Hirdetés

2024. június 21., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Sanyo válasza Atrox (#48) üzenetére


Sanyo
senior tag

Kapott némi plusz órát, de kb. ennyi ideje volt felkészülni. Éves szinten sem repülnek sokkal többet, de nem ismerek pontos adatokat.

(#52) Sanyo válasza Atrox (#50) üzenetére


Sanyo
senior tag

Az emberek nagy százaléka a szeme meg a gerince miatt esik ki.

(#53) Atrox válasza Sanyo (#52) üzenetére


Atrox
tag

Úgy tudom hogy a tömött fog és a balkezesség is kizáró ok.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#54) Atrox


Atrox
tag

Hol tudnám letölteni a Top Gun című film zenéjét, a lasabb meg a gyorsabb számot is.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#55) Sanyo válasza Atrox (#53) üzenetére


Sanyo
senior tag

Bekerülni nagyon nehéz, de ha már bent vagy nem szórnak ki egy tömött fog miatt. Balkezességet nem tudom.

(#56) b.bone válasza Sanyo (#55) üzenetére


b.bone
senior tag

lehet hogy nemszornak ki egy tömött fog miatt de akkor ki kell húzni. mindenesetre bent nem maradhat.

"guilty until proven innocent" - Artisjus

(#57) Sanyo válasza b.bone (#56) üzenetére


Sanyo
senior tag

Egy idó után azért elfogynának a fogak. :)

(#58) Atrox válasza Sanyo (#55) üzenetére


Atrox
tag

Ha már valakiből nagy szerencse és sok küzdelem árán vadászpilóta lett, azzal szemben már elnézőbbek egészségügyi téren. Ugyanis nem akarják hogy a kiképzésre fordított sok pénz odavesszen.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#59) Sanyo válasza Atrox (#58) üzenetére


Sanyo
senior tag

Haverom lába megsérült síelés közben (inszalag vagy valami hasonló), kb. tavaly ilyenkor. Nyilván rendbejött teljesen, különben nem lenne kint Kanadában kiképzésen. :)

(#60) Atrox válasza Sanyo (#59) üzenetére


Atrox
tag

Ő már vadászpilóta aki továbbképzésen van kinn. Vagy a 4 személy közül az egyik aki még most tanul pilótának?

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#61) Sanyo válasza Atrox (#60) üzenetére


Sanyo
senior tag

Vadászpilóta-jelölt, nyár óta van kint és még vagy fél évig ott is lesz. Hawk-on repülnek.

(#62) tildy válasza Atrox (#50) üzenetére


tildy
nagyúr

Tudom.:)
A szememmel remélem nem lesz gond, mert már sasszemem van:)
Egyébként és már 3 éve repülök:)

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#63) b.bone válasza tildy (#62) üzenetére


b.bone
senior tag

FS2004?:D
vagy rendelkezel PPL -el? :O

én is szeretnék:O de nagyon drága:O

most irigy lettem:((

azért grat:O

"guilty until proven innocent" - Artisjus

(#64) aurum válasza MUŁĐER (#2) üzenetére


aurum
senior tag

haaaaaaat....

a griphet kikepzesre jo, de azon kivul ne sok midenre. a mai elerhato gepek kozul a mig29-nek a legjobbak a repulesi tulajdonsagai. sajna a hajtomuve nem egy asz.
viszont olcsobb lett volna hajtomuvet cselreni valamiylen ge, vagy roice-roice tipusra es belerakni egy ki +elektronikat. kb 1 nullaval lett volna olcsobb es lenne egy kiraly gepunk.

anno volt, itt par f16 volt jatekos legiharc is, a mig29 magyar pilotaval mindig lenyomta oket. pedig azok topgunos fiuk voltak... az eredmenyek annyira lesujtoak voltak, hogy nem hoztak nyilvanossagra. es most megveszik ezeklet a repulo trabantokat.

ja persze altalaban az f16lenyomja a kozel-keleti mig-eket. de csak azert, mert awacs gep adja nekik a zavarast, meg a radarinfokat. ha meg gaz van elhuznak.
azonos feltetelek mellett a mig29 lenne a nyero.

I fuck the corner of your mouth, my dear Alexander!!

