Hirdetés

2024. június 7., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#112151) Mágus2 válasza lenko (#112150) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hol látsz a fenti képen olajsárt a motor belsejében? :U A kép az előző autóm motorjának megbontott tetejét ábrázolja. 60 000km-t tettem bele. Most is úgy indul és megy, mint új korában. A hideg indításos balatonos faszság meg nem igaz. Ha rendes olaj van benne, rendes szárővel, akkor nem folyik vissza minden a kádba, a szűrőben lévő viszsacsapó szelep arra van, hogy ezt megakadályozza, különben szárazon indulna minden egyes alkalommal, ha többet áll, mint 2 óra!!! Ha nem értesz hozzá, akkor ne idézz inkább semmit.

[ Szerkesztve ]

(#112152) Morris válasza Mágus2 (#112149) üzenetére


Morris
veterán

Hááát,, elég kopottak azok a bütykök! ;] :DDD
Új veztengőt kell venni, és akkor kompenzál, nagyobbat nyit a szelepen, tudod... :DD

[ Szerkesztve ]

(#112153) lenko válasza Mágus2 (#112151) üzenetére


lenko
aktív tag

Valamennyi olaj film marad, de nem igen biztosít teljesen megfelelő kenést.
Mennyi km volt a 60e után benne?
Ha az olaj ki van cserélve 7-8e után, akkor is van károsodás, csak kisebb mértékű, azaz később jön ki a hiba, lehet csak 200-250e km alatt.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#112154) Mágus2 válasza lenko (#112153) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

180 000, 120-al vettem, de lehetett 220 is, lengyel autó volt, eleje hátulja törve, kipofozták, áthozták...a motorja miatt vettem meg, az egy elpusztíthatatlan darab. :D

Így indult hidegen..

[ Szerkesztve ]

(#112155) bitpork válasza lenko (#112150) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Az idézett helyen irgalmatlan sok blődséget szoktak írni...

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#112156) Morris válasza lenko (#112150) üzenetére


Morris
veterán

Kolegámnak 1.4PD Lupo-ja van.
Szét kellett kapni, mert túl nagy a kartergáz nyomása. (jelenleg is, az okát mostanáig sem tudják). Ezért darabjaira szedték motrot. De full. Hajtókarok, főtengely ki, stbstb. Munkába jár vele az esetek 70%-ában. 1km oda, 1km vissza. Több éve megvan neki a vas, a dugattyúk (+ gyűrűk, hengerpalást stb) minden gyönyörű szép állapotban van. Közel gyári kompressziót ugyanúgy megtartja mint korábban.
Olajcsere 10k km-enként (belevaló 505.01-es 5W40 "szar" castrol).

Jelenleg úgy tud járni, hogy le van véve a kartergáz visszavezető cső, mert kinyomja az olajat a nívónál. Egyszerűen nem tudják a hiba okát. Minden szép, minden tiszta.
Ezt csak azért írom le, hogy mivel meg lett bontva, a motoralkatrészek továbbra is jó állapotban vannak. Nem kellett cserélni semmi olyasmit, amiért a savas olaj, illetve a napi 2x1km hidegmenet lenne a felelős.

[ Szerkesztve ]

(#112157) Mágus2 válasza Morris (#112156) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Havernak 1,4 polo-n dobta ki a nívót. El volt dugulva a kartergáz szellőztető szelep. Belefagyott benne a lecsapódott pára. A pd-nél ez a szelepfedélben van, le kell cserélni a fedelet, az elvileg megoldja egy időre, de jó lenne ha hosszebb útra is elmenne vele néha napján, hogy kiszáradjon belőle a pára, mert az újba is bele fog fagyni. Csak ilyenkor fordul elő, ha tartósan -5 fok alatt van.

[ Szerkesztve ]

(#112158) lenko válasza bitpork (#112155) üzenetére


lenko
aktív tag

Azért nem ragadtam ki az egészet, de minden oldalra igaz ez.
Elég kényes téma ez a tribologia, sőt az egyik legnagyobb tudomány a bolygón.
Én azért megmaradok a napi 2x indítás majd 10-10km megtétel.
Vagy néha 1x-2x visszafelé félúton megállok.
Rövidebb távra én nem ülök autóba.

Meglátásom szerint ha kímélve van az auto, és gyakori az olajcsere, akkor is hamarabb előjön a sok hidegindítás, pl kipufogó elrohad idő előtt.
A motor meg mondjuk 100e-150e km-el kevesebbet megy el mint kevés hidegindítással, és rövidtávval.

Az embereknek fáj az igazság!

(#112159) VR6-Fan válasza Mágus2 (#112139) üzenetére


VR6-Fan
veterán

Nem értem miről beszélsz! :D

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#112160) Morris válasza Mágus2 (#112157) üzenetére


Morris
veterán

Akkor mondom a csodát. Nyáron kezdte. (legalábbis úgy emlékszem, hogy ezt mondta)
A szelepfedél többször le lett szedve, kitakarították a kartergáz szűrőt is, de egyszerűen nem tudják mi a fene miatt csinálja.. Jár is vele hosszabb távon is, olykor meg is van hajtva rendesen.
Full x-akta az egész.

Amúgy itt van a fórumon ő is.

Lenko: Rövidebb távra én nem ülök autóba.
Ez azért van mert megteheted. Én is 2-3km-t megyek naponta melóba és vissza haza az 1.9PD-vel. Egyszerűen kell a kocsi, mert ha éjjel 1-re, vagy 2-re vagy hajnal 3-4re kell mennem melózni, akkor nem fogok biciklire ülni egy nehéz táskával mondjuk -5 fokban.

[ Szerkesztve ]

(#112161) bitpork válasza Morris (#112160) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

De fogsz, és ha nem akkor egy trabant kipuffogójára leszel kötve ;]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#112162) lenko válasza Morris (#112160) üzenetére


lenko
aktív tag

Hát így nehéz

Viszont 2 lehetőség van.

1. Ha sokáig megtartod a dízelt, én vennék mellé valami olcsó swiftet vagy golf 2-t max. 150e ért.

2. Ha nem marad sokáig a jelenlegi akkor mindegy.

Mivel nálam legalább 5évig van meg egy auto (a jelenlegi 7 évre van tervezve), így nekem az első opció maradna.

Az embereknek fáj az igazság!

(#112163) i-sti


i-sti
senior tag

Ha ma végig a hideginditás olajos része volt a téma akkor megkérdeznem, hogy ennek a hideginditásos rövidtávozásnak, a DPF szűrő mennyire örül?

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#112164) VR6-Fan válasza i-sti (#112163) üzenetére


VR6-Fan
veterán

semennyire.

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#112165) Morris válasza bitpork (#112161) üzenetére


Morris
veterán

Az keverékkel megy...mmm..nagyon finom! ;] :DDD

Lenko: Egy puntot (mk1-mk2) szeretnék második autónak. Vagy egy twingo-t. De ez még a jövő zenéje. Annyira nem állok jól még anyagilag, hogy 2 autóm legyen.

[ Szerkesztve ]

(#112166) lenko válasza i-sti (#112163) üzenetére


lenko
aktív tag

Ha eldugul, nem 2ft a cseréje, én kivenném+ehhez át kell kicsit programozni a computert.
50e körül elég sok helyen megoldják.

Vagy heti 1x menj fel pályára legalább 50km-re .

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#112167) VR6-Fan válasza lenko (#112166) üzenetére


VR6-Fan
veterán

lehet takarítattni is.

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#112168) lenko válasza VR6-Fan (#112167) üzenetére


lenko
aktív tag

Lehet, de az állandó macera.

Az embereknek fáj az igazság!

(#112169) bitpork válasza lenko (#112166) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ahogy Gábor írta lehet takaríni, meg valamikortól a műszakin figyelik hogy ha gyárilag benne volt akkor anélkül nem mehet át.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#112170) knuckle


knuckle
aktív tag

na tegnap még mentem az ótóval, bár már akkor is lájtosabban tekerte indításnál, de ráfogtam a hidegre...
most meg beültem ráindítok, és egy fél tekerés, műszerfalról minden eltünt, és semmi... levettem a gyújtást, minden visszajött, belső külső pilácsok világítanak, minden ok, elméletben, de ráindításnál megint offol...
szóval meghalt az akku gondolom, ez cellazárlat lesz :F

"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."

(#112171) MunezXBK válasza knuckle (#112170) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Vagy csak lemerült? Világítás miért van rajta indításkor?

