Hirdetés

Központi zár beszerelése...

...egy nagy szívás.

Megjött a jó kis kínai univerzális központi szettem (Thunder CCL01), és hozzá egy távirányítós vezérlő (Mlogic MM-079). Mivel nagy buherátor vagyok, szeretek mindent magam csinálni, és nem vittem el szervizbe (egyébként sem akadt fölös 10 rugóm, konkrétan ennyi volt a szett, és ennyi lett volna a beszerelés, megkérdeztem a helyi Suzuki szervizet).

Eddig is univerzális szett volt bent (bár el sem tudom képzelni milyen, mivel a motorokon az volt: Made in Hungary, úgy látszik, régen még tudtunk...), de aki beszerelte, olyan ügyes volt, hogy elfelejtett biztosítékot kötni a vezérlő elé (hogy miért nem volt rajta gyárilag, az is rejtély). Na szóval, a vezérlő zárlatos lett, így ki kellett iktatnom (vagy lemondtam volna a "rádió" és belső világítás társaságáról). Egyébként is akartam egy távirányítós szettet, mert a zárak nem a legjobbak, kulccsal nyitva-zárva a központi 10/9.9 alkalommal nem csinál semmit. Viszont szereti magától bezárni az ajtókat (néha elég becsapni az első ajtót, néha menet közben csinálja, és néha ki is nyitja magától). Valószínű az első kettő vezérlőmotor sincs a legjobb állapotban. Tehát megjött a szett, 4 univerzális motor (2 vezérlő, 2 követő, ahogy illik), saját vezérlő, és az említett távirányítós egység, ami maga is tudta volna vezérelni a cuccost, de akkor buktam volna a kézzel zárást-nyitást.

Nosza, ugorjunk neki. Először néztem, mint Rozi a moziban, hogy most akkor mit-hogyan. Végül is úgy döntöttem, újrakábelezem (ez volt az eredeti elképzelés is, de mikor láttam, mekkora meló lesz...). Elkezdtem, és haladtam vele. Mivel már volt bent szett, be voltak állítva a segédrudak is, bár ezeken kicsit kellett finomhangolni, mert az új motorok picit hosszabb úton tudtak mozogni, de az egyik relé (a kettő közül a motorban) már félúton kapcsolt, gondolva azokra a zárakra, amik nem járnak be hatalmas utat működés közben, az enyém jó hosszú úton jár, be is húzza is ki is nyújtja a nyakát működés közben a motor). Szóval beszórtam a motorokat, kibogoztam a a fél mérföldnyi kábelszettet (végül persze a jobb első ajtóhoz rövid lett két szál, meg kellett toldani...), elvezettem a szőnyeg alatt őket, összedugtam a színkódos kábeleket, adtam pozitívot és testet a vezérlőnek, és zártam egyet kézzel. És működött. Beállítottam a rudakat, és visszaraktam a kárpitot. Holnap majd rákötjük a távirányítós cuccot is.

Cselekedjük is meg. A központi szett saját vezérlőjéből jött még kettő vezeték, ami segítségével lehet kívülről is vezérelni a szettet. Persze a leírás nem segít, mert elfelejti megemlíteni, hogy a szett milyen vezérlést használ a három lehetőség közül. A net segítségével felkutattam, és arra jutottam, hogy negatív rendszerű. (persze, nem volt gyanús, hogy a három vezérszál közül egy test...). Megkerestem a távirányítós cucc papírjában az erre vonatkozó részt. Hmm. Azt mondta, hogy: nem használt-záró jel-föld-nem használt-föld és nyitó jel (így, együtt). Na ez így nem jó, mert a relé kiakadna...ki sem próbáltam. Megnéztem a mellette lévő rajzot, pozitív vezérlés, nekem nem jó, de a leírás: nem használt-záró jel- +12V - nem használt-nyitó jel-. Gyanús, a vége nem egyezik. Így a negatívot továbbgondolva az utolsó vezetéket nem testeltem, hanem jelként használtam. És láss csodát, működött (persze előtt próbáltam másik vezetéket rákötni, de nem ment). Csak épp fordítva, zárás gombra nyitott, nyitásra zárt. Igen, a régebbi Swiftek zárrendszere fordítva működik a legtöbb autóhoz képest. Megcseréltem a két kábelt, és megoldottam a problémát.

Tehát ott tartok, hogy a két vezérlő nem kevés vezeték társaságában volt a vezető ülése előtt, és a rendszer működött. Vettem sorkapcsot, hogy nem kelljen gányolni, és elkezdtem gondolkodni, hogy hová kerüljön a két doboz...persze közben elkezdett szakadni az eső, jó két óráig nem hagyott dolgozni...végül úgy döntöttem, a szőnyeg alatt van elég hely, így a kuplung mellett bal oldalt csavaroztam fel a távirányító vezérlőjét, a kábelszett pedig a szőnyeg alatt kígyózik, ahol senkinek nem akadál, és semmi sem látszik. Visszaraktam a burkolatokat, bekötöttem az élesítést jelző LED-et, szépen felragasztottam az esztétikus tartót a szélvédő sarkába, a kábelt elvezettem, és örültem, mint majom a farkának, főleg, mert már lámpával dolgoztam a sötétben...már csak a két indexvezérlést kell bekötnöm az indexrelé után (megjegyzendő, még erre is tettek biztosítékokat), ami lesz egy szép művelet. Az autó kézikönyve ugyan elárulta, hogy mely kettő vezeték kell nekem, de a kormány alatt két köteg, és vagy 50 szál vezeték fut...

Viszont örülök, hogy eddig eljutottam, és magam csináltam. Mivel az autó még a régebbi, légzsák és fedélzeti számítógép nélküli darab (jó, egy egyszerű vezérlő van valahol), az újabban már nem mertem volna így gányolni...

Tovább a fórumba.