- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz
Somatom #8147 üzenetére
Én viszont egyetértek veled, a balkáni stílusra azt értem, hogy úgy állnak meg, ahogy puffan. Nemsokat foglalkoznak vele, hogy kiférsz-e mellettük. Ez az olaszoknál valahogy megoldható, de a németéknél már más.
Ma reggel is, franciáknál, szabadhelyek ellenére pont elém áll le két román, egyik le se szarta, másik legalább odajött megkérdezni, hogy indulok-e. -
#27070592
törölt tag
válasz
Somatom #8143 üzenetére
A dánok is tróbálkoztak már hasonlóval.
Szerintem ritka nagy faszság. Eddig is tökéletesen bevált a halszálkás rendszer, nem tudom mi a gond vele.
Több parkoló kell, abban egyetértünk, de ezt okosabb tervezéssel simán ki lehet hozni a halszálkás rendszerből is. Egy kutas parkolóban akkora kihasználatlan zöld felületek vannak, hogy néha fáj ránézni, főleg ha este kilenckor keresel alvóhelyet. Biztos van valami német előírás, hogy egy szabvány autópálya-parkolónak hány százalékán kell zöldfelületnek lenni, meg az jól mutat a tervezőszoftverekben, de aki ilyeneket tervez annak nem esik le, hogy már sok éve gond a kevés parkolóhely? Állunk a sorok végén keresztben, állunk a kútfejek előtt, árokparton, személyautó-parkolóban, kihajtósávon, lassan már a fa tetején is.
Az lehet a gond, hogy a döntéshozók nem nagyon akarnak parkolóépítésre pénzeket fordítani, mert "mindjárt itt az önvezető kamionok kora", aminek nincs szüksége parkolóra.. -
Somatom
veterán
Ezzel nem értek egyet. Műszaki hiba bármikor lehet és akkor a sor beszorul. A pisálás emberi szükséglet. Az nem megoldás, hogy kivergődök a kamionok között, 10 percet sétálok, mert a kút a legvégén van, aztán 70 centért pisálhatok. Ki se lát az ember a fülkéből, körben kamionok. Mint amikor vágás előtt összeterelik a marhákat. De, mi emberek vagyunk, emberi szükségletekkel. Ez az összezsúfolás a balkáni megoldás. Több normális parkolót kéne építeni, a meglévőket megnagyobbítani és megfelelő elosztásban WC -kkel, zuhanyzókkal ellátni.
-
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #8143 üzenetére
Elvileg ez lesz a jövő. Beérsz a parkolóba, kiszámolod mikor akarsz indulni, és kiválasztod a megfelelő sort. Tudod, hogy reggel ötkor start, akkor megkeresed, hogy melyik sor indul akkor, és oda állsz. Ha csak egy 45 perces kell, akkor olyan sort keress amelyik üres, és beállsz az elejébe.
Elvileg sokkal több kamion fér így el, és nincs gond azzal sem, hogy a sor közepén állsz, mert mindenki az órának megfelelő időpontban indul. Gond akkor van, ha nem indul a ló, vagy valami idióta rossz sorba áll. Meg persze amire nem gondoltak, hogy fogom, és a kellős közepére beállok egy frigóval, aminek üvölt a hűtője. És amire szintén nem gondoltak, hogy kb, aki nem az első két sorban áll, az simán a betonra hugyozik, így ott nyáron olyan szag lesz, hogy egy borz a receptért fog könyörögni. Maga az ötlet elsőrangú, csak nem kivitelezhető a balkáni felfogással. -
Somatom
veterán
Nürnberg után, Regensburg felé (A3), hajnalban beestem a Jura nevű, Esso kút parkolójába. Meglepett a látvány. Kb. 4 kamion hosszúak voltak a halszálkák, amikben szorosan egymás után álltak a kamionok. A bejáratnál minden halszálka fölött volt egy infótábla érkezési és indulási időkkel. Úgy nézett ki, mint egy buszpályaudvar. Nem értettem a működését, de mivel nagyon éreztem a hátsómon, hogy hajnalodik, gyorsan betolattam a másik végéről egy üres halszálkába. Nem szólt senki, dolgom végeztével símán kifordultam, de pár ébredező furán nézett. Tudja vki, hogy mi ott a rend, hogyan történik egy parkolás?
-
HoTaZo
addikt
Most jöttem át Olaszo.-ból az A8-asra, az első kútnál megkérdeztem, hogy innen miként lehet lejutni Monacóba, de La Tubie-ig is 45perces sétát mondtak. Tehát a másik oldal a nyerő, ahonnan a tavaly leírt módon lehet lejutni.
Továbbá, megkérdeztem az itt tanyázó CRS (Készenléti Rendőrség), hogy mekkora a sebesség túllépési tolerancia itt és 5%-ot mondtak, de 80-nál a 85 még elmegy, ha nem folyamatos.
-
HoTaZo
addikt
Úgy értettem, hogy részedről elég ide vagy az MD topikba megosztani a képernyő képeket, utána (s, mint látom) talán Somatom, a mi Robot szakértőnk, varázsol belőle a másik platformra valót is.
Hálás köszönet, mindkettőtöknek, is előre!(#8138) Somatom: Szuper lenne! Mit gördítesz le legszívesebben a torkodon? Hogy felkészülhessek egy esetleges találkozáskor hálám jeléül?
-
válasz
Somatom #8134 üzenetére
Sziasztok! Válaszoltam #HOTAZo üzenetére, de ide is megírom. Megosztom a makró felépítését képernyő mentéssel és összerakjátok robotban, mert abban - ahogy említetted - sajnos én nem tudom megcsinálni.
A kérdés az, hogy ide tegyem fel vagy privátban küldjem mindenkinek? -
HoTaZo
addikt
Főnököm szerint a jelzésnél (40mp) még nem ír és vissza is fogja 90-re. Most lesz valamilyen minden 3 hónapban esedékes szerviz vizitünk, ahol ezt (is) megnézetjük.
Azért lenne jó, mankónak, ez az alkalmazás, ami a teló GPS sebességmérőjét vonná be egy időzítővel automatikusan.
-
HoTaZo
addikt
Somatomhoz lenne egy kérdésem, de talán mást is érdekelhet itt.
Sikerült-e megcsinálnod azt az E-Robotos parancsot, ami tud riasztani bizonyos sebesség felett, egy idő után, ha meggurítod?
Úgy tűnik, hogy nem elég az új Volvo 40mp-es riasztása (állítólag vissza is fogja ez után, de ez mintha nem működne nálam), mert már 6 gyorshajtásom is van a kártyán, amióta ezzel megyek.
ADR-rel meg még cinkesebb a helyzet. -
KAMELOT
titán
Ezt hívják úgy, hogy segítség!
-
zsid
senior tag
válasz
Ajándékok #8123 üzenetére
A szélességgel nincs gond - általában, leszámítva egy két kanyart. A magasság már problémás, mert a konténerszállítók High Cube konténerekkel 4-4,05m-métertől indulnak és van ami simán eléri a 4,15m-t is. Egy sima csuklósbusz nem hiszem, hogy magasabb, mint 3,4-3,5m.
HoTaZo: köszönöm
-
Somatom
veterán
válasz
Ajándékok #8123 üzenetére
A magasság is necces. A közúton megengedett max. magasság 4m. A kamionokat ez alapján tervezik. A városi buszok viszont sokkal alacsonyabbak. Ha biztosra akarsz menni, akkor a 4m -ből kell kiindulnod. Egy akadálynál, leengedett légrugókkal esetleg 3,8 -ig le lehet menni, de necces és semmiképpen sem lehet úgy közlekedni.
-
Ajándékok
aktív tag
Sziasztok
Kérdezni szeretnék. Ahol egy csuklós busz éppen el tud menni, ott el tud menni egy konténerszállító kamion is?
Köszi
-
HoTaZo
addikt
Tegnap meghajtottam (a végén)az új vasat.
Povolaro(I)-Gyál, 802km, 9:52-ben. Igaz, hogy 23ó12'-nél álltam meg. Az M7-esen még egy civil autó is bekékvillogózott mellettem (gondolom jelezte, hogy már nem kéne az úton lennem). A 0-ást pedig úgy tudtam le, mint már nagyon régen. -
zsid
senior tag
Más a két gumi terhelési indexe. A 315/70-es gumiknál általában 152/154(vagy nagyobb is), a 385/65-nél ez 158. A 152-es index 2x3550kg-ot jelöl a kormányzott esetében, a 158 2x4250kg-ot. A normál autók kormányzott tengelyei 7000-7500kg közötti terhelhetőségűek, erre elég a 152-es indexű gumi is, viszont vannak magasabb teherbírású tengelyek aminél ez csak akkor kihasználható ha olyan gumi is kerül rá - máshogy le sem lehet(ne) arra a súlyra vizsgáztatni az autót. Míg egy sima 4x2-es vonatónál csak akkor van gáz, ha brutálisan tengelyesre rakják az autót a 6x2-eseknél már olyan olyan eset is előfordulhat, hogy indulássegítő funkcióval kis sebességig fel tudod venni a bogis tengely ami miatt a kormányzottra is jóval nagyobb terhelés jut.
Ez volt a műszaki oldala. Valójában az esetek 90%-ában azért teszik rá, mert jobban néz ki vele az autó - nyomvályús úton meg szopsz vele
Vontatókon a harmadik tengely azért van, mert a vontatóknak nagyobb a megengedett össztömegük. A 2 tengelyes vontató 18 tonna lehet, a 3 tengelyes már 18 és 26 tonna között lehet valamennyi ( amennyire épült és vizsgázott). Vagy azért van segédtengely, mert a járműszerelvény műszakilag 44 tonna lehet és ez a legegyszerűbb megoldás( pl Egyesült Királyság, Hollandia stb..), vagy azért mert a rakomány jellege olyan, hogy gyakran lenne tengelytúlsúlyos a vonató ( pl konténer és tartály esetén) vagy azért mert a járműszerelvény megengedett össztömege több mint a normális 40/44 tonna. Van egy olyan általános előírás, hogy a járműszerelvény tömegének 25%-a a hajtott tengelyre ( tengelycsoportra ) kell hogy essen. 1db 11,5 tonnás hajtott tengellyel a 46 tonna az elméleti felső határ ( belföldön ki lehet bulizni asszem 50 tonnáig). A két tengelyes csoport már 15-19 tonna lehet és utóbbival már el lehet menni 76 tonna szerelvényössztömegig.
Nálunk a 6x2-es vontatók egyáltalán nem voltak elterjedtek, viszont a tengelysúly mérés és a nemzetközi ellenőrzések miatt pl a konténereseknél már kifejezetten gyakoriak ( az enyém is ilyen volt ) pedig ez egyáltalán nem rossz megoldás. Ha megnézel egy sima billencset ott van műszakilag [7,5t+11,5t]+ [a három tengely a póton 24t], ezzel szemben egy bogis vontatónál és két tengelyes pótkocsinál [7,5t+7,5t+11,5t]+ [2 tengely a póton19t ]. Ezt ömlesztett rakodásnál sokkal nehezebben fogod tengelyesre rakni és a két tengelyes pótkocsi alól a tengely is később fog kiszakadni, amikor agyig rakva sarkon fordítod. Ha meg a pótkocsit esetleg dupla kerekes tengellyel és talajkormányzott B tengellyel rendeled akkor meg..
Lehet ezt variálni, nagyon sok esetben jobb lehetőségek is vannak mint a 2 tengelyes vontató 3 tengelyes pótkocsival, csak mi épp ennél ragadtunk le.
-
HoTaZo
addikt
válasz
#27070592 #8113 üzenetére
Nem, a belsőpenészes sajtok nem az én világom.
(#8114) Vmf: Az első kérdésedre nincs válaszom, de a másodikra mindenképpen a tengelysúly terhelés megosztása lesz a válasz. Sokszor azért rakunk az elejébe, középre egyesével raklapokat, nehogy túlsúlyos legyen a vontató hátsó tengelye. Az angoloknál rendszerint két tengely van a vontató hátsójában.
-
Vmf
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnèk egy kis műszaki infóhoz jutni a segìtsègetekkel!
Egy nyerges vontatò kormànyzott tengelyère mi okbòl tehetnek fel 385/65-ös gumit a 315/70-es helyett?Egy kèt hallomàsbol egyben fut a fèlpòtkocsival mert azon is 385/65-ös van.
A màsik kèrdèsem hogy sok olyan nyerges vontatòt làtni aminek a hajtott tengelye elött van egy szòlò abroncsozàsù segèdtengely.
Mire jò,mièrt alkalmazzàk? -
HoTaZo
addikt
Hali,
Ha már itt dekkolok egy napot az olasz felrakómnál, gondoltam beugrok a szomszéd IperSimplybe, 10dkg salame Milanoért. S, ahogy lenni szokott, mint ahogy a Rush is megírta: "Mindennek ellen tudok állni, csak a kisértésnek nem..." Hát ez lett belőle: [kép]
Én az olaszoknál is elcsábulok a sajtos, felvágottas pultnál. Pedig csak tegnap indultam el és tele a hűtöm. -
HoTaZo
addikt
Engem sose zavart a baloldalas közlekedés, ugyanúgy adja magát a körforgalom vagy bármilyen bekanyarodás.
Még a '90-es évek végén kezdtem el oda járni, akkor még a "csalagúttal". Személyesen sose volt gondom a menekülőkkel, de valóban nem jó a helyzet ott Calais környékén.
Tudod, vannak közlekedési stílusok, amik szimpatikusok, vannak amik nem. Az angol, olasz bejön, pedig ég és föld. Legkevésbé itthon szeretek menni.
Persze, ott is akadnak torlódások, de alapjában véve jól lehet haladni. Az autóútjaikon is lehet haladni.
Ott tudtam elmenni KISS koncertre, Wembley aréna közelében leparkolva a kamiont. Ott találtam az eddigi legjobb parkolót. London belvárosi kalandom is pozitív élményeket hozott. Stb. -
fesii
aktív tag
Te miben találtad meg az angol utak “szépségét “ Háromszor voltam de nagyon messze van. Alapból engem nem zavar egy bevándorló se de akik calaisba vannak azok más kategória. Ez biztos hogy csak velem van így de nekem ott folyamatosan szétment a fejem a “rossz” oldalon való kozlekedestől. A hajókázás kis suttyò magyarként persze jó volt de ezt leszámítva alig vártam hogy eltűnjek a szigetről. Mind a 3 alkalommal Scheffieldbe voltam. Tudom nem csak ennyi Anglia kiváncsi vok te mitől tartod az angolozast jó melònak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- VoLTE/VoWiFi
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Újszerű Lenovo IdeaPad 5 14ITL05 - 14"FHD IPS - i7-1165G7 - 16GB - 1TB SSD - Win11
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Keyboard Folio hibátlan működéssel garanciával
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 3840x2160 - 138Hz / 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest