Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [potyautas:] Miért olyan drága?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
dozó
tag
Pár perc kiszedni a légszűrőházat, nem érdemes kínlódni több idő elmegy vele főleg, ha egy kicsit nagyobb a kezed.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Tegyel oda foliat nyugodtan. A karom tartja a helyen, a teton csak felfekszik.
#nincsbennetarcsi
=WiNTeR=
senior tag
Egész este hóban fagyban álló DFGA 2.0 CRTDI Golf VII check engine lámpája nem aludt ki elindulás után, de semmi különbséget nem tapasztaltam vezetés közben. ELM327-et rákötve P0674 kódot olvasott ki, de nem egyértelmű nekem, hogy ez pontosan mit jelent és mit kéne csinálni vele. Esetleg ti tudtok segíteni ebben?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
Lacess
tag
4. henger izzítógyertya lesz nagy valószínűséggel.
Az izzítógyertya cseréje fog megoldást adni a problémára. Viszont ha már ott jár az ember, érdemes megnézni a vezetékeket és a csatlakozót. Csere után törölni kell a hibakódot.
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
imyourfriend
őstag
Dízel révén érdemes mind a 4-et egyben cserélni? Meglepő hiba, dízel alig-alig használja az izzítógyertyát tudtommal.
Lacess
tag
Én az öreg TDI-ben mindig az összest cseréltem, ha egy feladta. Persze ennek egy mai dízelben más a költségvonzata.
Pedig használja azokat, azért vannak.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
Qru
MODERÁTOR
Minden inditasnal hasznalja.
#nincsbennetarcsi
ArthurShelby
addikt
Vannak autók tetősínnel és vannak a fix pontos rögzítésű autók (te egy ilyen 3. típusú univerzális tetőcsomagtartót vettél). Amit linkeltél képet, ott a bal alsó. Talán másik képen jobban látszódik.
Én anno a thule-nak néztem utána, ott tudom hogy van. Egy tetőcsomagtartó 3 részből áll:
-rúd: ennek van egy hossza, lehet acél vagy alumínium (ebből van ilyen repülőszárnyas wingbar-os, itt nincs szélzaj, de drága és ha jól emlékszem kissebb a terhelhetősége, mint az acél rúdnak)
-talp (ebben van benne pl a zárszerkezet, ha kulccsal zárható)
-alsó fixpontos rész: ez kocsinként egyedi (persze vannak érdekes furcsaságok, pl lehet azonos a mazdaé és az opelé...)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
ArthurShelby
addikt
Opel cdti-ben egyenként volt cserélve nálunk, kb évente döglött meg egy, így végül az összes (4) hengerben ki lett cserélve. Illetve az is érdekes volt, hogy 2 hengerben más (drágább, szenzoros) izzítógyertya volt (50ezer/db 2éve).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
=WiNTeR=
senior tag
Köszi mindenkinek! Kb 200 km út vár még rá hazafelé, addig nem lesz gond ha így van használva?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
Qru
MODERÁTOR
Nem, kicsit nehezebben indulhat ebben a hidegben de ha a masik 3 jo akkor kb eszre sem fogod venni.
#nincsbennetarcsi
Lacess
tag
VW csoportnál Euro6-tól a 3-as henger izzítógyertyája nyomásszenzoros. Az nem egy olcsó darab.
=WiNTeR= : Nyugodtan gurulj vele haza.
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-szabi-
őstag
Sziasztok,
Cupra autót néztem 2.0 TSI motorral, ebből van háromféle kivitel: 190, 245 és 310LE.
Érdekelne mi a hosszabb távú tapasztalat ezzel a motorral?
üdv
vzsryl
nagyúr
Sikerült, WD40-nel hamar kiugrott.
A foglalat kiszedéséhez kellett csőrös fogó, mert be volt szorulva, de most minden f@sza.
Köszönöm a segítséget!
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Corsa02
őstag
Alapvetően nem rossz motorok, megfelelő olajcserék betartásával és rendes üzemanyaggal üzemeltetve. Persze nagyon évjárat függő is, milyeneket nézel?
The Truth Is Out There --->
-szabi-
őstag
Idén cserélni szeretném a 2005-s Leon-om egy új Leon-ra vagy Formentor-ra.
Corsa02
őstag
Á oké, tehát új autó. Akkor ajánlott mindegyik, kellemes karakterű motorok. Ha valami elő is jönne akkor majd javítják garban. Ez már mind Gen3, közben volt jópár verziója ezeknek.
The Truth Is Out There --->
-szabi-
őstag
Köszi.
Reggie0
félisten
Az izzitogyertyakat passzivan is hasznalja a dizelmotor, ugyanis annak a csucsa melegszik fel a leggyorsabban a hengerben, meg izzitas nelkul is, es biztositja a stabil gyulladast. Az eloregedett gyertya meg bemelegedett motornal is okozhat egyenetlen jarast.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Mi is jartunk(es jarunk rendszeresen) igy. A zar kezd kilenni. A megoldas az volt, hogy a csomagterajtot az lent kozepen terddel nyomtam befele, taviranyitorol csinaltam egy zarast-nyitast, majd utana nyitottam kezzel a "kilincset" es igy kinyilt.
[ Szerkesztve ]
Bondix
tag
A seat jel alatt nyomjam térdel?
Reggie0
félisten
A csomagterajto also szelenel, a lokharito felett, ahol a zar van.
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Járásával nincs gond, akár -8 , -10-ben is könnyedén indul az autó persze jó tudni ezeket.
realist
őstag
Most értem el oda, hogy van ajánlat a szerelőtől (2018-as DLBA motorkódos 2.0 TSI). Egyrészt az olajat korábban elírtam 5w30 menne bele (ahogy látom ez a javasolt). Másrészt lenne pár kérdésem:
- Ha már - G13 miatt - fagyálló csere lesz akkor kicserélem a kiegyenlítő tartályt is. MAHLE CRT 21 000S javasol a srác, véleménye szerint gyári minőség (plusz gyárit nem is láttam nagyon sehol). Kérdésem az lenne, hogy jól gondolom, hogy ez szilikát zacskó mentes?
(A szilikátos gyári ahogy láttam az 5Q0121407S a szilikát mentes pedig az 5Q0121407M). CRT 21 000S kapcsán nem találtam olyan leírást ahol a szilikátot említenék.
- A másik a fagyálló, G12+ kaptam az ajánlatban. Ugye ez felejtős és csak G12 Evo az ok? Vagy jó a G12+ is?
Kösz!
[ Szerkesztve ]
makszi
aktív tag
Sziasztok!
A minap volt téma itt a DSG előválasztó kar.
Nekem a 2022-es Leon most dobta be 15 perce.
Meddig használhatom ezt így?
Mostanában nem lesz időm emiatt szervízbe rohangálni
tibbike01
őstag
Használhatod, nem lesz baja, de majd el kell menni 2szer emiatt a szervízbe. Elsőnek ellenőrzik és dokumentálják, megrendelik az alkatrészt...stb, második alkalommal meg kicserélik, egy napra ott kell hagyni általában. Ha csak 1-2szer dobja akkor még nem csinálják meg, csak ha szinte naponta. Fogja majd neked is egyre többet.
BigBlackDog
veterán
Én úgy tudom, hogy elvileg semmi baja nem lesz, lehet használni. Nálam 1-2 hét volt az alkatrész megérkezése, de utána egy bő délelőtt alatt cserélték.
[ Szerkesztve ]
Gyula84
veterán
Üdv elektromos kéziféknél ugyan úgy hátul vissza kell tekerni a munkahengert vagy programból kell ezt vagy mind 2? audi a4 2018 2.0tfsi
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
makszi
aktív tag
Szuper köszi a választ BigBlackDog neked is!
Azóta kellett mennem még egy kört a városba és most nem dobta be.
41k km van benne 45-nél viszem szervízbe olajcserére akkor azzal megpróbálom egybe kötni a dolgot.
Mágus2
Közösségépítő
Programmal visszahúzni belül mindkét henger mozgató tengelyt. Utána vissza lehet tolni ütközésig a munkahengereket.
Gyula84
veterán
köszönöm
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
tibbike01
őstag
Nekem 53ezer kmnél kezdte dobni a hibát kb minden másnap. De volt, hogy egy hétig semmi, meg volt, hogy 3 napig folyton. A szervízbe gondolom ki tudják olvasni a historit és látják, hogy nem egyszeri hiba.
[ Szerkesztve ]
makszi
aktív tag
Most írtam a szervíznek ahol legutóbb voltam kötelezőn meg csatoltam a fotót, kiváncsi vagyok mi lesz a reakció. Igazából ha nem hagy ott a parkolóban akkor már nem különösebben érdekel, csak hát elsőre úgy tűnt hogy ha az a kis vacak nem kapcsol akkor maradok P be aztán annyi.
tibbike01
őstag
A lámpád nem párásodik?
makszi
aktív tag
Most megnéztem, és az még nem.
