Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Autó+mobil  »  BMW i7 menetpróba

Hozzászólások

(#211) Hieronymus válasza 7Heads Drago (#210) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Mindent összeszedve, kb 50% az elektromos autók környezetszennyezési előnye. "

A részecske szennyezés kapcsán volt róla szó, városi közlekedésben. Nyilván van amiben 100%, mivel nem bocsájt ki szén oxidokat, nem bocsájt ki nitrogén oxidokat.

"Ennyivel kevesebb szennyezést bocsájtanak ki, belsőégésű motorral hajtott járművekhez hasonlítva.
Te szerinted. Kár hogy ezt nem veszi be mindenki."

A maradék 50% a gumik és a fékrendszer kopásából származó részecske szennyezés. Ami elkopik az nem nyomtalanul enyészik el.

"Érdekes hogy ez az 50% javulás sehol se látszik a környezeten."

Arra a gondolat kíváncsi vagyok, ami elvezet az 50%-al alacsonyabb járművenkénti részecske szennyezéstő a teljes környezetszennyezés 50%-ra csökkenés elvárásáig. Kizárólag az elektromos járművek segítségével.

"De 99,9% hogy 10-20-50 év múlva lényegesen szarabb lesz a levegő meg a víz minőség is mindenhol."

Vélhetően igazad van. Akkor most dobjuk ki az elektromos járműveket, azért mert nem csökkentik a környezetszennyezést kellő képen és maradjanak a szennyezőbb belsőégésű motorok?
Vagy hogyan gondolod?

Az akkumulátor gyártásban a politika fáziskésében van. Jobb esetben ezek az üzemek már alkalmasak lesznek a környezetbarátabb akkumulátor gyártására.
Jelenleg több alternatíva van fejlesztés alatt. Az egyik nátrium ionos megoldás. (kb. konyhasó) A kinai BYD Seagull szerény 305km utazó távolságával, Li mentes akkumulátorral, nagyjából 9 ezer eurós árával mindenképpen környezetbarát jármű lesz, ha átér Európába.

"Jelenleg senkit nem érdekel a környezet. Ha érdekelne akkor tartós fogyasztási cikkek kerülnének előállításra.."

A gyártók azt állítanak elő, amit el tudnak adni a vásárlóknak. A termék előállítók és forgalmazók szapulása meddő tevékenység. Egyedül a fogyasztók tudják szabályozni a piacot. Ha nem veszik meg a gagyi termékeket, nem fogják gyártani azokat.
Ha tenni akarsz a jövőért a vásárlók felvilágosítására fordítsd az energiádat. Az hatékony. Akkor fognak kizárólag tartós cikkeket gyártani.

"Tesla nem 2 mp alatt gyorsulna 100-ra. Az ilyen fokú gyorsulás miben zöldíti a környezetet és kinek az érdekeit szolgálja? "

A Tesla nem 2 mp alatt gyorsul. A Model 3: 3,3 - 6,1 másodperc a töltési szint függően.
Ez azért elméleti adat. Városi közlekedésben esélytelen ilyen értékkel gyorsulni.
De ettől még maga a Tesla jármű környezetbarát. Az elektromos autók esetében a gyorsulás sokkal kevésbé "energia pazarló" mint a hagyományos meghajtások esetében.

Ráadásul a vezetőnek mindig van választási lehetősége. Pazarlóan vezet vagy környezettudatos módon.

"Az e-autó egy luxus cikk. ... És amíg valami luxuscikk az nagyon messze van a föld megmentésétől. Nagy pofára esés lesz ebből nem oly sokára."

Nem lenne jobb az a megoldás, hogy olcsón és környezetkímélő akkumulátorra állunk át?
Akkor a luxus cikk már tömegtermék lehet.
Lásd a BYD Seagull példáját. Már csak a felébe - harmadába kerül, mint a ma forgalmazott hasonló képességű elektromos járművek.
Ezt a vonalat nem tartod elfogadhatónak?
Mert jó eséllyel tíz éven belül olcsóbbak lesznek az elektromos járművek, mint a hagyományosak. Ráadásul környezetbarátabbak is.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Útvonal

Fórumok  »  Autó+mobil  »  BMW i7 menetpróba
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.