Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [creation:] Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Rap, Hip-hop 90'
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] OpenZFS a mindennapokra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Lacess
tag
Magával a motortömbbel mi a helyzet az Evo2 esetében?
Evo esetében -tudomásom szerint- a 131lovas az alu bokk acél hüvelyt kapott. A 150lovasban pedig plazmabevonatot kapott az alumínium.
Jók az információim? Illetve változott ez a felállás Evo2 esetben?
(Ez a plazmabevonat számomra ad egy kis okot az aggódásra, na meg a Wastegate csörömpölését sem akkora élmény hallgatni a 150lovasban)
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
Corsa02
őstag
A 130 lovas kicsit később lett bevezetve. Aztán kiderült, hogy adott fordulaton és gázálláson kevesebb kipufogógáz van és nem pörgött fel rendesen a fix lapátos turbo, ezért kellett variálni kicsit.
The Truth Is Out There --->
Corsa02
őstag
Evo2 esetében plazamabevonat van, nincs vele gond. Evo esetében volt egy kis széria ahol felviteli probléma volt, de ez még 2018 körül, az meg lett oldva és azóta is jó, sőt, 400e km feletti futást is láttam már a "boncasztalon", a hengerfal hibátlan.
Westgate csörömpölés már rég megoldott, van rá TPI is.
The Truth Is Out There --->
Lacess
tag
Köszi!
Ez a "felviteli probléma" ez még tesztüzemben kiderült, vagy visszahívás lett belőle, vagy "már mindegy, így jártatok"? (amennyiben nem annyira publikusak ezek a dolgok, úgy nem muszáj rá válaszolnod)
Wastegate-es TPI-ben mi áll, nagy vonalakban? Alátétezés?
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
BigBlackDog
veterán
Ez a “wastegate csörömpölés” micsoda? Hideg motorindítás után van 5-10 másodpercig valami fémes csilingelés, ami, mint kiderült, a motor és tűzfal közötti alkatrésztől jön. Ha jól emlékszek az egyik fórumtárs elmondására, valami állítókar.
Lacess
tag
A képen látható kar csörömpöl a hozzá kapcsolódó alkatrészeken. Az aktuátor ezen a karon keresztül húzza meg a szelepet, így távozhat a felesleges kipufogógáz. Lényegében itt valósul meg a töltőnyomás-szabályzása ennél a típusú turbónál.
Nem vagyok szerelő, komolyabban nem is foglalkoztam -még- a témával.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
Corsa02
őstag
Nem derült ki mert egy gyártási paraméter miatt jött elő a gond. Sokat megfogtunk még a gyárban, de került ki belőle, ezeknek a 90%-a már kiesett olajfogyasztással aztán motorcsere lett belőle.
TPI-t meg kellene néznem, emlékeim szerint alátét igen, aztán később már javitott turbok lettek építve.
The Truth Is Out There --->
Corsa02
őstag
Bingo, nálad simán lehet a 2020-as autonál ez.
The Truth Is Out There --->
BigBlackDog
veterán
Akkor jól rémlett. Azon kívül, hogy hajnalban a szomszédok is felébrednek rá, más probléma lehet egyébként?
Corsa02
őstag
Nem, én a helyedben már kihúznám a cseréig
The Truth Is Out There --->
(#213511) imyourfriend válasza BigBlackDog (#213505) üzenetére
imyourfriend
őstag
Az Actuatort mozgató kart úgy kell elképzelni, hogy a Wastegate nyitás/zárásért felel és két biztosító stifttel van rögzítve a két tengelyhez, egyik amit Lacess képén látunk másik pedig megy a mozgató mechanizmushoz ami bizonyos típusoknál egy DC motor. Ez meglepő hiba amúgy, ami Turbófeltöltőt mi szerelünk az 1.2 eb gen2-höz ilyen hibával nem találkoztam még.. van sok másfajta hibamód itt azt tudom elképzelni olyan rezonációt kap a Turbó ami ezt kiváltja, tesztelik a Turbókat a gyártósoron az is lehet hogy ott nem sikerült előhozni a hibamódot.
Lacess
tag
Értem, ezek akkor még a DADA motorkódúak lehettek.
Na még egy kérdés, aztán nem "rongálok" tovább:
OPF téma: Eddig nem találtam biztos forrást arra hogy miben nincs még. Melyik motorkód/modell/gyártmány nem kapott még OPF-t. Volt-e egyáltalán bármilyen rendszer abban, hogy mikortól/melyikre/melyik motorkódra akasztották már rá? Erről esetleg tudsz biztosat mondani?
Őszintén szólva nem nagyon vágyom 1,5Tsi-re, de érdemes képben lenni, mivel hamarosan bődületes mennyiség lesz belőle használtan. Illetve felkeltette a figyelmem az Ibiza 1,5Tsi+manual kombóval. Ritka cucc, de nem mozoghat rosszul az a kasztni azzal a motorral. GTI Polo sajnos mocsok drága, és szerintem már nem is lesz olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
426os
őstag
Köszönöm a válaszokat!
Helyileg Ausztria a vásárlás/használat helye, de persze járok MO-ra is (ide mondjuk jól jönne a SUV az utak miatt...). Egylőre nem látom azt, hogy jobban kijönnék új autó/lizing párossal anyagilag, főleg, hogy új autók között nem igazán van, ami tetszik. Az, hogy egy pár éves vagy új autóban ülök, nem érdekel igazából, amig megbizhatóan működik.
A töltési kényszer az engem is zavar, a TSI szimpatikusabb abból a szempontból, hogy csak tankolom, és használom. Ha otthon tudnám tölteni a plugint, akkor más lenne a helyzet. Olyan 50-60 cent/kw áron tudnék tölteni publikus helyen, ami nem sokkal jobb a benzines fogyasztáshoz képest.
G7,5/Leon/Octavia trióhoz: ami hirdetéseket látok, képek alapján a Golfok, Leonok jobban felszereltek (highline, FR), mig ugyanozon áron Octaviából csak Ambition-ök vannak alap ülésekkel (van pár, amiben még a klima is manuális(!)). 2020-as autók.
Elektromos kézifékkel mennyire szokott gond lenni?
Száraz DSG-t bevállalnátok? Igazából itt nagyon sokan használnak száraz DSG-s autót és nem igazán hallok annyi panaszt rájuk, mint amennyi negatv véleményt olvasok az interneten.
.
Corsa02
őstag
OPF-től nem kell tartani, észrevehetetlen gyakorlatilag. Különböző Sorte-kal futott ki, össze vissza szinte, rendesen nyomonkövetni nehéz. Ha aktuális még január első hetében ki tudom nézni majd, csak a motorgyár ezt nem autóhoz köti, hanem motorkódhoz, Sortenummerhez.
Nekem is 1.5Tsi Evo2 van, manuál 6-ossal Scalaban. Jól megy, jól fogyaszt. Erősebbet akarnál?
The Truth Is Out There --->
F-ECT$
titán
Golf 7 kombim van, 1.4 TSI (150 LE), nagyon szerethető autó. 7 éves 105k km, egy vízpumpa csere volt az extra javítás a szokásos szervizen túl. A csomagtartója mindent elnyel, mondjuk kicsit nehéz vele parkolni a városban a hossza miatt.
Dive ever, work never.
(#213516) BigBlackDog válasza imyourfriend (#213511) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Igen, igen, Mágus is valahová a turbó közelébe nyúlt oda, aminek hatására megszűnt a zörgés.
Elektromos kézifék: mintha egyszer valaki írta volna, hogy gondja akadt vele. (Mágus azt tanácsolta, tegyünk be egy torx készletet - tán T45 vagy T50 kell - a csomagtartóba, azzal ki lehet oldani. Vettem egy Aldis készletet párezerért.)
Az én Golfom 8 éves, 118 ezer km, eddig egy termosztátegység gondom volt vele 114 ezer km-nél, illetve ugyanilyen másik Golfban ugyanez a probléma jelentkezett 80 ezer km környékén. (Mondjuk nem olcsó probléma 2.0 TSI-nél, az alkatrész 103 ezer Ft + a sallang.)
Száraz DSG: nulla személyes tapasztalat, itt elő szokott jönni a téma.
vzsryl
nagyúr
“kicsit nehéz vele parkolni a városban a hossza miatt”
*párhuzamos parkolásnál
Némelyik plázánál inkább a szélesség a szűk keresztmetszet. Legalábbis nekem a Golf 7-es kombinál 30 cm-rel hosszabb, de csak néhány cm-rel szélesebb autóimmal ez a problémám, sőt még a Jetta V is tud necces lenni, pedig az keskenyebb. Befér az autó, de kiszállni belőle már tornamutatvány kategória.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
426os
őstag
Köszi, ennek a kézifék témának majd utána nézek, ha csak nem Skodát veszek, ezt nem fogom tudni elkerülni.
Parkolás téma: Nekem az a tapasztalatom, hogy egy hasáb formájú kombival könnyebb parkolni, még ha hosszabb is kicsit. Jobban érzi az ember, főleg ha nincs parkradar/kamera. Ettől nem félek, de azért remélem találok olyan autót, amiben kamera is van.
.
ArthurShelby
addikt
A kocsi (golf 7.5) kiírta, hogy cseréljem a távirányítóban az elemet.
Legrosszabb esetben, ha teljesen lemerül az elem akkor csak nem tudom a távirányítóval kinyitni a kocsit? Ettől függetlenül indulni fog (az immo működik elem nélkül is?), illetve kulccsal ki tudom nyitni az autót?
Azt sem értem, hogy mi alapján írja ki, hogy cseréljem. Nézi a távban az elem feszültségét? Vagy van egy számláló és az alapján írja ki?
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Corsa02
őstag
Tudod majd indítani, van egy hely a beltérben ahova oda kell rakni a kulcsot, Skodanál az indítógombhoz. Golfban nem tudom, rá kell guglizni :)
Igen a távirányító küldi az infót az autónak, hogy gyengül az elem. Az autó meg mondja neked.
The Truth Is Out There --->
Ki tudod nyitni, de cumi. Indulni fog. Kulccsal, de cumi.
Figyeli az elem állapotát.
Minőségi elemet tegyél bele, Panasonic, Varta és társai, az olcsót kiköpi.
MunezXBK
nagyúr
Enyémben a gyújtáskapcsoló helyéhez kell érinteni.
Amúgy minden oké, nincs hiba?
F-ECT$
titán
Van radar, egyszerűen a méret miatt írtam csak, hogy néha nehéz akkora helyett találni, ahová be lehet centizni.
Dive ever, work never.
Corsa02
őstag
Minden oké, semmi hiba, hazafelé szépen működött az automata refi is
The Truth Is Out There --->
simonjoe
őstag
..nagyon sok olyan kerékporos "kütyüm" van amibe elem, pontosabban CR2032 kell, de egyéb más dologba is használ az ember elemeket. Sok márkának sok altipúsát kipróbáltam már, de egy a csúcs az összes közül, ez pedig az Energizer Ultimate Lithium. Amióta a piacon van, mindenben ez van itthon. Rohadt sokáig bírja, tuti, h nem folyik ki, és minimálisan könyebb a tömege az összes azonos típustól. A mellkaspántban évente kellene cserélnem, a 2024-es év lesz, h megkezdi a harmadik évet. Távirányítókba, konyhamérlegbe meg a kutya tudja(a kutya világítós pórázába ) mibe még, mindenben ez van itthon. Egy baj van csak vele, h drága, de szerintem és a tapasztalataim szerint nagyon megéri. Ajánlom Nektek az autók tévirányítóiba is!!
Joe
Corsa02
őstag
+1 , nekem is nagyon jók a tapasztalataim vele, brutál sokáig bírja.
The Truth Is Out There --->
tibbike01
őstag
Srácok, nem tudom mi a pontos neve a funkciónak (talán lejtmenet vezérlő), amikor a mélygarázsba gurulok le és nem engedi az autót megindulni gurulni, hanem tartja állandó sebességen motorfékkel talán. Ezt régen csinálta az Oktáv, de már nem csinálja és lövésem sincs hogy miért tűnt el ez a funkció. Történt egy nagy SW frissítés, de nem gondolnám, hogy köze van hozzá. Tudja valaki, hogy mi ez a funció és hogyan lehet előcsalogatni? Valami setup kérdés vagy én bénázok valamit?
[ Szerkesztve ]
F-ECT$
titán
Nekem kb 2 éve írta hogy cseréljek, kicseréltem, majd pár hétre rá ismét írta hogy cseréljek. Nem tettem meg, azóta is működik rendesen, akár 40m-ről is.
Dive ever, work never.
MunezXBK
nagyúr
Nekem egyik péntek este kiírta, hogy merül az elem, szombat reggel már nem nyitotta az ajtót sem.
Ja szélesség az igazi gyilkos budapesti plázákban... Mondjuk Budapesten általában nem a párhuzamos parkolás a gyilkos, hanem a "hagyományos" + mögéd/eléd párhuzamosban de szarul letesznek egy autót (onnan nem jössz ki centizve olyan egyszerűen mintha párhuzamosban állsz és rád parkolnak).
ArthurShelby
addikt
Köszi!
Ebben 2025-ös panasonic van, és panasonic-ot, vagy varta-t terveztem bele venni (12v-os akksiban nekem a varta gyere be), de akkor rápróbálok erre az energizer ultimate lithiumra.
Ha jól emlékszem az itt olvasottakra, akkor ha gyorsan cserélem az elemet, párosítanom sem kell majd a kulcsot-autót.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
yodamester10
őstag
Ha szerencséd van kifoghatsz olyan példányt amiben van beparkolás segítő Igaz nem sokat használom de párszor kipróbáltam egész jól csinálja a dolgát pedig 2015-ös a járgány.A váltó mellett jobb oldalon látod az ikonját.
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Jetta V (Golf V) 1.6 BSE.
Bal hátsó ajtó már kb. egy hónapja nem nyílik. Mit tudok csinálni? Jól gondolom, hogy csak roncsolással járó megoldás létezik? Illetve elvileg a külső lemez leszedésével lehet cserélni a zárat. Amint sikerül egyszer kinyitni, akkor a gyári zár felújítását szokták javasolni, mert az utángyártottak semmire sem jók. Tudtok olyan helyet a Dél-Dunántúlon, ahol végeznek ilyen felújítást, esetleg ajtónyitást?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
artiny
őstag
ODBeleven - szerintetek elronthassa az autot ? megadott kodolast aktivalnak csak( autostart stop kikapcsolasa, optikakai parkolas bekapcsolasa....motorba vagy hasonlo nem avatkoznek ...)
(#213536) BigBlackDog válasza ArthurShelby (#213520) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Nálam is pont ma reggel írta ki ezt az üzenetet.
imyourfriend
őstag
B7 Passat motort hogy lehet úgy leállítani, hogy a gyujtás rajta maradjon? Kulcs a zsebemben, az engine start/stop gombot használom
https://tinyurl.com/rasoapro
MunezXBK
nagyúr
Sehogy. Indításnál tudod csak gyújtásra tenni.
vzsryl
nagyúr
Nem látok olyan pöcköt, amit arrébb piszkál.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
F_Zolee
veterán
Ha bevilágítasz láthatod. Amúgy más régebbi típusnál le lehet szedni a kárpitot belülről, mert csak patentok fogják. Nincs csavar. Gondolom itt is hasonló lehet.
Illetve asszem, az ajtóbehúzót csavar tartja a burkolat alatt, azt kell először lefejteni. -> Biztosan van rá YouTube.
F_Zolee
veterán
Jah igen. Az van csak rögzítve belül. Markolat alatt.
vzsryl
nagyúr
Ezzel akkor is ki lehet nyitni, ha a retesz funkcióban maradt?
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
vzsryl
nagyúr
Jelentem, hogy nem a válasz.
Sikerült a pöcköt eltolnom, de ez bereteszelt teljesen. Flex lesz ebből.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
F_Zolee
veterán
Le kell venni belül a kárpitot és le kell húzni a zárról a kábelt aztán csak meg kell húzni a nyitót belül. Csak ugye ezek után nincs értelme vissza kötni a zárat, mert újra zárva marad.
Manuális? Automatánál ha nem nyomod a féket csak gyújtást ad.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Automata.
Indításkor tudom, hanem mikor leállítom a motort.
Max egyből visszaadom a gyújtást.
https://tinyurl.com/rasoapro
vzsryl
nagyúr
Mivel érdemes nekiesni egy zárt ajtó kárpitjának? Csavarhúzóval megpróbáltam, de esélyem se volt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
F_Zolee
veterán
Hát az jó kérdés. Markolat alatt ki kell szedni 2 csavart. Utána kézzel körbe feszegetni a kárpitot. Csak mondjuk zárt állapotban nem férni hozzá igazán. De elvileg a csavar kiszedés után markolatot rángatva felül megindulhat aztán körbe kell menni.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ASUS TUF Gaming FX505DU Ryzen 7 3750H GTX 1660 Ti 6GB 16GB DDR4 512GB SSD + 1TB HDD 120Hz Full HD
- ASUS TUF F15 FX516PE 11th Gen intel i7 RTX 3050 Ti 4GB 16GB DDR4 ram 512GB NVME SSD 144Hz Full HD
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W
- Szinte új Meta Quest 3 - 128GB + BoboVR M3 Pro fejpánt + extra akkuk dokkolóval / 2,5 év garancia
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával