-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
MM
őstag
válasz batai15 #220487 üzenetére
Nálunk ami cégnél ami mostanában VAG, abból már kevés 2.0 CR TDI.
Jellemzően az első olajcsere előtt 10-15e-nél kellett rátölteni 1l-t.
A dinamikus olajcsere periódus miatt az 25K jellemzően, és 25K után már ki szokta bírni a következő 25K-t. Mondjuk a szervízben is általában csurig rakják, a gyárban pedig valószínűleg még nem...
Sokat elmond, hogy amikor átadják az autókat, akkor az elsősegély doboz mellett van egy 1l-es olaj is utántölteni, külön tépőzáras tasakban... (ami amúgy 508/509)[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz BigBlackDog #218841 üzenetére
Az Ateca a Karoq-al egy méret kb, csak normálisan néz ki...
Tarraco = Kodiaq = Tiguan hosszabbik verzió
TCross + puttony = Taigo
A T-Roc egy érdekes modell, szerintem kisebb, mint a Karoq /Ateca, de nagyobb, mint az Arona/Tcross/Kamiq trió.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Johnny_vT #214107 üzenetére
"Cégemnél a szintén 150 lovas 2.0TDI Golf 8 fut, én pedig azzal vagyok felettébb elégedett. Pályán végsebességen is elvan 8-9 literrel, ami engem, mint benzinpárti emberkét lenyűgöz. (Viccen kívül Németországban élek, no para. A végsebesség amúgy 209.)"
Ez GPS szerinti adat? Ha nem, kevésnek tűnik. Nálam az Oktáv 4 kombi 2.0 CRTDI 150LE 4x4 DSG 228-at ment óra szerint egyenesben lejtő / hátszél nélkül, 225/45 R18 téli gumival.
(Ofkorsz ez is Németországban tesztelve... )[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz BigBlackDog #213192 üzenetére
4-es Oktáv + Galaxy S21 vezeték nélküli AA + vezeték nélküli töltéssel ez már egyáltalán nem áll fenn, valószínűleg ezt szoftveresen kezelték már. Több órás úton is stabil a kapcsolat.
Az más kérdés, hogyha túlmelegszik, akkor nem tölt, de amint visszahűl akkor újra, összességében alig merül pár %-ot több óra alatt. Folyamatos egész napos úton én is inkább kábelezek, de anélkül is kiválóan működik, eszembe sem jut hogy kábelezzek ha pl. 4 x 2 órát megyek országon belül kisebb megszakításokkal.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz spileraaa #212812 üzenetére
Dusterben gyárilag felezték az 1-est és 2-est, legalábbis az 1.5 dCi verziókban.
Pont arra elég, hogy meglendüljön a bódé és már váltani kell.
Plusz a hátul négyzet lámpás újabb Duster-ek már tényleg szintet léptek, és élhetőek autopálya tempónál is hosszabb utakon (zajszigetelés, merevség, futómű), amellett, hogy terepere itthon nem kell jobb, hacsak nem "hobbi offródos" valaki.Nálunk a cégnél van egy szakajtóval 1.0/1.4 GL+ Allgrip Vitarából és 1.5 dCi újabb 4x4 fullos Dusterből azoknál, akik sokat vannak terepen, de nem kell a pickup. Az egybehangzó vélemény, hogy aki a logóval megbékélt, az jobban jár a Dusterrel.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Gergőke88 #212008 üzenetére
Nálam 50% pálya volt (150 kmh jellemzően), 50% agglomeráció + város.
Az átlag fogyasztás 7,5 l 60e km-re. Ez vállalható szerintem.Cserébe autó... jó futóművel és zajszigeteléssel, ami a Toyotákról nen annyira mondható el. A dízel csak manuálissal OK, különben powershift.
Egyébként ha dízellel 6,5 l az átlag fogyasztás, az árban majdnem ugyanaz, mint benzinnel a 7,5 l.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Tothgera30 #211198 üzenetére
Megane 3-nál csak 5 ajtós és kombi volt, a 4 ajtós volt a Fluence.
Igaz, több eltérés volt, mint most.
(Emelt futómű, más alakú lámpák, kevesebb zajszigetelés, ...) -
MM
őstag
válasz JackFeryll #210986 üzenetére
Focust nem ismerem, de mkV Mondeoban k. jó a zajszigetelés!
-
MM
őstag
válasz Teasüti #209940 üzenetére
Hangszigetelés témájában is - meg mert pár hsz-el korábban is felmerült, ismét felkell hoznom a hybrid Mondeo kombit.
