Írtam, hogy létezett, de nem a játék miatt, hanem a meghajtók mókolása miatt, és valószínűleg azért nem találkoztam vele, mert az AMD ezt a mókolást pár hónapja kivette. Az AMD-nél tudom, hogy ez eleve a régebbi GCN-nek miatt volt benne, az újabb verziónak, mint a Vega vagy az RDNA-nak nincs szüksége rá, mert hardveresen szinten nem különbözteti meg az erőforrás kezelését, már azt a maradék munkát is memóriaalapú módon végzi, tehát mindegy, hogy a fejlesztő milyen jellegű kódot ír a Microsoft specifikációit követve, a hardveren az nem fog másképp futni. A régebbi GCN-eken másképp futhatott, mert azok még tároltak slotbejegyzéseket, igaz minimálisan.
Az NVIDIA hardvere még nem végez minden munkát memóriaalapú módon, a legújabb Ampere sem. Egyszerűen szükségük van a root signature leírótábla alapján egy mappelésre, hogy biztos jól kezeljék az erőforrást.
De itt jön a trükk. Egy játékot le lehet úgy profilozni, hogy lássák mi történik benne, és képesek specifikusan megmókolni a működését, hogy jobb teljesítményű módban fusson a hardveren. Az AMD-től tudok, hogy nekik ez 2-4%-os extra tempót jelentett a GCN4 vagy régebbi dizájnokon, míg az NV-nél ugye volt egy driver, ami 10-15%-kal dobta meg a Deus Ex teljesítményét, és mit ad az ég, pont akkor vezették be ezt a mókolást. Később kiderült, hogy egészen ritkán egy grafikai hibákhoz vezethet. Az AMD az RDNA megléte miatt elengedte ezt, mert pont az RDNA-n és RDNA2-n már nem hoz extra teljesítményt, tehát felesleges benntartani a driverben, az NV-nek viszont úgy kell ezt elengednie, hogy 10-15%-ot buknak vele. Ez már egy felfogásbeli kérdés, hogy mennyi probléma ér meg egy adott extra tempót. Az NV ebben mindig is agresszívebb volt, többször bevállalták a grafikai hibát a sebességért, mert a média az fps-t jelzi vissza, jó eséllyel a ritka hibákba nem futnak.
Nyilván azért nem javították a fejlesztők, mert a saját oldalukról nincs mit javítani, és sosem kérték meg a gyártókat, hogy mókolják meg a programjuk működését. A gyártók bármikor kivehetik ezt, ahogy az AMD a múlt évben meg is tette. Az NVIDIA is megteheti, buknak vele sebességet, de az eredeti bugmentes kód fog futni. Én is írtam, hogy 150 órát raktam ebbe a játékba az elmúlt nagyjából fél évben, és nulla grafikai hibával találkoztam, tehát tényleg eltűnt a probléma. Visszarakhatok egy 2019-es drivert, hogy előhozzam, valószínűleg 10-20 órán belül elő is jönne, de annyira nem izgat.
Azt, hogy a driver mókol ne velünk boxold le, hanem a gyártókkal. Nyilván elhiheted, hogy nem mi kényszerítjük erre a cégeket.
De hogy örömhír is legyen a shader model 6.6 pont ezt a mókolós működést valósítja meg a Dynamic Resources funkcióval, tehát direkten lehet támogatni a program oldaláról. Ezek a kódok már működnek is az újabb kiadású AMD és Intel GPU-kkal. Az NVIDIA majd a jövőre érkező új architektúrától kezdve fogja hardveresen támogatni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.