Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yézi: "Új" gépház
- droidic: Safe Mode az agyban
- Gurulunk, WAZE?!
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#33895
üzenetére
Nagyon szép a marketing, csak ha megnézed a DXR-t, akkor az jelenleg csak 16 és 32 bites lebegőpontos formátumot támogat. A tensor magok 8 bites fixpontos ALU-k.

Eleve az AMD mondta, hogy ők is tudnak rá drivert csinálni, GCN3-tól felfelé van is már tesztcsomag. Egyébként egy olyan dologról vitázunk, aminél a Remedy elmondta, hogy 1920x1080 pixeles felbontáson, pixelenként egy sugarat, virtuálisan maximum 4 méteres távolságig kilőve a számítások nagyjából 5 ms-ig tartanak. Na most egy sugár az nem sok, és a 4 méteres távolság sem az, tehát iszonyatosan szűk térben alkalmazható technikáról van szó, ami a 60 fps-hez mért képszámítás harmadába kerül és akkor ez csak Full HD. 4K-n ez 20 ms, ami a 30 fps-hez mért képszámítás kétharmada. És akkor még nem számoltál semmit, amit ki tudnál rakni a kijelzőre.
A packing alkalmazható a DXR-en belül, hiszen támogatott a shader modell 6.2 16 bites lebegőpontos formátuma. Persze ettől az ég óvjon minket.

Elmondom neked, hogy miért csinálják ezt a sugárkövetést a gyártók. Az AMD-nek és az NV-nek is ugyanaz a koncepció mögötte. Mindegy, hogy DXR, vagy Vulkan-féle GPUOpen, vagy egy esetleges Vulkan szabvány, a probléma az, hogy a PC-s GPU-kat a jövőben nem igazán lehet úgy skálázni, hogy ne növekedjen meg a multiprocesszor:raszter arány. Viszont ahogy távolodsz a konzolok arányától, ami amúgy 8:1 körüli, úgy lesz egyre több idle lyukad az architektúrában. Tehát tök jó, hogy megvan a GPU-ban az ALU, csak a shadereket nem olyan multiprocesszor:raszterre optimalizálták, amilyen az új, erősebb GPU-ké. Viszont a sugárkövetés egy marhára függetleníthető folyamat a raszterizációtól, vagyis meg tudod azt csinálni, hogy ezt felhasználod az idle lyukak betömésére az aszinkron compute segítségével. Ettől még mondjuk egy újabb, mondjuk 16:1-es arányú GPU nem lesz jobb grafikára, de van egy rakás szabad ALU kapacitása sugárkövetést számolni.
Nagyjából ennyi a koncepció mögötte.Egyébként ez a sugárkövetéses dolog nem rossz, csak lesznek majd olyan árnyoldalai, hogy ha nem lesz meg a teljesítmény, akkor maga a sugárkövetéses rész a programon belül túl egyszerű, hogy bármit is elvegyél belőle, emellett a 32 bites lebegőpontos formátum eléggé zabálja a memóriát is (értem a 16 bit opció, csak aki látott már ilyet, az tudja, hogy nem éppen reális), miközben van erre sokkal jobb formátum is, ami pont nem támogatott. Tehát iszonyatosan kell majd a memória, ami miatt félő, hogy kisebb textúrarészletességet szállít a fejlesztő, vagy rosszabb minőségű modelleket, mert azzal a sugárkövetés memóriaigényét is levágja. Vagyis összességében többet vesznek majd el a raszterizálás minőségéből, mint amennyit a sugárkövetés egyáltalán hozzá tud tenni az egészhez. Nézd meg a Metro Exodust sugárkövetéses trailerét.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- iPad topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- World of Tanks - OFF topic
- Apple asztali gépek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Újra nekifeszül az asztali konzolok piacának a Valve
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Becsszó, még mindig készül a Half-Life 3!
- További aktív témák...
- MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC 8GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- ASUS RTX 3080 TUF Gaming , dobozával
- XFX RX 7900 XTX SPEEDSTER MERC 310 24GB BLACK EDITION - 3 év Alza Garancia
- MSI GeForce RTX 3060 Ventus 2X OC 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- AMD Radeon RX 7900XTX Vapor-X 24GB GDDR6 Sapphire Nitro+( Gari 2028-ig)
- Dell Latitude 5400 14" FHD IPS, i7 8665U, 8-16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3958
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Dell Latitude 3510 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 4500 / 16GB DDR4 / RX 6600 8GB / 512GB SSD!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


Nagyjából ennyi a koncepció mögötte.
