Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stellaz

    veterán

    válasz Wine #2627 üzenetére

    Egyetértek veled, de pár dologban mégsem.

    A gyalogosokon azért nincs védőfelszerelés és felelősségbiztosítás, mert nincs járművük és gyalogosan nehéz másban véletlenül komoly kárt tenni, illetve az alapjogokkal és a normál életvitellel sem igen össze egyeztethető egy efféle korlátozás. Alapvetően járdán csak gyalogos közlekedhet, illetve a gyalogost semmilyen módon nem lehet zavarni járművel.

    És a kerékpárt sem lehet járdán használni, csak ha más lehetőség nincsen és akkor is a gyalogosok zavarása nélkül, max 10 km/h-val. Értsd, ha van út a járda mellett, akkor nem mehetsz a járdán, csak ha mondjuk ki van rakva az útra a kerékpárral behajtani tilos, mert így csak a járda marad kerékpár út hiányában.

    Az elektromos rollereknek semmi keresnivalójuk a járdán, hiszen önálló haladásra és "korlátlanul" nagy sebességre képesek, ezért semmiképpen sem számítanak gyalogosnak, de az igazi probléma, hogy az úttestre vagy a kerékpár útra a műszaki követelmények meghatározása nélkül pedig alkalmatlanok, így a jelenlegi KRESZbe kb. beilleszthetetlenek. Tehát gyakorlatilag kimeríti a jármű fogalmát, így járdára elvileg nem lehet(ne) vinni, de mivel nem teljesíti a járművekre vonatkozó műszaki előírásokat sem (segédmotor vagy akár a kerékpár), ezért forgalomban sem vehet részt.

    Innen van a káosz szerintem.

    És érdemben rendeződni a helyzet akkor fog, ha lesz valami egységes szabályozás uniós szinten, hogy a gyártóknak kb. egységes műszaki követelményeknek kelljen megfelelniük, ne országonként másnak.

Új hozzászólás Aktív témák