Hirdetés

2024. június 7., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD Catalyst™ driverek topikja (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#20751) p87 válasza Abu85 (#20750) üzenetére


p87
senior tag

Köszi Abu!

Húú jól hangzanak ezek a gyorsulások, méregetek majd.

(#20752) Macka válasza Abu85 (#20750) üzenetére


Macka
veterán

Ez már teljes egészében Win 8 kompatibilis, nem?

(#20753) daveoff válasza Abu85 (#20750) üzenetére


daveoff
veterán

Crysis 3 beta nem javult semmit, mondjuk nekem a 13.2 "alfa" driver volt fent....

[ Szerkesztve ]

LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®

(#20754) Abu85 válasza Macka (#20752) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A 12.10 óta mind az.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20755) n@p@lm válasza odipapa (#20609) üzenetére


n@p@lm
őstag

szia!
sikerült megoldani a 13.1-es driverral a csíkozódást?
minap tettem fel én is, nekem is ez a problémám vlc playerrel.
kipróbáltam a windows (8) saját playerét, illetve a mpc-hvc-t is, sajnos mindegyiknél előjön a tearing;(
nekem is vissza kellett térnem a régebbi driverre.

valakinek lenne ötlete? megköszönném.

(#20756) DeadMeat válasza Abu85 (#20750) üzenetére


DeadMeat
veterán

Egy hüje kérdés: Ha már van fent CAP, eltávolítsam valahogy , vagy mehet fel rá simán az új driver?

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#20757) Abu85 válasza DeadMeat (#20756) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Távolítsd el. Amúgy is el kell a driver frissítése előtt.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20758) p87 válasza Abu85 (#20750) üzenetére


p87
senior tag

Na méregettem az alábbiakat:
3dmark11, Dirt Showdown, F1 2012, Sleeping dogs, Hitman A., Crysis, Crysis warhead, Crysis 3 Beta
Semmi javulás fps-ek terén. :(

(#20759) Abu85 válasza p87 (#20758) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A DMC-ben van javulás. Arra ránéztem. 150 helyett 190 fps. A Crysis 3 béta alatt MSAA-t aktiválva mértem extra sebességet. Nagyjából +8-10%. A 13.1-hez viszonyítottam. Többre nincs most időm, elképzelhető, hogy számos játékban nem számít annyira a memóriamenedzsment szoftverének átírása. Mondták ők is, hogy ez a semmitől a nagyobb változásokig terjed.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20760) bozont válasza Abu85 (#20750) üzenetére


bozont
veterán

Na végre, alig vártam hogy kiadják végre a hivatalos bétát, teszem is fel. :C

(#20761) wwenigma válasza bozont (#20760) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Mekkora jo. Eddig neha be beallt naponta 1-2x Black Ops2-ben a kép, elotte ilyen-olyan szinu csikos fagyasom volt. Most meg megall a kép, feketeség és vége. Nem vagy ki csak nem tudok visszalepni jatekba. :W

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#20762) daneeeeee válasza daveoff (#20753) üzenetére


daneeeeee
aktív tag

Érdekes mert nekem meg javult tőle

(#20763) dseres


dseres
tag

Linux alatt tervezem egy Amd A10 APU-t használatát.
Még mindig botrányos a driver, vagy már létezik olyan ember, aki meg tud nézni 1080p youtube videókat, 1080p mkv fájlokat? Esetleg játszani lehet már rajta?

Jelenleg régi konfigurációm van, amivel ezek a magától értetődő dolgok linux alatt nem működnek. :W Emiatt kérdezem.

(#20764) Abu85 válasza dseres (#20763) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezeket két éve meg tudom csinálni egy Linuxon Radeonnal. A zárt drivert használom. Open driverrel is néztem, de azzal a játékokban nagyon gyér a teljesítmény. A filmlejátszás az nem olyan rossz.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20765) dseres válasza Abu85 (#20764) üzenetére


dseres
tag

Köszönöm a gyors választ!
Akkor lehet megpróbálom az APU használatát. Végülis az APU a jövő.
VGA tesztekben nem akartok a jövőben egy linuxos benchmarkot is betenni? LiveCD-ről még telepítgetni sem kell túl sokat.

(#20766) Abu85 válasza dseres (#20765) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem tervezzük. Talán, ha a Valve elér valamit a Linuxos Steammel, de kétlem, hogy eredményre fog vezetni a próbálkozásuk.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20767) huskydog17 válasza Abu85 (#20766) üzenetére


huskydog17
addikt

Szia Abu!

Véletlen sem kukacoskodás-képpen, csak puszta kíváncsiság hajt:
Miért látod úgy, hogy eredménytelen lesz a Linux Steam?

Szerintem ugyan lassan, de szépen fejlődik a felhozatal. Ugye a Valve korábban azt találta nyilatkozni, hogy előbb-utóbb minden saját játékukat át akarnak ültetni natívan Linux-ra és láthattuk a Left2Dead 2-t működés közben és hogy itt milyen fantasztikus teljesítményt értek el sebesség téren (gyorsabban fut, mint a Win-es build).
Akkor ott van még például a Serious Sam 3, amit a mai napig folyamatosan kalapál (gyorsít, javít) a Croteam. Az X3: Reunion natív Linuxos verziója szintén béta fázisba lépett. Na jó, nyilvánvaló, hogy ez még nevetségesen kevés, de startnak nem rossz, ráadásul ha belegondolunk, hogy két PC exkluzív fejlesztőbrigádról és címről van szó, akkor
Ja igen, az SCS Software is beállt a Linux frontra.

Jó persze valószínűleg eleinte nagyon lassan fog menni a portolás, hiszen a csapatoknak szinte semmi tapasztalata sincs OpenGL téren (a Croteam-nek azért már van, de senkinek sincs annyi, mint John Carmack-nak ;) ). Gondolom sok idő kell, míg megfelelő mennyiségű tapasztalatot szereznek ezzel az API-val is.

Én úgy gondolom, hogy ha legalább ebben az ütemben csatlakoznak nagyobb, illetve profi stúdiók a Linux-hoz, akkor semmi akadálya, hogy a Steam Linux-on is szépen terjedjen.

Gyanítom, hogy te látsz valamit a színpad mögött, amit én nem és érdekelne, hogy mi az. :)

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#20768) pete_21 válasza odipapa (#20609) üzenetére


pete_21
addikt

(#20609) odipapa és (#20755) n@p@lm: Lehetséges, hogy ugyanaz a problémánk? :F Valószínű... Nekem filmlejátszásnál nagyon blokkosodik a kép. Már-már tömbökben jelentkezik, és nagy sávokban csíkos.
Ezt én dxva-val, hardveres GPU gyorsítással tapasztaltam. Ahogy kikapcsoltam a dxva-t, megszűnik a hiba. Én PotPlayert használok, ott egyszerűen ki lehet kapcsolni a dxva-t. Javaslom, hogy próbáljátok ki, szerintem megoldja nektek is a hibát.
Gyanítom, hogy a ti lejátszótokban is ki lehet valahogy kapcsolni, de nem tudom hogy.

Abu85: Erre a problémára nem tudsz valami megoldást? (előzmény) Jó lenne dxva-t használni. :) Ezelőtt nekem 12.6 volt fent, azzal nem volt semmi gond a videolejátszásnál. Most a 13.1-ben jelentkezett ez a képhiba, hatalmas mértékű blokkosodás, és csíkosodás.
Nem minden videonál jelentkezik. Itt találsz egy olyan video adatait, aminél jó a kép:

Formátum : AVC
Formátum/adatok : Advanced Video Codec
Formátum profil : High@L4.1
Formátum beállítások, CABAC : igen
Formátum beállítások, ReFrames : 5 képkocka
Keverési mód : Container profile=Unknown@4.1
Kódek azonosító : V_MPEG4/ISO/AVC

Ez meg olyan video, ahol képhibák jelennek meg folyamatosan:

Formátum : AVC
Formátum/adatok : Advanced Video Codec
Formátum profil : High@L3.1
Formátum beállítások, CABAC : nem
Formátum beállítások, ReFrames : 2 képkocka
Keverési mód : Container profile=Unknown@3.1
Kódek azonosító : V_MPEG4/ISO/AVC

Hátha tudsz rá megoldást.
Catalysthoz most ezek vannak feltéve:
AMD APP SDK Runtime, AMD illesztőprogram, AMD Accelerated Video Transcoding, Catalyst Control Center.
Esetleg ha letörtöm az Accelerated Video Transcoding-ot, az megoldhatja? Vagy azt mindenképp kell a dxva-hoz?
Előre is köszönjük a válaszod!

(#20769) Jakuu válasza pete_21 (#20768) üzenetére


Jakuu
őstag

En hasznalok dxva-t es meg nem talalkoztam ezzel a problemaval, pedig nalam a 13.2beta3 van fent, de elotte se volt ilyen.
Milyen codecet hasznalsz ? A CoreAVC-t probald ki nekem azzal jo es itt talalsz leirast a beallitashoz.
[link]

Annyiban valtozott a dolog, hogy ez egy regebbi leiras es azota belekerult a DXVA es a CUDA a gyorsitashoz es azt is be kell allitani, fuggoen attol milyen kartyad van, termeszetesen AMD-nel nincs CUDA.

Amugy a fejlesztoi APP nem kell hozza.

[ Szerkesztve ]

(#20770) pete_21 válasza Jakuu (#20769) üzenetére


pete_21
addikt

Köszi a választ!
Én a PotPlayer beépített kodekjét használom, pont azért is szeretem azt a lejátszót, mert nem kellened hozzá külső kodekek.
Megnézem CoreAVC-vel is, és írok, hogy mire jutottam.
Egyébként a AMD Accelerated Video Transcoding kell a DXVA-hoz?

(#20771) Jakuu válasza pete_21 (#20770) üzenetére


Jakuu
őstag

Ha jol emlekszem a Potplayer a KMplayer egyik valtozata, marpedig az tudott kulso codeceket is kezelni

Probald meg hatha ugyanugy megoldhato ott is.
http://theitbros.com/setting-up-kmplayer-with-coreavc-codec/

Tudomasom szerint a konverzional kell az AMD Accelerated Video Transcoding, tehat amikor a GPUval a catalysten belul hasznalod a videok konvertalasanal. Azt viszont nem tudom, hogy mas hardveres gyorsitasnal is hasznaljak e, bar en ketlem.
Mondjuk azt is ketlem, hogy ez okozna a problemadat.

[ Szerkesztve ]

(#20772) #67688960 válasza Orgi (#20742) üzenetére


#67688960
törölt tag

örülhetsz hogy nem akartad feltenni az újat mert ezt is elrontották. :D
én kénytelen vagyok 2011-est használni, szerencsére nem dobok ki egyből mindent( ezért, az amd-nél dolgozóknak, akik az ahci driver-ért felelősek, üzenem hogy: :P )
2012 -ben szerencsére csak kétszer akartam frissíteni mert nincs kedvem havonta, főleg ha időnként gázok vannak

majd idén még egyszer megkisérlem megint frissíteni, mittomén talán nyáron :D

de ha közben majd valaki sikeresen telepít x64-es windows 7-re AHCI drivert(nem raid), és eszébe jutok az dobjon má légyszi egy privit, hogy mehet a menet!

köszi!
üdv!

[ Szerkesztve ]

(#20773) Steelmanus válasza #67688960 (#20772) üzenetére


Steelmanus
addikt

Szia!

Leirnad melyik 2011-es AHCI drivert hasznalod? Nalam sem volt jo a legfrissebb, es honnan lehet letolteni, ja es a verzioszam is jo volna.

(#20774) DeadMeat válasza #67688960 (#20772) üzenetére


DeadMeat
veterán

Épp most raktam fel a legfrissebb 13.1 chipset drivert, illetve az AHCI driver a fent említett oprendszerre.Semmi gond nem volt.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#20775) pete_21 válasza Jakuu (#20771) üzenetére


pete_21
addikt

A KMPlayer csapata csinálja azt is. :) Fejlettebb, jobban karban van tartva a PotPlayer.
Köszi a linket, kipróbáltam a legújabb CoreAVC-vel, de nincs dxva-m. :F
Potplayerben sem, KMPlayerben sem, és most már MPC-HC ban sem...
A KMPlayerben úgy csináltam, ahogy a linkeden is mutatják, és PotPlayerben is hasonlóan.
Te milyen lejátszót használsz, és nálad hogy van beállítva?

[ Szerkesztve ]

(#20776) Jakuu válasza pete_21 (#20775) üzenetére


Jakuu
őstag

Media Player classic - Home Cinemat.
Amugy ha jol emlekszem lehet ott a leirasban az MPC-nel van hiba, mert a source filtereket kell kikapcsolni, hogy ne a belsot hasznald. (options>internal filters)
Peldaul a matroskat, az mkv-nel, baloldalt kiveszed a pipat es elmeletileg akkor a CoreAVC-t kell hasznalnia.

Amugy ha a kepre (mpc) kattintasz jobb klikkel lejatszas kozben a filters menupontnal lathato miket hasznalsz es rajuk kattintva elo is jon a beallitasi fuluk. Na persze ahol van ilyen lehetoseg.
Azt nem ertem miert nincs DXVA-d, de szerintem meg egy regebbi coreavc-t szedhettel le, mert mint irtam valamikor 2011 ben kerulhetett bele talan az a funkcio.

Vagy esetleg felulbiralja az OP rendszer codec hasznalatot, ez bevett a win7-nel ugy irtak meg.
A Win7DSFilterTweaker -t szoktak hasznalni, hogy atallitsak a windows sajat belso codecjeit a lejatszashoz.

(#20777) pete_21 válasza Jakuu (#20776) üzenetére


pete_21
addikt

Köszi a választ!
A legújabb CoreAVC-vel próbálkoztam. :) Újratelepítettem, telepítésnél a splitternél most mindent bepipáltam (avi és MPEG-PS nem volt eddig). Így most MPC-HC-nél van DXVA-m. PotPlayerben most sincs ugyanúgy.
Viszont MPC-HC-ban, amikor van DXVA, ugyanúgy rossz a kép. Blokkosodik és szétesik...
Szóval úgy látszik nem a kodekek és lejátszók a hibásak, hanem mindenképp az AMD oldaláról kell várni a javítást.
Te ki tudtad próbálni olyan videoval, amivel nálam rossz a kép? Ebben a hsz-ben leírtam, hogy milyen kódolású videónál van hiba.

(#20778) wwenigma válasza pete_21 (#20777) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Nekem siman megy, semmi error nincs. Nem esik szet semmi csak ami eddig is, a trágya kódolású webdl cuccok.

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#20779) Jakuu válasza pete_21 (#20777) üzenetére


Jakuu
őstag

Ezt a samplet probaltam ki es nem blokkosodik
Mondjuk nalam sajnos a microstutter (judder) effect van jelen a kamera panningnal,ami elotte is meg volt mar vagy 2 eve is, de az egy mas kerdes. :D

Amugy a deblock kapcsolok valtoztatasaval nem probalkoztal a CoreAVC-n belul ?

[ Szerkesztve ]

(#20780) Abu85 válasza huskydog17 (#20767) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Fel kell tenni azt a kérdést, hogy egy fejlesztőnek miért érné meg egy Linux port a játékból. A Linux a Windowshoz képest töredék részesedéssel bír. A játékosok még ebben a töredék részesedésben is csak a töredékrészt képzik. Ergo te mint fejlesztő miért írnád át a játékod motorját a Linux API-jaira, amikor a potenciális vásárlóbázis a jó minőségű portolás költségeit képtelen lenne visszahozni. A váltás a Valve számára üzleti érdek, mert be vannak szarva a Windows 8 áruházától, de ez igazából más céget nem érint. Egy top fejlesztő azt fogja nézni, hogy megtérül-e a befektetés, márpedig erre a válasz egyértelműen nem. Esetleg akkor lehet haszon, ha a porttal nem törődsz nagyon, de ez meg inkább a Windowst fogja erősíteni.

Ja a Left 4 Dead 2. Gyorsabban fut mert átírták OpenGL 3-ra. A Windowson maradt a nagy többletterhelést adó DirectX 9. Ha átírják DirectX 10/10.1/11-re, akkor az OpenGL port seggébe rúgna a nyert sebességben. A Valve elemzései onnantól semmit sem érnek, hogy be vannak szarva a Windows Store-tól, de fontos, hogy más nincs beszarva. Ezért nem jönnek elő azzal, hogy szénné tuningoltunk egy OpenGL-es portot, hogy az eredeti DX9-es Windows játékhoz képest nyerjünk 10 extra százalékot Linuxon. Ezen a Valve anyagon a szakmai fórumok röhögtek. Nem azon, amit elértek, hanem amihez hasonlították. Más cég nincs abban a kényszerben mint a Valve ezt kell megérteni. A saját disztribúciós rendszerrel nem rendelkező nagy kiadónak halál mindegy, hogy a játékot a Steamről, vagy a Windows Store-ról veszed meg. Jó nyilván az MS több pénzt ad a bevételből, de igazából az a cél, hogy legyen eladás. A vásárlás helye a felhasználón múlik. Egyik digitális disztribúciós platform konstrukciója sem rossz, amelyiké az az elbukik ebben a versenyben.

A gyártók oldaláról is vannak problémák. Az NV és az AMD kínál zárt drivert Linuxhoz. Most nyilván belehúztak, mert a Valve-ot segíteni akarják. Ennyit megtehetnek, mert igazából sok vesztenivaló ezen nincs. Annyiban tehát jó a Steames Linux, hogy nagyobb fókuszt kapnak a linuxos driverek, de ott a harmadik szereplő, vagyis az Intel. És ezzel az a probléma, hogy a piac a mobil irányba tart és ott az Intelnek nagy a részesedése, de az Intel nem kínál a Linuxhoz gyári zárt támogatást. Van open driver persze, de azok teljesítménye irtó gyér, és a licencköteles technológiákat nem is támogatják. Márpedig a Windows játékok nem egy licencköteles textúratömörítést használnak. Ez a zárt driverekben ott van, de az open driverben nem kaphat helyet. Egyrészt nincs aki fizesse a licencet, másrészt a driver erre vonatkozó részét le kell zárni, ami ellenkezik az open source filozófiával. A helyzet tehát az, hogy ha a játék licencköteles textúratömörítést használ, akkor vagy át kell kódolni az összes textúrát egy open formátumra, vagy a processzor segítségével ki kell kódolni és azt a GPU driver már képes értelmezni. Na most egyik megoldás sem jó, mert az előbbi sok munka, ami nem fog megtérülni, míg az utóbbi relatíve sok teljesítménybe kerül. Az Intel pedig nem fog zárt drivert kiadni, mert nekik ez a Steam Linux mindegy. Persze az OpenGL-ben a core funkciók nincsenek licenchez kötve, de számos játék használ olyan kiterjesztést, ami nem része az OpenGL core funkcióinak. Ezekhez direkt támogatás kell. A notebookok esetében is gond a dGPU-s átváltás. Gondolom láttad, amikor Linus bemutatott ezért. Ez a támogatás persze megoldható, de a drivereket egymáshoz kell tervezni. Na most az open projektekkel a teljes tesztelés egy gyártóra hárul, ami komolyan növeli a költségeket. Szóval a Linuxon a gyártók mixelése az nem fog működni. Ez is ellene van az egésznek.

Az utolsó dolog pedig a Linux alacsony részesedésének oka. Az OS rossz? Nem, nagyon is jó. Nincsenek rajta programok? Nem, igazából elég jó az ellátottság. A baj a felhasználók hozzáállása. Egyszerűen a Windowst szokták meg, és a legtöbb emberben feltörhet az az érzés, hogy ki akar próbálni valami újat, de megrémül a Linux bonyolultságától, ami igazából nem bonyolultság, csak a megszokott dolgokhoz képest eltérés. Aki képes lehiggadni és áttanulmányozni a Linux különbségeit, az megmaradhat Linuxon. Aki ezt nem teszi meg, az megy vissza Windowsra.

Az egyetlen dolog, amiért a Linux Steam létezik az az, hogy a Valve becsinált a Windos Store fenyegetésétől. Ez érthető, de ettől még igen csekély az esély a sikerre. Ezért csinálnak egy saját hardvert, hogy ha az elér egy bizonyos elterjedtséget, akkor már a partnerek megfontolhatják a Linux port lehetőségét. Addig igen kicsi az esély, hogy ebből legyen valami. Még a Mac Steam is csak 350 játéknál tart, ami figyelembe véve az Apple részesedését nagyon csekély. Mindenesetre a Mac esetében nem csak pár AAA cím van a listában, ami azért előny.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20781) pete_21 válasza wwenigma (#20778) üzenetére


pete_21
addikt

Na igen, ez amit nem játszik le jól, ez pont webdl. :DDD De mentségére szóljon, hogy 720p-s, és a 12.6-os Catalysttal szépen ment.
Szóval a webdl-s cuccok, amik olyan kódolásúak, amit már leírtam a #20768-ban, az nálad is hibásan jelenik meg?

(#20779) Jakuu: Ez a video nálam is hibátlan dxva-val. :)
Az említett effekt a kis mikro-rezgéseket jelenti? Az nálam is jelen van ennél a videonál, de dxva nélkül is.
Próbálkoztam a deblock állításával CoreAVC-ben, nem segített.
Írtam az AMD-nek itt. Ugye jó helyen írtam nekik? :DDD Elküldtem a video paramétereit is, képeket is mentettem le belőle, hogy lássák mi a hiba.
Kíváncsian várom mit válaszolnak, na meg hogy válaszolnak-e... :U
Van valami tapasztalatotok ezzel a hibabejelentő oldallal kapcsolatban? (Mármint hogy mennyire foglalkoznak vele. :DDD )

(#20782) #67688960 válasza Steelmanus (#20773) üzenetére


#67688960
törölt tag

Szia!

11.12-es, az ati oldaláról természetesen, még amikor megjelent.
Mind meg van még, de csak az ahci-t, és az sb-t használom ebből.
Ha kell természeten adok egy másolatot ha tudok valahogy valahova.
De hogy könnyeben találj ez a pontos nevük:
11-12_win7_32-64_ahci.exe (96,9 MB)
11-12_vista_win7_32-64_sb.exe (33,0 MB)

(#20774) DeadMeat: akkor neked nem SB700 chippes lapod van, mint nekünk, de az se lehetetten hogy csak a 780g+sb700 chippes lapokkal van gond
:) gondoltam hagyok egy kis fejtvényt, hogy én is ilyen kis vicces legyek mint az amd-s jánosok

[ Szerkesztve ]

(#20783) Coccer válasza #67688960 (#20782) üzenetére


Coccer
tag

Ez miben nyilvánul meg?

Azért kérdezem, mert hiba nélkül használtam évekig egy Giga 780g DS3H lapot, valamint most is hiba nélkül használok egy Asus M3A79T-Deluxe-ot.

Mindkettő az általad említett chipset típusba tartozik, és egyiknél sem volt gond a SATA-vezérlővel, ill. a vinyókkal. Ha nem tévedek, az AHCI ezt érinti.

Köszi a felhomályosítást előre is! :R

A 13.2 Beta driver második verziója (elvileg guru3d.com kiszivárgás? vagy mi...) nem igen volt stabil, tuningot nem kedvelte (Asus HD7770). Sőt, a 13.1 óta nem tudom a feszültségét feljebb tolni 1.175-nél gpu tweak-ben (előtte az értékhatárok kitolásával az is felment 1,35ig, az idei driverekben meg az előbb írt határ a max.).

Ezt leszedtem, lehet kiprószálom később, ha ráveszem magam két restartra... :D (13.1 elég stabil minden szituban, elégedett vagyok a teljesítménnyel... de persze a véglegesnek örülni fogok a frame time és memória kezelés javulás miatt)

[ Szerkesztve ]

(#20784) Jakuu válasza pete_21 (#20781) üzenetére


Jakuu
őstag

Inkabb samplet kuldj nekik.

(#20785) pete_21 válasza Jakuu (#20784) üzenetére


pete_21
addikt

Ez a hibabejelentő, amit linkeltem, nem tudod hogy működik? Ezt ők csak elkönyvelik, hogy oké, van ilyen bug és esetleg dolgoznak rajta, vagy ezután felveszik velem a kapcsolatot, hogy kijavíthassák?

(#20786) #67688960 válasza Coccer (#20783) üzenetére


#67688960
törölt tag

ahci üzemre állított biosnál, a driver telepítése utáni újraindulásnál, betöltés közben kékhalál

default bios valószínűleg kompatibilitási okokból(pl xp, vista telepítésnél hozzáadott driver kell macera)
miatt ide kezelésre van állítva, szóval ha nem állítod át akkor csak felmegy a driver és nem használod ezért nem is lesz gond
egyébként régi visszatérő gond már ez
ha jól emlékszem az sb6xx-es asus lapnál is ez volt, de most így hirtelen nem esküdnék meg rá/OFF]

[ Szerkesztve ]

(#20787) bozont válasza pete_21 (#20781) üzenetére


bozont
veterán

Nálam hibátlanul megy ez a videó, Zoomplayer+ffdshow kombóval. Az az akadás meg szerintem a videó hibája (nem stabil az fps, 23-28 között ingadozik), kombinálva a monitor frissítési frekvenciájából adódó akadozással.

(#20788) huskydog17 válasza Abu85 (#20780) üzenetére


huskydog17
addikt

Köszi szépen a véleményed! :R

Akkor már csak azt nem igazán értem ,hogy több PC exkluzív csapat (pl.: CroTeam, EgoSoft, és még szerintem az SCS Software-t is ide sorolhatjuk) miért dolgozza át legnagyobb címeit Linux-ra. Nekik miért éri meg befektetni azt a sok pénzt időt és energiát, hogy teljesen átírják a motort? Nekik se térül meg elvileg a teóriád szerint.

Bár az igaz, hogy a híres horvát csapat a Serious Engine 3.5-öt (SS3 szíve) alapból úgy készítette el, hogy Win alatt mindkét API-val működik a játék, így Linux-nál gondolom csak a már meglévő OpenGL részét kellett kipofozni.

A SCS-nél ugyanezt gondolom, hiszen nekik ott a Prism3D motor, ami szirtnén kínál D3D, illetve OpenGL render-t is.
Az Egosoft-nál nem tudom, az X3: Reunion motorját nem ismerem.
Tehát összegezve én erre tudok gondolni, ezt tartom logikusnak, hogy ezeknek a csapatoknak talán azért éri meg, mert ők már alapból, a kezdetekkor úgy írták meg a motorjaikat, hogy alapból menjen OpenGL-ben is, így most mondhatni kis melóval tudnak belőlük Linux verziót csinálni.

"Ja a Left 4 Dead 2. Gyorsabban fut mert átírták OpenGL 3-ra. A Windowson maradt a nagy többletterhelést adó DirectX 9. Ha átírják DirectX 10/10.1/11-re, akkor az OpenGL port seggébe rúgna a nyert sebességben."

Szóval az OpenGL 3 alapból jobb sebességet kínál, mint a DX9? Na és ha mondjuk a Valve OpenGL 4.x-re írná át a játékot? Akkor gondolom eltűnne a sebességkülönbség.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#20789) Steelmanus válasza #67688960 (#20782) üzenetére


Steelmanus
addikt

Koszonom a valaszt, es a pontos driver neveket, mar le is szedtem, amugy a 4670-es karimhoz alapbol a 11.12-es drivert hasznalom.

(#20790) szaszapi


szaszapi
őstag

Hello!

Win8 64 bit catalsyt telepítés közben AMD CIM telepítés nem történt meg felkiáltójeles hiba fogad.Látszólag települ minden,de ezelött sosem kaptam ilyen hibaüzenetet,igaz eddíg nem is win8-at használtam.Minek tudható be ez a hiba?Ettől függetlenül rendesen fel van most telepítve a catalsyt?

Segítségeteket előre is köszönöm!

(#20791) Coccer válasza #67688960 (#20786) üzenetére


Coccer
tag

Értem, köszi!

Akkor az én lapjaimmal nincs gond, mivel AHCI módban használom mindkettőt mindig, driverek felmennek... stb. Kékhalál nincs, nem is volt emiatt.

Se SB700, se SB750-el. (XP, Vista, Seven esetében sem)

De a bizti kedvéért nyomok egy restartot és rápillantok a biosra. Elbizonytalanítottál.... :)

(#20792) Coccer válasza #67688960 (#20786) üzenetére


Coccer
tag

Lejárt a szerk. idő a restart miatt...

So, nálam az SB750-es Asus defaultja minden SATA vezérlőre AHCI... úgy "el van dugva" az opció, hogy keresni kellett... Nem hiába... a cpu beállítások menüje számomra sokkal ismeretesebb! :)

A Giga SB700-on viszont emlékszem, manuálisan kellett átállítani, de utána sem volt gond vele. (Csak ugye XP-nél, ha nem telepítéskor töltötted be a drivert, hanem utólag...)

Szerencsére mentes vagyok a jelenség alól, valamint lehet ezek a lapok a bizonyos kivételek... nem tudom. De ezek alapján nem veszem biztosra, hogy kozekvensen chipset probléma. De ezt én eldönteni két érintett típusú lap működése alapján nem tudom... másnál még előfordulhat ettől.

Köszi mégegyszer.

Cocc

(#20793) #00137984 válasza n@p@lm (#20755) üzenetére


#00137984
törölt tag

Visszanézve a 20644-es hsz-ben írtam a témával kapcsolatban. Sajnos a lejátszó programok video átalakító, belső kodekjeivel van probléma, függetlenül a drivertől és a VGA-tól. Egy régebbi MPC-HC, vagy VLC-t használva nem lesznek képhibák. Az EVR módot használva az EVR Pufferét vedd alacsonyra (10-15), mert ez is okozhat szaggatást.

[ Szerkesztve ]

(#20794) kaszaf


kaszaf
aktív tag

Sziasztok!

Kipróbáltam a 13.2 beta 3-at Win 8 64bit oprendszeren. Eredmény 10 perc Black Ops 2 játék után "piros" ablakos fagyás. Visszatettem a 13.1-et.

(#20795) HBO2


HBO2
tag

Nekem a Skyrim lép ki ezzel! :(
13.2 beta3 Win 7 64bit

Asus K53-TA - iPhone 6s plus 64 GB - WayteQ xTAB-8Q

(#20796) kaszaf válasza HBO2 (#20795) üzenetére


kaszaf
aktív tag

Sapphire 6950 1Gb kártyám van ezt elfelejtettem leírni.

(#20797) InfiniteReality válasza bozont (#20787) üzenetére


InfiniteReality
őstag

Erre a problémára megoldás: http://svp-team.com.

Eredmény: 60FPS-el "folyik" le a film a képernyőről. Különösen a camera panning simul ki nagyon szépen. Erős hardware kell hozzá.

http://logout.hu/cikk/samsung_led_tv_tudastar_d_szeria/alapok.html

(#20798) VGYke


VGYke
addikt

Sziasztok! Hogy én mekkorát szívtam a hivatalos WHQL13.1 Catalyst letöltés miatt, az nem igaz!
Ugye a letöltési lapon 2013.01.17-i a dátum.
A szívás miértjéről utóljára itt írtam.
A lényeg az, hogy az AMD valamikor (nyilván 01.18. után) kicserélte a letölthető fájlt...
Kérdésem: ugyan azon verzió (stb.) alatt mi változhatott?

kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni

(#20799) Abu85 válasza VGYke (#20798) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Újracsomagolták a HDMI drivert.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20800) VGYke válasza Abu85 (#20799) üzenetére


VGYke
addikt

Erről többről lehet szó, órákon át hasonlítgattam össze TC-el a "régi" és "új" fájlokat. Rengeteg a tartalombeli eltérés itt és ott, nem csak a hdmi szekcióban.

kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD Catalyst™ driverek topikja (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.