Emberek !
Az a vacak félautomata szivató sehogysem akar már egy jóideje bekapcsolni, hiába járok el úgy, ahogyan az le van írva a hidegindításnál a kézikönyben !!!
(pedál lassan lanyom, felendeg, majd indítás)
Gyanakodtam a karburátorban levő egyik mágneszelepre, hogy az nem kapcsol és az a szivató, az adja a plusz üzemanyagot, de kiderült, az csak a plusz alapjáratot szolgáltatja, amíg teljesen be nem megelszik a motor !
A szivató az valamelyik kis gumimembrános, vákuumos idétlen szelep által kapcsolna be, ahogy értettem a leírást, de azok a gumimemránok már elég ramaty állapotban látszanak, mikor tavaly szétszedtem az agész karburátort.
Szerintem azok nem működnek már, ahogy kell és azért sem kapcsol.
Tudja e valaki, hogy lehete e ilyen membránokat kapni egyáltalán négyütemű trabanthoz, vagy wartburghoz esetleg ???
Illetőleg a másik jelensége, hogy melegedeőben levő motornál, ha elkezdek vele gyorsítani, akkor elkezd fulladozni a motor, mihyest visszaveszem a gázt kicsit, rögtön rendesebben megy, szóval gyak nagyon enyhe gáztöblettel gyorsul, lassan, különben rángatni és fulladozni kezd !!!
Van valami pumpa, ami benyom plusz üzemanyagot mikor erősebben gyorsítunk és lehet, hogy az túl nagy cseppekben csomja be, vagy valahogy nem porlad el !!!
Ki mit tud erről ???
Annyit tudok még, hogy valszeg ez a pumpa nyomja be akkor is az üzemanyagot, mikor hidegindítás előtt lenyomom és felengedem a gázpedált, ezt láttam a saját szemmemmel, de az nem porlasztva nyomta be, csak egysezrűen bepisilte a benzint !!!
Nem tudom, hogy ez így megfelelő e, vagy annak köd formájában porlasztva kellene azt beadagolnia ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979