Hát, megvettem egy kis fordulatszámmérő órát. 52mm, fehér számlap, kék megvilágítás, jó hosszú készülékház...Nosza, elmentem érte Pécsre, átvettem, hazahoztam, és nekiálltam beszerelni. Nekiálltam volna, de már este hét óra elmúlt, másnap pedig ötkor kelés. Azért csak ki akartam próbálni.
Kerestem, honnan szedjek +12V-ot, olyat, ami biztosíték mögül jön. Továbbá azon is, hogy hová kössem az érzékelő szálat. A gyújtástrafó 1es pontjára kellene, de hát a trafón ilyen nincs. Van + és -. Ennyi. Gugliztam, gugliztam, végül nagy nehezen megtaláltam, hogy az egyes pont bizony a trafó negatív vége. Fogtam egy körsarut (ilyen alátétszerű cucc, tudjátok), bekötöttem a kábel végére, majd a sarut csavarral rögzítettem a trafóra. Ezután, lévén esteledett, fogtam, az akkura kötöttem a fordulatszámmérő pozitív és negatív végét, a zöld szálat a trafóra kötött kábellel összehoztam, ráadtam a gyújtást, majd indítottam. És láss csodát, a műszer mért. És pontosan. Alapjáraton 1000, majd 800, ha felmelegedett, 600, ha pedig már üzem meleg, 4-500 körül van az alapjárat (picit alacsonynak tartom, enyhén érezni is, hogy ráz, de legalább így sem eszik sokat, meg egyébként sem sokat jár alapjáraton, maximum piros lámpánál...minek is pörögjön feleslegesen.). Korrekt. Behúztam az autóba a kábelt a gyári köteg mellett, leszigeteltem.














