...csak mert régen volt ilyen.
Hirdetés
Panel (és társasház) lakók segítsetek! Ruhaszárító kérdés
Nos, a kérdésem első sorban a nagyobb panel és/vagy társasház lakóinak szól. Arra lennék kíváncsi, ki hogy helyezi el a szárítani való ruhákat? Ilyenkor télen nem tudunk kint szárítani, és hát a ruhaszárító (kolibri típusú) mindig rossz helyen van, és akadál (nekem nem, de ez most lényegtelen).
Tehát, ki hogyan szárítja ruháit? Legjobb lenne képpel illusztrálva.
Természetesen bárki adhat ötletet, szép, akár elrejthető ruhaszárítóval kapcsolatban. Köszönöm
Újabb kínai csapás (ZTE Grand X IN)
Újabb telefonos bejegyzés.
A mai napon kapható a T-nél a ZTE Grand X IN, vagyis a Grand X elég durván módosított kiadása.
A processzort az Intel szállítja, egymagos, 1.6 GHz Atom Z2460, HT-vel, Giga memória mellett, PowerVR SGX540 GPU segít a számításokban. És akkor kapaszkodni, mindezért kicsivel több, mint hatvan Mátyást kérnek. Számomra annyit jelent, hogy 43k, és vihetem.
A problémák. Minimális anyag fedezhető fel a neten erről a készülékről. Főként a kamera érdekelne, ez a sima Grand X-ben botrányos volt, a minőségét tekintve. Itt nőtt a felbontás, kérdés, milyen lesz. Sokat fogok fényképezni, most is sokat fényképezek, de kompakt gépet nem cipelek. Ilyen vagyok. Eldöntöttem, olyan telefont veszek, ami mindenre képes.
Nagyon kacsingattam az Xperia P felé, de megnéztem az S fotóit, és azt mondtam, ez kell nekem. A jelenlegi állapot szerint száz Mátyás, és a szokásos két év rabszolgaság. Természetesen részletre.
Szóval...
Szóval...Anno azért vettem a GT540-et, mert meg akartam ismerkedni az Androiddal (és mert előfizetés kellett a családbarát kedvezményhez...), lassan két éve lesz meg, jól meg van már buherálva, a rendszert nagyon megszerettem, csak hát borzasztó lassú a kis LG...és akkor még enyhén fogalmaztam. Erősebb kell, nagy kijelző, mert sokat gépelek (vicces, de gyakorlatilag alig van jó hardverrel, teljes billentyűzettel és nagy kijelzővel szerelt droid...). Nézegettem a kínálatot, és mivel T-nél veszem, így abból tudok szemezgetni, amit ott látok...A kínálat nem túl nagy, maximum 60-70k JMF-ot szánok az akcióra (bár elgondolkodtam Galaxy SII-n is, sőt, még 4x HD-n is..., de az a kijelző már nagy), három modell jöhet szóba (Alcatel OT-995 nem játszik, borzasztó sok a probléma velük).
Van a SonyEricsson 2011es csúcsmodellje, az Xperia Arc S
-Nagy kijelző, aránylag jó hardver (az egy mag ellenére is)
-Hivatalos ICS, elég jól összepakolva, hivatalos MIUI (nagyon tetszik), és CM is (amiről lecsúszok a szolgáltatós telefon=zárt bootloader miatt miatt)
Alkoholizáltam a robogómmal
Szokás szerint kezdett üres lenni a tank, és hát drága a benzin. Utánanéztem, és láttam, hogy a kétütemű motorok probléma nélkül üzemelnek etanollal, ha a többletüzemanyagot sikerül bejuttatni. Na gondoltam, akkor tegyünk ezt bele. Mivel így is sokat eszik, agyon van tuningolva, de hogy 20as karburátor hogy került rá...lényeg, gondoltam, elég az a többlet, amit benzinből is megeszik. Elmentem a kúthoz és z üres tankot telenyomtam E85 üzemanyaggal. Többet ilyet nem csinálok, ha nem eszik kevesebbet. A teli tankon spóroltam 300 forintot a benzinhez képest. Indultam, addig nem is volt baj, amíg volt a karburátorban benzin. De ahogy hígult, egy perc sem kellett, kezdett hirtelen gyengülni, de borzasztóan. Le nem állt, de menni nem tudtam vele. Kézi szívatós, tökig húztam, így a benzines üzem erejét elértem, de ahogy picit vissza engedtem, egyből gyengült...de alapjárat szinte nincs teljesen behúzott szívatóval (borzalmasan lassan pöfög), ha kiengedem, akkor pedig felpörög (szegényedig a keverék), majd leáll az üzemanyag hiánya miatt. Cserébe nem büdös. Ablaktisztító illata van (nem vicc). Az indítás is poénos, melegen tökig húzott szívató és fullgáz mellett egy-két rúgással indul (benzinnel melegen elsőre, minden nélkül), de ahogy elkapta gázt el kell engedni. Ha meg nem húzom, el sem kapja...szóval mindenféle átalakítás nélkül nem megy. Bár a keverék el van szegényítve, alapból is (még így is köpi a benzint, nem bírja elégetni, ekkora karburátort egy 50es hengerre...), a súbertű legalacsonyabb álláson (télen is...) van, szóval meglepő, hogy egyáltalán megy. Kellene nagyobb alapjárati és főfúvóka, akkor biztos jó lenne. De szerintem maradok a benzinnél. Leszívok kicsit, elkeverem és elhasználom.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
8
Paragi Sportkipufogó - Suzuki Swift Sedan '94
Végül olyat vettem, amit eredetileg nem akartam, a nagy, ovális végűt, ami elvileg a "leghangosabb" az elérhető típusspecifikus dobok közül. Na nem a hangja miatt, hanem mert ez passzolt leginkább a Sedan hátuljához. És tényleg veszett jól néz ki. Persze nem a gyári felépítésben, mert azon csapott ovál vég volt, hanem simával kértem, sokkal szebb.
A felszerelést szakműhely végezte (Suzuki Autóház Szigetvár), a műbizonylat pecsételése miatt volt szükség erre, de mint később kiderült, nem is baj, hogy ide kellett vinnem.
Ugye típusspecifikus, és a katalizátortól indulva cserélve lett a csőrendszer középdobbal, és a végdob. Minden a Sedan-ra való. Az autó felkerült az emelőpadra (nem csápossal lett emelve, hanem paddal, lévén így a felfüggesztés nem lóg, hanem látni, a cső pontosan hol is lesz normál állapotában, eddig probléma volt, hogy nagy hátsó terhelés (két utas hátul) mellett a cső hozzáért a hátsó stabilizátor rúdhoz, ezzel irdatlan zörgő hangja lett, mind kívül, mind belül idegesítő volt...). Tehát lekerült a régi rozsdakupac, és a helyére az új, tömítőgyűrűkkel (tűzkarika) és csavarokkal együtt persze, a gumitartók maradtak, cseréjüket semmi sem indokolta, nem voltak repedtek.).
Xenon hatású halogén izzó?
Valami nagy gond van a bal fényszóróval, vagy nem tudom, de átvilágít a jobb izzó "sávjába" is, emiatt úgy néz, mintha a jobb fényszóró magasabban világítana. Erre úgy jöttem rá, hogy elkezdtem lefelé állítani, és ekkor tűnt fel, hogy nem mozdul a vetítési kép, ellenben egy másik kép mozog. Eltakartam a bal fényszórót, és eltűnt az anomália...az említett probléma úgy néz ki, hogy a bal fényszóró egész szép (majdnem)vízszintes képet produkál, de a kép jobb széle, ami a jobb fényszóró vetítési képénél kezdődik, na ott egy éles felfelé ívelés kezdődik, ez durván fél méterrel a normál szint fölé világít már. Ez ugyan jó, mert a táblák és minden, ami az út jobb szélén van, igen jól látszik, de úgy havonta egyszer rám villognak emiatt. A kérdés igazából nem ez volt (megy szervizbe, rendesen be lesz állítva a fényszóró), de leírtam. A bal lámpatest egyébként cserélve lett, valószínű kicsit rosszul van berakva...a lényeg a szín.
