- Gurulunk, WAZE?!
- bambano: Bambanő háza tája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
petipetya
nagyúr
Ismét elérhető nálam a Google Pay-ben a Curve, mintha mi sem történt volna.
-
petipetya
nagyúr
Szerintem még ne aktiváld, idézem a hírt:
"A két legjobb utazós bankkártya, illetve app közül a Curve működése pénteken leállt. Mindez annak a következménye, hogy a kártyát kibocsátó háttérszolgáltató, a Wirecard Card Solutions Limited engedélyét visszavonta a brit pénzügyi felügyelet. Ami annyira nem meglepő annak ismeretében, hogy az anyabankja botrányos körülmények között jutott el a csődig."
A megoldás elvieg folyamatban van. És hogy ne a levegőbe beszéljek, ebben a pillanatban csekkoltam egy filléres aliexpress cuccon, még mindig nem működik a Curve. Szerintem várd meg, amíg itt a topicban azt nem látod, hogy minden rendben van vele.
-
petipetya
nagyúr
Most milyen üzenetet küldtek? Mivel az előzőt sem az értesítési sávban olvastam el, így most is ráböktem, és azzal a mozdulattal csak az idővonalam töltődött be.
-
petipetya
nagyúr
válasz
petipetya #4701 üzenetére
Nyilván azóta sem használtam chip+pin párossal, ám a Google Pay alatt természetesen működik a fizetés ugyanannál a terminálnál a Curve-el. Csak ezért nem fogok bemenni bármilyen boltba idő előtt. OTP ATM-ben mit csinálhatok a Curve fizikai kártyával, ami chip+pin tranzakciónak minősül? Kivéve a PIN kód váltás.
-
petipetya
nagyúr
válasz
DamianB #4700 üzenetére
Az kellemetlen
Megkérdeztem őket, mivel konkrétan az elutasított tranzakcióból lehet üzenetet küldeni, és ez a válasz jött (angolul, de a fordító is elég szép munkát végzett vele).
Szia XY,
Köszönjük, hogy felvette a kapcsolatot, és sajnálom, hogy hallottam, hogy volt néhány elutasítása.
A kifizetések még biztonságosabbá tétele érdekében bevezettünk egy új funkciót, az erős ügyfél-hitelesítést (SCA). Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor öt egymást követő érintés nélküli fizetést teljesít, vagy ha ilyen módon összegyűjt 150 eurót, Chip and PIN tranzakciót kell végrehajtania.
Miután ezt megtette, az érintés nélküli fizetések újra működnek!
Nagyszerű napot, és tudassa velünk, ha másra van szüksége.
Üdvözlettel
mák
Csapat görbeaz eredeti:
Hi XY,
Thanks for getting in touch and I'm sorry to hear that you've had some declines.
To make your payments even more secure, we’ve now introduced a new feature, Strong Customer Authentication (SCA). This means every time you make five consecutive contactless payments, or accumulate a spend of €150 this way, you’ll need to make a Chip and PIN transaction.
Once you’ve done this, your contactless payments will work again!
Have a great day and let us know if you need anything else.
Best wishes,
Poppy
Team Curve -
petipetya
nagyúr
Curve megint elutasította a tranzakciót az egyik terminálnál. Utána egy másik boltban az önkiszolgáló kasszánál kapcsoltam, hogy ott is csak kártyás fizetés van, és mivel a sört is kellett engedélyeztetni, nem akartam ismét hibára futni, így a CIB kártyával fizettem, az pedig működött. Nem értem, hónapokkal ezelőtt a CIB-el nem tudtam ott NFC-sen fizetni. Szóval most van két kártyám, melyek közül sosem tudom, melyikkel-hol tudok fizetni anélkül, hogy hibára futna.
Lassan ismét elő kell venni a Revolutot, feltölteni 2 hétre, és lecseréltetni a CIB kártyát, aztán elfelejteni a Curve kártyát.
-
petipetya
nagyúr
Ma
végreengem is utolért az elutasítás szelleme, és mivel a CIB kártya tavaly nyár óta vacakol, kénytelen voltam készpénzzel fizetni egy kenyérért. Van egy bizonyos i-betűvel kezdődő terminál, aminél nincs bedugós rész - kisebb pultoknál és patikákban találkozni vele, azzal nem megy a CIB kártyám NFC-s része. Szóval nálam nem ervényes az a mondás, hogy hordjak tartalék kártyát a Curve mellett, mivel pont a hibás CIB miatt (is) használom. Teszem hozzá, eddig 11 hónapja hiba nélkül. -
petipetya
nagyúr
válasz
WhiteWalker #4640 üzenetére
Furcsa, nem is értem az okát. Ráadásul ma reggel csináltam egy teljes gyári beállítások visszaállítását a telón (Miui 12 béta miatt), és utána mindent belaktam elölről (nem használtam mentés/visszaállítást). Az apkmirror-ról telepített Google Pay-ben már ott volt a Curve (+ a Revolut és a CIB kártyám is), csak ismét engedélyezni kellett az ellenőrző sms-el az NFC-s fizetést, amely azonnal megjött.
-
petipetya
nagyúr
válasz
SpongyaBob #4572 üzenetére
Hivatalosan még nem kellene aktívnak lennie a Google pay-es NFCs fizetésnek, de gyakorlatilag és műszakilag az, használjátok egészséggel
-
petipetya
nagyúr
Annyit valamennyit mégis:
- Curve kártya az appból tiltható (CIB esetén nem látok ilyet, más banknál pedig nem tudom)
- A Curve tiltása alatt is tudod használni a hazai kártyádat, hiszen annak az adatait nem szerzik megHa viszont a hazai bankkártyát kell letiltani, akkor kb. 2 hét mire postáznak egy újat. Addig pedig csak készpénzt tudsz használni.
-
petipetya
nagyúr
válasz
Bocizozz83 #4281 üzenetére
19-én voltam utoljára boltban, szóval NEM.
-
petipetya
nagyúr
Most hogy ezt felhoztátok, nekem is eltűnt a Google Pay a telóról. Viszont újratelepítettem az apkmirror-ról, kiírta hogy frissítést telepít a mostanihoz, és innentől kezdve megint látható benne minden. A Curve ugyanúgy alapértelmezett benne az NFC-n keresztüli fizetéshez. Fel sem tűnt, hiszen 03/18-án fizettem utoljára telóval, azóta a Curve fizikai bankkártyája van használatban, mivel azt könnyű elmosni használat után.
-
petipetya
nagyúr
Köszi. Átminősítettek volna engem béta felhasználónak? Miután már pár hete használtam itthon a Google Pay alatt a Curve kártyát, jött egy e-mail tőlük, melyben felajánlották a béta tesztelői státuszt. Nem is igazán olvastam végig, mert nem akartam hogy ez legyen a feltétele a Google Pay további használatának. Nem is látok érte vonatkozó infót az appban.
-
petipetya
nagyúr
-
petipetya
nagyúr
Nem tudom, miként kellene a Google Pay-el telón keresztül fizetni 10.000 Ft értékben, de sokszor nem jön össze:
BKK iroda, 9.500 Ft, nem enged fizetni, hanem ujjlenyomatot kér, pedig előtte már fel lett oldva a kijelző (igaz, arcfelismeréssel). Nyilván ilyenkor nem tudom ott tartani a terminál felett a telót, hanem magamhoz húzom, ujjlenyomatot adok, de addigra már ismét el kell indítania a terminálon a fizetést az embernek. Mivel az én türelmem is véges, addigra a Curve kártya mára kezemben van, és azzal fizetek. Jysk boltban fizetés 10.000 Ft-al ugyanez...
Ellenben a BKK automata nem kér ujjlenyomatot a fizetés során, elegendő neki az arcfelismeréssel történő feloldás, pedig ott is 9.500 Ft-ról van szó.
-
petipetya
nagyúr
Ha elindul az azonnali fizetés, az működik majd a Curve mögé tett magyar bankkártyával, vagy csak a Curve nélkül?
-
petipetya
nagyúr
Tegnap nem tapasztaltam ilyet, de ma ránéztem, mivel ketten is mondtátok. Engem is kiléptetett, így az e-mailes belépést választottam: kaptam egy linket, azzal ismét bejött a Curve app, és már bent is voltam. Ám a PIN kódot ismét meg kellett adni (törlôdött), illetve az ujjlenyomatos belépést újra kellett aktiválni.
Megjelent egy új menüpont Insights néven, ahol kategorizálva láthatóak a költések. Így lassan 7 hónap Curve használat után ideje volt.
-
petipetya
nagyúr
Visszatérítéses időtartam:
- 2019/12/28: online fizetés a Factcool webshopban a Curve kártyával (mögötte a hazai CIB)
- közben visszaküldtem a cuccot
- 2020/01/16: email, hogy "a factcool.com üzletben lebonyolított XXX HUF összegű ID XXX megrendelésének ellenértékét 3 munkanapon belül visszatérítjük, éspedig a kifizetés módjával azonos módon".