Annak gyárilag is nagyon jó a zajszigetelése.1,5 évig hajtottam, bármilyen autóba átülve az volt az első, hogy de k. hangos.
2 hete jött meg az uj Octavia, amiben van zajszigetelt két rétegű oldalsó ablak mint extra, de sajnos ez is hangosabb, ráadásul kombisan dübög is.
A Mondeo pedig csak az alap Business felszereltség volt.Szerk: bocs, nem a jó hsz-re válaszoltam...
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz macilaci78 #209849 üzenetére
Ott a Toyota Camry / Ford Mondeo pl.
-
-
MM
őstag
válasz hobizoli #202524 üzenetére
Valószínűleg a Teslában viszonylag friss chipek vannak, amiből - kis túlzással - végtelen a gyártási kapacitás.
Nemrég találtam egy cikket erről, még nem nagyon mentem utána, de van benne ráció. Eszerint a "chip hiány" néven elhíresült probléma főként abból adódik, hogy az autógyártók nem nagyon újították a hardvert az elmúlt 5-10 évben, mert elég az így is, és nem kellett ezeket tesztelni, az egész rendszert hozzá igazítani, tanúsítványokat beszerezni, a régiek meg beváltak.
Ezzel csak az a gond, hogy míg 5-16 nm-en van egy brutális gyártási kapacitása a chip gyártóknak, a régi, pl jellemzően az autókban használt 45-90 nm-es chipekhez szükséges gyártósorból már kevés van, és nem éri meg nekik invesztálni bele.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Mike81 #202426 üzenetére
Ha esetileg mentek sok csomaggal, és Ford a cél, akkor esetleg MK5 Mondeo kombiból a sima Hybriden nem gondolkoztál?
Bár keretet nem írtál, most HaHun az látszik, az első 2-3 évben nagyon sokat veszít az értékéből (mert Ford és felső közép), utána viszont szerintem jól tartja majd az árát a Hybridség miatt.
Most átmeneti cégesként hajtok egy ilyet, nekem nagyon bejött. (Havi 5000 km, sok autópálya és város, és így is rendben van.) Csomagtartója kalaptartóig rakva nem a legnagyobb, de élhető, tetőig rakva pedig azért bőven jó.
HaHu-n azért figyelem, mert már kacérkodom a gondolattal, hogy erre cseréljük a családi benzinest.
-
MM
őstag
válasz Luck Dragon #202293 üzenetére
Fordnál nem lehet lassabb a menüje...
-
MM
őstag
válasz alázógyík #196522 üzenetére
Ha a listaárat hasonlítod a használt piaci árhoz, az félrevezető lehet.
Nézz fel HaHu-ra, mennyiért mennek valójában az új Octaviák pl.
Magánemberkent is van rá mód, hogy 20% feletti kedvezménnyel vigyél el valamit. (pl őstermelőként).
Fenntartásról, garanciárol nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz m.lala #194583 üzenetére
120k-nál járok 2017 végi gyártású M4 kombival. Szerintem nem nyúlsz mellé vele.
2016 közepe viszonylag a széria eleje, abból az eresztésből még több apró hiba jött elő, mint a 2017-2018-as gépekkel. (Van nálunk a cégnél "évfolyamonként" ~50 db. Semmi komoly, garanciában javított apróságok). A 2019-es szériánál pedig a bevezetett Adblue miatt voltak gondok, szokásos módon a tartállyal... itt nem az volt a kérés, hogy van-e vele gond, hanem hogy mikor... )
Megbízhatóság szempontjábol az 1.5 dCi Adblue előtti (2017-2019) a legjobb szerintem, de tény, hogy a 130 lovas 1.6 jobban megy, viszont még kevesebb vele a tapasztalat.
Btw ha a hely kérdéses, kombit néznék belőle, abban a tengelytáv is nagyobb pár cm-el, amit a hátsó lábtéren érezni.
-
MM
őstag
válasz BigBlackDog #193591 üzenetére
Ha úgy pakolnak bele sokszor, hogy hozzáér a csomag. Út közben mozog és vége. Szemre legtöbbször nem is látszik.
-
MM
őstag
válasz bandus #192013 üzenetére
Nekem ez a SUV-kupé forma nem annyira jön be, a Kadjar-Quahkai formája sokkal jobban.
