Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) Komplikato


Komplikato
veterán

Megascans Trees: European Beech (Early Access)

Megascans - This collection is an Early Access tree pack with 17 unique models of varying maturity to build a photorealistic beech forest. The pack includes a powerful foliage master material to control seasons and wind.

Technical Details
Total number of unique meshes: 17

Vertex count per mesh:
Mature trees: [LOD0 2288570-343527] to [LOD5 99000-7000]
Saplings: [LOD0 281929-7000] to [LOD3 2700-45]

LODs: seedlings/saplings 8, full trees 9
Lightmap UVs: Yes
Collision: Yes
Number of Materials and Material Instances: 88
Number of Material Instances per tree: 2-5
Number of Textures: 30 Tree, 36 Impostor, 34 Pivot Painter
Texture Resolutions: 2k-8k

Supported Development Platforms:
Windows: Yes
macOS: Yes

All assets are UASSETs. There are no source files included.

Important/Additional Notes: UE-Only Content - Licensed for Use Only with Unreal Engine-based Products

Ez még nem a végleges forma, pedig már nagyon régen várom. Elvileg a világ legelterjedtebb fái mind ingyen, Megascan minőségben hozzáférhetőek lesznek. Addig lehet tesztelgetni ezzel.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#302) Golden9


Golden9
addikt

(#303) Komplikato


Komplikato
veterán

A most kezdődő GDC 2023 alkalmából kikerült röpke 44GB-nyi :Y hangeffekt, teljesen szabad felhasználásra. Azért a licenc szöveget mindenki olvassa el, biztos ami biztos!
Természetesen regisztrálni kell, de nem vészes. És igen a főoldal nyilvánvalóan be van terhelve, szóval kell hozzá türelem.
Van direkt letöltés link, meg torrent is. Utóbbinak szerintem mindenhol alapnak kellene lennie.

Sonniss Sound Effects Giveaway at GDC 2023

A Gamefromscratch csatorna videója erről

Tracklista

[ Szerkesztve ]

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#304) Komplikato


Komplikato
veterán

Kijött ma az Unreal Engine 5.2 preview. A GDC alkalmával az 5.2-es verzióról volt/van/lesz egy 10+ órás stream, szóval lesz újdonság dögivel. De a lényeg, hogy a Lumen és a Nanite rendszer is sokat gyorsult. megint.
Addig is érdemes ránézni erre a rövid tech bemutatóra. Különös tekintettel a növényzet, terep szerkesztés okán, bár a Quixel-es növényzet sem kutya benne: LINK
Nem konkrétan Unreal Engine, de elvileg jön, be lesz mutatva, direkt Meta Human rendszerhez egy animációs tool.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#305) doc


doc
nagyúr

Humble Bundle jatekfejlesztoi konyvcsomag: [link]

(#306) Yany


Yany
addikt

Jó kis zenei csomag: Humble Bundle

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#307) savior


savior
őstag

Sziasztok.
Én Unityben fejlesztettem/fejlesztek játékokat hobbi szinten.
Egy weboldalam is van, ahol megtekinthetők a régi játékaim: [link]
Továbbá fiatal koromban programozó voltam a Brutália mud játékban: [link]
Hogy miért is írtam ezt? Mert szeretnék valaki mellé betársulni. Első sorban olyasvalakit keresnék, aki grafikázik és programozóra lenne szüksége. Elvárásom talán annyi van, hogy napi szinten tudjon az illető foglalkozni a fejlesztéssel. Főleg 2D játékokat szeretek csinálni, és az sem gond ha nem keresünk vele.
Még van kb ugyanennyi játékom, amit elkezdtem fejleszteni, csak abbahagytam, mert egyedül nekem uncsi.
Régen még ment a 2d/3d grafika, zenekészítés is, de már nem foglalkoztam ezzel évek óta és mostmár inkább csak programozgatok (amit szintén most kezdtem újra, de hamar belejövök, és a régi anyagaim is megvannak)

[ Szerkesztve ]

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#308) Gave válasza savior (#307) üzenetére


Gave
addikt

Ezzel szvsz hasonló gondok lesznek ha csak ketten csináljátok, időigényes nagyon, és ha nincs anyagi motiváció (pl. legalább egy kb 5 USD Steam kiadás), akkor hamar lemegy a lelkesedés.

- Nyithatsz egy open projektet ha már megvan az ötlet
- Csatlakozni más nyitott projekthez?
- Keresni még 5-20 embert, akik bele tudják tenni a napi 3-4 órát?

Csak hangosan gondolkodtam, bocs ha ezeket már körbe jártad és ennek ellenére szeretnél kis csapatban csinálni valamit freestyle :)

A rakétás játékot érdemes fejleszteni, marha addiktív tud lenni, ha jók a pályák és az upgradek. Hasonlóan jók a Tower Defense akármik, rohadt addiktív és nem kell mindent precízen leszimelni, lehet csalni ahol lehet a kóddal :D

(#309) Ragnar_


Ragnar_
addikt

[Unrecord - Official Early Gameplay Trailer]

Ez elég durva, kb. mint egy reallife Airsoft Youtube video.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#310) Golden9


Golden9
addikt

Áprilisi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől. Holnap délutánig még biztos behúzhatóak.

Endless Random Procedural Worlds (With Level Streaming)
Isometric World : Sky Temple
Underwater World / 70 Assets
Mediterranean Rustic Interior
Big Star Station LUMEN

[ Szeretkezve ]

(#311) Golden9


Golden9
addikt

Májusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.

SICKA MANSION
Advanced Photo Mode
Blink and Dash VFX
Low Poly Viking World
Creating Portal To Another Reality

[ Szeretkezve ]

(#312) savior


savior
őstag

az mitol lehet hogy van ket valtozom. mindketto 7,5 -et ad vissza, de megis ervenyes rajuk a != jel
if(transform.position.y != (Mathf.Round(transform.position.y * 2) * 0.5f)) {
printtel kiiratom az ertekeket, amik megegyeznek, de a feltetel megis teljesul.
Unityben van amugy.

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#313) doc válasza savior (#312) üzenetére


doc
nagyúr

lebegopontos szamokat NEM hasonlitunk ossze (kiveve a 0), mert ha az egyik 7.50000000000000001 a masik meg 7.49999999999999999 akkor mindkettore azt mondod hogy 7.5, pedig egyik sem az...

ilyenkor kell "epszilonnal" hasonlitani (vagyis azt megnezni, hogy a ket szam kulonbsege kisebb-e mint egy elore eldontott ertek, mondjuk 0.1, es akkor azt mondod hogy egyenloeknek tekinted oket)

(#314) savior válasza doc (#313) üzenetére


savior
őstag

koszi a helpet.

[ Szerkesztve ]

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#316) ChPessimist


ChPessimist
csendes tag

Sziasztok, jó pár éve nem jártam a fórumon.
Mostanában újra elgondolkoztam azon, hogy csinálni kellene valami egyszerűbb játékot.

Tudom, hogy nem pár nap amire elkészül akármilyen értelmes játék még mielőtt valaki belém kötne. :D
Az ötlet egy idle játék lenne, tudom rengeteg van belőle, de nem meggazdagodni akarok vele, csak a saját szórakoztatásomra készíteném el.

A kérdésem az lenne, hogy mostanában mi lehet a legmegfelelőbb?
Régen Unity-vel próbálkoztam egy sidescroller-t összerakni, működött pár dolog benne, volt egy pár pálya, voltak rajta collectible cuccok, mozgó platformok meg a pálya végén egy portal amivel átmentél a következő pályára...
Aztán 1-2 évvel ezelőtt hallotam a Godotról, ami egy fokkal valamiért jobban tetszett mint a Unity abban is csináltam egy hasonló projektet.

Azóta nem követem a témát, nem tudom most mi hogy áll, szerintetek egy ilyen játékra mi lenne a legalkalmasabb?