- 2020/01/28: a pénz megérkezett a CIB számláraÖsszességében kb. plusz 1 hetet kellett rászámolni a Curve miatt.
-
petipetya
nagyúr
Való igaz, CIB-nél is történt ilyen régebben, amikor még készpénzeztem. Az ATM nem adott ki pénzt, ám zárolta az összeget. Nekem kellett őket hívogatni és bediktálni az adatokat, majd pár napra rá fel lett oldva a zárolás. Ha nem futok a pénzem után, senkit sem érdekelt volna.
Ehhez képest a Curve automatikusan tudósított a hibáról, majd annak helyrehozásáról is, ezért ilyen szempontból magasan veri a hazai bankomat.
-
petipetya
nagyúr
Pont ezt mondtam a baráti körben is minap, hogy ha nem csak párszáz forintról lett volna szó, hanem ruhát vagy műszaki cikket vettem volna az érintett napon, akkor lehet nagy hirtelen lenullázódott volna a számlám...
Másnap beneveztem egy műszaki cuccra a Banggood-on, és nem mertem a Curve-el fizetni.
Azóta persze használom a napi kenyérhez és hasonló filléres dolgokhoz, ám ez egészen más kategória.
-
petipetya
nagyúr
200 és 300 valamennyi a két duplikált tranzakcióm. Látom, nincs megoldás? Akkor a go back in time funkcióval ráterhelem a 0 Ft egyenletes Revolutra a duplikált tranzakciót, azt csináljanak amit akarnak.
-
petipetya
nagyúr
Szintén gond nélkül fizettem az új Lidl terminálnál a Google Pay / Curve párossal. Mindenhol ilyen kasszák kellenének, eléggé elavult már a kérdés más boltokban, hogy kártyával lesz, vagy érintős lesz, és hogy ki-beforgatják a leolvasót. Ha tehetem, és az amatőrök nem tartják fel a működését, akkor önműködő kasszát használok (Tesco, Spar).
-
petipetya
nagyúr
válasz
Somatom #2334 üzenetére
Bankkártya és bérlet a telóban van, így nem ezekhez kell a tárcát igazítani:
- bankkártya esetén egy gyorselérésű fül szükséges a tárcán
- a papír alapú bérlet pedig egy tárca kivételével, mindegyik másikban kényelmetlenA telót pedig villámgyorsan tudom elővenni, ha te is kedveled a western filmeket, akkor el tudod képzelni 😊 Ehhez egy mozdulat az elővétel, a power gomb pedig közben kézre esik, így a terminál közelébe érve már csippan is a fizetés.
Ezzel szemben a tárcát bal zsebből elő kell venni, majd jobb kézzel kihúzni a kártyát - ez már két mozdulat a telefon egy mozdulatához képest.
-
petipetya
nagyúr
válasz
szabi__memo #2231 üzenetére
És még mindig megy.
-
petipetya
nagyúr
Curve esetén milyen bankot kell beírni a mobilfizetési felületre? Ma kérték, és elfogadták a hasraütésre beírt CURVE szót a bank mezőben.
-
petipetya
nagyúr
válasz
MittuDomain_ #2066 üzenetére
Köszi az infót.
-
petipetya
nagyúr
Most délután nem volt az igazi a Curve. Kávéautomata és PayPal alatti fizetés elutasítva, mindkét esetben Revolut kártya volt alatta. A kávét jelnek vettem és annyiban hagytam, a netes rendelést utána közvetlenül PayPal alatti Revolut kártyával sikerült kifizetni.
-
petipetya
nagyúr
válasz
lócitrom #1969 üzenetére
Betehető mögé. Amikor próbáltam, akkor a cetnet alatt nem láttam a kódot, felhívni nem fogom őket ilyenkor, a Curve pedig azt írta, csak pár napig volt jó a kód. Ha nálad is a hónap a forduló, és a kivonat a hónap első napjaiban tölthető le, akkor érdemes az előző hónap utolsó napján regisztrálni.
-
petipetya
nagyúr
Kérdés a hazai készpénzfelvétel kapcsán. Ha egy családban van Curve kártya, és két különböző családtag néven lévő debit bankkártya van alá beregisztrálva (nyilván az egyik egyezik a Curve kártya tulajdonosával), akkor is működik a készpénzfelvétel?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest