Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#40103) Abu85 válasza Yutani (#40098) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Semmi baj nincs vele. Maga az API tényleg nagyon átgondolt, meg a Vulkan is, nagyjából 95%-ban ugyanaz, mindkettő. Kicsit bonyolultabb a Vulkan a memóriamenedzsment tekintetében, ami abból adódik, hogy a DirectX 12 az már teljesen bindless, de ez igazából nem vészes, annyit jelent a program oldalán, hogy kb. pár száz sorral hosszabb lesz egy Vulkan leképező memóriamenedzsmentje.

Ami fontos a fejlesztők tekintetében, hogy ha vesznek valami általános motort, pl. Unreal Engine 4 vagy Unity, akkor azt az explicit API-t használják, ami nagyobb támogatást élvez. Mindkét esetben a Vulkan az, ha viszont DirectX 12-t használnak, akkor ami nincs megírva ezekben a motorokban, azt írják meg, vagy ott az AMD-nek a MA header, és akkor elég a copy-paste is.
A meghajtóknál pedig nem igazán éri meg játékspecifikus fordítót csinálni, mert ezt egy programverzióra rá lehet optimalizálni, de amint kap az alkalmazás egy frissítést, rögtön hasztalan lesz minden módosítás, és írni kell egy újít, vagy jönnek a crash-ek. De ennek nem az API vagy a játék az oka, hülyeség +4-6%-ért ilyen optimalizálásokat csinálni, amikor havi egy alkalommal van frissítés az egyes online játékokhoz. Lehet, hogy az a +4-6% teljesítmény a tesztekben jól mutat, de a gyakorlatban csak probléma lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.