(#112172) Piwi válasza bitpork (#112147) üzenetére


Piwi
addikt

na azért annyira ne ;]

Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]

(#112173) Mágus2 válasza lenko (#112166) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

én kivenném+ehhez át kell kicsit programozni a computert. Ja kíméljük az autót, de karbatartásra már nem telik? Aki ilyen autót vesz, az ezzel számol. Lehet úgy hajtani, hogy az élettartama meghosszabodjon a DPF-nek. Nem kell rögtön kivágni.

(#112174) lenko válasza bitpork (#112169) üzenetére


lenko
aktív tag

Valahol biztos figyelik, de vannak még olyan helyek is ahol más autót mérnek a fékpadon, mert pl az öcsémé olyan alacsony volt, fel se tudtak volna állni vele...

Az embereknek fáj az igazság!

(#112175) Piwi válasza lenko (#112174) üzenetére


Piwi
addikt

gondolom le volt papírozva a forgalmiba az ültetés,mert akkor nem gond,egyébként repült volna a rendszám és egy pár ezer eurós büntit is kapott volna ;]

Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]

(#112176) lenko válasza Mágus2 (#112173) üzenetére


lenko
aktív tag

Ezt hívhatjuk chip tuningnak is. Ha elviszi az ember alapból kivágják.
Aki ilyen autót vesz az meg pályázik általában normál esetben...
Rövidtávra r.szűrős dízelt? :))

Az embereknek fáj az igazság!

(#112177) lenko válasza Piwi (#112175) üzenetére


lenko
aktív tag

Hát hogyne...e36 coupe alapból alacsony, így annyira nem tűnik fel.

Az embereknek fáj az igazság!

(#112178) bitpork válasza lenko (#112174) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Tehát akkor konkludálhatjuk a dolgot: Minden gyári, odafigyelsz vigyázol. De javaslod és magadnak is akarod a szabálytalant, a környezetszennyezőt, és természetesen öcséd is megtarthatja a nagyon odafigyelt illegális átalakításait. Ok.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#112179) knuckle válasza MunezXBK (#112171) üzenetére


knuckle
aktív tag

nem volt rajta indításkor, csak utána néztem meg, hogy egyáltalán van e kraft benne, és a belső és külső is világított, bár ugye a xenon az még nem izzik be ilyenkor, csak gyujtás után.
de mondom minden offra ment a műszerfalon, mintha egybe elvette volna minden erejét az a negyed fordulat...

"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."

(#112180) Mágus2 válasza lenko (#112176) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mi pentagont csináljak, hogy felfogd végre, hogy nem csak rövid távra használom az autót, de ha kell, akkor arra is. De legyen, mert Petőfi akarja. Igazad van, hülye vagyok, hogy egyáltalán vitába mertem veled szállni.

Legyetek jók.

[ Szerkesztve ]

(#112181) knuckle válasza Mágus2 (#112180) üzenetére


knuckle
aktív tag

semmit, hagyd :) ennyit nem ér az egész főnök :)

"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."

(#112182) K Norbi válasza bitpork (#112178) üzenetére


K Norbi
addikt

wáháháh ez a gif nagyon adja ;] :DD

(#112183) Piwi válasza lenko (#112177) üzenetére


Piwi
addikt

aha,az úgy izgalmas ;]

Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]

(#112184) MunezXBK válasza lenko (#112174) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, meg fékpad közben fotóz a beépített a fényképező.

Köszönjük Emese, mára elég vót a zinternetből.

(#112186) Mágus2 válasza Kalandor (#112185) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez adagolós volt, az sokáig izzít. A mostani CR hamar kialszik még -11 fokban sem izzít tovább 2 másodpercnél. Nem fog leesni a takaró, ne aggódj, belül fogja az akasztó a rácshoz, kívül meg jól rá kell húzni. Ha aggódsz, kend be loctite menetragasztóval a csavart, akkor biztosan nem fog kirázódni. Nekem októbertől fent van.

(#112187) VR6-Fan válasza lenko (#112168) üzenetére


VR6-Fan
veterán

mazdába nem tudták akkoriban kírni pl :)
(50e km-s autó 6-7km-s távok napi szinten)

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#112188) varsam


varsam
őstag

Tudtok segíteni kérlek?

'98 Passat Variantra (1.8 ADR) mekkora ablaktörlő lapátok kellenek előre? Illetve hol és milyen márkát ajánlotok?

(#112189) Mágus2 válasza varsam (#112188) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Etka mindkét oldalra ezt írja: 3A1955425A (530mm), ha horog van a kar végén, ami érdekes, mer én asszimetrikusra emlékszem, bár az lehet a b5.5 passatra igaz csak. Bosoko-t tudom ajánlani, találkozókon tomcsi a díler. :D

[ Szerkesztve ]

(#112190) MunezXBK válasza Mágus2 (#112189) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

B5 A4-re is ekkorát ír, de én jobb oldalra 50mm-es lapátot teszek, sokkal jobb.

(#112191) lenko válasza MunezXBK (#112184) üzenetére


lenko
aktív tag

Megkérdeztem, első féket mérték le csak a hátsó volt más autóé.

Kamera ide oda, így volt.

Az embereknek fáj az igazság!

(#112192) lenko válasza bitpork (#112178) üzenetére


lenko
aktív tag

Micsoda illegalitás jujj( a dízel meg egyébként is alapból 100x szennyezőbb, mindkét auto benzines amiről szó van esetemben 328 és 2.3)...ha stabilabb az auto, akár egy balesetet is el tudsz kerülni, még egy szar berugózó gyári futóművel nem.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#112193) Mágus2 válasza lenko (#112192) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Van Pécs Á és Pécs B, akinek nem tetszik Pécs B-en, az elmehet a PécsÁ-ba. Mehetnél Te is...

[ Szerkesztve ]

(#112194) Piwi válasza lenko (#112192) üzenetére


Piwi
addikt

Köszönjük Emese :D :C

Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]

(#112195) bitpork válasza lenko (#112192) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

"Ha eldugul, nem 2ft a cseréje, én kivenném..." Tehát ez véletlenül magától íródott be a hsz-edbe. Tudod mit? Nem Te vagy az első és nem is az utolsó, aki azt feltételezi h feltalálta a spanyol viaszt.
Ezeket az indokokat meg magyarázd egy NKH-snak amikor elkap a mobil kacsa. Előtted is volt topiklankónk aki nagyon bátor volt, aminek egy mobil ellenőrző állomás lett a vége, rendszámlevétellel meg sorok kívüli vizsgával. ( aki még emlékszik Somára)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#112196) focvis


focvis
veterán

Hú de sokat írtatok ma Srácok! :DDD

Voltam a PoBu-nál, beállították a B1 ajtót, mert nem szépen állt, ill. némi szélzaj is előjött pályán, Sikerült nekik elsőre :C nem voltam biztos a dologban.

Ugye kénytelen leszek a garancia végéig hivatalos VW szervizbe hordani a Golfot :/ Rákérdeztem, elfogadják a hozott motorolajat, ha annak a számláján is szerepel, hogy megfelel az adott VW szabványnak. Nagy megkönnyebbülés, mert náluk 11-12 ezer Ft az olaj literje :o Asszem 5,7 liter kell az enyimbe.

(#112197) Magnum_ válasza focvis (#112196) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Uhh, azert az kemeny olaj ar

I humbly and respectfully decline™

(#112198) Khaosz55 válasza brumi1024 (#112067) üzenetére


Khaosz55
addikt

Ez egy Passat B8 2.0 TDI 150 LE. Szóval ennek a DSG-váltójának olajcseréje érdekel, hogy kell-e majd valamikor cserélni vagy sem.

(#112199) Piwi


Piwi
addikt

Munkatársam elment haza Szerbiába mert szétmentek az aszzonnyal és új életet akar kezdeni.

Volt egy kie mazdajuk, amit itthagyott a csajnak, de nem töltött bele fagyálló hűtőfolyadékot(gondolom elfelejtette :D) erre ma megadta magát az autót :DD

Ezt érdemli minden ribanc ;]

Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]

(#112200) tomcsi23 válasza focvis (#112196) üzenetére


tomcsi23
veterán

Azért szokott nekik sikerülni egy-egy dolog beállítása, helyreállítása, javítása. Az más kérdés, hogy közben mit csesznek még el, hol húzzák meg, stb. ;]

Piwi, a ribanc esetleg, de a kocsi nem. :N

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.