Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- Kalandor: „Ha engedtem volna a lelkiismeretemnek, az üzlet kevésbé lett volna jövedelmező”
- pechman8: 300B vs. GU50: a Herceg és a Koldus
- Cseppino: Windows 11 25H2 frissítés – Újdonságok, AI-funkciók és rejtett beállítások.
- potyautas: Nóta állj!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34012 üzenetére
Ezek nem egyedi mérőszámok. Így lehet mérni a hatásukat, mert a grafika számítása az heterogén feladat, vagyis sok eltérő részegységgel történik az egész és/vagy eltérő hardverállapotok mellett. Tehát van egy megoldás egy bizonyos problémára, amit nem tudsz kimérni fps-en, mert az a teljes képkocka számításának időtartamát méri, miközben lehet, hogy az adott technika a képkocka időtartamának az 5%-ára reagál. Tehát azt az 5%-ot gyorsítja mondjuk 50%-kal. Viszont ha az fps-t méred, akkor rendkívül félrevezető az egész, mert beleraksz a mérésbe 95%-nyi értelmetlen időt, ami csak megakadályozza, hogy megmérd az újítás előnyeit.
Mármint mert nem méred ki. A Doomnál például ki lehetett mérni, hogy az intrinsics mit hozott. Nem az OpenGL és a Vulkan különbségét láttad a Radeonon, hanem azt, hogy a Vulkan kódhoz a PSSL-ből volt fordítva a SPIR-V, míg az OpenGL kódnál maradt a GLSL.
Ezek a mai GPU-k igazából igen extrém mértékben skálázhatók. Ezek a modern ISA-k 30000+ konkurens szálat is futtatnak. Tehát igazából csak a buszrendszertől függ, hogy hány tömböt raksz a hardverbe, valószínűleg akkor sem ütköznél skálázási gondokba, ha minden multiprocesszort külön tömbbe helyeznéd. Az más kérdés, hogy hatalmas faszság lenne, de az ISA alapvetően elbírná. Ezért sincs egy jó ideje gyökeresen új utasításarchitektúra az AMD és az NV részéről, mert hamarabb futnak bele a gyártástechnológia fizikai limitjeibe, minthogy maga az ISA skálázódása váljon korlátozóvá. Legközelebb akkor lesz itt nagy változás, amikor hozzák a dinamikus erőforrás-allokációt. Ott kényszerből bele kell nyúlni a működésbe, mert a mostani ISA-k statikus módszerre vannak szabva. Ez egyébként majd egy külön izgalmas változás lesz. Egyedül a megboldogult Larrabee volt ilyen rendszer, csak hát sajnos nem tudtuk megtapasztalni az előnyeit.
(#34013) Oliverda: Nyilván ezek a dolgok csak azokat érdekelhetik, akik értik is, hogy miről is van szó.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Asus Rtx 4060 Ti Dual OC Garanciális
- 0% THM 6 havi részlet beszámítás! 5060Ti/5070/5070Ti/5080/5090 videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- MSI Radeon RX 6950 XT GAMING X 16GB DDR6 Videokártya! BeszámítOK
- KFA2 RTX 3060 12GB GDDR6 1-CLICK OC Eladó!
- EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB GDDR6X (24G-P5-3987-KR) Videokártya!
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- PS Plus előfizetések kedvező áron
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3544
- 144 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest