Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#149701) bitpork válasza gtx560unlock (#149699) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Szia!

SOS hibatároló olvasás kellene, de lehet hőgomba pl.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#149702) gtx560unlock válasza bitpork (#149701) üzenetére


gtx560unlock
csendes tag

hibatároló üres nincs benne semmi kód

(#149703) Mágus2 válasza gtx560unlock (#149699) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Biztosítékokat az akksin is nézd meg, mert a ventillátoré ott van. ;)

Itt egy videó, hogyan tudod letesztelni a veniket.

[ Szerkesztve ]

(#149704) gtx560unlock válasza Mágus2 (#149703) üzenetére


gtx560unlock
csendes tag

aksinál is jó mind 3 biztosíték ventilátorok azok jók délután megnéztem 12v őket lehúztam a csatlakozót és adtam neki robogó aksiról áramot tökéletesen mennek

(#149705) Mágus2 válasza gtx560unlock (#149704) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Úgy nézd ahogy a videón van, ezzel kizárod a vezérlőjüknek a hibáját is. ;)

Amikor felforr a víz, nézd meg a hűtőn a két csövet, hogy mindkettő forró-e, mert nekem gyanús, hogy itt két hiba is lesz, egyoik a veni, de másik lehet beszorult termostat is.

[ Szerkesztve ]

(#149706) bmwsan


bmwsan
senior tag

Sziasztok!

A téma még mindig adott. Egyik ismerösom keres benzines VAG konszern autót.

A kinézett típusok Audi A3, Golf 6, Polo 5.

Melyik benzin motorral van a legkevesebb nyug és mire kell figyelni? Sajnos az 1.6 100 pár lóerovel kiesik, mivel egy 131 lovas PD dinamikája kellene kb.

Elore is köszönöm!

(#149707) Mágus2 válasza bmwsan (#149706) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nincs más megbízható és olcsón fenntartható benzines. 1.6, vagy szopás, lehet választani. Ha a PD dinamikája kell, vegyen 2.0CR TDI, CFHC 6-os golfot, az túl is tesz rajta. ;)

[ Szerkesztve ]

(#149708) bmwsan válasza Mágus2 (#149707) üzenetére


bmwsan
senior tag

Köszi szépen Mágus!

Ezt mondtam neki én is, vagy mondtam neki az R32-es Golf 5-öt.
Tehát benzin kicsukva.

Akkor egy 2.0 CR-el kevesebb szopó lehet még a rövidebb távok és a relatív alacson éves futással (10-15e km), mint egy benzinessel?

Javasoltam nek ién is, napi kb. 10-10km inga, meg ha havonta egyszer meg tudja hajtani hosszabban, jobban jár mint egy benzinnnel.

Másik dolog:
Már régóta agyalok egy 3.2 V6 Passaton, de elég kevés a tapasztalatom ezzel motorral. Azt btudom, hogy vezérlés 200-220e km-nél cserés és nem olcsó mulatság. De erre is jellemzo a kokszodás, illetve van valamilyen típusbaja?

Köszönöm! :R :R :R

(#149709) Mágus2 válasza bmwsan (#149708) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

R36 akar lenni az a passat. Orrnehéz, sokat fogyaszt, annyi hőt termel, hogy elolvadnak a jégsapkák az Antarktiszon, eszi a trafókat, olajat gertyát, füvet az út széléről, benzint töménytelen mennyiségben, gumit, padkákat, utat, embereket. Mindent megeszik, amit a közelébe engedsz. :DDD

Ha találsz egy nem széthajtott péltányt, hajrá, de aztán ne sírjon a szád, hogy 15 litert fogyaszt, mert mindennek ára van, ennek a passatnak ez az ára.

[ Szerkesztve ]

(#149710) bmwsan válasza Mágus2 (#149709) üzenetére


bmwsan
senior tag

R36 az nagyon drága, gyártottak 3.2 V6-ot 250 paripával, amúgy B6 paszulyra gondoltam.
Most az 1.9 jó, de nem egy verseny gép. Évi 20e km-re, meg még egy benzintemetot talán be tudnék vállani... csak egy pár évre :DD :DD

(#149711) gabor85


gabor85
őstag

Sziasztok.

Segítséget szerenék kérni egy vezérműszíj átugrási ügyben.
Egy hete cserélve lett a vezérműszíj és a hozzátartozó görgők feszítők vízpumpa.
Ma a munkahelyemre beérve figyeltem csak fel rá hogy valami nem klappol, és lassítva meg begurulva a parkolóba már tisztán lehetett hallani hogy "darál" a motor. Gyorsan leállítottam, majd levettem a felső burkolatot, és a szíj kb 1 cm-t mozdult ha megnyomtam.
Kérdés (költői), mire számítsak? Mire figyeljek hogy a szerelő ne verjen át?
BKP, Passat B6, 2.0 PD.