A helyzetjelzőben fehér LED van, ennek köszönhetően olyan a színe, mint a 6000 Kevines Xenonnak. Enyhén kékes (közúti ellenőrzésen éjjel is megállítottak, de szimpla rutinellenőrzés volt, még csak rá sem kérdeztek a LEDre...), és érdekes, de a fényszóró sem vakította őket...na mindegy. Jelenleg Tungsram Sportlight izzók vannak benne, picit fehérebb a fényük, mint a sima halogénnek, de még mindig sárgás nekem egy picit. Egy darabig foglalkoztatott a HID Xenon szett, de a sok probléma miatt lemondtam róla (a kínai szettekről olvastam, hogy hideg és/vagy párás időben hamar tönkremennek a trafók...azt is írta egy tulaj, hogy télen addig nem gyújtott be a Xenon, amíg a motortérben nem lett meleg...), a másik pedig, hogy projektoros lámpatest hiányában biztos sok a szórt fény, bunkó pedig nem akarok lenni másokkal, a harmadik pedig, ha véletlen találkozok egy túlbuzgó rendőrrel, az sokba is kerülhet nekem. Viszont láttam úgynevezett Xenon gázzal töltött halogén izzókat, aminek elvileg fényes fehér fénye van, eléri a Xenon színhőmérsékletét (5000 Kelvint írtak), és a sima izzókhoz képest elvileg még így is +50% a fénye. A kérdésem: használ-e valaki ilyen típusú halogén izzókat? Ha igen, valóban fehérebb a fénye annyival, hogy az láthatóbb is legyen?
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
4
Újabb kérdés
A legolcsóbb, összesen 11 dollár szállítással. Méretre is a legkisebb (9x4cm)
VAGY
Ez már 20 dollár, hiszitek vagy sem, de akkora méretre, mint az előző, és dátumkijelzés is van.
Esetleg
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
9
Végdobot, de milyet?
Nemsokára eljutok oda, hogy meglesz a keret a kipufogórendszer cseréjére, de egy kérdésem még maradt. Az biztos, hogy nem utángyártott ismeretlen rendszer lesz, hanem szintén utángyártott, de Paragi középdob és végdob. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a katalizátor után minden cserélve lesz. És hát ha már lehet, sportdobot akarok rá. Típusspecifikus dob lesz, ebből a Swift Sedan-ra összesen három féle érhető el az említett márkából, ebből csak kettő sportdob.
Első egy szimpla egy véggel rendelkező "kályhacső" style végdob, 80mm-es véggel:
És egy dupla végű versenyző, ám "csak" 65mm-es végekkel:
Kérdés: kinek melyik a szimpatikusabb, illetve ki mit gondol? Árban 500 forint a különbség, és mivel ez csak úgynevezett hangdob (nem hangos, műbizonylatosak), teljesítményt nem befolyásolja, csak esztétikai szerepe van, így tényleg az a fontos, hogy néz ki...
Egyéni idom készítése az autó belterébe
Milyen anyagból lehetne ezt könnyen kivitelezni? Valami olyan kellene, amit formába tudok önteni, majd megszáradva csiszolható, festhető. Rugalmas legyen a szerkezete (a beltérben nyáron van egy kisebb fajta hőingadozás), ne fagyjon szét, és ne olvadjon meg sem. Nemrég vettem egy pofás kis hőmérő-óra kombót, és be szeretném építeni. A műszerfal tetején, középen lenne a legjobb helyen, de nem akarom csak simán odaragasztani. Viszont ha tudnék köré egy szép kis "házat" kreálni, az jó lenne. Ilyen lapos, félbevágott ellipszis formára gondoltam.
Ötletek?
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
6