Hirdetés

2024. június 21., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#551) nRu3


nRu3
addikt

Malév a gépein reklám felületet ad ell? :DDD elég idétlenül néz igy ki a gép :F [link]

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#552) Dredd bíró válasza nRu3 (#551) üzenetére


Dredd bíró
tag

LOL! És kinek reklámoznak a felhőknek? :C :C

''Én vagyok a Rend!''

(#553) nRu3 válasza Dredd bíró (#552) üzenetére


nRu3
addikt

Isteneknek, angyaloknak :D

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#554) Dredd bíró válasza nRu3 (#553) üzenetére


Dredd bíró
tag

:D :D


Mer ha még buszon vagy nem tudom én min reklámoznak ami ugye a földön van és millióan látják na de ott fenn........

''Én vagyok a Rend!''

(#555) Frakk válasza #65675776 (#544) üzenetére


Frakk
tag

Mondjuk az F-16 (meg a Gripen is) nem csak azért Fly-By-Wire, hogy kevesebb dolga legyen a pilótának a vezetéssel. Ha nem lenne az, vezethetetlen lenne, mivel nagyon hátul van a súlypontja, és instabil. Így viszont forduló közben a magassági kormányon is keletkezik felhajtóerő.

(#556) nRu3 válasza Dredd bíró (#554) üzenetére


nRu3
addikt

a reklám a reptereken müködik mig a gép ott van, igy azok látják akik ott dolgoznak és utaznak, egy nemzetközi reklám.

de most is gusztustalanul néz ki a gép törzsén :F

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#557) nRu3


nRu3
addikt

az első képek a JAL-rol ferihegyen [link]

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#558) Dredd bíró


Dredd bíró
tag

Az F-16 az tényleg annyíra nagyon jó gép mint amennyíre mondják?


Exportra még kb hány évig gyártják?

Ill az F-16 le tud szállni nem amerikai anyahajón is? (tehát mondjuk briten)

''Én vagyok a Rend!''

(#559) Dredd bíró válasza nRu3 (#556) üzenetére


Dredd bíró
tag

Ez igaz valóban finoman szólva ronda.

''Én vagyok a Rend!''

(#560) Frakk válasza Dredd bíró (#558) üzenetére


Frakk
tag

''Ill az F-16 le tud szállni nem amerikai anyahajón is? (tehát mondjuk briten)''

Semmilyen anyahajón sem tud leszállni.

(#561) Dredd bíró válasza Frakk (#560) üzenetére


Dredd bíró
tag

Ez komoly??? Én azt hittem az amcsik tudják indítani hajóról.

''Én vagyok a Rend!''

(#562) Frakk válasza Dredd bíró (#561) üzenetére


Frakk
tag

Pedig nem. Lehet, hogy az F-18 assal kevered.

(#563) Dredd bíró válasza Frakk (#562) üzenetére


Dredd bíró
tag

Az F18-at tutdtajm.

Nem keverem ezt csak hittem hogy tud..

De köszi hogy szoltál hogy nem.


''Én vagyok a Rend!''

(#564) Frakk válasza Dredd bíró (#563) üzenetére


Frakk
tag

Amúgy van ''kampója''(ha így hivják magyarul), de azt tudtommal csak vészhelyzet esetén használják, és nem anyahajón.

szerk: [link]
[link]

[Szerkesztve]

(#565) #65675776 válasza Frakk (#564) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nevezzük fékhorognak. Egyébként az F-4 Phantom II óta szinte az összes USAF vadász(bombázó)n van (az A-10-en pl nincs, de az egy másik téma).

(#566) Dredd bíró


Dredd bíró
tag

Van v-mi olyan honlap ahol meg lehet nézni meik géptipusból hány db-ot csináltak?

''Én vagyok a Rend!''

(#567) #65675776 válasza Dredd bíró (#566) üzenetére


#65675776
törölt tag

Pl a Wikipedia-n is szokták írni a típusok ismertetésénél. [link] Persze nem felsorolásszerű.

Ugyanez elmondható a Globalsecurity-ről [link] és a Federal of American Scientists-ről [link] is.

(#568) Dredd bíró


Dredd bíró
tag

Az ífjú nemzedék. :C :C :C :DD :DD [link]

[Szerkesztve]

''Én vagyok a Rend!''

(#569) nRu3 válasza Frakk (#564) üzenetére


nRu3
addikt

és hol? Juli néni ruhaszáritojába a kertben :D

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#570) #65675776 válasza nRu3 (#569) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az amerikaiak által használt reptereken minden esetben telepítve van az EAS (Emergency Arresting System), ami a túlfutó gépek lefékezését szolgálja. Sokkal értelmesebb és kíméletesebb módszer, mint a majomfogó háló.

Ha érdekel kicsit részletesebben a téma: [link]

(#571) nRu3 válasza #65675776 (#570) üzenetére


nRu3
addikt

tudom és tisztában vagyok miért van az szárazföldi gépen rajta.

már vicelödni sem lehet :D

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#572) #65675776 válasza nRu3 (#571) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az lehet, hogy Te tisztában vagy vele, de a többiek épülésére nem árt tisztázni a dolgot.

(#573) csibor


csibor
őstag

5 Gripen & 5 pilota,alakul a légierő :DDD

(#574) nRu3 válasza csibor (#573) üzenetére


nRu3
addikt

5lieter kero és 5db lövedék 5napra :D

minek nekünk egyáltalán légierő :F

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#575) csibor válasza nRu3 (#574) üzenetére


csibor
őstag

Mert jól mutat agusztus 20-án

(#576) Dredd bíró válasza csibor (#575) üzenetére


Dredd bíró
tag

Sok dolga van egy Airbus pilótának a levegőben? (komolyan kérdem mert egy csomó helyen olvastam hogy az Airbusok milyen szuper modernek.) Ez a modetnség mit takar?



Azért kell nekünk légierő mert a mi feladatunk lesz az egész UNIÓ védelme. :C :C :C
Azzal a pár Gripennel ez sztem menni is fog. :DD :DD

[Szerkesztve]

''Én vagyok a Rend!''

(#577) nRu3 válasza Dredd bíró (#576) üzenetére


nRu3
addikt

Van dolga a pilotának, a robot pilota csak a levegöben segiti a pilota munkáját de odáig elkel valakinek jutatni a gépet és a ritka veszélyes szituban a pilota dönt és cselekszik amit a gép nem tudd elvégezni.

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#578) #65675776 válasza Dredd bíró (#576) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az utasszállítók tipikusan robotpilótával repülnek útvonalat, kézi irányítás leginkább csak felszállás, megközelítés, leszállás esetén történik. Az Airbusok modernségét leginkább az Airbus hírdeti, alapvetően egy dologra alapozva: Ők alkalmazták először nagy sorozatban gyártott utasszállító gépen a Fly by Wire-t. El is baltázták első nekifutásra, ugyanis mindenható volt, a pilóta nem bírálhatta felül. Emiatt zuhant le legalább 2-3 Airbus. Persze próbálták a pilótákra kenni, hogy Ők idézték elő a vészhelyzetet. A probléma az volt, hogy a tesztek során kiderült, hogy a rendszer még a szélnyírást sem tudja kivédeni, és sokkal instabilabbá válik a szélnyírásba került gép, mint egy hagyományos vezérlésű gép.

A Fly by Wire-t leszámítva nem sok extra volt ezekben az Airbusokban, és ma már nem is csak Ők gyártanak ilyen gépeket.

Azért az egész Unio-t kicsit erős lenne. Főleg, hogy inkább a NATO-ra gondoltál.

Egyébként ha uralja az ember a levegőt, akkor uralja a teljes harcmezőt is. Emiatt kell leginkább légierő. Ebben nem számíthatunk a szövetségeseinkre, mert nekik is vannak saját csapataik, akiknek légitámogatást kell nyújtaniuk (erre a helikopterek önmagukban nagyon kevesek, és sokkal sérülékenyebbek, mint egy repülőgép). Illetve a másik amiért nem számíthatunk rájuk, az magunkban keresendő: nyelvtudás, pontosabban annak szinte teljes hiánya.

A másik lényeges terület a légtérszuverenitás. Ehhez viszont kell egy működöképes és nagy lefedettségű (nem területileg, hanem térfogatilag) radarhálózat. A Zengő, mint helyszín elvetésével pont ez utóbbi tényező sérül.

(#579) Dredd bíró válasza nRu3 (#577) üzenetére


Dredd bíró
tag

Kilövik csúzlival. :C :C :C

''Az utasszállítók tipikusan robotpilótával repülnek útvonalat, kézi irányítás leginkább csak felszállás, megközelítés, leszállás esetén történik.'' Itt is tud fordulni a robot mint ahogy azt az vadászgépeknél mondtátok? Vagy csak előre viszi meghatározott magasságokon.


A gripent iróniával írtam nem gondoltam komolyan....... és az EU-ra gondoltam nem kevertem össze,

[Szerkesztve]

''Én vagyok a Rend!''

(#580) #65675776 válasza Dredd bíró (#579) üzenetére


#65675776
törölt tag

Természetesen ezek a robotpilóták is képesek teljes útvonalakat lerepülni előre tervezett fordulókkal, magasságváltásokkal. Viszont ha a földi irányítás utasítást ad valamilyen repülési paraméter megváltoztatására, akkor azt a pilóta feladata végrehajtani. És a polgári robotpilóták nem tudnak terepkövető repülést végezni.

Tudom, hogy irónia volt. Az EU viszont tévedés, nem rendelkezik önálló haderővel (az EU úgy önmagában egy érdekes képződmény, leginkább a FÁK-hoz hasonlít, de még annál is decentralizáltabb. Ennek következtében néha kicsit kaotikusak az EU-s állapotok). És nincs semmiféle kollektív védelmi stratégiája/doktrinája sem, mivel politikai szervezet. A NATO esetén viszont léteznek ilyen doktrinák, és katonai/politikai szervezet. Ott van értelme az előző kijelentésedhez hasonlóaknak.

(#581) Dredd bíró válasza #65675776 (#580) üzenetére


Dredd bíró
tag

Kössz a robotos választ.
Azt persze gondoltam hogyha a toronyból utvonalat változtatnak azt a pilóta végzi.

Én azt hittem az EU-nak is van v-mi féle hadereje.


Szerintetek mennyíre veszélyes pilótának lenni?? Más foglalkozásokhoz képest? (itt nem az iskola portásra gondolok) :DDD A pilóta ugye minden nap(???) repül előfordulhat hogy v-mi roszul sül el.

''Én vagyok a Rend!''

(#582) #65675776 válasza Dredd bíró (#581) üzenetére


#65675776
törölt tag

Próbálkoznak közös haderő felállításával, de ez is csak a tagállamok felajánlása alapján történik. És nem is túl nagy, mindössze egy zászlóalj.

A repülés sokkal kevésbé kockázatos mint kilépni az utcára egy forgalmas út mellett. Persze ha harci bevetésről van szó, akkor ez már nem igaz.

Mo-on a pilóták örülnek, ha egy évben repülhetnek összesen 80órát. Ebbe nagyon nem fér bele a mindennapi repülés, alapvetően csak a képességek megőrzésére elég. Fejlettebb helyeken nem így történik, de még a US Navy hajófedélzeti pilótái sem repülnek minden nap, legfeljebb intenzív hadműveletek idején. Ugyan ez igaz az izraeli pilótákra is (márpedig ez a két haderő repteti legtöbbet a pilótáit). Egészségügyi okokból sem előnyös, főleg ha nagy túlterhelésű manőverezést is kell végezni.

(#583) Dredd bíró


Dredd bíró
tag

Én polgári pilótákra gondoltam most. Pölö a wizz air A320-asának '' :F sofőrjének''mennyire veszélyes lenni? polgári pilóták sem repülnek minden nap?

[Szerkesztve]

''Én vagyok a Rend!''

(#584) #65675776 válasza Dredd bíró (#583) üzenetére


#65675776
törölt tag

A jelenlegi legbiztonságosabb közlekedési forma a polgári repülés.

És a polgári pilóták sem hinném, hogy minden nap repülnének. Sookal nagyobb annál a felelősségük. dőnként ki kell pihenniük magukat. És rájuk is vonatkoznak a heti maximális munkaidő előírásai.

(#585) Dredd bíró válasza #65675776 (#584) üzenetére


Dredd bíró
tag

De ha leesik egy repcsi pár száz embernek annyí.........

''Én vagyok a Rend!''

(#586) #65675776 válasza Dredd bíró (#585) üzenetére


#65675776
törölt tag

Még így is nagyságrendekkel kevesebb ember hal meg repülőszerencsétlenségben, mint autóbalesetben. Ha hosszabb életre pályázol, akkor inkább mellőzd a dohányzást és az alkoholt. Tüdő- és gégerákban vagy májzsugorban még egy nagyságrenddel több ember hal meg, mint autóbalesetben.

(#587) Dredd bíró válasza #65675776 (#586) üzenetére


Dredd bíró
tag

Kedvencem az A320-as.

Ez jó gép? =hallani róla pár csúnya dolgot)

''Én vagyok a Rend!''

(#588) #65675776 válasza Dredd bíró (#587) üzenetére


#65675776
törölt tag

Őszintén szólva engem a polgári repülés csak technológiai szinten érdekel, a típusokat részletekbe menően nem ismerem.

(#589) tiv83us válasza Dredd bíró (#587) üzenetére


tiv83us
veterán

Sokat repultem mar A2xx-es csaladdal, kizarolag maganvelemeny: rovidtavu utakon a Boeing 737-es es magasan veri, szamomra halkabb es kenyelmesebb. Hosszabbtavon /pl USA-Magyarorszag/ viszont az A340-est valamiert jobban preferalom :)

Always Outnumbered, Never Outgunned

(#590) tiv83us válasza Dredd bíró (#581) üzenetére


tiv83us
veterán

''Szerintetek mennyíre veszélyes pilótának lenni?? Más foglalkozásokhoz képest? (itt nem az iskola portásra gondolok) A pilóta ugye minden nap(???) repül előfordulhat hogy v-mi roszul sül el.''

Munkam reven szinte minden nap beszelek olyan 5x eves pilotakkal, akik mar tizen-, illetve huszon eves koruk ota repulnek. Sokuk megjarta Vietnamot, stb...
A legutobbi akivel beszeltem, 19 evesen vadaszpilota volt, /ot lathattuk a Top Gun-ban amint Tom Cruise gepet vezette, persze a filmben Tom Cruise ''vezette''/ most az American Airlines-nal pilota, naponta 3-4-szer repul es meg nem volt komolyabb veszhelyzete, el es virul.
Szamomra maig a legbiztonsagosabbnak tartott kozlekedesi eszkosz /lenne, ha ezek a szar emberek nem akarnak felrobbangatni a gepeket, lasd ma UK.../.

Always Outnumbered, Never Outgunned

(#591) Dredd bíró válasza tiv83us (#590) üzenetére


Dredd bíró
tag

Más fórumokon meg többen is mondták hogy az A320 kényelemben és hangosságban leveri a 737-est. :C :C (szvsz szépségben is)

''Én vagyok a Rend!''

(#592) tiv83us válasza Dredd bíró (#591) üzenetére


tiv83us
veterán

Mondtam, hogy ez maganvelemeny. Egyebkent lehet, hogy csak a WizzAir tiszteli meg az utasait azzal, hogy olyan uleseket /es olyan tavolsagra egymastol/ szerelnek be a gepeikbe, hogy a labad kinyujtani lehetetlen. Foleg ha az elotted levo parasztja fullig hatra b*ssza az ulest. Legutobb majd' igy allt belem a kinyithato talca.
A SkyEurope 737-ese egesz kenyelmes volt, legalabbis nem egesz ido alatt azon jart az eszem, hogy mit legszivesebben most azonnal kiszallnek es usznek tovabb.
Az ev elejen Atlanta-Frankfurt 747-essel utaztam, vissza az USA-ba mar A340-essel, nekem az utobbi jobban bejott, bar legitarsasagokon is sok mulik, milyen komfortot novelo eszkozokkel latjak el a gepeket. Ulesek tipusa, air-phone, internet lehetoseg, mindenkinek sajat monitor...stb.
A szepseg nalam nem szempont, bar ha kulsore kell itelni, akkor mindenkepp a 747-es a nyero :)

Always Outnumbered, Never Outgunned

(#593) Thyb válasza tiv83us (#592) üzenetére


Thyb
senior tag

Bár olyan sokat nem röpködtem nagy távon, de a 747-es nekem is bejött.

Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.

(#594) nRu3 válasza tiv83us (#592) üzenetére


nRu3
addikt

a WizzAir az pont ezért fapad, no kényelem, az A320 család europai légitársaságai töbnyire mind kényelems bör üléses full kényelmes, nekem a boeing 737 valahogy alapba nem jön be. de a 767 az kész gyönyör csak megint a turista osztály egy tömegzsufolás.
a kedvencem L1011 TriStar :D
Repülni viszont az orosz Tu széria gépeken szeretem, azokon érezni lehetett a hajtoművek toloerejét le és felszáláskor rendesen , a mostani gépeken ez az érzés már nincs :(

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#595) tiv83us válasza nRu3 (#594) üzenetére


tiv83us
veterán

A SkyEurope is fapad, szamomra megis elviselhetobb volt. Mind1.
Repultem mar 40-50-szer eletemben, de igazan eloszor toloerot ezen a gepen ereztem
Charlotte-ba repulve: [link] [link] [link]
DeHavilland Dash 8. Meg aztan hangja is van rendesen :)
Arrol mar nem is beszelve, hogy egy kis vihar meglokdosott minket es az egesz pohar sorom az olemben kotott ki...:(

Always Outnumbered, Never Outgunned

(#596) nRu3 válasza tiv83us (#595) üzenetére


nRu3
addikt

a sörért kár, de a viharban repülést kedvelem, gép dobálás ,légörvények stb, többi utas már sikitozgat :D én meg majd elélvezek az élményektöl :D
ha kávédarálok volt alkalmam AN-24 repülni, na annak aztán volt hangja :)

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#597) jasszer válasza tiv83us (#595) üzenetére


jasszer
senior tag

Szvsz a budapesten megforduló fapadok legalja a Wizz. (mondjuk cserében többnyire a Wazzair olcsóbb mint a Sky, pedig lehet h a self-handlinggel sokat nyer az utóbbi)

Egy kis tolóerő nekem is hiányzik már, a fent említett ''alaptípusok'' elég békésen gyorsulnak... :-/

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#598) Dredd bíró válasza jasszer (#597) üzenetére


Dredd bíró
tag

Már nem azért urak de a wizier nem kapásból úgy hirdeti magát hogy e9hdt ócsó de se kaja se pija se semmise.? :F

''Én vagyok a Rend!''

(#599) Dredd bíró válasza Dredd bíró (#598) üzenetére


Dredd bíró
tag

De sztema wizz festése roppant rona.....[link]

''Én vagyok a Rend!''

(#600) tiv83us válasza Dredd bíró (#598) üzenetére


tiv83us
veterán

Nem kell nekem se pia, se kaja, csak annyit szeretnek hogy az elottem ulo segge ne az en homlokomon helyezkedjen el es a sajat labam pedig ne az en sajat seggemben tartozkodjon meg elerjuk a kivant uticelt.
Mikor meg batran befizettem a fapadra, en is ugy gondoltam, hogy no pia, no kaja, de sajnos nem csak errol szol....

Always Outnumbered, Never Outgunned

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.