már jön is lefelé
[Szerkesztve]
What else you gonna do on a Saturday?
már jön is lefelé
[Szerkesztve]
What else you gonna do on a Saturday?
Nagyon jók lettek a képek, és köszi.Igazából nem értem, hogy a hülye tulaj miért hagyja, hogy igy megegye a por.Legalább néha lepucolhatná, vagy csak menne vele egy kört.
[Szerkesztve]
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
vagy adná el nekem jelképes áron
tényleg nagyon szép autó
What else you gonna do on a Saturday?
Hello,nekem is, kérlek! admiral@citromail.hu
kösz
A BLACKStone Interactive alapító tagja:) Konfigja:MOST NINCS!
Aha, német rendszámos, akkor már értem.
Ahoz hogy magyarországon forgalomba áljon még rá kell költeni pár milió forintot.
Különböző adók miatt.
Mindenesetre sajnálatos hogy így kell porosodnia.
Le kéne takaritani, (és leszedni a szélvédőről azt a nevetséges matricát)
meg járatni kellene a motort mert így egyhelyben állva is tönkremegy.
Köszönöm a képeket.
(kiváncsi lennék miért vannak bemozdultak a képek, ha egyszer állt az autó )
Én is kérem.
Semper Fi
Én is kérném a képeket. Köszi szépen!
MOD: Mármint Sidaries-től!
[Szerkesztve]
Kiküldtem a leveleket, szedjétek bátran.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Nem az autó mozgott, hanem a kezem. Magyarországon forgalomba állításhoz egy kisebb csoda kell. Ez még nem a mai nap problémája.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Kösz a képeket Nincs is olyan rossz állapotban,mint számítottam,csak nagyon poros,meg mintha a motorháztetőre valami rá is lenne öntve...?
Miből gondoljátok,hogy nehéz lenne?Nem vagyok nagyon hozzáértő,de nem elég le vizsgáztatni,meg egy új rendszám?
A BLACKStone Interactive alapító tagja:) Konfigja:MOST NINCS!
Én utána néztem mennyibe kerülne, ha volna pénzem, és vennék egyet.
(álmodni szabad... )
Szóval egy ilyen autó ára, állapottól függően,
6.000 $ -tól, 35.000 $-ig terjed. (mondom, állapottól függően).
[link] vagy
[link]
Vegyük a legolcsóbbat, 6.000 $ , ( 215 kemény forint = 1 gyenge dolcsi )
tehát:
Rossz állapotban levő DeLorean : 1.290.000.-
Átírás költségei használt autó vásárlása esetén (forrás: totalcar.index)
Vagyonszerzési illeték 10 Ft x ccm = 28500.-
Forgalmi engedély + törzskönyv 8.000.-
Matrica (régi forgalmi eng. esetén) : 350.-
Eredetiség vizsgálat : 25.100.-
Sum: 61.950 + Áfa
Tehát nem drága. (az autó árához képest)
És szállíłtási költség, meg vám teher. - Na ez a drága.
kb: 2.000.000.- (ez nem túlzás, tényleg ennyi)
És ez csak egy rossz állapotba levő DeLorean, melyre rá kellene költeni, legalább mégegyszer annyit, mint amennyibe az autó került.
És itt jött a probléma:
CSAK euro 2, vagy 3-as ? motorral rendelkező autót lehet behozni Magyarországra, vagy veterán autót (min. 30 éves).
( Mármint úgy, hogy magyar rendszámos legyen, és közlekedni is lehessen vele.)
Ebben az esetben:
Szerintem, megvette az autót, egy német tulajdonostól, és mivel nem lehet forgalomba helyezni az előbb emlitett okok miatt, ezért valószinü hogy még ott fog állni amíg veterán korú nem lesz. Az még jó pár év. - Jobb ötletem nincs.
Olcsóbb kiköltözni az Usába, mint egy ilyet behozatni.
Megjegyzés:
Nem vagyok szakember, és nem vagyok otthon az autó behozatalának pénügyi és papír ügyeiben. Lehetnek (és biztos van is ) benne hibák.
Internetről szedtem össze az információkat.
Előre is bocs, az esetlegesen errejáró szakértőtől.
Ebben az esetben, valószinüleg nem pénzügyi, hanem inkább jogszabályi problémák lehetnek annak, hogy az autó ott porosodik, és nem áll forgalomba.
Meg kellene kérdezni a tulajt, hogy miért áll ott.
(és hogy ki lehet-e próbálni az autót... )
Elküldöd nekem is?
Üdv: Atesz
Nem oldtimer,viszont pont benne van még a youngtimer kategóriában(25-30 év)és ígymár lehetne trükközni.Lehetne kérni a Veterán Szövetség segítségét is stb...De persze ez nem reális probléma egyenlőre Viszont találtam egy érdekes dolgot.A végsebessége a kocsinak nem 140 km/h,hanem 140 mp/h!A kilométerórán azért van 140 km/h a végén,mert az volt akkoriban a megengedett maximum amcsiban és így volt csak legális
Innen az info,ahol meg is lehet rendelni az igazi teljesítményt mutató órát:
[link]
A BLACKStone Interactive alapító tagja:) Konfigja:MOST NINCS!
Találtam egy olyan oldalt régebben, ahol egy interaktív DeLorean műszerfallal lehetet szórakozni. Megkeresem, hátha megtalálom.
Van még egy sokkal nagyobb probléma is. 1996-nál régebbi autót NEM lehet forgalomba helyeztetni. Itt egy kérdésem van. Mi számít az autó korának? A karosszéria vagy a motor kora? Vagy valami egyéb?
Azonkívül van regisztrációs adó is azt hiszem, de az ilyen korú autónál nem olyan drága. A szállítási költség nem feltétlenül ilyen sok, ha te hozod és nem pedig hozatod.
A 6000$ pedig csak kezdőár. 10000$-nál olcsóbban nem lehet kapni, de inkább a 20000$ a reális. Van egyébként 42500$-ért teéjesen új is, de az azért elég irreális.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Az autó végsebessége kicsivel 200 km/h alatt van és valóban egy amerikai jogszabály miatt szerelték őket 80mp/h-s órával.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Ha ma még beírsz a fórumba akkor holnap reggel vagy esetleg ma este elküldöm az ftp címét és akkor az adott nap töltheted.. Adsl így mindíg változik az ip.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Elég gyors voltam?
Mail ment.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Az autónál mindig a motor, illetve az alváz számít, hisz a forgalmiban is az alvázszám van.
Az hogy a karoszérián most cserélsz egy ajtót, vagy bármi mást, attól az még mondjuk 1981-es autó, csak éppen az javitva lett.
Mikor behozzák az amerikai autót ( a DeLorean mondjuk nem az), de példának jó, mert álltalában ezekkel kapcsolatban lehet találni infót, szóval behozzák mert már 25 éves,
(de csak 30 éves korában lehet forgalomba állitani - azt hiszem) akkor a fenmaradó 5 év alatt szokták rendbe hozni. Beszereznek hozzá hiányzó karoszéria elemet, tárcsákat, beltérbe való dolgokat, melyek újak, na az attól még veterán marad. Az alvázat, vázat, max felújitják.
Mire 30 éves lesz, gyakorlatilag egy teljesen szétszedett álllapotból felújitva, javítva egy új műszaki állapotu vetrán autód lesz.
sok-sok pénzért
Ha kimész amcsiba akkor egy DeLorean -t megkaphatsz újonnan,
átszámitva Kb: 8.700.000 Ft -ért, egy már linkelt oldal infója szerint.
Egyébként annak idején azért volt népszerű autó, mert egy annak idején sok újitásokkal telerakott, kétszemélyes sportautót lehetett venni viszonylag olcsón (féláron) az akkori sportautókhóz képest.
Sok filmben szerepelt, vagy klipben jelent meg státusz szimbólumként. (de biztosan tudjátok)
- nem is biztos hogy drága...
[Szerkesztve]
És akkor mi van, ha kicserélem a motort mondjuk valami 2005-ös gyártmányra, de az alváz marad 1981-es? Na akkor mikori az autó?
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Akkor nem számít veterán autónak. Mert a vetrán minősitéshez az autónak 90% ig eredetinek, eredeti, gyári alkatrészekből kell állnia.
Ha arra gondolsz, hogy behozatsz egy motorhibás DeLoreant, mely karoszériában jó állapotban van, és a belső kárpít, meg beltér épp, akkor már más a helyzet.
( hozzátenném, ez szerintem a lehetetlennel egyenlő, mert ha a motor rossz, akkor minden más is agyonhasználtt, ha meg nem, akkkor kicserélik a motort, mert szinte új a gép, csak a motor szar.)
De az igazi kérdés az, hogyan lehet behozatni, és forgalomba állítani egy DeLoreant.
Ez most megbeszéltük itt többen, és arra jutottunk, hogy ha behozol egy autót, amit csak úgy tudod behozni, mint roncs autó, mondjuk alkatrésznek
(mert nem veterán, meg euro motoros), na azt be lehet hozni.
DE ha forgalomba helyezed, akkor abban a pillanatban fizetned kell mindent, mint ha egy normális autót hoztál volna be, viszont azt nem tudjuk, hogyha leírsz egy autót, mint roncs autót, azt vissza lehet- e állitani, vagy végleg ki van vonva a forgalomból.
Ha alkatrésznek hozod be akkor nem tudod forgalomba állítani, mert alkatrész egy ajtó, és 2 pár keréktárcsa is...
De ha kint, a nagy Eu-ban van egy forgalomban levő DeLorean, melyben már Euro
minősitésű, de teljesen más motor van benne, lényeg hogy ott már forgalomba van helyezve, akkor már behozhatod, és az átírás után nyugodtan használhatod. (bár soha nem kaphat veterán minősitést, mellyel sok fizetési kötelezetség megváltozna)
Igaz, attól még 1996-os év elött gyártott autónak számit.
Ezeket, a logika alapján kikövetkeztettük, de ennek utána nézek(zünk), mert ez, nekem eszembe sem jutott, és így más perspektívák nyílhatnak meg elöttem(tünk).
[Szerkesztve]
Sikerült megnézni a képeket. Nagyon komoly autó.
Semper Fi
A lényeg, hogy a behozatal megoldható, de normál esetben, pillanatnyilag forgalomba állítatni nem lehet. Ezért érdekelnek a kiskapuk. Persze majd 5 év múlva lehet, hogy veteránként már más lenne a helyzet, de inkább nézzük a mostani helyzetet.
Szóval, ha csinálok egy motorcserét akkor vajon forgalomba lehet helyeztetni?
I am the Visionaire, follow me if you dare...
A magasságát éri meg megnézni. Én 1,81 vagyok és az autó 1,20. Nagyon durva!
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Kiszámoltam, mire veterán autó lesz, 5 év. Ha akkor megtudod venni az autót kb: 2.000.000.- pénzért kintről, mert ott olcsóbb, akkor 5 éven keresztűl 33.333 Ft kell félretenni minden hónapban.
Ez nem is tünik soknak...
(persze erre még költeni kell majd)
Atóhoz rendelhető kiegészitő, (többek között)
DeLorean embléma,
[link]
[Szerkesztve]
találtam egy cikket, egy autós újságban (Lóerő, június 15-28.)
bemásolom
''John DeLorean tavaly bekövetkezett halála után két vállalkozó kedvű floridai befektető felvásárolt mindent, ami a legendás DMC-12 sportkocsihoz köthető, és újra beindították a gyártást. A Pontiac GTO egykori atyja majd 9 ezer autót épített írországi üzemében, és a különc kocsi a VISSZA A JÖVŐBE! című moziban világszerte ismertséget szerzett. Most a maradék alkatrészekből táplálkozik a termelés, de a hiányzó részegységeket, még most is gond nélkül be lehet szerezni, így a vállalkozók bíznak a sikerben. Érdekesség, hogy a rozsdamentes acélkarosszéria miatt a régi DMC-k nagy része nem pusztult el, és tucatnyi rajongói klub működik Amerikától Japánig. Az érdeklődésre jellemző, hogy több hónapos a várólista, pedig átszámítva mintegy 9 millió forintot kérnek a nosztalgikus sportautóért.''
One Ring to rule them all
Hmm. Egy Bricklin. 7-8 évvel volt Delorean előtt és ő is becsődölt, bár ő hamarabb. Erősebb, többet fogyaszt, nem annyira kult, de korrekt autó.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Valóban.
Néztem a műszerfalat, a belső teret, hát elég lecsupaszitott, egyszerű beltere van.
De az eleje nagyon nem szimpatikus, bár az akkori kornak biztos megfelelő volt.
Gondolom, ez is ritkaságnak számít.
Csak azért linkeltem be, mert elég nagy a hasonlóság, az autó alakja, és az ajtaja miatt.
Idézet a : http://totalcar.hu/magazin/kozelet/zastielado/?print -ről.
Bricklin SV-1
Érdekes autó volt, az szent, anyagában festett műanyag karosszériával,
felfelé nyíló ''sirályszárny'' ajtókkal, 220 lóerős V8 motorral - és Bricklin mániájához híven elképesztően alacsony árral. A 74 és 76 között gyártott Bricklin-ek ára nem érte el a tízezer dollárt.
Az autó minden vonzó tulajdonsága ellenére óriási bukás volt: ahhoz képest, hogy összesen 3000 darab készült, a cég 34,6 millió dolláros tartozással ment csődbe - ez alighanem világrekord az egy autóra jutó veszteség- bajnokságban.
( tudom, tudom ez a fórum a DeLorean -ről szól, bocs a kitérőért )
[Szerkesztve]
Szerintem nagyon is ideillik, mint a Delorean egyik elődje. Még a Mercedes 300SL is beleférne, mivel annak volt először ilyen ajtaja, valamint volt egy Keletnémet autó is amiből csak 100db készült, de szintén ilyen ajtaja volt.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Na erre gondoltam:
[link]
Egyébként megéri beírni a totalcar keresőjébe azt hogy ''sirályszárny''
[Szerkesztve]
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Nem tudom, h tudod e, de külföldi papírokkal rendelkező autót, itthon csak akor lehet forgalmi állítani, ha az nem időseb 6 évnél. szóval sztem necces a dolog, pedigmegnéznék énis egy ilyen vasat.
Má' nem
Ezt írtuk már, hogy törvényileg lehetetlen egy ilyen autóra magyar rendszámot szerezni. Máshogy kell megoldani, mondjuk német rendszámmal.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Most jut eszembe, van vki, aki veterán autókat ujít fel, nem egy került már ki akezei körül és mégis kapot rendszámot (most épp egy Ford Mustang készül nála), ha tudom megkérdezem, hogy mi kell, ahhoz hogy itthon kapjon rendzsámot.
Má' nem
Gonoszság ez a 6évesség!!
Persze az eredeti az igazi!
30 évtől kezdve már nem olyan nagy gond, mert oldtimerként lehet használni. A baj, hogy a Delorean még ''csak'' 25 éves, így nincs oldtimer korban. Leheet, hogy 5 év múlva majd lesz néhány itthon is.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
Szerintem ez nem 6 évre, hanem 1996 előtti autókra vonatkozik. 1996 előtti évjáratú autókat nem lehet forgalomba helyeztetni, azutánikat pedig csak Euto kettes és hármas motorral.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
''[link]''
Én úgy gondolom, nem szabad hozzányúlni egy ilyen autóhoz.
Filmbeli időgépet azért nem csinálnék belőle, mert az, hogy ez lett az időgép az csak véletlen. (akár egy jaguár-ból is lehetett volna időgép, ha a film alkotóinak az tetszik meg -
igaz, itthon megvan mind a 3 időgép makettja)
Bár a film története szerint nem tudom hogy magyarázták volna el, hogy sok éven át nem rohadt el a karoszéria.
Az autó tuningnak meg azért nem látom értelmét, (egy bizonyos szint után) mert ha valaki teljesen megváltoztatja az autója kinézetét, jellegét, akkor igazából nem is olyan autót szeretett volna valójában, és akkor miért vette meg ?
Építsen nulláról olyan autót, ami igazán tetszik neki.
Pláne azok után, hogy élőben is láttam az autót, még jobban tetszik mint eddig.
Ja igen, és a halálom, a most divatos ? ''fekete huzat''
amit ma sokféle, és típusú autón láttam. - és még itt is...
[link]
[Szerkesztve]
Készítettem újabb képeket a DeLorean-ről...
lehet ám ide linkelni
imageshack.us [link]
de mielőtt feltöltöd tömörítsd be, akár a painttel
üdv
One Ring to rule them all
painttel ?
Megnéztem, max 1200x1600-as képet lehet ide feltölteni, ami max 1,5 MB-os.
Az én képeim kb: 3200x2400-as és kb: 3 MB-osak.
Egyébként tömörítem, vagy kicsinyitem majd a megfelelő programmal, és majd feldobom valahová.
[Szerkesztve]