Az Airbusnál nem értik a Lufthansa választását...
2006. december 08.
A Lufthansa 20 Boeing 747-8-as repülőgépet rendelt, további 20 rendelésére pedig opciós jogot szerzett. Ezzel a Lufthansa lett az első nagy európai légitársaság, amely a 747-8-ból utasszállító változatot rendelt.
A cargo változatra már 73 megrendeléssel rendelkezik a Boeing, várhatóan az első gép 2009-től fog repülni a Cargolux színeiben. Az új gépeket a német légitársaság 2010-től kezdődően szeretné átvenni, és az ázsiai, ill. az észak-amerikai útvonalakon fogja használni. Ezzel egyidőben az Airbusnak is küldtek egy rendelést 7 A340-600-as repülőgépre, melyeket 2008-tól fognak használatba venni. A Lufthansa 333 gépes flottával rendelkezik, ebből jelenleg 13 darab az a A340-600-astípusú repülőgép. Az új gépek néhány kiöregedő félben lévő repülőgépet fognak leváltani, ezzel csökkenteni lehet a társaság üzemeltetési költségeit a modern típusok kevesebb üzemanyag felhasználása révén.
Természetesen az Airbusnál értetlenséget váltott ki a német légitársaság döntése, amiért további A380-as gépek helyett a Lufthansa Boeingeket rendelt. A németek 2001 decemberében már rendeltek 15 darab A380-at, ezért az Airbusnál azt várták, hogy a Lufthansa a nagygépes flottáját a jövőben az Airbus típusaival fogja bővíteni. Persze a német légitársaság eddig is ''vegyes'' flottát üzemeltetett, amelybe a következő típusok tartoznak: 92 db Boeing 737 és 747, 143 db Airbus A300, A 319, A320, A321, A330, A340, ezenkívül Avro, és Canadair regionális jetek, és 19 db MD11F típus.
A Boeing szakértőit a vetélytársaikkal ellentétben magabiztossá teszi a megrendelés, és azt várják, hogy további nagy európai társaságok is (pld.: British Airways, SAS) megfontolják a 747-8 megrendelését. Jó jelnek látják a mostani megrendelést is arra, hogy a 747-8 kemény vetélytársa lehet az A380-nak.
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg