Köszi, egyelőre fejben póbálok felkészülni, hogy rövidítsem a helyszíni szenvedést, pláne mert helyben már a naplemente viszonyal kevés alkalommal várja meg, amíg én ráérzek a pillanatra! Teszek egy próbát a CTO-val, úgyse használtam még így külön, stúdióban godox barndoort és a hozzá tartozó filtereket szoktam a vakura rakni, ha színekkel játszok.
RAW-ban fotózok, de azt azért cáfolnám, hogy totál mindegy a WB, és ez tapasztalat, sajnos. Nemrégiben elkövettem azt a klasszik hibát, hogy a WB-t figyelmetlenségből automatán hagytam, és a beállítófényre mért a gép. Tudom, lúzer egy hiba, pláne azért, mert pont én szoktam WS-en szólni a még nálam is tapasztalatlanabbnak, hogy helló, ez a gondod, adjál be kézzel 5600-5800 közé valamit, és jó lesz. Na, imost meg voltunk késve, és a a sietségben addig kapkodtam, hogy ez a lépés nálam is elmaradt, és végig nyomtam egy szettet így, de szerencsére hobbi munka volt egy siemerősről, így nem veszett sok minden. Azóta is bánom, hogy nem csináltam helyben újra, mert a ruhacsere közben ráébredtem a hibámra és a következő sorozatban már jó beállítással mentem, de akkor úgy voltam vele, hogy ó, mindegy, majd RAW kibontás során megoldom. Hát nem, nem lehet megoldani egy ekkora eltérést szépre. Szerencsére a modell vevő volt a FF képre, a leckét meg egy életre megranultam, stúdiózás előtt már itthon állítom a WB-t.
Nálam amúgy perverzió a kézi WB, ha "dolgozok", előtte a Kislányom fotózgattam otthon, ahogy falatozott, ott nyilván nem fogok szürke kártyával rohangálni, így maradt az auto, vesztemre.