Hirdetés

2024. június 25., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#61) tdd587 válasza THS (#59) üzenetére


tdd587
őstag

Nekem ez volt a legegyszerűbb. Az oldalba beágyazva indul el.

Végigjátszottam, pedig szinte csak annyi a játék, hogy olvasod a logot és next turn, next turn... és néha megtámadnak és hullik a pórnép. Hétvégén játszottuk a Civilization Chronicles csomaghoz adott kártyajátékkal és az is jó szórakozás volt. Még térkép sincsen hozzá, egységeket is felhúzol egy pakliból és már lehet támadni. Mégis jó, társaságban főleg.

Ezért is próbáltam elmondani néhány olyan ötletet innen-onnan, ami nagyon megdobta számomra egy-két játék hangulatát. Amit szívesen látnék viszont akár egy kisebb játékban vezérszálként is.

A kérdésre válaszolva lehet, hogy nem egy teljes játékot kellene megcélozni, hanem egy 10 dolláros kategóriát, amit bárki kipróbálhatna egy bizonyos szintig. Mondjuk kör limittel. Egyszerűsített szabályokkal, egyszerűsített mindennel, de a hangulat megőrzésével. Az a kártyajáték pl. egy A5-ös lap két oldalán elfér az össze szabályával együtt. Mégis olyan, mintha növekednél, fejlesztenél, építkeznél.

Ha freeCiv/freeMoM/freeAkármi fejlesztésbe fogtok, akkor azt azonnal a nagyokhoz fogja mindenki mérni és jönnek majd az olyan kritikák, hogy már a civ2 is tudta ezt meg ezt. És tényleg, ha látok egy nagy térképet, meg városokat lehet alapítgatni, meg kaját kell gyűjtögetni, meg varázsolgatni akkor miért nem lehet mindent, amit a MoM már 1995-ben is tudott?

Szóval a legegyszerűbb játék, ami térképen zajlik, egy Warlords szerű játék lenne, csak jobban átgondolva. Csatát a gép számolná. Arra építkezve szépen fel kellene építeni a körítést, azaz az egységeket, azok kapcsolatát (kő-papír-olló...). Aztán a varázslatokat. Aztán a mikromanagementet rápakolni, ha kell egyáltalán. Ha a csapatmozgás a lényeg és a csaták, akkor felesleges egy Heroes vagy Civil klónt csinálni belőle, a post elején linkelt játékban pl. csak annyit lehetett beállítani, hogy milyen aránya legyen a katonáknak/kereskedőknek/céheknek stb. és ennek megfelelően egy formula számolta a rendelkezésre álló haderőt, aranyat meg építették a várat. Mert ugye itt csak egyetlen vár volt.

Tudom ez nagyon erős kompromisszum egy MoM után, de szerintem így huszáros vágásokkal le lehetne választani azokat a modulokat, amik nélkül is játszható játékot kapunk már az elején. Nagyon az elején. Akár fix térképpel, fix városokkal, fix termelhető egységekkel, némi makromanagementel. Nem kell hozzá egy teljes civilt megírni mindennel. Aztán kiterjeszteni. Ha mégis várost akarunk rakosgatni, akkor azzal. Ha építkezni akarunk, akkor azzal. Ha nyersanyagokat akarunk, vagy termelni, vagy varázsolni akkor azzal. A csataképernyőt ki ne hagyjam...

[ Szerkesztve ]

Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.