Köszönöm!

(#317) savior


savior
őstag

Ti hova töltitek fel a játékaitokat?
Én csak az itch.io-t ismerem.
Mobil játékot hova érdemes, ami ingyenes is?

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#318) Golden9


Golden9
addikt

(#319) Golden9


Golden9
addikt

Júliusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.

Goblin warrior. Modular
Brutalist Architecture Office
Landscaping
Big Niagara Bundle
The Bazaar

[ Szeretkezve ]

(#320) Golden9


Golden9
addikt

Augusztusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.

Ultimate Ship Package / 110+ Assets
The Immersive Template
Museum Environment Kit
Venice - fast building
Corals

[ Szeretkezve ]

(#321) Komplikato


Komplikato
veterán

The Unity Disaster Gets WORSE - IronSource And A New Tech Trend :W

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#322) Golden9


Golden9
addikt

Három napig kipróbálható a RPG Maker MV.

[ Szeretkezve ]

(#323) Golden9


Golden9
addikt

Szeptemberi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.

Archviz Interior vol.3
PalaceHall
Basic Multiplayer Melee Combat System
Safe House
Quest Editor Plugin

[ Szeretkezve ]

(#324) SheriffHUN


SheriffHUN
csendes tag

Sziasztok!

Böngészővel játszható játékok fejlesztését vállalok. HTML--ben , PHP-ben és JS.-ben tudok programozni. Legújabb referenciám egy online snapszer kártyajáték amit meg tudtok nézni.

Email: kicsiny kukac gmail.com

https://aduasz.com

(#325) savior


savior
őstag

Unityben készítek ingyenes játékokat. A nagyrészüket egyedül. Van itt olyan grafikus aki betársulna vagy akihez csatlakozhatnék?
Más: ti milyen programokban készítitek a grafikát? hogy tanultatok meg grafikázni? 2d-s animációt pl sose készítettem és ezt mivel célszerű készíteni?
Régen ment a blender meg a krita, de már elfelejtettem.
Itt nézhetőek meg az eddigi projectjeim: [link]
itch.io-ra töltöm fel őket egyébként. Már amelyik eljut addig a pontig.

[ Szerkesztve ]

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#326) savior


savior
őstag

Talán még annyit, hogy újabban a mesterséges intelligenciával rajzoltatom meg a dolgokat, de ez így sokszor bekorlátoz, mert pl csak 2d képeket tud rajzolni. Nekem meg sokszor animált kép is kellene vagy néha 3d model.
Ha nem találok hasonló beállítottságú csapatot, akkor elkellene kezdenem a 2d/3d grafikát megint, csak nem tudom miben, hol, minek a segítségével stb.
Köszi :)

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#327) Komplikato


Komplikato
veterán

Breaking news!
John Riccitiello lelépett (de inkább kivágták) a Unity-től. Kérdés elég lesz e bizalom visszaszerzésére?

Savior - Ez elég kihalt fórum topik, bár tény nem tudom hol lehet a témában forgalmas helyet találni magyar nyelven.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#328) savior válasza Komplikato (#327) üzenetére


savior
őstag

Facebookon tudok egy Amatőr játékfejlesztők csoportról, de egyelőre nem találtam ott meg a számításomat. Egy projectbe résztvettem, de szinte semmit nem bíztak rám így meguntam. Meg beszéltem pár grafikussal, de vagy már találtak programozót, vagy nem gondolták komolyan a dolgot, stb.
Ezt mondjuk grafikussal csináltam, csak ő meg elég nehezen veszi rá magát a rajzolásra, így több projectet nem is csináltunk (habár most jut eszembe, hogy volt még 1 vele, csak elfelejtettem): [link]
Grafikához nincs valami tanácsod véletlenül?

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#329) Komplikato


Komplikato
veterán

Én kb. Unreal Engine 2.0 béta óta szeretnék csinálni valamit, de azóta se tettem semmi érdemit, én vagyok a legutolsó ember akinek tanácsot kellene adnia a témában. Most is itt figyel a gépemen az UE 5.3.1 meg mellé bekészítve 2 millió órányi YouTube tutorial. :D
Volt régen a Hardwired oldal, annak a fórumán voltak igazi fejlesztők is. Illetve az utód oldalon is voltak, a Rewired-en, de az utolsó két évben elpárologtak. A nemzetközi fórumokon, meg ha van is magyar, azok is csak angolul írnak.

OFF: A linkelt játék azért vicces számomra, mert jön egy UE5 grafikával készült játék, amiben az Osztrák-Magyar monarchia tech ugrás miatt steampunk mech típusú fegyverekkel harcol az első világháborúban MÁSIK bolygókon. Ergo nem az ő ötletük volt először. :D

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#330) savior válasza Komplikato (#329) üzenetére


savior
őstag

Unreal enginet régen próbáltam, de nekem elég bonyolult volt. Unityben viszont elvagyok, mert annak a programozása közelebb áll ahhoz, amit fiatal koromban tanultam.
Hardwiredet régen olvastam, de ahogy megszűnt elvesztettem a fonalat. Ez a Rewired oldal mennyire aktív még?

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#331) Komplikato válasza savior (#330) üzenetére


Komplikato
veterán

Tök kihalt a Rewired.hu, van egy tucat állandó vendég, de szinte soha nem egyszerre. Van fejlesztés topik, éppen diskurálnak is benne, de semmi érdekes. [link]

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#332) savior válasza Komplikato (#331) üzenetére


savior
őstag

Köszi. Majd olvasgatom.
1-2 napja láttam ott, hogy valaki egy flippert mutogat. Kedvet kaptam hozzá én is, így elkezdtem egyet készíteni.

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#333) savior


savior
őstag

Ez van kész jelenleg: [kép]
Ahogy rakosgatom le rá az elemeket egyre kevésbé tetszik.

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#334) savior


savior
őstag

Összedobtam egy kis gombfocis játékot: [link]
(Short Button Soccer a neve :)

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#335) Tomi_78


Tomi_78
tag

Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy tud-e valaki olyan labdapattogtató algoritmust, amellyel nem áll be a képernyőn pattogó labda egy útvonalra?
Most Lazarusban (FreePascal) készítek egy olyan játékot, amelyben főszerepet kap a labdapattogás-pattogtatás, és ezeket a kódokat használom hozzá:
labdakovx:=labda.xhely+(labda.xirany*labda.sebessege);
labdakovy:=labda.yhely+(labda.yirany*labda.sebessege);

if utkozesbaljobb() then
labda.xirany:=labda.xirany*-1;
else if utkozesfentlent() then
labda.yirany:=labda.yirany*-1;
if labdautkozik=false then
begin
labda.xhely:=labdakovx;
labda.yhely:=labdakovy;
end;

Ez az első módszer nagyon szépen mozgatja a labdát, de túl szabályosan és ezért nem igazán tér el egy adott pályáról a labda.
Próbáltam ezt is:
labdakovx:=round(labda.xhely+cos(degtorad(360-labda.irany))*labda.sebessege);
labdakovy:=round(labda.yhely+sin(degtorad(360-labda.irany))*labda.sebessege);

Ami után ütközésnél:
labda.irany:=labda.irany-(round(random(180))+90);

De ez meg már nagyon furcsa szögekben téríti el az ütközést követően, ami nem életszerű.
Szóval az volna a kérdésem, hogy e fenti két módszer közül valamelyiket ki lehet-e egészíteni valamivel (egy újabb változóval, stb.), hogy a labda úgy pattogjon, hogy ütközés után ne mindig ugyanabba a szögbe álljon be, hanem kicsit módosuljon a pályája. Persze az sem jó, ha teljesen vízszintes vagy függőleges irányba terelődik.
Azt még próbáltam a legelső módszernél, hogy ütközés után pl.:
labda.xirany:=labda.xirany*(-1*round(random(3)+1));
hogy hátha ez kicsit változtat, de ettől kis idő elteltével elkezdett föl-le pattogni a képernyő teteje és alja között, ha éppen úgy ütközött.
Szó ami szó, nem akarom sem a kereket újra feltalálni, sem megoldhatatlan feladaton futni köreimet, ezért kérdezem, hogy ez megoldható-e ezekkel vagy van erre egy másik megoldás?
Savior, te pl, hogy oldottad meg a labdapattogást a flipper és gombfoci játékodban?

