Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) #56573440 válasza arnyekxxx (#49) üzenetére


#56573440
törölt tag

Érdekes. A dátum 2015-öt ír. Előtte mi volt? Nem volt abs? Csak eu piacos autót lehetett beiratni itthon is? Motorokon is kötelező az abs már mióta, aztán meg a bal oldalon dedikált, gyári bombot talál az ember arra hogy majd ő megoldja ha akarja...
Volt átmeneti időszak arra hogy kikapcsolható legyen, egyes esetekben mint a példa mutatja a két és fél éves motorom egyik gyorsan elérhető funkciója is még, de ugyanez igaz menetstabfunkciókra is, kipörgésgátló és társai. Előbb utóbb mint a példa mutatja majd eljut oda a technika, a szabályozás és az emberek is, hogy nem kell opcióként betenni hanem kötelező és bekapcsolva marad. De nem egyik napról a másikra huszárvágással. A kezdeti startstopos vackok is könnyen elérhető gombokon voltak kikapcsolhatóak, ki is kellett nekem mert agyvérzést kaptam tőlük. Most meg helyenként már almenük mélyén van, és komkrétan mint egy pilóta kell minden indulás előtt mindent is beállítani kikapcsolgatni ha... A gyártók is tudják hogy a user lesz a szűk keresztmetszet, ha minden indulás előtt bszkodni kell vele előbb utóbb csak megunja a többség aztán hagyja hogy történjenek a dolgok...

[ Szerkesztve ]

(#52) Fritz Teufel válasza #72042496 (#50) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

A le-és felszállás is megy már, nem probléma. Az elektronika nem atombiztos, ha ott történne valami, akkor fájdalmas lenne a következmény. Az egy dolog, hogy duplikálva van. Láttunk már karon varjút. Egyszerű dolgokról beszélünk.
A probléma akkor jön, amikor az időjárási viszonyok a napfényes, szélcsendes időről változnak bármilyen irányba. A non plus ultra pedig, ha mindez váratlanul, hirtelen. Mondjuk egy hirtelen széllökés, turbulencia stb. Arra nincs válasza a tudománynak.
Ugyan ez az autóknál: eltűnnek a felfestések mondjuk, egy korábbi út javítás jelzése ott marad, Józsi elfelejti bevenni vagy kitenni a táblát, hirtelen por-sár csúszós felület stb. Ezt nem lehet jelenleg automatizálni.
És ez még mindig semmi!
Tegyük fel, hogy mégis meg lehetne csinálni. Nincs az autóban semmi amivel be tudnék avatkozni csak a hangom, hogy aszongya: "Kocsis, hajcs!" Igen ám, de emberből vagyok és 5 perccel később indulok a szokásoshoz képest, nagy lesz a forgalom és ha nem érek be kongatásra, akkor lehúznak egy órát vagy mittomén. Ilyenkor egy kicsit laposabb szokott lenni a gázpedál szöge és jobban csavarodik a kormány ugye... Na, de itt nem lehet utasítani a járművet, hogy "előőzzéé mááááá". Másik: nem vagyon én hülye, a Tescóba járok vásárolni! Minek vennék olyan személygépkocsit, amiben tulajdonosként is csak utas vagyok?? Akkor abból a pénzből veszek automata tömegközlekedési jegyet ha van járat arrafelé, vagy nem oda járok dolgozni (nem számoljunk azzal, hogy ez is mit okozna).
A személygépkocsi gyártáson belül nincs nagy rajongótábora ennek az önvezetés témának. Pont amiatt, hogy brutálisan drágább lenne egy gépjármű valamint az is meggondolná a vásárlást, akinek telik rá. Kiganyéznák maguk alól a vásárló közönséget.
Biztos, hogy nem akarnék ilyen eszközt birtokolni tulajdonosként, de még csak használati bérletben sem. Ha nem lehet vele hajtatni ha szükséges, akkor megette a fene. És nyilván nem lehetne kivéve a rendvédelmi és katasztrófa valamint mentő egységeket

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#53) Somatom válasza #72042496 (#50) üzenetére


Somatom
veterán

Sejtettem, hogy nem csak kedvességből fizetnek pilótákat és építenek nekik külön fülkét ahelyett, hogy oda is árut/utast raknának.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#54) <Adamsky> válasza #56573440 (#46) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... az abs, mégis kikapcsolható..."
Véletlenül nem az ESP-vel kevered?

(#55) Somatom válasza #56573440 (#51) üzenetére


Somatom
veterán

A motor az más. Ott szükség lehet a kerék szándékos megcsúsztatására.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#56) #72042496 válasza Fritz Teufel (#52) üzenetére


#72042496
törölt tag

Melyik (utasszállító) repülőben végez felszállást is a robotpilóta? Tudtommal ilyen nincs. Akármelyik repülőtéren leszállni sem fog, főleg nem autonóm módon. Lehet, taláni olyat is, de hogy a tokkal-vonóval évtizedek óta egy bullshit, az biztos.

[ Szerkesztve ]

(#57) Fritz Teufel válasza #72042496 (#56) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Pilóta ismerősöket kérdeztem, ha hülyeséget mondtak, akkor azt. Gondolom, jobban tudják.
Természetesen nem használják, mert mint írtam, annyi a változó, hogy nincs ember aki meg merné kockáztatni a használatát.
És csak érdekességképpen: az űrsiklók is autonóm módon szálltak le és fel a 70-es évek vége óta. A legegyszerűbb mozgás: le- és felszállás pár manőverrel és kompenzációval, mivel mindig csak jó időben és kevés környezeti változóval engedték működni.

A legegyszerűbb dolog, az akadály felismerése sem atom biztos:
Test video claims Tesla on autopilot repeatedly hits a child mannequin in a stroller

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#58) FattyDove válasza #72042496 (#56) üzenetére


FattyDove
őstag

787 például. Amúgy pedig:

Autopilot technology already does most of the work once a plane is aloft, and has no trouble landing an airliner even in rough weather and limited visibility.

illetve:

"Legally we’re not allowed to go to sleep,” says Douglas M. Moss, an aviation consultant with AeroPacific Consulting who flies the Boeing 757 and 767. “But there are long times of what some people might consider boredom.”

Plusz írják a cikkben, hogy az Air France Flight 447 valószínű pont azért zuhant le, mert beszart az automata vezetés a pilótának meg gőze sem volt arról, hogy hogyan irányítsa onnantól a gépet.

[ Szerkesztve ]

(#59) Somatom válasza FattyDove (#58) üzenetére


Somatom
veterán

Ez hasonló duma, mint VW Schaferé.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#60) FattyDove válasza Somatom (#59) üzenetére


FattyDove
őstag

Nem igazán érdekel, hogy mit hiszel. A valóság nem téged támogat.

(#61) Somatom válasza FattyDove (#60) üzenetére


Somatom
veterán

A valóság az, hogy nincs önvezetés, csak erről szóló fikciók.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#62) FattyDove válasza Somatom (#61) üzenetére


FattyDove
őstag

Ha befogod a füled és hangosan üvöltözöd ezt, akkor biztosan igazad lesz.

[ Szerkesztve ]

(#63) Somatom válasza FattyDove (#62) üzenetére


Somatom
veterán

Nem értem, hogy nevezheted valóságnak, amit a VW embere is csak 2030 -ra josol.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.