is remek választás, sőt - szerintem igen sokan arra tennék le a voksukat De tény, hogy sem az IS, sem egyéb beállításmodosítások nem pótolják a nagyobb fényerőt.
-
Szulita28
senior tag
válasz kugyu21 #3836 üzenetére
remélve azt hogy ezek szakértők által készített, objektiv, nem fizetett vélemények, produktumok.
Reméljük
Az a baj, h amikor végre választ az ember egy rendszert, és érdekli annyira, h megkeresi a rendszert használók szakfórumát, akkor ott sorban olvassa azokat a cáfolatokat, megállapításokat, véleményeket, amikben leírják, h egy adott tesztoldal a tesztje során milyen hülyeségeket, baklövéseket, stb. követ el, és ezekből von le nem megfelelő következtetéseket. Igen kevés olyan tesztoldallal találkoztam eddig, amiket valóban hitelesnek tart a többség. Sztem sokkal többet ér, ha a valódi felhasználók tapasztalatait olvasgatja az ember.
Teljesség igénye nélkül pl.:
- Oly: www.wrotniak.net
- Nikon: http://www.kenrockwell.com/ (bár sokan rajta is csak mosolyognak)
- Nikon/Canon/3rd party: fredmiranda.com, fototipp.hu
- Sony: dyxum.com
- Pentax: http://www.pentaxforums.com/Persze, én is megnézem a tesztoldalakat is (), de kellő fenntartásokkal.
Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz kugyu21 #3845 üzenetére
Azt gondolom, hogy a fórumok esetében nem pártatlanságról/részrehajlásról van szó, hanem inkább egyoldalú ismeretről, tapasztalatról. Nem gondolom, hogy az itt fórumozók többségének 3-4-5 márka komplett rendszere figyel a polcán. Az értékesebb infókat szerintem abból nyerheted, amit a fórumtársak a saját gépükről, obijukról, vakujukról írnak.
Az alapján, hogy egyszer fotóztam a haver Oly-jával és nem tetszett a képminősége, és én ezt ideírom Neked, ne alkoss véleményt az Oly-ról. Ha a saját gépemről, párezer expó után írom ugyanezt, az már hihetőbb, de még mindig szubjektív vélemény.
Az meg, hogy huzamosabb ideig tesztelj valamit mielőtt megveszed, finoman szólva sem éppen kivitelezhető dolog...Én azt gondolom, nézegesd inkább a fotó feltöltős fórumokat, ott látszik, hogy mit hoznak ki az emberek a gépeikből (meg hogy mennyire vágják az utómunkát ), az exifből meg látszik, hogy milyen a gépük. Nekem ez több infót ad, mint ha valaki itt összehasonlít 4 géptípust, hisz nagy valószínűséggel a négyből kettőt csak ismerkedés szintjén használt...
Holnap majd jól beletépünk...
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz kugyu21 #3848 üzenetére
Szerintem ez inkább arra vonatkozhatott, hogy (miután megvetted) a használat során majd kitapasztalod, mik azok a beállítások, ahol a legzajtalanabb, legélesebb képet kapod.
Én azt az álláspontot vallom (az élet 1-2-szer már igazolta), hogy adott árkategóriában adott minőséget kapsz, illetve fordítva. Ugyanazon szinten (és/vagy árkategóriában)lévő gépek között szerintem sosincs eget verő minőségbeli különbség, legyen szó fényképezőről, autóról, mosógépről, bármiről. Sokan nagyon túllihegik ezt a dolgot, pedig ha megnézed bármelyik fórum képeit, mindegyik géptípussal vannak fent nagyon jó és nagyon silány képek egyaránt. Meg kell ismerned a gépet/objektívet, és akkor szerintem ki tudod belőle hozni az adott kategóriában elérhető maximumot, márkától függetlenül. A márka megválasztásánál nekem sokkal többet nyomott a latba az ismerősök gép- és tartozékállománya. Nálam ez történetesen a nikon felé billentette a mérleg nyelvét...
Holnap majd jól beletépünk...
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz kugyu21 #3850 üzenetére
Szerintem ilyen lehetőség nincs... Akkor van, ha a havernak, rokonnak éppen olyan gépe van mint amilyet szeretnél, és kölcsönadja 1-2 napra, vagy együtt elmentek fotózni.
Egyértelmű vásárlási tanácsot (x-et vedd meg) nem fog adni senki, döntened neked kell. De én továbbra is azt mondom, hogy az azonos kategóriájú gépek között tudásban, árban, (kép)minőségben nincsenek szakadékok. Meg kell nézni, tapogatni mindet, aztán dönteni kell. De nagyon mellé egyikkel sem fogsz nyúlni...Holnap majd jól beletépünk...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz kugyu21 #3900 üzenetére
Erre nehéz válaszolni korrektül. Ha a 18-55 + 55-300 duplakitben veszed, akkor a tele párja egy baromi jó, nagy átfogású objektív, abszolúte jó vétel, ha jó áron kapható ilyen kitben és ezt a gyújtótáv-tartományt használnád, akkor nagyon megéri. A 18-55 meg mikor hogy teljesít, van, akinél jól, van akinél nem túl jól, szóval van némi minőségi szórás.
-
psykie
aktív tag
válasz kugyu21 #4061 üzenetére
Igen tudom, hogy a magas ISO miatt lett ilyen zajos. Ez a kép talán az első próbák egyike, és egyáltalán nem figyeltem oda a kép megkomponálására, csupán az volt a lényeg, hogy mozgás közben lekapjam és ne legyen homályos. Csak játszottam a záridővel és a blendevel. Múlt héten egyik délben készült ez a kép.
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #4083 üzenetére
turistának is gyakran kell magas ISO (minden nyaraláson van pl. beltéri helyszín is) és gyors működés!
a dinamika úgyszintén - hiszen többnyire jó időben, erős fényben azaz nagy kontrasztban történik mindez
(az persze ettől még bőven igaz, h valóban nem mindenkinek jó választás a DSLR, és egy kompakt gyakran praktikusabb, pláne kiránduláson. Mérete és jellege miatt is: hiába sokkal jobb egy DSLR az adott körülmények között, mondjuk étteremben vacsorázásnál mégis hülyén nézne ki azt cipelni, asztalra kirakni...)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gumi és felni topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Játék télapó sapkáért, csak PH! segítőknek. (2024) Ha nem vagy segítő, ne írj bele!
- DUNE médialejátszók topicja
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen mosógépet vegyek?
- Az USA is versenyellenesség miatt készül vizsgálni a Microsoft felhőjét
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest