Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#39252) Petykemano válasza #26681856 (#39251) üzenetére


Petykemano
veterán

Ha jól emlékszem, az első Turing tesztek és DLSS grafikonok is az Nvidia kiadásában láttak napvilágot. És mindenki lehozta. Aki feltette a kezét, hogy srácok, biztos.hihetünk egy gyártó maga által publikált saját méréseinek? - az haterkedéssel lett megbélyegezve.

Te akkor is felkiáltottál, hogy Céges propaganda anyagot lehozni aranyos, de igazából tilos?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#39253) Loha válasza Petykemano (#39252) üzenetére


Loha
veterán

Fontos különbség, hogy a hivatalos megjelenése előtt, vagy lehozod a gyártó grafikonjait, vagy nem hozol le semmit között lehet csak választani, a Radeon VII meg már több mint egy hónapja megjelent, és vannak "rendes" tesztek, nem vagyunk már kénytelenek a propaganda anyagokra hagyatkozni.

(#39254) huskydog17


huskydog17
addikt

The Division 2: Complete PC Tech Breakdown + Xbox One X Graphics Comparison

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#39255) b.


b.
félisten

[link]
Ray Tracing Coming to Non-RTX GPUs: 10-Series, 1660s Included

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39256) GodGamer5 válasza b. (#39255) üzenetére


GodGamer5
addikt

Mik vannak?!... :D Úgy látom jó hatással volt az új Cryengine bemutató Nvidiáékra :D :C

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#39257) Ragnar_ válasza b. (#39255) üzenetére


Ragnar_
addikt

Fantasztikus lesz a low quality RT 30 FPS-el 1070-en, alig várom ;] (Mondjuk azért kíváncsi vagyok..)

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#39258) FollowTheORI válasza b. (#39255) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Remélem ezek a butított RT-s kódok, hasítani fognak akkor az RTX kártyákon... illene. :DDD

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#39259) Ragnar_ válasza GodGamer5 (#39256) üzenetére


Ragnar_
addikt

Wow én erről totál lemaradtam, de ott ugye 'csak' a reflection Raytraced, a GI (árnyékok) nem. De mondjuk egy Scifibe már így is tetszetős lenne az eredmény ott úgyis világos van többnyire..

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#39260) huskydog17


huskydog17
addikt

Shadow of the Tomb Raider RTX patch available for download, adds real-time ray tracing and DLSS

Fél évvel a bejelentés után megérkezett ide is az RTX, kíváncsi leszek az eredményekre.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#39261) b. válasza GodGamer5 (#39256) üzenetére


b.
félisten

Crytek féle megoldás Nvidia megoldásán alapul , tőlük származik 2011 ből és aktívan támogatják a VXGI megoldásukkal a Voxel alapú RT effekteket. Nincs egy éve , hogy megérkezett a VXGI 2.0.
Inkább Crytekre volt hatással az Nvidia megoldása és beépítette/ átformálta az amúgy is voxel alapú grafikus enginjébe.
A DXR egy Microsoft szabvány, nem Nvida fejlesztette és csinálta csupán bemutattak rá egy megoldást ,amit elvár Microsoft mindhárom gyártótol, ha támogatni akarják a DXR-t. Ettől RTX karin ugyan úgy remekül fog futni a a Voxel alapú RT mint ahogy a DXR alapú is, míg ez más kártyákon egyenlőre nem igaz.
Nem sok grafikus engine fog átállni Voxel alapúra hogy ugyan azt kamatoztatni tudják , mint a Crytek, ezért egynelőre a DXR a megfontosabb és legnagyobb RT felület amit támogatni kell a VGA gyártóknak.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39262) Abu85 válasza b. (#39261) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Leírtam neked korábban, hogy ez nem igaz. Se az octree, se a globális illumináció nem az NV-től jött. Ezeket már nagyon-nagyon régóta ismerjük.
Az SVOGI-t valójában az UE4 kezdte nyomatni, legelőször Sweeney, de hiába erőltette egyszerűen nem működött nyílt területeken, aztán az NV csinált egy másik implementációt, aminek VXGI volt a neve. A VXGI már sokkal jobb volt nyílt terepen, viszont nem szerette, ha megmozdult valami a jelenetben. Ezért nem mozgot semmi az NV-nek a holdra szállós demójában. Azóta ezt megoldották, de óriási a VXGI teljesítményigénye, tehát a production ready szinttől nagyon messze vannak még.
A Crytek az alapok tekintetében ugyanazokat elemezhette, amit az Epic és az NV, de tanulva a két cég hibáiból, egy új implementációt csináltak, amit SVOTI-nak neveznek. Ez volt az első SVOGI megoldást PC-re, amit egy játékban is bevetettek, és máig az egyetlen. Ez egyébként nagy előny a Cryteknek, mert amíg az SVOTI megoldásuk igen kevés erőforrást igényel, maximum 10%-ot vesz le a sebességből, addig a middleware-es UE4 VXGI, vagy a Unity SEGI inkább 60-90%-os mínusszal működik. És ez egyáltalán nem mindegy, mert hiába műtöd bele a motorokba ezt, a CryEngine integráltan tartalmazza a technikát, míg az UE és a Unity motorokat nem ezekre tervezték. Ezért rakott ebbe egy rakás pénzt a Crytek, mert egy integrált megoldás fényévekkel gyorsabban működik, mint a 3rd party cuccok, de rohadtul nem egyszerű ezt beépíteni tényleg működőre.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39263) b. válasza Abu85 (#39262) üzenetére


b.
félisten

Miről beszélsz mi nem igaz? 2011 ben dedikálta Cyril a Voxel alapú RT-t .[link] Erre alapul a Crytek féle megoldás. Hol volt még 2011 ben Unreal 4 és a cryengine mostani verziója áruld már el?
Attól hogy új implementációt csináltak az alapelv innen származik és a VXGI nek is egyébként.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39264) Abu85 válasza b. (#39263) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Sweeney megoldása soha az életben nem működött. Az egy dolog, hogy bejelentesz először valamit, hogy megcsinálod, de azt meg is kellene csinálni. Sweeney pedig nem csinálta meg, inkább hagyta az egészet.
Jelenleg az Unreal Engine main branch ezeket a megoldásokat támogatja:
- Lightmass (ez teljesen baked opció)
- DFAO (ez csak AO és nem GI)
- DFGI (ez már GI, de kísérleti fázisban van jó ideje, az újabb verziók szétfagynak, ha bekapcsolod)
- LPV (na ez működik valamennyire, de "ezer éve" kapott frissítést, szóval kb. halott)

Szóval jelenleg az UE4-ben a main branch-ben nincs implementálva semmilyen SVOGI megoldás, de még olyan sem, ami minőségileg megközelítőleg hasonlót tud adni. Kb. a Lightmass az egyetlen, ami out-of-box használható, és az EPIC támogatja, vagy lehet licencelni az Enlightent.

A VXAO nem működik main branch-csel, vagyis ha ezt választod, akkor az EPIC nem ad terméktámogatást, ami elég baj, mert bug van bőven a motorban, aztán ezeket javíthatod kézileg. Ez olyan költség, amit egyszerűen senki sem vállal be, ezért nem látsz egyetlen VXAO-s játékot sem az UE4-re.

A CryEngine hatalmas előnye, hogy úgy kínál SVOGI-t, hogy egyrészt a megvalósításuk gyors, másrészt, ha bekapcsolod, akkor marad a terméktámogatás. Ez azért óriási különbség.

A Crytek az SVOTI működését nem részletezi pontosan, de amikor még bemutatták, akkor mondták, hogy nem is indultak el azokon az utakon, amelyeken az Epic és az NVIDIA elhasalt. Egy teljesen újszerű megközelítést alkalmaztak, ami a saját szabadalmazott technológiájuk lett.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39265) b. válasza Abu85 (#39264) üzenetére


b.
félisten

Az teljesen mindegy, én azt írtam hogy a innen merít. Attól, hogy náluk működik nem az ő ötletük, csak ők valósították meg és tették magukévá hogy működjön úgy ahogy kell.
Szóval de, igaz amit írtam. Itt van egy másik publikáció 2012 ből.[link]
Mutathatnál mástól Voxel alapú RT re való publikációt 2011 előttről.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39266) Abu85 válasza b. (#39265) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nekik azért működik, mert előttük senki sem találta ki azt az ötletet, ami miatt működik. ;)

Amit linkeltél az például eléggé mutatja, hogy mennyire más, amit a Crytek csinál, ugyanis köztudott a CryEngine-ről, hogy a voxelizációt a CPU-n hajtják végre. Az Epic és az NVIDIA is GPU-n voxelizált, amit a Crytek már az elején kizárt, mert az előbbi két cégnek nem működött. Publikálhatod, hogy dolgoztál egy ilyenen, csak végeredményben, a Crytek megoldása működik, míg a te publikált cuccod nem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39267) b. válasza Abu85 (#39266) üzenetére


b.
félisten

Hát a megvalósítás a demo alapján egyértelmű, hogy a Crytek mesterműve ,ehhez nem fér kétség, míg az alapötlet Voxel alapú RT re a zöldeké, ezé a Cyril fiúé.

Az lehet ,de attól még igaz amit írtam.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39268) Abu85 válasza b. (#39267) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az alapötlet Sweeney-é. Ő vetette fel legelőször, hogy meg lehetne ezt csinálni. Csinált is egy tesztalkalmazást PC-re, illetve a Sony PS4 bemutatójára. Ez volt az Elemental demó. Aztán lelőtte az egészet, mert nem működött normálisan. De közben egy rakás cég elkezdte kutatni az SVOGI-t, nem csak az NVIDIA, viszont egyedül a Crytek jutott el addig, hogy PC-n ezt ténylegesen megvalósítsa. Az első működő SVOGI implementáció egyébként a Sony-é volt, de ők csak PS4-re csinálták meg azt.

Amit a gyártók csináltak, hogy elkezdték vizsgálni az SVOGI-t a feladatok GPU-ra helyezése szempontjából. Még az Intel és az AMD is dolgozott rajta, csak nagyon gyorsan lelőtték az egészet, mert úgy látták, hogy megvalósíthatatlan. Ezután az Intel a VPL-re, míg az AMD az LPV-re tért át a kutatás szempontjából. Egyedül az NV maradt meg az SVOGI kutatása mellett.
A vezető technológia egyébként az LPV lett, azt alkalmazza a legtöbb motor, mert volumetrikus megoldás, és nem igényel előfeldolgozást.

Legelső SVOGI bemutató egyébként az Elemental demó volt, ugye Sweeney ezzel már az előző évtizedben szemezhetett, így sikerült összeraknia egy programot 2012-re. Csak hát nem elég demonstrálni valamit kísérleti szinten, meg is kell azt valósítani ténylegesen. Az egyébként jó, hogy erre az egyes cégek rácuppannak a kutatás szempontjából. Ez viszi előre az ipart, ebben vitathatatlan érdemei vannak az NV-nek is, de rajtuk kívül még egy rakás ember dolgozott ezeken. A legnagyobb érdemei egyébként a Sony-nak vannak, egészen pontosan James McLarennek, ő talált olyan megoldásokat a problémákra, amelyek elvezettek a működő megvalósításokhoz. Nem véletlen, hogy a Sony alkalmazta ezt először egy játékban.
Ha pedig mindenképpen az NV-től keresel embert, aki tényleg sokat tett a működő, és nem csak mutatóba csinált SVOGI-ért, akkor Alexey Pantaleev az. ;)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39269) DudeHUN válasza Abu85 (#39268) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Melyik játékban alkalmazta ezt a Sony?

Gamer for Life

(#39270) Valdez válasza huskydog17 (#39260) üzenetére


Valdez
őstag

(#39271) b. válasza Valdez (#39270) üzenetére


b.
félisten

30 % . Egész jó.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39272) huskydog17 válasza Valdez (#39270) üzenetére


huskydog17
addikt

Köszi!

Nem rossz a performance, a sima 2080 hozza az 1440p60-at RTX Ultra mellett, szerintem ez elég jó.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#39273) gV válasza huskydog17 (#39272) üzenetére


gV
őstag

nálam motion blur off minden más on és max, 4k-n ~45fps (a repülő lezuhanás után Jonahal találkozásig) 2080-al (csak volt értelme várni a NG+-al)

(#39274) b.


b.
félisten

Ez valami elképesztő vagy félelmetes , nem is tudom.
[link]

Kár, hogy nincsenek ilyen hírek GTC ről amúgy.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39275) b.


b.
félisten

[Nvidia Stock Surges On Data Center Wins From Amazon, Google, Microsoft]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39276) Petykemano válasza b. (#39274) üzenetére


Petykemano
veterán

Innentől kezdve a játékfejlesztők paintben dolgoznak

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#39278) huskydog17


huskydog17
addikt

Shadow of the Tomb Raider: Raytracing Benchmark - ComputerBase

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#39279) atok666 válasza huskydog17 (#39278) üzenetére


atok666
őstag

Fake - meg lett mondva, hogy az RTX csak 720p lesz elfogadhato sebessegu.

Atok

(#39280) imi123 válasza atok666 (#39279) üzenetére


imi123
őstag

:DDD

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#39281) HSM válasza atok666 (#39279) üzenetére


HSM
félisten

Így szemre nem is vitték túlzásba a RT használatot.... :N
A Metro-val ellentétben itt egyáltalán nem lett olyan érzésem, hogy én ezt RT-vel próbálnám ki....

(#39282) FollowTheORI válasza HSM (#39281) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Pedig elég nagy különbség van az elemző videók/képek szerint...

Árnyékok, fények, világos és sötét részek egész máshogy néznek ki.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#39283) HSM válasza FollowTheORI (#39282) üzenetére


HSM
félisten

Végignéztem. Nekem nem jött át. :N

Máshogy néznek ki, ezt én is látom ( :DDD ), de nem volt egyértelmű, melyik tetszik jobban, vagy melyik valósághűbb. Egyik se tűnt tökéletesnek, csak máshogy.
A Metro-nál egyértelműen jobban tetszett az RT alapú változat, de a BFV-nél is.

[ Szerkesztve ]

(#39284) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez nem rossz:R

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#39286) huskydog17


huskydog17
addikt

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 will support real-time ray tracing, DLSS and mods

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#39287) Kolbi_30 válasza huskydog17 (#39286) üzenetére


Kolbi_30
őstag

Imadom ezt a játékot

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#39289) #04430080 válasza #26681856 (#39288) üzenetére


#04430080
törölt tag

Szépen terelik az embereket a magasabb kategória felé :))

(#39290) b. válasza #04430080 (#39289) üzenetére


b.
félisten

semmi sem kötelező, az RTX generáció sem :N .

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39291) Yutani válasza #26681856 (#39288) üzenetére


Yutani
nagyúr

Ez visszaigazolja az NV számára, hogy jó az az árpolitika, amit követnek.

#tarcsad

(#39292) Petykemano válasza Yutani (#39291) üzenetére


Petykemano
veterán

Az összehasonlítás az első 8 hétre vonatkozik.
Ha jól emlékszem, a pascal anno eléggé ilyen előrehozott kispéldányszámú, teszt-batchet is eladjuk jellegű hiánycikk volt (Most persze valaki biztos le fog szólni, hogy milyen hülye vagyok, csak mert nem láttam júliusban a pascaltól roskadozó polcokat)

Szóval nem tartom kizártnak, hogy az első 8 hét azért jobb a Turing esetén, mert a Turing rendes launch volt, készlettel, a pascal meg soft-launch (nem paper)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#39293) b. válasza Petykemano (#39292) üzenetére


b.
félisten

Igen, így volt. :K
Valószínűleg a befektetőket nyugtatják, bár megint jól hasítanak a tőzsdén, 180 fölé kúsztak.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39294) Kolbi_30 válasza b. (#39293) üzenetére


Kolbi_30
őstag

Lesz honnan visszaesni :DD :DD

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#39295) s.bala31


s.bala31
őstag

Itt PH-n várható esetleg teszt az új nVidia kártyákról vagy talán várni kell egy újabb VGA tesztre a Navi érkezéséig?

(#39296) Televan74 válasza s.bala31 (#39295) üzenetére


Televan74
nagyúr

Nem kapnak kártyát termék tesztelésre.Kis ország vagyunk,itt leggyorsabban a boltoktól juthatunk tesztekhez(iPon.PCX). Nekik érdekükben áll a dolog. :DDD

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#39297) s.bala31 válasza Televan74 (#39296) üzenetére


s.bala31
őstag

Egy Tech oldalnak is érdeke lenne az aktuális hardverek tesztelése vagy tévedek? :) Csak az AMD ad a PH-nak tesztelni való cuccot ? :) Az is elgondolkodtató hogy miért alakult ez így ki.

(#39298) Petykemano válasza s.bala31 (#39297) üzenetére


Petykemano
veterán

NYilvánvalóan sem az NVidia sem bármelyik partenere nem fog azért kölcsönadni (és még az eladás is kérdéses...) egy kárytyát, hogy egy nyíltan AMD pártoló (AMD által támogatottnak nevezni azért valószínűleg túlzás lenne, mármint vállveregetésen kívül nem biztos, hogy bármit is kapnak az AMD-től) kókler "tech" lapnak azért, hogy az kihozza, hogy az NVidia kártyája milyen szar, milyen béna, milyen drága, milyen gyenge, milyen ócska, és még sorolhatnám.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#39299) solfilo válasza s.bala31 (#39297) üzenetére


solfilo
veterán

Nvidia is ad a prohardvernek tesztelendő cuccot.

RTX teszt aljáról:
"Az ASUS grafikus kártyákat az ASUS Magyarország, az MSI grafikus kártyát az MSI, a Gigabyte kártyát pedig az NVIDIA biztosította."

[ Szerkesztve ]

solfilo

(#39300) Televan74 válasza solfilo (#39299) üzenetére


Televan74
nagyúr

A két legdrágább top kártyát igen. De mi van az olcsóbb típusokkal(16501660,1660Ti,...) ? ;]

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.