Szabi®
addikt
Sziasztok, feleségem audijába elszállt a középső digit kijelző, mennyire bonyolult ennek a cseréje ? Találtam gyárit, azzal nincs gond, de ha nem olyan vészes, akkor kicserélném magam.
imyourfriend
őstag
Jó áron adják a szajrét.
Tannen
tag
Autócsere témában lenne nekem is kérdésem:
Van-e már felhasználói/szervizes tapasztalat a VW új 1.5 (mild) hibrid (nem plug-in) motorokról? eTSI
Cserélném idén a 20 éves TDI-t, nem tudom, hogy ezek az új hibridek ki tudnak-e váltani egy dieselt, ha sokat pályázom? Vagy ezek még mindig inkább városba valók?
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Bajuk nincs, de egy TDI életérzés után nem biztos, hogy szeretnéd, hogy folyton leáll a motor, 2 hengerezik, vitorlázik, meg nem lehet kikapcsolni a start stoppot. Tök más hangulata van, de meg lehet szeretni, nekem 2 hónap kellett hozzá.
Ha sokat pályázol, akkor meg mindig a dízel a nyerő. Képzeld, hogy mész pl 140 tempomattal és egy egyenes kissé leejtős szakaszon egyszercsak leáll a motor...akár percekre is. Ilyenkor az indítómotor (ami 48V-os) segíti az autót gurulni. Agyrém, de ez ilyen.
[ Szerkesztve ]
Tannen
tag
Kösz, igazán két dolog érdekelne:
1. Mennyire problémás az eTSI, mert a TDI-vel semmi gondom nincs, és szeretem.
2. Fogyasztás, hogy mennyivel eszik többet egy eTSI autópályás tempónál, illetve vegyesen.
A többi, amit leírtál érdekes játék lehet, de szerintem ezeket a furcsaságokat és másfajta hangulatot meg tudnám szokni. Meg talán még az, hogy a hibrideket éltető aktuális propaganda az én agyamat is kikezdte.
BigBlackDog
veterán
Nálam lassan 105e km van a Golfban (1.5 eTSi, DSG). A motorral nem volt semmi gond, első olajcsere előtt kért egy litert, azóta nem kellett utánatölteni (pedig 30e km-es a csereperiódus, mivel flottás). Vizet nem eszi. Jól megy, jól fogyaszt, jelenleg 5.95 l/100 km az átlag az elejétől számolva (a felhasználás kb. fele lehet autópálya, a 30-40% országút, maradék város, kevés dugóval).
Autópályán, 130-140 km/h körül 6.5-7 l/100 km körül eszik, ha jól rémlik, illetve városban is fel tud menni azért. Ha sok a pálya, akkor egyértelműen dízelre szavaznék.
A hozzá mellékelt DSG tartósságára viszont nem igazán alapoznék a Golfos tapasztalatok alapján, egy ideje már van némi kuplungcsúszás. De majd az idő eldönti, hogy egyedi-e a hiba.
Egyébként ezeket az eTSi motorokat nem igazán tartom hibridnek, fogyiban szerintem nem sokat segítenek. Két érdekességet látok;
1. Sokszor le tudja állítani a motort (pl. autópályán is), miközben a segédüzem vígan elvan az akksiról pár percig.
2. Indulásnál, start-stop használata esetén azonnal megmozdul az autó a gázpedál lenyomását követően, nincs késleltetés.
[ Szerkesztve ]
F-ECT$
titán
Hibrideket nem élteti senki. Szükséges rossz az elektromosra váltás előtt.
Dive ever, work never.
Tannen
tag
tibbike01
őstag
1. A motor jó, nem problémás. A szárazkuplungos DSG lehet gyenge pont, de ha nem vontatsz, városozol és rámpázol sokat, akkor bírhatja.
2. Nekem 6.2 a nagy átlag 11ezer km alatt. Kb fele város fele pálya.
BigBlackDog
veterán
Ez az Octaviával? Nálad az 1.5 eTSi az első generációs EVO, vagy EVO2 (talán pl. a motorburkolat megléte alapján lehet megkülönböztetni)? Ha jól olvastam, az utóbbi már hatékonyság terén némileg fejlesztett a marketinganyagok alapján (ha butaságot írtam, remélem majd Corsa02 kijavít ).
tibbike01
őstag
Én úgy tudom, hogy evo2 csak most 2024-ben jövő néhány új modelben lesz. Az enyémben evo1 van, Oktáv 4 2021.03 gyártás. Szerintem egy mezei user semmit nem fog tapasztalni az evo2ből.
[ Szerkesztve ]
Corsa02
őstag
Jó a szó :)
Az EVO2 2022. októberétől széria, 2021-ben még biztosan EVO1.
The Truth Is Out There --->