(#65) aurum válasza Atrox (#35) üzenetére


aurum
senior tag

mert jobba manoverezheto. a stabil gepek lassabbak.

I fuck the corner of your mouth, my dear Alexander!!

(#66) Atrox válasza Sanyo (#61) üzenetére


Atrox
tag

Mit mond mennyire kemény a kiképzés? És jó -e ott Kanadában?

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#67) Atrox válasza tildy (#62) üzenetére


Atrox
tag

Ha felvesznek, számítsál rá hogy ejtőernyőzni is kell. :)

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#68) MUŁĐER válasza aurum (#64) üzenetére


MUŁĐER
addikt

A MIG-29 tényleg szuper gép,ritka jó a sárkánya,meg iszonyú erős hajtóműveket kapott,tényleg fölösleges lecserélni,de hát ha le akarják cserélni,csinálják...

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#69) Atrox válasza b.bone (#63) üzenetére


Atrox
tag

Ott a vitorlázó repülés. Az egy 0-val kevesebbe kerül.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#70) Atrox válasza MUŁĐER (#68) üzenetére


Atrox
tag

Nem az erejével van a baj, hanem hogy nem a legmegbízhatóbb. És nagy a karbantartási igénye.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#71) Sanyo válasza Atrox (#66) üzenetére


Sanyo
senior tag

Alapvetően jól érzik magukat, csak nem repülnek annyit mint amennyit szeretnének. :) Legutóbb valami -38 fok volt, sokszor szól közbe az időjárás.

(#72) Atrox válasza Sanyo (#71) üzenetére


Atrox
tag

Azt ugye tudod hogy nagyon szerencsés barátod van?

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#73) Sanyo válasza Atrox (#72) üzenetére


Sanyo
senior tag

Irigylem is érte rendesen. :)

(#74) crab


crab
senior tag

Nekem a kedvenc repülőm a B-1b Lancer, iszonyúan büntet!:)
Itt vannak róla a képek.
Bővebben: link

(#75) tildy válasza Atrox (#67) üzenetére


tildy
nagyúr

Ejtőernyőztem már.Jelenleg siklóernyőzöm, szal nem gond.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#76) Atrox válasza crab (#74) üzenetére


Atrox
tag

Nekem meg a kedvenc gépeim a 2 hajtőműves 2 függőleges vezérsíkú vadászgépek. (F-14, F-15, F-18, F-22, MiG-25,MiG-29, MiG-31, Szu-27 és a különféle változatai.)

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#77) Phoenix


Phoenix
csendes tag

Szerintem az F-16 lett volna a legjobb választás (ugyan az F-18 jobb, de drága).
Ha jól tudom, akkor block50 vagy block60 változatra korszerűsített használt gépeket kaphattunk volna jutányos áron. Ezek a változatok bármiben felveszik a versenyt a Gripennel, és sok területen le is nyomják. És az F-16 már valóban bizonyított. Valaki itt korábban említette, hogy csak 2 Sidewindert képes hordozni, ez nem így van, csak a korai A változatra volt igaz. A mai verziókat bizony alaposan meg lehet rakodni AMRAAM rakétákkal. A hajtóművük is erősebb, új a radarjuk, korszerű az elektronikájuk, és létezik egy speciális a törzsre szerelhető áramvonalazott póttartály (Fastpack) is hozzájuk, ami nem rontja a manőverezőképességet.
Egyébként az USA légierejének gerincét most is az F-16 adja. Szóval nem olyan elavult gép az.
Ellenben sok hozzászólóval teljes egyetértésben az én kedvencem szintén az F-14-es. Sajnálom, hogy hamarosan nyugdíjazzák, hiszen vannak olyan tulajdonságai (Phoenix rakéta, AWG-9 radarrendszer, nagyhatótávolságú TV kamera) amikkel az utódja nem rendelkezik, és egyedülálló a világon. Ez még egy olyan gép, aminek a készítésekor nem spóroltak semmivel. (Phoenix rakétának félmillió dollár darabja). Egy ideig volt szó egy újabb korszerűsítésről, de a takarékosság közbeszólt. Olcsóbb az anyahajókon egyféle gépet tartani (F-18 E/F Super Hornet). Az F-14 meg amúgy sem az olcsó üzemeltetéséről híres :)
MiG-29-et meg láttam légibemutatón F-16-al együtt, és nem akarom megsérteni a MiG rajongókat, de az amcsi gép bizony jóval szűkebben fordult. (Igaz a MiG meg erősebb).
Más téma: gyakran hallani, hogy az ún. Kobra manőverre csak a SU-27 és változatai képesek, de érdekes adalék, hogy az F-14-el még ezeknek a gépeknek a létezése előtt csináltak ilyen manővert, csak veszélyesnek és haszontalannak ítélték, és sohasem mutatták be légibemutatón. Azért haszontalan, mert a légiharcokat nem egyes gépek, hanem géppárok vívják, és a manőver közben a levegőben szinte megálló gép könnyű célponttá válik a kísérő számára.

Na mára kiirkáltam magam, bocsi ha hosszú voltam, de imádom a harcigépeket, órákig tudok róluk beszélni :))

If you have No Fear, then your car isn't fast enough

(#78) Atrox válasza Phoenix (#77) üzenetére


Atrox
tag

Amint látom nagyon vágod a témát. Szoktál írni az indexes pilóta forumba is?

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#79) mikoljan válasza Chip (#46) üzenetére


mikoljan
tag

Hello!

Azokat a bizonyos NDK-s Mi-24-ket megkaptuk, csak nem repülnek, mert nincsen pénz a karbantartásukhoz. Ezért ezek a gépek alkatrészként szolgálnak a hadrafogható forgószárnyasok számára.

- - - We Enter Into The Future - - -

(#80) Den válasza mikoljan (#79) üzenetére


Den
veterán

Nem, felújítják őket, kettő már majdnem kész, nemsokára uzembeállnak.

www.simson4t.hu

(#81) mikoljan válasza Phoenix (#77) üzenetére


mikoljan
tag

Hello!

Valóban képesek végrehajtani a nyugati harcigépek is a kobra-manővert, azonban az elektronika leszabályozza.
Közel vívott manőverező légiharc során egy kobra-manővert végrehajtó pilóta igencsak megtudja lepni üldözőjét (túlcsúszik) és üldözőből lesz üldözött. Ugyanez mondható el a harang-manőverre is.
A légiharc ''nagykönyvében'' mindkét manőver szerepel.

- - - We Enter Into The Future - - -

(#82) _Volkovy_ válasza Atrox (#54) üzenetére


_Volkovy_
nagyúr

Megvan mp3-ban.:)

(#83) mikoljan válasza Den (#80) üzenetére


mikoljan
tag

Info?

Csak az a baj, hogy ott van a mondatodban, hogy majdnem és nemsokára.
Mert a Magyar Honvédségnél az a biztos, ha már valami volt, vagy amit éppen most látunk, tapasztalunk.

- - - We Enter Into The Future - - -

(#84) Den válasza mikoljan (#83) üzenetére


Den
veterán

tévében láttam pár napja ilyen honvédelmi műsorban, ott forgattak a hangárban, a felújítás vezetőjével, 2 gép már festve volt, meg nagyjából kész.

www.simson4t.hu

(#85) mikoljan válasza Den (#84) üzenetére


mikoljan
tag

Okes.
Remélem összekaparják a pénzt a többi helire is.

- - - We Enter Into The Future - - -

(#86) Phoenix válasza mikoljan (#81) üzenetére


Phoenix
csendes tag

Az elektronika leszabályzása felülbírálható a botkormány erősebb húzásával.

If you have No Fear, then your car isn't fast enough

(#87) Phoenix válasza Atrox (#78) üzenetére


Phoenix
csendes tag

Sajna ritkán van időm írkálni. Csak most megakadt a szemem ezen a fórumon, aztán gondoltam írok egyet :)

If you have No Fear, then your car isn't fast enough

(#88) Atrox válasza mikoljan (#81) üzenetére


Atrox
tag

Milyen az a harangmanőver? Már halotam róla, de nem tudom ogy milyen.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#89) Atrox válasza _Volkovy_ (#82) üzenetére


Atrox
tag

Nem raknád fel a netre? Azt megmondanád hogy honnan tölthetném le.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#90) Atrox válasza Den (#80) üzenetére


Atrox
tag

Nem az összeset, hanem ha jól tudom 24-et fognak felújítani.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#91) Atrox


Atrox
tag

Remélem a magyar Gripenek nem járnak így mint ez a prototípus :) : http://www.alessiobartoloni.it/video.htm

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#92) mikoljan válasza Atrox (#88) üzenetére


mikoljan
tag

Hello!

