Huppsz, igen erre nem gondoltam, de kétségtelen, hogy Studinak is igaza van abban, hogy azt is hozzá kell, hogy a tehetséges emberek elmennek, és pl az, hogy már alig van az eü-ben szakszemélyzet meg orvos mennyi kiesést jelent a gazdaságnak. (szükségesnél hosszabb gyógyulási idő, nem teljes gyógyulás, stb.) És ugyanez van egy csomó hiányszakmában, ahol nem tudnak minőségi munkát végezni.
Tamás +1. Már az ovitól kezdve kellene megreformálni az egészet, és nem úgy, hogy egy kicsit ide is meg oda is belepiszkálunk, és várjuk a csodát. A magyar köznevelést bele kellene dózerolni a földbe, és egy teljesen újat felhúzni helyette. Csak ehhez az kellene, hogy legyen egy 20-25 évre szóló koncepció, amiben egyetértés van, hogy ha változik a széljárás, akkor ne fújja el az egészet.
9 évfolyamos ált. isk? Szerintem inkább a sok vackot kellene elfelejteni, mint erkölcstan, meg hasonlók. Nem vagyok oktatási szakember, de szerintem az áltisk alsó tagozatának arról kellene szólnia, hogy a gyerek megtanuljon tanulni, kérdezni - és nem a "De miért?..." szinten - értőn olvasni, számolni - 4 alapművelet, egyszerű törtek -, ismerje meg a környezetét - nem kell a kis növényhatározót bebiflázni, de tudja hogy néz ki a tehén - ismerje meg a biztonságos közlekedés szabályait, a magyar hagyományokat. Pl az ének óra és a tesi kombójának nagyon jó lenne a néptánc. Mozog a gyerek, énekelni is tanul, megismerkedik a magyar kultúra egy részével. Ja, meg a rajz/kézművesség a motoros funkciókhoz. De itt sem van Gogh-okat kell képezni. Én pl nem tudok rajzolni - énekelni sem -, de gyerekként szerettem. Meg angol. Már ovitól lehetne dalokat, mondókákat tanulni. Persze így lehet, hogy gondolkodó, egymással kooperáló, és a másikat nem lenyomó egyedek lennének azokkal meg a politika nem nagyon tud mit kezdeni.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.