Igen, cheat mindegyik jó pénzért. Bár ahogy a hivatalos csatornákat nézem (fórum, YT, Trébúk, Csiripelő) nem csak mi vagyunk így, akiknek nem tetszik ez a kártyás/mikrotranzakciós dolog. Rengetegen fejezik ki nemtetszésüket emiatt. Ruhák, Challenge mapok és 1-2 Tomb DLC-ként még elfogadható, de a hordamód (Lara áll egy helyben és 500 ellenfelet kell megölnie adott idő alatt) és ez a kártyás fasság nagyon sokat ront a dolgon.
És a fő problémám pedig az, hogy mivel ezekre fordították az időt és energiát, ezt a játék is megsínyli. Grafikai bugok tömkelege (kilógó, elmosódott, villódzó textúrák) és idétlen AI. A katonák többsége áll egy helyben várva arra, hogy Lara jól megadja nekik a bökőt, nem látnak és nem is hallanak. Csak akkor vesznek észre, ha a tőlük 1 cm-re való ellenfelet is kiiktatod, ha az illető már 1-2 méterre van a másiktól, akkor már nem veszik észre, ha meghal, sőt nem is foglalkoznak a dologgal (magasabb nehézségi szinten sem). WTF
És ez hogy Lara mindenképp megfojtja az ellenfelet, ez már a legalja.
Ez a csaj egy tömeggyilkos, senki ne adja be nekem, hogy ártatlan, meg törékeny, meg túlélő meg vigyázni kell rá satöbbi. Lara nem elégszik meg azzal, hogy leüti (vagy lerántja a vízbe, vagy a susnyásba) az ellenfelet, utána még meg is fojtja, mert kötelező. Nem igazán értem, hogy miért. Hisz ez nem illik sem a jelleméhez, sem a karakteréhez. Elképzelésem szerint az lenne a megfelelő, ha csak szimplán leütné az ellenfelet, hisz így is ki van iktatva a tag, még sem lesz tömeggyilkos (lásd Batman).
A másik pedig a taktikázás. Lara mivel már okos és tud is csapdákat készíteni, simán belecsalhatná az elvont ellenfelet egy általa készített csapdába. Aztán ott Lara kikérdezhetné az ellenfelet a katonák számáról, felszereltségéről, a közelben kószáló veszélyes állatokról és kincsekről. Utána pedig a játékosra lenne bízva, hogy mit csinál Lara az ellenféllel (a csapdában hagyja, leüti, megkötözi, megöli). Érdekes mód a Batman-ben az ellenfél kihallgatását, meg tudták ez oldani már 2011-ben is. Itt is előre megírva lenne a dolog, hogy csak bizonyos ellenfeleknél működne ez (jelezné a játék), de dobna valamit az összképen. 2015 végén pedig erre már nincs lehetőség, mert az idétlen kártyák és mikrotranzakciók gyártása sokkal fontosabb.
Persze ezáltal el is kéne rejteni a testeket, mert az AI-nak feltűnne, ha hiányzik valaki (rádiókapcsolat megszakadt stb) és egyik-másik elkezdené keresni. Ha megtalálnák, kiszabadítanák/felébresztenék/felfedeznék a holttestet és akkor esne le nekik, hogy itt van valaki, aztán mehetne a riadóztatás.
Így, aki hentelni szeret, az is megtalálná a számítását a játékban, az is, aki sunnyogni/lopakodni szeretne és az is, aki csapdázni, taktikázni, felfedezni szeretne. És ott lennének a sírok, amikkel nincs is nagy gond.
Pazarul és hangulatosan néznek ki az egyes sírok, persze a fejtörők nem igazán igényelnek nagy körültekintést/agymunkát az adott pályaszakaszon (meg ezek a lassított csapda animációk sem), de legalább még vannak. Már csak a köztes (hentelős) játékmenetet kellene feldobni és akkor tényleg az Év és a műfaj egyik legjobb címe lenne.
De persze lehet csak nekem vannak túl magas elvárásaim, így 2015 végén (hamarosan 2016-ba lépve). Véleményem szerint a Nextgen nem csak azt jelenti, hogy szebb a játék az előző generációban megjelent részekhez képest (nagyobb felbontás, textúrák és modellekkel való dolgozás), hanem azt is, hogy újítják/bővítik a játékmenetet is (többféle lehetőség legyen, mint az előző részben), hisz ennek ez lenne a lényege, nem pedig az, hogy minden szebb, egyszerűbb és filmesebb legyen, közel zéró játékmenettel, élménnyel és újítással.
[ Szerkesztve ]
"I am Sylvanas Windrunner, Queen of the Forsaken. If you will not serve me in this life, then you will do so in the next."