Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [potyautas:] Miért olyan drága?
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szia!
SOS hibatároló olvasás kellene, de lehet hőgomba pl.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
gtx560unlock
csendes tag
hibatároló üres nincs benne semmi kód
Mágus2
Közösségépítő
Biztosítékokat az akksin is nézd meg, mert a ventillátoré ott van.
Itt egy videó, hogyan tudod letesztelni a veniket.
[ Szerkesztve ]
gtx560unlock
csendes tag
aksinál is jó mind 3 biztosíték ventilátorok azok jók délután megnéztem 12v őket lehúztam a csatlakozót és adtam neki robogó aksiról áramot tökéletesen mennek
Mágus2
Közösségépítő
Úgy nézd ahogy a videón van, ezzel kizárod a vezérlőjüknek a hibáját is.
Amikor felforr a víz, nézd meg a hűtőn a két csövet, hogy mindkettő forró-e, mert nekem gyanús, hogy itt két hiba is lesz, egyoik a veni, de másik lehet beszorult termostat is.
[ Szerkesztve ]
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
A téma még mindig adott. Egyik ismerösom keres benzines VAG konszern autót.
A kinézett típusok Audi A3, Golf 6, Polo 5.
Melyik benzin motorral van a legkevesebb nyug és mire kell figyelni? Sajnos az 1.6 100 pár lóerovel kiesik, mivel egy 131 lovas PD dinamikája kellene kb.
Elore is köszönöm!
Mágus2
Közösségépítő
Nincs más megbízható és olcsón fenntartható benzines. 1.6, vagy szopás, lehet választani. Ha a PD dinamikája kell, vegyen 2.0CR TDI, CFHC 6-os golfot, az túl is tesz rajta.
[ Szerkesztve ]
bmwsan
senior tag
Köszi szépen Mágus!
Ezt mondtam neki én is, vagy mondtam neki az R32-es Golf 5-öt.
Tehát benzin kicsukva.
Akkor egy 2.0 CR-el kevesebb szopó lehet még a rövidebb távok és a relatív alacson éves futással (10-15e km), mint egy benzinessel?
Javasoltam nek ién is, napi kb. 10-10km inga, meg ha havonta egyszer meg tudja hajtani hosszabban, jobban jár mint egy benzinnnel.
Másik dolog:
Már régóta agyalok egy 3.2 V6 Passaton, de elég kevés a tapasztalatom ezzel motorral. Azt btudom, hogy vezérlés 200-220e km-nél cserés és nem olcsó mulatság. De erre is jellemzo a kokszodás, illetve van valamilyen típusbaja?
Köszönöm!
Mágus2
Közösségépítő
R36 akar lenni az a passat. Orrnehéz, sokat fogyaszt, annyi hőt termel, hogy elolvadnak a jégsapkák az Antarktiszon, eszi a trafókat, olajat gertyát, füvet az út széléről, benzint töménytelen mennyiségben, gumit, padkákat, utat, embereket. Mindent megeszik, amit a közelébe engedsz.
Ha találsz egy nem széthajtott péltányt, hajrá, de aztán ne sírjon a szád, hogy 15 litert fogyaszt, mert mindennek ára van, ennek a passatnak ez az ára.
[ Szerkesztve ]
bmwsan
senior tag
R36 az nagyon drága, gyártottak 3.2 V6-ot 250 paripával, amúgy B6 paszulyra gondoltam.
Most az 1.9 jó, de nem egy verseny gép. Évi 20e km-re, meg még egy benzintemetot talán be tudnék vállani... csak egy pár évre
gabor85
őstag
Sziasztok.
Segítséget szerenék kérni egy vezérműszíj átugrási ügyben.
Egy hete cserélve lett a vezérműszíj és a hozzátartozó görgők feszítők vízpumpa.
Ma a munkahelyemre beérve figyeltem csak fel rá hogy valami nem klappol, és lassítva meg begurulva a parkolóba már tisztán lehetett hallani hogy "darál" a motor. Gyorsan leállítottam, majd levettem a felső burkolatot, és a szíj kb 1 cm-t mozdult ha megnyomtam.
Kérdés (költői), mire számítsak? Mire figyeljek hogy a szerelő ne verjen át?
BKP, Passat B6, 2.0 PD.
És persze köszönöm.
Mágus2
Közösségépítő
Teljes hengerfej felújítás, ha szerencséd van, ha nincs, akkor hajtókarok is a dugattyúkkal.
Egy hetes vezérlés nagyon fiatal. Kiszakadt a feszítőgörgő tengelye a hengerfejből?
Csabadi
tag
Szia,bocsi ,hogy csak igy bepofátlankodom a beszélgetésbe,de kiváncsi lennék ,motoröblités/takaritás módszerekre.Esetleg valami adalék az olajba,leersztés előtt?Van értelme,vagy csak kárt csinálnék?Tudom a rendszeres olajcsere a titka de mégis volna valami módszer.köszi
Mágus2
Közösségépítő
Nem szoktam öblögetni, főleg nem turbós motort. Ha sok benne a retek, kád le, kivakarni tisztára, és kicserélni az olajpumpa durvaszűrőjét. Ez többet ér, mint bármilyen folyadék.
Csabadi
tag
Köszi,csak mikor lent volt a szelepfedél és a szerelőnél láttam hogy a hf belül olyan kormos vagy fekete piszkos volt.(pdtdi)Ezért merült fel bennem,sajnos úgy tudom hosszmotorról nem egyszerü lebányászni a kartert.
Mágus2
Közösségépítő
Nem bizony.
Csabadi
tag
Viszont kiváncsi vagyok,másik csoportban volt szó azt hiszem pdtdi ajm és főtengely jeladó csere után 1°külömbség volt,a szinkronszögben.Mitől lehet?Gyárit vett pedig az ember,arra gyanakodtak valami hiba miatt de nem az volt végül.Bár nem hiszem hogy számit valamit de mégis érdekes.
Mágus2
Közösségépítő
Elég ha ferdén van felcsavarozva.
gabor85
őstag
Semmit nem tudok, már a szerelőnél van. Ha lesz infó leírom. Csak hát a felelősség kérdése legyen tisztázva, ez az ami nyugtalanít.
Mágus2
Közösségépítő
Ha kiszakadt a fejből a feszítőgörgő tőcsavarja, akkor nem tudom érte hibáztatni, mert megtörténik akkor is, ha mindent jól csinált. Ismernie kellene ezt a típushibát, de ha nem ismeri és minden szerelési útmutatást betart, akkor ez szokott történni.
gabor85
őstag
Azt hiszem ezt cserélte. Tudott típushibákról, ezért is lett teljes készlet vásárolva, még a generátorhoz is vett cuccokat. A vezérlés alkatrészei egyébként Continental gyártmányúak.
Mágus2
Közösségépítő
Ha tudott a típushibáról, akkor nyilván tudta, hogy nem szabad kicserélni azt a tőcsavart a gyárira, hanem nagyobb menetet kell vágni a fejbe.
Ezzel van itt a gond:
ezt szokták felcserélni a régebbi TDI-hez valóval, amin nagyobb a fejben a menet, ezért át kell mettszeni a menetet a fejben, hogy illeszkedjen. A régi fajta nem szakadt ki soha, csak a 2.0 PD-nél volt ilyen fasz megoldás. hogy finom menetet raktak az alu fejbe. A régiben 1,5 menet emelkedés van, az újakban csak 1-es és egy számmal kisebb is.
Erre vonatkozott a típus ismeret kérdésem és a fent említett típushiba ismerete.
[ Szerkesztve ]
gabor85
őstag
Hát akkor nem a megfelelő megoldást alkalmazta. Kurvajo.
Ez M8x1-es gyárilag? Jól látom?
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Az a kérdés tudott-e róla, hogy ilyen veszély fennáll a másik, meg hogy ez okozta-e a gondot?
Egyáltalán nem biztos, én csak tippelek. Lehetett akár gyárihibás alkatrész is.
Pontosan csere után szokott jelentkezni a gond, mert akkor van a legjobban megterhelve az a tőcsavar, ahogy beül a szíj és kicsit megnyúlik, utána kicsit csökken a terhelés, ezért tippelek erre a dologra.
2.0PD-nél ezzel szokás helyettesíteni azt a tőcsavart:
N 0146341
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
Köszi,a válaszokat..
Mágus2
Közösségépítő
Ha megnézel egy gyári tőcsavart, meglátod rögtön a gondot.
A finom menetes rész megy az alu öntvény fejbe.
M8 helyett M10 1,5-ös menet emelkedéssel már megfelelően tart. 20 évig azt a megoldást használta a VW, de le kellett cserélni a 2,0PD esetében, aztán a CR motornál már ismét visszatértek a réi bevált módszerhez.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Biztos ez is olcsóbb volt pár centtel... Nekünk az egyik traktor hengerfej tőcsavarját kiderült, hogy nem lehet meghúzni rendesen, mert valaki anno tsz-ben elfelejtette a nyomatékkulcsot, pedig M14x1.5. Szóval vagy HeliCoil vagy nagyobb menet és egyedi csavar következik
Ha már vezérlés topik lett ma, 1.9SDI AQM vezérléssel együtt főtengely tárcsa csavart csak a nagyot kell cserélni, vagy a 4 imbuszt is?
gabor85
őstag
Bakker most kaptam agyfaszt.
Vissza kell szoknom a fórumra.
Nagyon köszönöm az infókat, továbbítom, illetve ha megvan a hiba oka beírom ide hogy mások is okuljanak.
Mágus2
Közösségépítő
Reggie0
félisten
Nekem is EGR-es volt valamennyire amikor vettem. Fel eve meg neha bedobott EGR-re utalo hibat(szuk keresztmetszet), viszont azota egyszer sem. Elozo tulaj sporolosan jart vele, nem porgette a motort.
molnarpeter
nagyúr
Nagyon szépen köszönöm szépen úgy néz ki, Hepu 150-es szett lesz, mert ain't nobody got time for that.
grizlisandor
addikt
Ha már ott vagyok Seat szakszervizben, akkor le is szervizeltetem az autót(Seat Altea 1.6 MPI 2004 évi), most van az autóban ~160k.
Olajcsere kell, utolsó 143k-nál volt tavaly februárban. Milyen olaj kell bele? vagy majd ők intézzék?
Pollen, Levegőszűrő, üzemanyagszűrő. Elég az után gyártott? Azt mondta ismerős, nem muszáj a gyári, árban dupla annyi.
Ez kb 50k szereléssel együtt, egy gyors fejszámolás után, pontos összeg az ajánlatnál lesz.
3 éve volt fékolajcsere, akkor ez is aktuális.
2011-ben volt 89k-nál vezérléscsere(gyári alkatrésszel), vízpumpa nélkül(ők nem szokták cserélni, mivel a gyári elmegy a következő vezérléscseréig). Mehet a vezérlés + vízpumpa csere vagy ráér?
Klíma működött, egy tisztítani évente kell ugye? Jó lesz, ha most ők megcsinálják vagy majd itt helyben, ha szezonja lesz?
Még valamit kell kötelezően cserélni vásárláskor?
MunezXBK
nagyúr
Csináltass mindent egyszerre, nem egyszerűbb?
i-sti
senior tag
+1, hogy most mindent oldjanak meg.
Novum Forum Siculorum
Mágus2
Közösségépítő
+1, 7 éves s vezérlés is. Mindegy mennyit futott, csere.
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Hova vitted?
(#149738) molnarpeter válasza grizlisandor (#149733) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Hűtőfolyadék, klíma töltet, ízlés szerint váltó olajcsere
grizlisandor
addikt
AutoCarmától(Debrecen) veszem az autót, akkor már adott szerintem, hogy eddig is ők csinálták, akkor megcsináltatva csinálják meg.
Többieknek, köszi, hétfőn kell leadnom a listát. Jön a lista(szóljatok, ha kimarad valami):
Motor- és fékolajcsere, szűrőkkel(pollen, levegő, üzemanyag) után gyártottal.
Vezérlés+vízpumpacsere. Csak a gyári?
Hűtőfolyadékcsere.
Klímával mi legyen? Töltet vagy elég a tisztítás?
Váltóolajcserét kérdeztem, azt mondták, hogy az örök élet, kérjem ennek a cseréjét is?
Nézzenek rá a fékek állapotára is.
Tudom megbeszéltük, hogy előbb legyen autó, majd utána foglalkozunk a fél év műszakival, de mi lenne, ha friss műszakival kérném? Azzal se lenne gondom.
Szerk.: Még jó hogy nem 2M vettem autót, mert ugye ezeket arra is kellene költeni és 250k körül vagyunk.
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Én novemberben cseréltem a 2011 autón a váltóolajat.
Klímába pedig tisztitás és újtöltett.
Ellenőrizted a felfüggesztést is. Rázópadon.
Novum Forum Siculorum
freaghill
őstag
Jól számolom, hogy az öt és fél autó naponta?
Doki16
addikt
Totalcar Erőmérő: Volkswagen Passat R36
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
CharlieDrop
veterán
vajon hova szaladtak a lovak?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
gabor85
őstag
Milyen csavarszilárdság kell ide?
Mágus2
Közösségépítő
Nem tudom, de kinézetre 10 körüli. Adtam gyári számot(N 0146341) a régi fajta tőcsavarhoz, az megfelel oda, mivel gyárilag is az tartja a feszítőgörgőt az összes TDI motoron.
Van már valami hír, hogy mi miatt lett laza a szíj?
[ Szerkesztve ]
Killer01
őstag
Én 2000 fordulattal használtam városban, sajna az év vége-év eleje miatt december közepén volt utoljára nagyobb utam (140 km) azóta csak város...már pont eszembe jutott hogy hétvégén kiviszem megtekerni, kicsit elkéstem vele
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy második, szaladgálós autót kis pénzért és nézegettem a facelift előtti benzines A4 B5-öket. Ezzel nem is lenne gond, a hétvégén megyek megnézni közelebbről kettőt is. Viszont rendeltem egy Digiprog 3 nevű OBD2-s cuccot, amit használni szeretnék a jövőbeli autómhoz. Eddig abban a tudatban voltam, hogy az A4 B5 is OBD2 csatival rendelkezik, de az előbb olvastam egy használttesztet és azt írták, hogy csak OBD1 ezt azóta több helyen is láttam, kicsit elkeseredtem. Ettől függetlenül működne a kütyü egy ilyen autóval, vagy nézzek más típust? VAG-éknál mikortól van OBD2? 2001-es Cordobában már lehetne az? Mert azt is találtam jó áron, csak még nem hívtam a hirdetőt, mert rákattantam az A4-ekre
Max 500e lenne a keret, ennyiből nem sok 2001, vagy az utáni Audit, Seatot, Skodát, vagy Volkswagent lehet venni sajnos.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Kingston 8Gb DDR4
- ELADÓ - OnePlus Nord2 5G DUAL SIM, 12GB RAM, 256GB Szürke + ajándék OnePlus W301GB okos óra
- SZINTE ÚJ ASUS VivoBook S14 Flip NumberPad - Ryzen 5 7530U, 14, 256 GB, 8GB, Radeon Graphic
- NAIM Mu-So Gen 1 gyári állapot + ajándék!
- Hp 840 G5 i5 8350u 8 GB DDR4 256 GB NVMe SSD Új töltő és akkumulátor Win 11Pro Office 21