(#336) Tomi_78 válasza savior (#334) üzenetére


Tomi_78
tag

Az itch.io-n nekem is fenn van egy játékom, mégpedig ez az androidos lövöldözős:
[link]
Eredetileg a Google Play áruházba akartam feltölteni, de oda meg fizetős a regisztráció, ami szerintem nagy szemétség. :(((

(#337) savior válasza Tomi_78 (#336) üzenetére


savior
őstag

Jópofa játéknak tűnik a képek alapján. Kipróbálni sajnos nem tudom, mert nem telefonozok. Látom Godotban készítetted. Ez mennyire jó/bonyolult program, és mennyire áll kézre?
Google Playt én se használom, mert nem szeretnék ezért költekezni. Persze mondhatja valaki, hogy nem nagy összeg, dehát ki mire szeretne költeni. Csináltam egy ingyenes weboldalt hozzá, ott van pár szó, kép, link a játékokról az itch.io-ra, aholis a játékok vannak. Nem is tudok más helyet ahova fellehetne rakni.

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#338) Tomi_78 válasza savior (#337) üzenetére


Tomi_78
tag

Szia Savior!

Nem olyan kemény dió végül is a Godot, bár pl. a Game Maker után kicsit nehéz volt hozzászoknom, de azért úgy-ahogy, már belejöttem. Igaz, eddig még csak a 2D-s lehetőségeket próbálgattam benne.
A kisebb játékaimnak pedig én is csináltam honlapot és azon Game Makertől kezdve a Lazaruson és FreeBasic-en át a Javascriptig van sokféle programom.
Ha kedvetek és időtök van, megnézhetitek és letölthetitek azokat innen: [link]

(#340) cog777


cog777
senior tag

Megvettem ezt a keszletet, de hozza kell majd nyulnom, kiegeszitenem extra tankokkal stb. [link]
Most nezem a pixel szerkesztoket, Aesprite-t emlegettek a neten, sok tutorial van hozza.

Ratalaltam a Blockbench-re, szimpinek tunik, majd meglatjuk hogyan tudom hasznositani 2D-s jatekban, ami eszembe jutott hogy kezdokepernyot kesziteni, vagy kulonbozo berendezeseket gyartani es pixelesiteni valahogy.

PicoCad meg mar tul pixeles a fenti keszlethez.

Godot-ban mozgas, torony forgatasa es loves mar megy: [link]
Kicsit atszervezem a node hierarchiat, jobban lehessen varialni az egyes reszeit a tanknak.
Jo video hogyan szervezzuk a scene hierarchiat: [link] [link]

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#341) cog777


cog777
senior tag

Lebuildeltem az Aseprite szerkesztot. Nem volt nehez, kicsi RTFM-et kellett alkalmazni.

Lenyeg:
- lebuildelni eloszor a Skia library-t, ami kell az Aseprite-hoz. Lepesek: [link]
Vagy meg lehet probalni a mar leforditott csomagokat: [link]
- Utana letolteni es forditani az Aseprite-ot. [link]
Az utolso lepes a forditas, amikor meg kell adni az elereset a Skia-nak, azt ne felejtsuk el.

Ahogy latom, a legfrissebb fejlesztoi valtozatot kapja az ember, ha csak stabilat akar valaki, erdemes megvasarolni.

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#342) cog777


cog777
senior tag

:B Kicsit elakadtam a godot-ban irodo tankos jatekom scene hierarchia atszervezeseben.
Van valaki aki Godot-ban programozik es tudna tanacsot adni?
Lenyeg:
Jelen pillanatban elegge hard code-oltak a tank komponensei, characterbody2d a root, sprite-ot es collisonshape2d-t hasznal. Turret egy kulon scene, node2d-vel, sprite-al es szinten collisionshape2d-vel.
Keszitettem egy kontroller komponenst a tankhoz ami eleri a root-ot mint body-t es a turrentet. Igy egy klikkelesre elindult a tank vagy forog a tornya. Amugy ez mukodik.

De ez nem jo dizajn, nem eleg rugalmas. Szeretnem ha egy tankot kulonfele tank testbol (body), kulonbozo tornyokbol (turret) tudjak osszerakni (plussz egyeb felszerelesek, statisztikak,) player es AI jatekosokhoz.

Tank prototipusaban ezt tesztelem:
root node2d, body characterbody2d + sprite + collisonshape2d, turret node2d + collisionshape2d + sprite, controller component.

De kicsit bizonytalan vagyok, hogyan kellene osszerakni a hierarchiat a characterbody2d-vel egyutt, AI-hoz es az emberi jatekoshoz.

Tank:

Body:

Turret:

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#343) Tomi_78 válasza cog777 (#342) üzenetére


Tomi_78
tag

Szia!

Szerintem is jófelé tapogatózol, hogy rangsorba rendezed a tankod alvázát és a lövegtornyot, hiszen pont ez az egyik lényege a Godot-nak, hogy hierarchiát alakíthatsz ki, amelyben az alsóbbrendű összetevők (Godot-osan: Node-ok) utánozzák, követik a felettük lévőt.
Ha jól veszem ki az írásodból, azt akarod elérni, hogy a harckocsi grafikai elemei változatosak lehessenek, tehát eltérő tankok eltérő kinézetűek legyenek.
Ilyesmit és úgy szoktam megoldani, hogy van egy külön Scene a Node-nak, és tömbből rendelem hozzá az éppen kellő képet.
Tehát esetedben lehetne pl. így, ha van mondjuk 3 darab tankos képed:
var tank=preload("res://tankok.tscn")
var tankokkepei=["res://kepek/tankok/tankkep0.png","res://kepek/tankok/tankkep1.png","res://kepek/tankok/tankkep2.png"]
és aztán:
var tankpeldany=tank.instance()
add_child(tankpeldany)
var kepe : Sprite = tankpeldany.get_node("tankalvaz") #A tankalvaz egy Sprite típusú Node
var vsz=randi()%tankokkepei.size() #Itt most véletlenszerű a kép, amit hozzárendelünk
kepe.texture=load(tankokkepei[vsz])

Ha nem világos valami, írd meg és próbálok segíteni, bár még én is igencsak kezdő Godot-os vagyok, aki csupán a felszínét karcolgatja még a lehetőségeinek.

(#344) cog777 válasza Tomi_78 (#343) üzenetére


cog777
senior tag

Redditen kaptam tanacsot, root-ja a tanknak legyen charaterbody2d. Adjak hozza placeholder-eket, majd orokolodessel letre kell hozni a kulonbozo altipusokat.
Ezeknek kicsit mas lehet az alakja es a sprite-ja.
Raadasul ugyanannak a tipusnak van tobbfele szinu/texturaju valtozata.

Amit irtal az jo otlet, megprobalok valamilyen textura kontenert exportalni, igy a szerkesztoben huzd ejtsd modszerrel hozzaadni tobbfele szint. (esetleg a palyahoz igazitani a szinvariaciot programmal ahogy irtad)

Ha mar tovabb jutottam, akkor berakom a fa strukturat ide is.

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#345) cog777


cog777
senior tag

Nagyjabol mar latom az iranyt, ami a komponens alapu fejleszteshez kell.
Ha valakit erdekel, ez a video egy jo attekintese a temanak Godot-ban.

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#346) cog777


cog777
senior tag

Godot 4
Kovetkezo akadaly.
Feladat: lementeni es olvasni a jatek allapotat.
Olvastam a Resouce-okrol, tok jo, el lehet menteni siman a beagyazott resource-okat is, igy fel otlott bennem hogy az egesz jatekban levo node strukturaban levo resource-okat is el lehetne menteni, nyilvan csak ami megvaltozhat (ellenseg, jatekos, lerombolhato object-ek stb resource-jai), ami konstans az nem erdemes.

Aztan olvastam hogy ez biztonsagtechnikailag nem a legjobb, mert scriptet is el lehet helyezni a mentes fajlban :W

Otletek, nyilvantartani az osszes statisztikat ami a node-okhoz tartozik es lementeni / olvasni a jatek allapotat (Resource csak read only, peldaul egy szereplo kezdo (es MAX) HP-je. Ez NEM lesz elmentve.):

* A Node-ot ki kell egesziteni adatokkal, majd custom save and load-dal exportalni es importalni oket, amit pl FileAccess-el titkositva lehet tarolni vagy betolteni
* Binary serialization-t hasznalva lementeni az osszes Node-ot
* ConfigFile-t hasznalva csak az adatokat
* ConfigFile-t hasznalva a Node-okat is set/get_value-t hasznalva

Nektek mi valt be? Probalom elkerulni a zsakutcakat.

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#347) cog777


cog777
senior tag

Valahogy a packedscene visszatoltes nem igazan mukodik, van egy csomo Parse error: Class *** hides a global script class hibam. Talan a ClassDB-t kellene kitakaritani elotte? :F

Masreszt ha lementem az egesz scene-t akkor nem tudom konvertalni az ujabb verziora, csak "butan" be akarja tolteni a scene-t regi mentesbol az uj jatekba, ami nem fog menni.
Szerintem nem lesz itt "silver bullet", meg kell csinalni a save and load funkciokat minden lementheto node-ra...

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#348) Tomi_78 válasza cog777 (#346) üzenetére


Tomi_78
tag

A mentés mikéntje engem is érdekel - nemcsak Godot-ban, hanem általánosságban is.
Eddig úgy csináltam más programnyelvekben, hogy egy szöveges állományba lementettem minden játékelemet és annak minden jellemzőjét: a koordinátáit, a változóit értékeit, stb.
Lehet, nem ez a legjobb módszer egy "pillanatkép" készítéséről egy játékprogramnak, de egyelőre ez az egyetlen, amit tudok és értek.

(#349) cog777 válasza Tomi_78 (#348) üzenetére


cog777
senior tag

Itt van egy 4 mentesi strategiat felhasznalo es osszehasonlito demo: [link]

Itt Godot-ban meg a hierarchiat is le kell menteni rekurzivan es betolteskor ujbol felepiteni.
Raadasul verzio konverzio is kell.

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

(#350) cog777 válasza Tomi_78 (#348) üzenetére


cog777
senior tag

Talaltam vegre egy modot hogyan lehet lementeni egy node tulajdonsagait.
Lehet csak par par tulajdonsagot, vagy akar az osszeset igy, lasd alabb.
get_property_list visszaadja az osszes tulajdonsag nevet, az ertekeket a get-tel kapom meg. A singleton Config-ban keszitettem egy node_repository-t, ami ConfigFile.
Igy lementem az osszes tulajdonsagat egy node-nak. KB ez az alapotlet.
"Vakon" vegig lehetne menni az osszes gyereken az adott node-nak es lementeni az osszes tulajdonsagot automatan. Bar igy lehet hogy a meret eleg sok lesz, 1 node mentese 13KiB-ot vesz el.

Felulirva a _get_property_list()-t lehet custom valtozokat is menteni, lasd a peldat.

 var p_list = tank.get_property_list()
var d : Dictionary
for item in p_list:
  #if not item["type"] in exclusion:
  d[item["name"]] = tank.get(item["name"])
Config.node_repository.set_value( tank.name, tank.get_path(), [tank.get_property_list(), d])

HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.