Érdemes ellátogatni erre a videoklipekkel megspékelt oldalra:

Bővebben: link

A harang a 16-os manőver, kár, hogy nincs hozzá video.

[Szerkesztve]

- - - We Enter Into The Future - - -

(#93) Atrox válasza mikoljan (#92) üzenetére


Atrox
tag

A 16-os azt akarja jelenteni, hogy a gép egy 16-ost ír le? Ismerem az oldalt. Tudok egy jobb oldalt ennél, ami szintén tele van videokkal és ráadásul magyar: www.harcirepulok.hu

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#94) Sanyo válasza Atrox (#93) üzenetére


Sanyo
senior tag

Nem 16-ost ír le, hanem a 16. számú manőverről van szó.

(#95) Sanyo válasza mikoljan (#79) üzenetére


Sanyo
senior tag

Felújításuk folyamatban van, az ok prózai: a jelenlegi üzemképes gépeink repképes példányainak száma vetekszik a Migekével. :( Az üzemidő végén járnak, olcsóbb az öröklött gépeket rendbehozni mint a régieket felújítani.

(#96) _Volkovy_ válasza Atrox (#89) üzenetére


_Volkovy_
nagyúr

Dehogynem :)
Majd szólok..

(#97) McPie válasza Phoenix (#77) üzenetére


McPie
tag

Tökéletesen egyetértek!

A Gripen hiába ''4+'' generációs gép, ha a svédek nem kapják meg pl. a fegyverintegráláshoz a szükséges amerikai támogatást.
Pl. a katonai kódú GPS hozzáférést se, anélkül meg a gép nem képes precíziós csapásmérésre, csak olyan MiG-29 színvonalú bombázgatásra...
Ugyanígy késik az AMRAAM integrálása a fegyverrendszerbe, mert az amik azt se adták át még a svédeknek.
Szóval csak az AIM-9 Sidewinder a biztos légiharc fegyverzet rajta. No comment.
A prágai amerikai nagykövet kijelentette, hogy ''A Gripen sohasem lesz NATO-fegyverrendszer''.
Jó drága játékszer, nekünk jó lesz.
Mire megkapjuk őket addigra csak a törzsük lesz új, a hajtóművek, fedélzeti berendezések, szárnyak, vezérsíkok már tízévesek lesznek...
A svédek 150 éve nem háborúztak, így harci tapasztalatok meg végképp nincsenek a gépekkel, csak a békeidős kiképzés során jönnek rá, jöhetnek rá problámákra. Ez nem ugyanaz, mint az éles harchelyzet.

F-14: láttam olyan képet is, amikor úgy repült a Kandúr, hogy az egyik szárnya hátra volt nyilazva, a másik meg nem... Csak úgy ''tesztképpen''.

MiG-29 vs F-16. Az F-16-osok képesek arra, hogy first shoot-first kill-t csináljanak, látóhatáron túlról indítva a rakétáikat. Közelharcban LEHET, hogy nyernének a MiG-ek, de odáig el sem jutnának nagy eséllyel.

A sagittis Hungarorum libera nos Domine

(#98) Atrox válasza _Volkovy_ (#96) üzenetére


Atrox
tag

Thx előre is.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#99) Atrox


Atrox
tag

Érdekelne mindenféle információ a MiG-9,15,17,19-es típusokkal kapcsolatban. Kifejlesztésük története, jelemzöjük stb.

Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.

(#100) Phoenix válasza McPie (#97) üzenetére


Phoenix
csendes tag

Az F-16 vs. MiG ügyben teljesen igazad van. A megtörtént légiharcok is azt mutatják, hogy nem lesz közelharc, mert az F-16 látóhatáron túlról úgy lekapja a MiGet, hogy az azt se tudja mi történt. Amúgy meg elég jó közelharcos az F-16 is.

If you have No Fear, then your car isn't fast enough

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.