És persze köszönöm.

(#149712) Mágus2 válasza gabor85 (#149711) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Teljes hengerfej felújítás, ha szerencséd van, ha nincs, akkor hajtókarok is a dugattyúkkal. :((

Egy hetes vezérlés nagyon fiatal. Kiszakadt a feszítőgörgő tengelye a hengerfejből?

(#149713) Csabadi válasza Mágus2 (#149712) üzenetére


Csabadi
tag

Szia,bocsi ,hogy csak igy bepofátlankodom a beszélgetésbe,de kiváncsi lennék ,motoröblités/takaritás módszerekre.Esetleg valami adalék az olajba,leersztés előtt?Van értelme,vagy csak kárt csinálnék?Tudom a rendszeres olajcsere a titka de mégis volna valami módszer.köszi

(#149714) Mágus2 válasza Csabadi (#149713) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem szoktam öblögetni, főleg nem turbós motort. Ha sok benne a retek, kád le, kivakarni tisztára, és kicserélni az olajpumpa durvaszűrőjét. Ez többet ér, mint bármilyen folyadék. ;)

(#149715) Csabadi válasza Mágus2 (#149714) üzenetére


Csabadi
tag

Köszi,csak mikor lent volt a szelepfedél és a szerelőnél láttam hogy a hf belül olyan kormos vagy fekete piszkos volt.(pdtdi)Ezért merült fel bennem,sajnos úgy tudom hosszmotorról nem egyszerü lebányászni a kartert.

(#149716) Mágus2 válasza Csabadi (#149715) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem bizony. :(

(#149717) Csabadi válasza Mágus2 (#149716) üzenetére


Csabadi
tag

Viszont kiváncsi vagyok,másik csoportban volt szó azt hiszem pdtdi ajm és főtengely jeladó csere után 1°külömbség volt,a szinkronszögben.Mitől lehet?Gyárit vett pedig az ember,arra gyanakodtak valami hiba miatt de nem az volt végül.Bár nem hiszem hogy számit valamit de mégis érdekes.

(#149718) Mágus2 válasza Csabadi (#149717) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Elég ha ferdén van felcsavarozva. ;)

(#149719) gabor85 válasza Mágus2 (#149712) üzenetére


gabor85
őstag

Semmit nem tudok, már a szerelőnél van. Ha lesz infó leírom. Csak hát a felelősség kérdése legyen tisztázva, ez az ami nyugtalanít.

(#149720) Mágus2 válasza gabor85 (#149719) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha kiszakadt a fejből a feszítőgörgő tőcsavarja, akkor nem tudom érte hibáztatni, mert megtörténik akkor is, ha mindent jól csinált. Ismernie kellene ezt a típushibát, de ha nem ismeri és minden szerelési útmutatást betart, akkor ez szokott történni.

(#149721) gabor85 válasza Mágus2 (#149720) üzenetére


gabor85
őstag

Azt hiszem ezt cserélte. Tudott típushibákról, ezért is lett teljes készlet vásárolva, még a generátorhoz is vett cuccokat. A vezérlés alkatrészei egyébként Continental gyártmányúak.

(#149722) Mágus2 válasza gabor85 (#149721) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha tudott a típushibáról, akkor nyilván tudta, hogy nem szabad kicserélni azt a tőcsavart a gyárira, hanem nagyobb menetet kell vágni a fejbe. :U

Ezzel van itt a gond:

ezt szokták felcserélni a régebbi TDI-hez valóval, amin nagyobb a fejben a menet, ezért át kell mettszeni a menetet a fejben, hogy illeszkedjen. A régi fajta nem szakadt ki soha, csak a 2.0 PD-nél volt ilyen fasz megoldás. hogy finom menetet raktak az alu fejbe. A régiben 1,5 menet emelkedés van, az újakban csak 1-es és egy számmal kisebb is. ;)

Erre vonatkozott a típus ismeret kérdésem és a fent említett típushiba ismerete.

[ Szerkesztve ]

(#149723) gabor85 válasza Mágus2 (#149722) üzenetére


gabor85
őstag

Hát akkor nem a megfelelő megoldást alkalmazta. Kurvajo.
Ez M8x1-es gyárilag? Jól látom?

[ Szerkesztve ]

(#149724) Mágus2 válasza gabor85 (#149723) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

.

[ Szerkesztve ]

(#149725) Mágus2 válasza gabor85 (#149723) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az a kérdés tudott-e róla, hogy ilyen veszély fennáll a másik, meg hogy ez okozta-e a gondot? ;)

Egyáltalán nem biztos, én csak tippelek. Lehetett akár gyárihibás alkatrész is. :K

Pontosan csere után szokott jelentkezni a gond, mert akkor van a legjobban megterhelve az a tőcsavar, ahogy beül a szíj és kicsit megnyúlik, utána kicsit csökken a terhelés, ezért tippelek erre a dologra.

2.0PD-nél ezzel szokás helyettesíteni azt a tőcsavart:

N 0146341

[ Szerkesztve ]

(#149726) Csabadi válasza Mágus2 (#149718) üzenetére


Csabadi
tag

Köszi,a válaszokat..

(#149727) Mágus2


Mágus2
Közösségépítő

Ha megnézel egy gyári tőcsavart, meglátod rögtön a gondot.

A finom menetes rész megy az alu öntvény fejbe. :W

M8 helyett M10 1,5-ös menet emelkedéssel már megfelelően tart. 20 évig azt a megoldást használta a VW, de le kellett cserélni a 2,0PD esetében, aztán a CR motornál már ismét visszatértek a réi bevált módszerhez. :U

[ Szerkesztve ]

(#149728) molnarpeter válasza Mágus2 (#149727) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Biztos ez is olcsóbb volt pár centtel... Nekünk az egyik traktor hengerfej tőcsavarját kiderült, hogy nem lehet meghúzni rendesen, mert valaki anno tsz-ben elfelejtette a nyomatékkulcsot, pedig M14x1.5. Szóval vagy HeliCoil vagy nagyobb menet és egyedi csavar következik :(((

Ha már vezérlés topik lett ma, 1.9SDI AQM vezérléssel együtt főtengely tárcsa csavart csak a nagyot kell cserélni, vagy a 4 imbuszt is? :R

(#149729) gabor85 válasza Mágus2 (#149725) üzenetére


gabor85
őstag

Bakker most kaptam agyfaszt.
Vissza kell szoknom a fórumra.
Nagyon köszönöm az infókat, továbbítom, illetve ha megvan a hiba oka beírom ide hogy mások is okuljanak.

(#149730) Mágus2 válasza molnarpeter (#149728) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Csak a 4 imbuszt, a középsőt nem kell kicsavarni, ne vegyétek le. ;) A középső csak a fogas tárcsát tartja, a 4 kicsi meg a külső szíjtárcsát, vezérszíj cseréhez csak a külső tárcsát kell levenni. ;)

[ Szerkesztve ]

(#149731) Reggie0 válasza Killer01 (#149698) üzenetére


Reggie0
félisten

Nekem is EGR-es volt valamennyire amikor vettem. Fel eve meg neha bedobott EGR-re utalo hibat(szuk keresztmetszet), viszont azota egyszer sem. Elozo tulaj sporolosan jart vele, nem porgette a motort.

(#149732) molnarpeter válasza Mágus2 (#149730) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nagyon szépen köszönöm szépen :DDD úgy néz ki, Hepu 150-es szett lesz, mert ain't nobody got time for that.

(#149733) grizlisandor


grizlisandor
addikt

Ha már ott vagyok Seat szakszervizben, akkor le is szervizeltetem az autót(Seat Altea 1.6 MPI 2004 évi), most van az autóban ~160k.
Olajcsere kell, utolsó 143k-nál volt tavaly februárban. Milyen olaj kell bele? vagy majd ők intézzék?
Pollen, Levegőszűrő, üzemanyagszűrő. Elég az után gyártott? Azt mondta ismerős, nem muszáj a gyári, árban dupla annyi.
Ez kb 50k szereléssel együtt, egy gyors fejszámolás után, pontos összeg az ajánlatnál lesz.
3 éve volt fékolajcsere, akkor ez is aktuális.
2011-ben volt 89k-nál vezérléscsere(gyári alkatrésszel), vízpumpa nélkül(ők nem szokták cserélni, mivel a gyári elmegy a következő vezérléscseréig). Mehet a vezérlés + vízpumpa csere vagy ráér?
Klíma működött, egy tisztítani évente kell ugye? Jó lesz, ha most ők megcsinálják vagy majd itt helyben, ha szezonja lesz?
Még valamit kell kötelezően cserélni vásárláskor?

(#149734) MunezXBK válasza grizlisandor (#149733) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Csináltass mindent egyszerre, nem egyszerűbb?

(#149735) i-sti válasza grizlisandor (#149733) üzenetére


i-sti
senior tag

+1, hogy most mindent oldjanak meg.

Novum Forum Siculorum

(#149736) Mágus2 válasza MunezXBK (#149734) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

+1, 7 éves s vezérlés is. Mindegy mennyit futott, csere. ;)

[ Szerkesztve ]

(#149737) F_Zolee válasza grizlisandor (#149733) üzenetére


F_Zolee
veterán

Hova vitted?

(#149738) molnarpeter válasza grizlisandor (#149733) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hűtőfolyadék, klíma töltet, ízlés szerint váltó olajcsere :D

(#149739) grizlisandor válasza F_Zolee (#149737) üzenetére


grizlisandor
addikt

AutoCarmától(Debrecen) veszem az autót, akkor már adott szerintem, hogy eddig is ők csinálták, akkor megcsináltatva csinálják meg.

Többieknek, köszi, hétfőn kell leadnom a listát. Jön a lista(szóljatok, ha kimarad valami):
Motor- és fékolajcsere, szűrőkkel(pollen, levegő, üzemanyag) után gyártottal.
Vezérlés+vízpumpacsere. Csak a gyári?
Hűtőfolyadékcsere.

Klímával mi legyen? Töltet vagy elég a tisztítás?
Váltóolajcserét kérdeztem, azt mondták, hogy az örök élet, kérjem ennek a cseréjét is?
Nézzenek rá a fékek állapotára is.
Tudom megbeszéltük, hogy előbb legyen autó, majd utána foglalkozunk a fél év műszakival, de mi lenne, ha friss műszakival kérném? Azzal se lenne gondom.

Szerk.: Még jó hogy nem 2M vettem autót, mert ugye ezeket arra is kellene költeni és 250k körül vagyunk. ;]

[ Szerkesztve ]

(#149740) i-sti válasza grizlisandor (#149739) üzenetére


i-sti
senior tag

Én novemberben cseréltem a 2011 autón a váltóolajat.
Klímába pedig tisztitás és újtöltett.
Ellenőrizted a felfüggesztést is. Rázópadon.

Novum Forum Siculorum

(#149741) freaghill válasza i-sti (#149740) üzenetére


freaghill
őstag

Jól számolom, hogy az öt és fél autó naponta? ;]

(#149742) v450


v450
tag

(#149743) K Norbi


K Norbi
addikt

Bepakoltam ;]

(#149744) Doki16


Doki16
addikt

Totalcar Erőmérő: Volkswagen Passat R36

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#149745) CharlieDrop válasza Doki16 (#149744) üzenetére


CharlieDrop
veterán

vajon hova szaladtak a lovak?

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#149746) gabor85 válasza Mágus2 (#149727) üzenetére


gabor85
őstag

Milyen csavarszilárdság kell ide?

(#149747) Mágus2 válasza gabor85 (#149746) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem tudom, de kinézetre 10 körüli. Adtam gyári számot(N 0146341) a régi fajta tőcsavarhoz, az megfelel oda, mivel gyárilag is az tartja a feszítőgörgőt az összes TDI motoron.

Van már valami hír, hogy mi miatt lett laza a szíj?

[ Szerkesztve ]

(#149748) Killer01 válasza Reggie0 (#149731) üzenetére


Killer01
őstag

Én 2000 fordulattal használtam városban, sajna az év vége-év eleje miatt december közepén volt utoljára nagyobb utam (140 km) azóta csak város...már pont eszembe jutott hogy hétvégén kiviszem megtekerni, kicsit elkéstem vele :B

(#149749) Teszla_


Teszla_
senior tag

Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy második, szaladgálós autót kis pénzért és nézegettem a facelift előtti benzines A4 B5-öket. Ezzel nem is lenne gond, a hétvégén megyek megnézni közelebbről kettőt is. Viszont rendeltem egy Digiprog 3 nevű OBD2-s cuccot, amit használni szeretnék a jövőbeli autómhoz. Eddig abban a tudatban voltam, hogy az A4 B5 is OBD2 csatival rendelkezik, de az előbb olvastam egy használttesztet és azt írták, hogy csak OBD1 :( ezt azóta több helyen is láttam, kicsit elkeseredtem. Ettől függetlenül működne a kütyü egy ilyen autóval, vagy nézzek más típust? VAG-éknál mikortól van OBD2? 2001-es Cordobában már lehetne az? Mert azt is találtam jó áron, csak még nem hívtam a hirdetőt, mert rákattantam az A4-ekre :DDD
Max 500e lenne a keret, ennyiből nem sok 2001, vagy az utáni Audit, Seatot, Skodát, vagy Volkswagent lehet venni sajnos.

(#149750) #89874944 válasza Teszla_ (#149749) üzenetére


#89874944
törölt tag

az OBD1-nek egyenes csatija van, nem? 98-as A4 ferde csatis, szal ezek szerint az obd2-es

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.