Számomra az az igazán bosszantó, ami az ÁSZF-ben szerepel, miszerint a vásárló, ha elküldte a rendelését, az csak akkor lesz megkötött szerződés, ha a bolt ezt visszaigazolja, hogy elfogadja a vásárló vásárlási ajánlatát. Én ezt látom tisztességtelen hozzáállásnak, mivel alapvetően a webshopok a következő szerint működnek:
Az üzlet egy ajánlatot tesz az érdeklődőnek, melyet megjelenít a honlapján. Az üzleti ajánlatot elfogadva a vásárló rákattint a vásárlásra, mellyel kötelezettséget vállal a termék megvásárlására (ez található az ÁSZF első pontjában). Ezzel az üzlet megköttetett.
MM ÁSZF 1. pont A vásárló a “Fizetés most” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a bevásárlókosárban található árucikk(ek) megvételére, és elfogadja ezen Általános üzleti feltételek érvényességét.
Amit a MM visszaélésként végez meglátásom szerint, hogy az általuk tett ajánlatot elfogadva a vevő nem mint az ajánlatot elfogadó fél, hanem mint az ajánlattevő fél jelenik meg.
MM ÁSZF 2. és 3. pont
A kézhezvétel megerősítése, amely a rendelés feladása után automatikusan kiküldésre kerül, igazolja, hogy a
vásárló rendelését a Media Markt Online megkapta; ez azonban nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását.
A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Media Markt Online kinyilvánítja a
rendelés elfogadását, amelyet egy külön emailben küldésével igazol vissza.
Az nem normális, hogy a vevő az ajánlattevő. Ez kb annyit jelent, hogy a bolt szeretne eladni egy terméket 100x-ért, de a vevő tesz egy ajánlatot 80x-re, amit az eladó megfontol és eldönti, hogy eladja-e. Ez esetben viszont a vevő nem kívánt más árat választani, elfogadta az eladó által kért összeget.
Éppen ezért nem azzal van a probléma, hogy visszautasíthatják-e az eladást, hiszen az ÁSZF alapján ezt megtehetik. A probléma az egyoldalúan és nem kölcsönös megállapodáson alapuló ÁSZF-fel van. Csakhogy a vásárláskor mindenki elfogadta az ÁSZF-et, ezzel pedig elástuk magunkat...
A terméket tehát nem nagyon kaphatjuk meg, de az egyoldalúan megfogalmazott ÁSZF megváltoztatását elérhetjük, ha erre felhívjuk a GVH figyelmét. A termék megszerzésére tett lépések viszont nem valószínű, hogy sikerre visznek...
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10