A Quashqai egy kicsit jobban néz ki, csak családi autóként a Kadjar pont mindenben egy kicsit jobb, olcsóbb, no meg nagyjából minden ugyanolyan és ugyanott van benne, mint a Megane-ban (tempomat, műszerfal, ...stb), ami szempont volt, mert a 'Zasszonnyal néha csereberélünk.Kérdés még, hogy az Arkana-ban mennyire lesz meg belül a kelet-európai feeling. Eredetileg itthon nem is forgalmazták volna, csak jött az új vezetés Renaultéknál...
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz bandus #191988 üzenetére
Renault Kadjar Zen TCe 140.
6,8M helyett 5,2M, ez 23,5% kedvezmény.(Nálunk a cégnél a flotta beszerzéseknél sok Renault van, azokra adnak 20% körüli kedvezményt, de az nem magánszemély, és egyszerre kb 40-60 autó...)
Több kereskedésből is kértem árat újra, az 6,3-6,4M lett volna, ez 5 hónapos volt 5e km-el.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Chereiose #191952 üzenetére
Tavaly október végétől kezdve követtem az eseményeket, le akartuk cserélni a családi gépet.
Végül december elején vettünk tesztautót nagyon jó áron, akkor 1-2 hét alatt nagyon sok került fel több típusból is, amiket figyeltem.A magyarázat, amit több kereskedésben is megerősítettek:
A környezetvédelmi normák szigorítása mindig január 1-től lép életbe és éves kvótákban mérik. A márkák már látják év végén, mi fér még bele a kvótába az olyan autókból, ami a következő évben több büntetéssel járna, ezért a márkakereskedések elkezdik a szükséges típusok forgalomba helyezését saját maguk részére. Aki ezeket megveszi - akár következő évben - az új autót kap, de egyből második tulajdonos lesz. A márkának pedig bünti helyett még mindig jobban megéri a forgalomba helyezés költségét + egy kis engedményt benyelni.
Mivel hegyekben áll náluk a forgalomba helyezett autó, ilyenkor általában a már pár hónapos, de 10e km alatt futott tesztautóktól igyekeznek megszabadulni, hisz van helyette bőven új...
Ez tavaly fokozottan igaz volt, várhatóan idén sem lesz másképp, a kérdés csak az arány.
-
MM
őstag
válasz diegho #190417 üzenetére
Ezen a konkrét példányon:
- belül a kesztyűtartó érdekesen áll
- full fapad (hátul kurblis ablak, nincs tempomat), de középen ott a navi, az biztos utólag lett beépítveSzóval 1x legalább szét volt szedve a műszerfal. II-es Megane-nál egyébként amúgy is zörög, de a III-asnál totál egyben van, ha nem kell szétszedni...
-
MM
őstag
Mi is így adtuk el az autót kereskedőnek, konkrétan mikor indultunk vele a megbeszélt időpontra, akkor derült ki, hogy nincs ott a törzskönyv, ahol gondoltuk, hogy van...
Felhívtuk, jelezte, hogy nem gond, de az okmányirodából hozzunk igazolást - ezt csak a jogos tulajdonosnak adnak - ezt el is intéztük 1 óra alatt, aztán vittük az autót.
Az autót megnézte, lefoglalózta, és beleírtuk az adásvételi szerződésbe. A teljes összeget pedig azután fizette ki, hogy letelt a 14 nap, és ezt ellenőrizték a ... (lövésem sincs pontosan hol, ők figyelték, és hívtak, hogy OK, most már kifizetik. ) helyen. Elvileg ezután az adásvételivel már ő ment be átiratni, és csak ő kapott új törzskönyvet.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz dudi6 #185217 üzenetére
Pont ez a lényeg, hogy a 3-4 éves, még garanciális autók 1-1,5M-val olcsóbbak csak a 0-0,5 éves szalonautóknál, amik gyakorlatilag kockázat nélkül vásárolhatóak. Vitara/SX4-nél még durvább a helyzet.
Az értékvesztése hasonló, vagy kisebb jelenleg, ha új körülit veszel és 4 éves kora körül ismét lecseréled, mintha egy 4 éveset veszel és további 4 évet használod, a kockázat viszont sokkal kisebb. Viszont 1M-val többet kell beletenni. 6-8-10 évre vett autónál viszont lehet, hogy maradnék a SX4-Vitara vonalon, de abból is új körüli, ha belefér.
Döntés kérdése...
(#185218) Goose-T:
Nem véletlenül javasoltuk az új motort, és a garanciális példányokat.
Van nálunk pár száz renault használatban a cégnél, és ha betartod, hogy az első modellévből nem veszel, semmivel sincs velük több gond, mint pl. a PSA vagy VW csoportos autókkal, sőt...[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz dudi6 #185193 üzenetére
Ahogy előttem is írták, Quashqai helyett nézz körül inkább a Kadjar-ok között a HaHu-n.
Még van jó pár beragadt 2019-es autó a szalonokban, bemutató darabok, vagy 0 km-esek, ezek már a faceliftesek, az alap 1,33 TCe 140 motorral. Legtöbb tavaly forgalomba lett helyezve, de a szalonból tudod venni, és az alap 5 év 100e km garanciával 3,5-4 év használat után még kis garanciával jó áron ki lehet szálni belőle.
Hasonló utat jártunk be, céges kombi mellé 2. családi autónak kerestünk kicsit emelt gépet, amiben el is lehet férni, tavaly év végén. Vitara/SX4 nem rossz, de Megane 4 után beleülve azért a Kadjar sokkal otthonosabb, és nagyobb is, így az lett. A Suzuki készletek pedig ki voltak már fosztva egyébként is.
(Ráadásul kedves Feleségem legfontosabb álma is valóra vált, van CD lejátszó az autóban... )
Nekünk sikerült egy Zen-t extra jó áron megcsípni, de normál használatra az alap Life is teljesen OK!
Egy tolatóradart érdemes még utólag belerakatni, a gyárit beteszik márkaszervízben ~50K-ért.10-15e km-re tervezünk vele évente, eddig is annyit ment a családi gép.
2 hónap után ~8 litert kér átlagban, 60% autópálya, 40% agglomeráció 5-15km-es utak.[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz ngaba #184180 üzenetére
A konkrét motorhoz nem tudok hozzászólni, de pl. a "hírhedt" Renault 1.5 dci-ből folyamatosan megy nálunk pár száz db a cégnél az elmúlt 15 évben, csak alap üzemanyaggal (MOL, ÖMV) tankolva. 75-115 LE motorok, Megane, Clio, Duster. Minden másodiknál súroljuk a 200e Km-t mikor cserélve vannak, 30e km-kénti olajcserével. 2010 óta nem nagyon volt motor probléma...
-
MM
őstag
válasz Doki16 #182898 üzenetére
" Sokan szidták a sima halogénes projektorost. Ha már halogén akkor legyen sima tükrös rendszer."
Szerintem ez addig igaz, amíg teljesen alap izzó kerül bele. Ha viszont egy emelt fényerejű, akkor a projektoros sokkal jobban világít, de nem vakít. A tükrös viszont hajlamosabb a vakításra ilyenkor. -
MM
őstag
Sziasztok!
Feleségem Nissan Micráját cserélnénk nagyobbra (2011-es, 3 hengeres), az alábbi okok miatt:
- legyen kicsit nagyobb az utód (második autó, többnyire 2 gyermeket hurcolászna vele + esetileg 1 felnőttet)
- legyen kicsit biztonságosabb (függönylégzsák, újabb tervezés)
- igényesebb beltér
- jobb menetkomfort (menjen jobban, és legyen csendesebb autópályán)
- maradjon meg a kicsit magasabban üléspozíció és a jó kilátásEgyébként nagyon szereti, nem is cserélnénk le, de tényleg kellene egy nagyobb.
Hét közben agglomerációban ide-oda (1-2km - 15-20km utak), illetve ~2 hetente 4-500 km,-es út, ilyenkor pálya/országút is játszik.Első sorban újban gondolkozunk, max. 5M szánnánk rá, hosszabb távra megmaradna. (Micra 2014-től van meg), a magas üléspozíció miatt valami kicsit SUV játszana.
Láttam sokat volt ajánlva az SX4-SCross, illetve a Vitara is. Utóbbi jobban tetszik, előbbi egyáltalán nem, de néztem pár tesztet, ami szerint kicsit csendesebb/igényesebb belül.
Viszont felmerült még a faceliftes 2008-as Peugeot, amiből kicsivel 4M felett elérhető a 110LE 1,2 turbós benzines újonnan, mint kifutó modell. Ez tetszene is, a csomagtere is nagyobb az előző kettőnél, van-e esetleg gyengeség, vagy ajánlanátok-e esetleg mást?
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz szallasi007 #163075 üzenetére
Megane Grandtour 4 kombi 1.5 dci használok (110Le)
Dízel, mert céges, de ez a motor a leg kiegyensúlyozottabb választás bele. Pályára is tökéletes.Ha a forma tetszik, imádni fogod, de ne a fapadosat lődd! Intense, vagy Zen+navi legalább.
Ha magamnak vennék most autót, a turbós benzinest venném Intense felszereltséggel (olcsóbban), 5 év garral.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Elfelejtettem a film címét
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...