Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) KrAt válasza stop (#50) üzenetére


KrAt
veterán

Egyben ő neki is ajánlottak már, de neki egyben van rendesen, csak a szelep beszakadt :(

(#52) stop válasza KrAt (#51) üzenetére


stop
aktív tag

Én gy-m-s megyében tudok két bontót (mármint most kettő ugrik be), mindkettő kis falu ugyhogy könnyű utánakeresni:
-Gyarmat (83 főut)
-Veszkény (85 főut)
ezek olcsók szoktak lenni, és mindkettő főleg szoc illl. ezek utódautói bontásával foglalkozik.

"az együgyű lenézi társát, az okos pedig meghallgatja azt" P.K.11.12.

(#53) KrAt válasza stop (#52) üzenetére


KrAt
veterán

Huhh :) Ha járnék arra, megoldható lenne, de perpill nem :( Azért köszi :)

(#54) stop válasza KrAt (#53) üzenetére


stop
aktív tag

szerintem hivd fel őket hogy van-e nekik, meghogy milyen, a szállítás az szerintem kisebb gond (tényleg hova is kell eljutnia a hengerfejnek? ;) )

"az együgyű lenézi társát, az okos pedig meghallgatja azt" P.K.11.12.

(#55) KrAt válasza stop (#54) üzenetére


KrAt
veterán

Erzsébeti az ismerősöm, akinek kéne :)

(#56) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Ajánlom mindenki figyelmébe [link].
Nekem főleg a szereléssel foglalkozó cikkek segítettek sokat. :)

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#57) Batman2 válasza Vevőjelölt (#56) üzenetére


Batman2
őstag

Nem rossz, hátha nekem is sgeít majd valamit !
Majd megnézem bővebben, egyelőre csak elmentettem magamnak.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#58) mityku válasza stop (#52) üzenetére


mityku
aktív tag

Hali!

Tök jó, hogy írtad ezt a két bontót. Szerintem a veszkényit egyszer megnézem, én is a 85-ös főút mellett lakom( bár én jóval Csorna előtt lakom Győr felől nézve). + láttam egy bontót (kitáblázva) Öttevény községben régi 1-es főút ( Győr - Abda - Öttevény a megközelítés módja).

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#59) Batman2 válasza Vevőjelölt (#56) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Részben már átnéztem, bár a trabantnál nincs a karburátor annyira részletesen leírva és nincsenek beállítási leírások, de a vartburgnál leírtak sokat segítenek, és mivel teljesen ugyanolyan a két járgánynak a karburátora (esetleg utóbbié kicsit nagyobb), így minden infó felhasználható !

Máris több dolgot értek már és világosabb az egész ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#60) JetiRulez


JetiRulez
őstag

[link] :C

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#61) Batman2 válasza JetiRulez (#60) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Szédületes !!! :Y :R :C :DD :DDD

De nagyon jól meg van csinálva, amennyire látszik, szóval igényes !!! :R

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#62) Batman2


Batman2
őstag

Hi

A hétvégén szombat és vasárnap délután is több órán át szereltem a trabicsek fékjét.

Egyrészt végre le lett cserélve benne a régi, ki tudja hány éves folyadék, másrészt próbáltam volna légteleníteni, mert eléggé rugós volt a pedál és nagyon erőssen meg kellett nyomni, hogy fogjon.
A totális folyadékcsere végül sikerült, dfe a légtelenítés, akáhogy igyekeztem, még mindíg nem tökéletes, mert, bár jobb a fékhatás, még mindíg messze nem az igazi. :(

Mondjuk már nagyon koszos volt, és még most is az a fécső rendszere, valszeg az lenne a legjobb megoldás, hogy darabokra szedem az egészet, minden darabját belülről átsúrolom, összerakom, majd feltötöm és ismét légtelenítem, akkor már talán tényleg jól menne.

Valszeg ugyanez vár rám a sajátomnál is, mert annak is már nagyon mocskos a fékfolyadéka és ki tudja, hogy mikor volt cserélve, stb. :(

Amúgy lehet, hogy eladásra kerül a járgány, mert nagybátyjám gondolkodik egy másik járgányon, egy ismerőse ajánlgatja neki nagyon. :O
Mondjuk tényleg jó ajánlat csak sajnálom a trabantot. :(((

Már a szivemhez nőtt az is, hogy én szervizelem, meg mostanában sokat si mentem vele, meghát mégiscsak kiskorom óta, 17 éve nálunk van, a második új autónk volt, a kétütemű trabant után.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#63) mityku


mityku
aktív tag

A héten többször is szerettek nagyon a postás nénik. :D Történt, hogy rendeltem a Lada-hoz néhány Master Sport alkatrészt és hát volt némi súlyuk. Elsőkörben MS Hybrid gázos-olajos lengéscsillapítót ( előre-hátra). Másodszorra, MS Extreme Sport féktárcsát (na ennek volt súlya tényleg. Még fékbetéteket rendelnem ( szerintem MS lesz, de nem kerámia, hanem a hagyományos.

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#64) Batman2 válasza mityku (#63) üzenetére


Batman2
őstag

;] :D

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#65) Batman2


Batman2
őstag

Hi

Ki mit tud arról, hogy a repülőgép motorokon kívül voltak e más fajta injektoros kétüteműek ?? :F

Érdekes lenne egy elektronikus befecskendezésű, kétütemű motor !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#66) mityku válasza Batman2 (#64) üzenetére


mityku
aktív tag

Még egyenlőre valami normális minőségű balos és jobbos ( első) sárvédőket kell szereznem. Mert a lengyel pontatlan, az ukrán még sza*abb, oroszt meg egyszerűen nem lehet beszerezni. :O :W
Uccsó hsz-hez sajna nincsen ötletem... :F

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#67) Batman2 válasza mityku (#66) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Én a 123-as mercihez a Unxinál, Bárdinál, Láng és talán még egy-káét kisebb cégtől szereztem meg a dolgokat ! :)

Gyak. volt minden, pár cucc nem, de azt valahogy majd csak megoldja a karoszszériás.

Szerintem nézz te is szét, mindegyiknek van honlapja, aztán nézegetsd meg és hátha lelsz dolgokat, ami kell, aztán már csak be kell menned egy jobb bótba és megrendeletetni a cuccot. ;)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#68) Batman2 válasza Batman2 (#67) üzenetére


Batman2
őstag

Hi

A hetekben épp a járgányban búvárkodtam és észrevettem, hogy az akkutól jövő egyetlen test kébel kiséé lötyög a rögzítésénél ! :(

Azt már korábban is észerevettem, hogy kicsit villog a stop és a helyzet lámpa is, ha megy az index, tudtam, hogy testelési probléma van, csak azt nem tudtam, hogy hol.

Szokásom szerint megmozgattam a vezetékeket és így derült ki.

Azóta gyak. teljesen rendesen megy a motor és az üzemanyagszint jelző is stabilan jelez, nem függ a lámpától be vagy kikapcsolt állapotától, hogy mennyit mutat !!
És a fényszórók is fehérebben világítanak.

Nagybátyjám szerint kezdettől fogva vacak volt az üzemanyagszintjelző, szóval lehet, hogy eleve, csak összedobták a csatlakozásokat, aztán idővel még kissé el is korrodált, pláne, hogy nem is volt stabil az érintkezés, volt is a csatlakozókon, meg az alátéten berágódás. :(

Szóval nem árt ilyesmikre sem figyelni ! :)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#69) Batman2


Batman2
őstag

No, semmi átalakítás, felújítás mostanában ?? :F
Vagy csak renoválás, karbantartás ?

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#70) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Hali.
Elmesélném, hogy mi történt velem a legutóbb.
Van nekem egy 4T-s Wartburgom, aminek kezdett egyre jobban hallhatóan sziszegni a kipufogó rendszere, emellett még menni sem akart (4.-ben 80-KM/H volt a max.), + még a fogyasztása is megugrott. Ez már odáig fajult, hogyha elengedtem a gázpedált, már le is állt a motor. Erre én levettem a hátsó kipufogódobot, ami egyébként még külsőre egészen egészséges volt. Ezután mintha kicserélték volna az autót, jól gyorsult, kíváncsiságból még a 130-at is elértem vele (többet nem mertem ;) ).
Flexel felbontottam a kipufogódob oldalát, és azt láttam, hogy a benne lévő 2 perforált csőből a kimenőnek a furatai szinte mind el voltak dugulva. Ezt kifúrtam nagyobbakra, a többit pedig kitisztítottam. A legnehezebb az volt, hogy találjak valakit aki megheggeszti a dob oldalát, a kipufogós azt mondta rá, hogy "legalább 4 ezer forint lenne a munka, vegyek inkább újat, az csak 7 ezerbe kerül" . Végül egy falumbeli karosszériás megcsinálta sokkal olcsóbban, Visszaraktam az autóra a kipufogódobot és azóta is működik rendesen.

Ha valaki tudja, hogy autóátíratáskor, mennyi a 3cm-enkét fizetendő illeték, az legyenszives írja meg. Én kétfélét, 10 illetve 18 forintost találtam, de hogy mejik az igazi, azt nem tudom.

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#71) L.T. válasza Vevőjelölt (#70) üzenetére


L.T.
aktív tag

hogy melyik??
1. a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 18 forint,
2. az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hajtómotor lökettérfogatú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 24 forint,
3. a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forintot,
4. Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 36 forint.

(#72) Vevőjelölt válasza L.T. (#71) üzenetére


Vevőjelölt
tag

Szerintem világosan kérdeztem, hogy melyik cm3-enkénti díj az érvényes. Azért kösz a választ.

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#73) L.T. válasza Vevőjelölt (#72) üzenetére


L.T.
aktív tag

A kérdés világos volt csak hibás, a melyiket ly-al írják már bocsi :(( . A válasz meg azért volt hosszú mert nem tudom, hogy milyen motorral szerelt kocsiról kérdeztél ezért bemásoltam az összeset.

(#74) Batman2 válasza Vevőjelölt (#70) üzenetére


Batman2
őstag

Nem rossz, tanulságos ! :K

Én hírtelen arrag gondoltam volna, hogy a lemezek részben elrohadtak és összetorlódtak a csőben, az okozza a dugót, de erre nem gondoltam, hogy a lyukak betömődhetnek !! :Y

Sokat mentél a jágánnyal városban ??
Vagy csak ott mentél vele ?

Amúgy nekem már jó ideje egy olyan gondom van, hogy a trabicsek félautómata szivatója szabadnapos és eszibe sincsen működni.
Gondoltam, hogy utána búvárkodok a villanyhálózatban, hogy is van bekötve és mi vezérli, aztán hogy ezekből hol lehet a hiba.
Maga a szivató mágneszelep az működőképes a karburátorban, mert azt próbáltam elmúlt télen, mikor kiszereltem és szétszedtem a karburátort.
Végül arra gondoldoltam, hogy mivel sosincs rá időm, hogy végigbogarásszam az egész elektromos hálózatoto és a trabicsekhez nem találtam kapcsolási rajzot (bár gondolom, hogy a wartburgé gyak. ugyanaz), bépítek egy kapcsolót a műszerfalba, úgyis van még plusz hely rajta és közvetlen adom a +12V-ot a mágnesszelepre, kézi kapcsolásúvá teszem a szivatót.

Egyébként nemrég gyújtáselosztó kupakot fedelet kellett cserélnünk, mert teljesen elporlott benne a szén, sőt még a műanyag is megrepedezett körülötte !
Viszont még így sem tökéletes a gyújtás, gyorsításkor előszeretettel kezd rángatózni, köhögnia a motor, pedig a vákuum csőveket is ellenőriztem a gyújtáselosztón, kéne mennie az előgyújtás szabályozásnak.

Mi lehet vajon még a probléma ??

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#75) Batman2 válasza L.T. (#71) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Milyen járgányt szerelnek Wankel motorral ??? :F :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#76) L.T. válasza Batman2 (#75) üzenetére


L.T.
aktív tag

Hi!
Bocsi, de csak most jártam erre nem láttam hogy kérdeztél.
Szóval szériában ma a Mazda RX-8 készül wankel motorral. Többről nem tudok biztosan.

(#77) jasszer


jasszer
senior tag

Sziasztok,

Vennék egy Trabit, a lényeg hogy szép állapotban legyen, illetve kibírjon 60-80-as átlaggal 2-3000 km-t, szerviz nélkül. Mennyivel megbízhatóbbak a négyüteműek, mint a kétüteműek (általában)? Kb. mit kóstálhat egy Trabi a fenti feltételekkel, miket kell egyből cserélni rajta hogy valóban kibírja az utat? Átlagfogyasztásuk a fenti sebességgel mennyi szokott lenni? Vannak olyan alkatrészek, amikből érdemes pótot vinni?

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#78) Batman2 válasza L.T. (#76) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Köszi szépen az infót ! :R

Nem semmi ez a járgány, de azért már a nagyobb teljesítmányre kihegyezett motor esetében a nyomaték kárára ment a dolog, annak kisebb a nyomatéka !
Szerintem nem érné meg a nagyobb teljesítményűt megvenni, igaz, annak kiegyenlítettebbek a segesség fokozatai.

A Wankel motor az, igaz, amelyiknél két dugattyú működik egymással szemben egy darab hengerben, időben kicsi eltéréssel egymáshoz képestés és a két dugattyú egymáshoz legközelebbi állása az égéstere a motornak ? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#79) Batman2 válasza jasszer (#77) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A kétütemű sokkal igénytelenebb és egyszerübb, mint a négyütemű, igaz kisebb a teljesítménye és a max. sebessége is, meg a gyorsulása is.
A kétüteműnél fontos a keverék, de aki ilyet vesz, nyilván tudja, 1 rész kétütemű motorolaj és 40 rész benzin az arány (pl. 0.5l olaj, 20l benzinben elkeverve)

Egy négyütemű járgánynál, legyen az trabant, vagy bármi más, azonnal cserélni kell a motorolajat és légszűrőt, üzemanyag fő és előszúrőt ahogy valaki megvesz egy használtat, mivel nem tudhatja, hogy mennyi van már bennük, és milyen minőségűek (voltak anno) ! :Y

Ezen túl, egy négyüteműnek már rendszerünt vízhűtése is van, ami további probllémákat is felvethet, folyások, dugulások, stb. nem árt ott is körülnézni, és akár vizet is cserélni, márcsak azért is, mivel ki tudja, hogy a benne levő mennyire fagyálló pl. ! :Y

Aztán a gyertyákat sem árt megnézni, minimum egy pucolást és hézagbeállítást megérdemelnek, de lehget, hogy érdemesebb egyből valami középkategóriás újakra beruházni, mivel azoknál sem lehet tudni, hogy mennyi van bennük, csak ha kivette valaki és alaposan szemügyre veszi azokat. Ez a kétüteműre is érvényes ! :Y

Kétüteműnél legfeljebb pótmotort tudnék javasolni, bár azok, ha beindulnak, üzemképesek, akkor mennek, sok probléma nem lehet velük.

A négyüteműnél sincs sokkal több javaslatom pótalkatrész terén, csak a szokásos négyütemű kellékek, mint egy liter tartalék motorolaj (bár nem szokott kelleni), és vagy egy 5 literes flakonyi ioncserélt víz, a hűtő esetleges utántöltésére és esetleg még tartalék gyertya.
Természetesen minden autó kelléke az emelő, kerékkulcs, nem lejárt szavatosságú elsősegély doboz, elkadásjelző 3szög, pót ízzókészlet és pót biztosítékkészlet. :Y
Ezek meg kell legyenek, részben mert kötelező, részben mert gondos autósnak, az apróbb, de annál kellemetlenebb problémák megelőzéséhez ajánlott.

Továbbá nyilván nem legyen a kiszemelt járgány láthatóan törött, össze-vissza kóklányolt és az elektromos hálózata sem legyen láthatóan barkácsolt, különben meglepetések sorozatában lehet része a figyelmetlen vásárlónak ! :D

Úgy kb. ennyi jutott eszembe hírtelen. :)

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#80) Batman2 válasza Batman2 (#79) üzenetére


Batman2
őstag

Ui. minkét típusnál nem árt esetleg még időnként az ólompótló használata sem, mivel annak idején ezek még valszeg ólmos benzinre lettek tervezve.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#81) jasszer válasza Batman2 (#79) üzenetére


jasszer
senior tag

Köszi a válaszokat! :R

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#82) mityku válasza Batman2 (#75) üzenetére


mityku
aktív tag

Lada-ból is volt Wankel motorral szerelt ( orosz rendőri állományban futottak).

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#83) L.T. válasza mityku (#82) üzenetére


L.T.
aktív tag

Képet! Linket

(#84) L.T. válasza Batman2 (#78) üzenetére


L.T.
aktív tag

Igen az amit leírtál. De itt van pár link:
Wankel-motor1
Wankel-motor2

[ Szerkesztve ]

(#85) mityku válasza L.T. (#83) üzenetére


mityku
aktív tag

Google a barátod!
[link]
[link]
[link]

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#86) Batman2 válasza L.T. (#84) üzenetére


Batman2
őstag

Keverék olajozású ??? :F :Y

Mint a kétütemű ?? :F

A belinkelt járgánynál nem ez van írva, csak sima 95-ös ólommentes, asszem.

Szóval a mai Wankel motor, az már kicsit másfajta lehet, vagy akkor van több változata is.

Majd még bővebben beleolvasok, ha lesz időm.

Köszi az infókat ! :) :R

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#87) Batman2 válasza mityku (#85) üzenetére


Batman2
őstag

És ebből jutott magyar honba is ?? :F

Neked is kösz az infót ! :R

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#88) L.T. válasza mityku (#85) üzenetére


L.T.
aktív tag

A gugli a barátunk :DDD

(#89) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Hali.
Egy kis érdekesség Wankel motor témában: [link].

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#90) Batman2 válasza Vevőjelölt (#89) üzenetére


Batman2
őstag

Érdekes cikk, köszi ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#91) Batman2


Batman2
őstag

Emberek !

Az a vacak félautomata szivató sehogysem akar már egy jóideje bekapcsolni, hiába járok el úgy, ahogyan az le van írva a hidegindításnál a kézikönyben !!! :Y
(pedál lassan lanyom, felendeg, majd indítás)

Gyanakodtam a karburátorban levő egyik mágneszelepre, hogy az nem kapcsol és az a szivató, az adja a plusz üzemanyagot, de kiderült, az csak a plusz alapjáratot szolgáltatja, amíg teljesen be nem megelszik a motor !

A szivató az valamelyik kis gumimembrános, vákuumos idétlen szelep által kapcsolna be, ahogy értettem a leírást, de azok a gumimemránok már elég ramaty állapotban látszanak, mikor tavaly szétszedtem az agész karburátort.

Szerintem azok nem működnek már, ahogy kell és azért sem kapcsol.

Tudja e valaki, hogy lehete e ilyen membránokat kapni egyáltalán négyütemű trabanthoz, vagy wartburghoz esetleg ??? :F :F

Illetőleg a másik jelensége, hogy melegedeőben levő motornál, ha elkezdek vele gyorsítani, akkor elkezd fulladozni a motor, mihyest visszaveszem a gázt kicsit, rögtön rendesebben megy, szóval gyak nagyon enyhe gáztöblettel gyorsul, lassan, különben rángatni és fulladozni kezd !!! :Y

Van valami pumpa, ami benyom plusz üzemanyagot mikor erősebben gyorsítunk és lehet, hogy az túl nagy cseppekben csomja be, vagy valahogy nem porlad el !!! :Y

Ki mit tud erről ??? :F

Annyit tudok még, hogy valszeg ez a pumpa nyomja be akkor is az üzemanyagot, mikor hidegindítás előtt lenyomom és felengedem a gázpedált, ezt láttam a saját szemmemmel, de az nem porlasztva nyomta be, csak egysezrűen bepisilte a benzint !!! :Y :Y

Nem tudom, hogy ez így megfelelő e, vagy annak köd formájában porlasztva kellene azt beadagolnia ?? :F :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#92) Batman2 válasza Batman2 (#91) üzenetére


Batman2
őstag

No ?? :F
Senki nem jár erre ?? :O

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#93) mityku


mityku
aktív tag

Nekem Ladám van ( 21061 1994-es évjárat), én most per pillanat azon filózok ( illetve már nem csak terv), hogy gyári 2107-es karbit lecserélem egy kicsit okosított , mechás karbira ( illetve egy másik 07-es karbi kesz átalakítva, a régi meg megy a polcra lezsírozva).
Gondolkodtam még nagypolszki karbin ( Fiat 125P), na az tényleg dúrva :D . Csak alkatrészellátás szempontjából rosszabb. Persze a legdúrvább a dupla, fekvő weber karbik lennének, de ahhoz már olyan motor átalakítás kellene, amit nem is akarok, meg nem is tudnák finanszírozni, hát még a két karbi fogyasztását! 20-25 l / 100 km!

Később eseteg egy kis HF síkolás, egy kisebb Gaál tengely 1500-1600-os , azzal már jól menne és mást nem nagyon kellene benne cserélni. Még kicsit a beteret kellene rendberakni ( egy-két műanyag elem megvan fakúlva, azokat lehet lefújom újra), bekelleneraknom végre az új kék leddel - fehér számlappal megcsinált műszeregységet is.

Röviden ennyi teendőm van. Illetve még az üzemanyagtank alatt lévő jeget bányászzom ki ( ami meglehetősen érdekes ( számomra) módon került oda. Valahol a C oszlop szellőzőjén keresztűl + esetleg a hátsó díszlécek rögzítő furatainál. :F

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#94) Batman2 válasza mityku (#93) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Én még azon törtem a fejem picit, illetve csak elvi szinten, hogy ha már karburátorról van szó, akkor esetleg lecserélném a trabicskbe a karburátort, vagy a motornak megfelelő wv polo motor, vagy esetleg egy régebbi fiát motor központi befecskendező egységére és akkor erősebb is lenne a motor, stabilabban is menne és kevesebbet fogyasztana, nem utolsó sorban környezetvédelmi szempontból is jobb kategoriába esne.

Mondjuk, ha ennek a motornak megfelelő wv polo motorjára szereltek valaha is központi befecskendező egységet, akkor az lenne a legegyszerűbb, csak át kellene szerelni a leömlő csövel együtt az egészet, bekötni az elektronyikát és kész ! ;)

Ha másik járgányét akarnám erre passzitani, akkor már lehet kisebb átalakítás kellen, és ki tudja, hogy viselkedne utána !? :U
A másik, hogy asszem a befecskendezős rendszernél már a kipufogóban is van valami gázérzékelő (tán az a lambda szonda), azt is be kellene utólagosan építeni, hogy a ketyere működjön.

No, de térjünk vissza a realitások talajára, az egyik bótban azt mondták, hogy van felújító készlet, ami a karburátor gumi alkatrészeit, szelepeit és a tűszelepet tartalmazza, tán valami 4500-ért !
Az egész jó, egyelőre ez lesz, aztán majd valamikor aleszedem az egészet, szétdarabolom, és felújítom.

Tényleg, a mai ladákban is már befecskendezés van !
Akár egy olyannal lehetne a Te motorodat is házasítani !
Lehet, nem lenne olyan bika, mint dupla wéber karbival, de nem is enne annyit és a régihez képest hozna a konyhára némi plusz lóerőt !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#95) mityku válasza Batman2 (#94) üzenetére


mityku
aktív tag

Hali!

Háát azt én nem tudom, hogy Trabantra milyen más karburátort lehet feltenni. Ennek valami valami Trabantos fórumon lehetne utána nézni.
Két lehetőség van, legyen gazdaságos / környezetkímélős vagy menjen mint az állat!
Ladánlá ha takarékosságra / maximális porlasztásra gondolunk, akkor csak is injektor ( újabb Nívák ugye injektorosak illetve még Fiat-okról szoktak [ha jól tudom injektort átrakn]., de nem csak úgy, hogy ráteszem azt kész, faragni kell valamennyit).
Ha meg azt akarjuk, hogy hasítson ( gazdaságosság ilyenkor nagyon nincsen), akkor meg dupla karbi. :D ( de ahhoz már komoly motor kell). [pl: teljesen más dugattyúk, könnyített - polírozott alkatrészek, gyújtás átállítása, más vezérműtengely stb...] - elég sok pénz. ;]

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#96) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Lada tuningról jutott eszembe a DCS Tuning cég eggyik alkotása. Egy kockalada motorját építették át turbósra, az árlistájuk alapján kb.:1.5 millióba kerülhetett csak a motor átépítés. Cserébe viszont nagyon lehet vele menni.

Az index.hu-n van Wartburg fórum, ott írta valaki, hogy ő vett a bontóban eggy II.-es Golfhoz való porlasztót+szívótorkot, amit aztán minden egyéb átalakítás nélkül fel tudott rakni a 4T-s Wartburgjára. A csere okaként a sokkal nagyobb megbízhatóságot jelölte meg.

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#97) mityku


mityku
aktív tag

Hú DCS az elég komoly gépeket csinál, amit írtál árat az nagyon is valós. Ugye itt nem maga az alkatrész ára növeli az értéket, hanem ( szvsz) a befektetett szellemi munka.
Pazar kis gép a turbós lada , valami videón egy 911-st alázott. :D

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#98) Batman2 válasza Vevőjelölt (#96) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Köszi az infót ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#99) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Hát ma jött el az ideje a Wartburg mod-nak. Kb. 3 napja elromlott az ablaktörlő kapcsoló, letört benne az a műanyag darab, amivel az ablakmosó szivattyúját lehet működtetni. Ergó: törölni tudom az ablakot csak mosni nem. Úgy gondoltam elleszek nélküle egy ideig, de ebben a locs-pocs időjárásban szükség van rá. Így aztán bekötöttem az egyik üresen álló kis billenőkapcsolóra, közvetlenül az akumlátorról. Mindenestől úgy fél óráig tartott, csak ne lett volna olyan hideg és sötét az udvaron.
(Átmeneti megoldás, feltett szándékom az eredeti kapcsoló cseréje.) :K

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#100) Batman2


Batman2
őstag

Ki mit tud, egy gyújtókábel mennyi idő alatt öregedik el ??? :F :F

A trabicsekben 18 éves, az eredeti, és sokat vacakol a motor, nehezen akar menni, gyakran köhög és lefullad terhelésre, különösen hidegen, meg ha plusz gázt adok.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.