Hirdetés

2019. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Sport rovat / Akármi rovat

Elektromos rásegítésű kerékpárok

Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.

[ ÚJ TESZT ]

Bemutató: 2012 Bulls Green Mover 26 MTB

A második pedelec bringám szintén egy 26"-os MTB volt, kategóriáját tekintve egy hobbi XC monti.
Ehhez tényleg nevetséges áron jutottam hozzá használtan, az eredeti ára 2600 euro körül volt. Mondjuk volt rajta pár dolog amit cserélni kellett, például külső gumik, féktárcsák, fékbetétek, nyereg és kormányszár.
Felszereltsége szerényebb volt mint az előző Ghost montimnak. Szintén merev aluvázas gép volt.
Ezt a kerékpárt tulajdonképpen a barátnőmnek vettem, mivel szerettem volna, ha jönne velem a hegyre tekerni. Az ő bringás kondija messze elmaradt az enyémtől, ezzel a géppel meg tudott jönni velem olyan helyekre is, ahol nagyobb szintet kellett leküzdeni.

Ennek ellenére őt a terepezés annyira nem fogta meg, kicsit félt tőle, így én is sokat használtam ezt a Bulls montit.

A gyengébb felszereltség ellenére az elektromos rendszere jobban tetszett mint a Ghost-nak. Ugyan úgy egy zajtalan, direkt hajtású agymotor volt a hátsó kerekébe építve, de érezhetően erőteljesebb volt a Green Mover mint az ION. És ebben már volt generátor üzemmód is. Plusz a markolat mellett volt egy kis távirányító, amivel a rásegítési fokozatokat lehetett állítani. Illetve itt nem három, hanem ötféle rásegítési fokozat közül lehetett választani.

A lítium akkumulátor 468Wh-s volt, amivel elég kellemes hatótávokat produkált, 50-80 km,1200m szintemelkedés körül. És ott volt a visszatöltő funkció, amit ha használtunk nagyobb ereszkedéskor, még egy kicsit hozzá is tett a hatótávhoz.

XT és Alivio váltás volt rajta, 3 X 9-es váltórendszer, octalink hajtómű, Tektro auriga fékek.
Suntour XCR kormányról zárható teló, 32mm-es becsúszókkal. Nem volt egy csúcs villa, de nem is a legalapabb cucc. Egész jól használható volt, általános használatra, túrázásra teljesen megfelelő konfiguráció.

Itt most bele se mennék azokba a negatívumokba amik az agymotort érintik, mivel ez tényleg egy olyan kerékpár volt, amit nem durvulásra, hanem könnyed kerékpározásra és túrázásra használunk. Amire kitalálták arra tökéletesen alkalmas volt. A tektro fékeket nem annyira kedvelem, de ez az auriga szett meglehetősen jól működött, elég méretes a dugattyú és az olajtartály fékkarnál, jól is fogott.
Végül eladásra került ez a bringa is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

  • Elektromos bringaaksi házilag

    Avagy hogyan növeltem meg az e-bringám hatótávolságát nagyjából a háromszorosára?

  • Gogoro bemutató

    Éles körülmények között teszteltük a 2011-ben alapított tajvani elektromos robogó gyártó egyik termékét.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.