Csak hogy lássam hogy van e történés
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Mr X
veterán
F Astra nem rossz, csak ne legyen szétrohadva az alja. Esetleg Swift.
Újoncka
tag
Swiftről annyit hallottam, egy szervizes havertól, hogy motorikusan megölhetetlenek! Astra-ra már felhívták a figyelmem, hogy figyelni kell a rohadásra!
Köszönöm
kmisi99
addikt
Újoncka
tag
Neked is köszönöm tartalmas olvasmány volt Ezeket is figyelembe veszem! Valószínűleg netes oldalról fogok választani!
(#6) TazLeacher
TazLeacher
nagyúr
Csak egy pár dolog, amivel jó tisztában lenni, ha már autó:
Ha van 500K-d autóra, az nem 500K. Megveszed az autót, átiratod, befizeted a biztosítást, erre elmegy 50K simán. Utána gondolom olajat/szürőket cserélsz, esetleg egy vezérműszíjat, féket, és még az apróbb pici hibákat korrigálod, 100K (ha nem is rögtön egyben, de majd rájössz, hogy van helye ennek). Tehát ennyit nyugodtan rászámolhatsz, vagy különben csak a bosszúság lesz, hogy nincs pénz fékbetétre...stb.
Egyébként szerintem 3-500K között már simán lehet kapni Daewoo Lanos-t klímával, 2000-hez közelítő évjárattal, 90K körüli kilóméterrel.
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
Drenadar
veterán
ugye azt felesleges elmondani, hogy hiába van 400 ezred egy kocsira, kell még mellé pénz?
nekem csak az átírás volt olyan 50 + eredetvizsga 17 ezer.
és én is azt vallom, ha nem láncos vezérlésű a kocsi, akkor illik kicseréltetni a vezérlést. Vezérműszíj, stb. brutális pusztítást tud véghezvinni egy elnyíródó vezérműszíj. (persze legrosszabb esetben).
nekem még kellett az aljára hegeszteni egy katalizátort (mert szokásuk az embereknek levenni, hogy jobban menjen...)
530 volt a kocsi, és az első héten ráköltöttem ezek miatt még ~160 ezret. nem írtam fel az okmányirodás költségeket, azt nem tudom pontosan mondani...
Samus
addikt
Ebben az áraktegóriában a régi Swiftek tanyáznak ('96 előtti modellek). Esetleg a régebbi japán autók (Mitsubishi Colt, Mazda 121), meg persze egy rakás más modell. Annyit tanácsolok, hogy keress több autót, ami neked szimpatikus, tedd "félre". Majd kerekedj fel egy megbízható (!) autószerelővel, és úgy induljatok el megnézni a gépparkot. Autónál, főleg ilyen korban, nem elég a több szem, mert nem lát többet. Szakértő szemek kellenek.
A használtautó vásárlás intézménye egy hatalmas szívás (volt erről egy cikk itt is), ki lehet fogni megkímélt, nagyon jó állapotú modelleket, de nagyon bele is lehet nyúlni.
Azt számold bele, ahogy a kollégák is mondták, hogy egy 1.3as benzines (vagy körlbelül 1.8as dízeles) áritatása 50 000 forintnál egy picit több. Ehhez jön még hozzá a biztosítás, ami nagyrészt a korodtól és a jogosítványod korától függ (és persze az autótól), lehet kapaszkodni, nekem jelenleg 45k/év. Továbbá használatautó vásárlásnál örök érvényű szabály: ha megvan, irány a szerelő, és vezérműszíj (vagy lánc) csere, olaj és olajszűrő csere, benzin és légszűrő csere. Érdemes megnézni a váltóolajat, fagyállót beméretni, felemelni (csápos emelővel) és alulról megnézni, ha valahol hiba van, javítani. Ez így alsó hangon is minimum 30 ezres mutatvány. Arra is figyelni kell, ha télen veszed, és a gumi nem téli, annak is szép ára van. Nyáron fordítva, mert míg a nyári télen is használható, csak veszélyes, addig a téli nyáron rettentő gyorsan kopik a nagy meleg miatt.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Újoncka
tag
Köszönöm a jó tanácsokat!
Járulékos költségekre(120k félre lenne téve) a keret ezen kívül mozog!
Van egy szerelő ismerősöm akit valszeg elrángatok majd magammal! Csak ne lakna olyan messze Tudom hogy sok féle van de sokan mondják ilyet ne vegyél olyat ne vegyél csak sehol az indok! És nekem ezek sokat nyomnának a dolgon!
Igazatok van abban hogy a járulékos költség nem lesz kevés! És persze alap hogy először egy szervizbe viszem( ismerős ) Pár éve már a szakmában van így az átnézés 0-ft lesz!
Ez egy jó hír így az esetleges új cserélendő alkatrészekre lesz egy 120 ezres keretem!(munkadíj = 0 felöntünk 1-2 sört )
Szóval ilyen téren jól állok átírásra stb... olyan 60-70k-t számoltam! így maradt olyan 40-50 ezer az alkatrészekre remélem nem voltam kishitű ha azt gondoltam hogy pl egy F Astránál az alkatrészek kijönnek ebből a tőkéből! Nekem ez a favorit kocsim csak azért gondoltam meghallgatok még másokat is
Pitterix
őstag
Aztán, ha megvan a "szörnyeteg" rakjál fel róla képet!
Különben mi pont idén vásároltumk egy Toyota Corolla 1.4 Harmonyt.
Nagyon jó kis autó.
Az ára 548k Ft volt, papírokkal, szereléssel együtt 615k körüli lett a vége.
Ha ennyi pénzed lenne, csak ajánlani tudom ezt a kocsit!
"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
Újoncka
tag
A japán autók is vonzanak úgy hogy abból is jöhetnek az alternatívák! Még semmit nem döntöttem el
truba
tag
Szia;
F-Astrát nem ajánlom, nekem majdnem két évig volt egy, Astra F. 1.6, 1995.-évjárat, kitűnő állapotban, nem volt törve, nagyapámé volt, mikor nekem adta 2008-ban akkor 77.514km-volt benne.Mikor tavaly eladtam 114.713 km-rel örültem, hogy elvitték.
A gond az volt vele, hogy az alkatrészek kezdtek tönkre menni apránként, és az alkatrész árak nem olcsók. Egyszer 10 ezer, erre, máskor 20 ezer, arra, és kb. havonta előjön valami nyűg, az alkatrészek elöregedése miatt.
Inkább vegyél egy japán kocsit, azok a rizskazánok rengeteget bírnak,az alkatrészek olcsók,és én nem tudom, hogy hogyan csinálják őket, de egy Astrához képest jóval kevesebb a javítási igényük.
Ajánlom figyelmedbe pl.ezt
Vagy ezt, kollégámnak ilyen van, üti vágja, de az autó bírja.
Újoncka
tag
Van 2-3 ismerősöm aki nem mondott még rosszat az Astrájáról! De köszönöm hogy megosztottad velem
punk17
aktív tag
Szia!
Nekem 1,5 éve van swiftem(első autóm), egy 95ös 1 lityós, én nagyon szeretem. Eddig a legkomolyabb baja az volt h a vízpumpa tönkrement, komoly 7k volt hozzá egy új japán pumpa. Nem sokat eszik, eddig cserbe nem hagyott, és beleférek, mert hát 2m magas és 105kg vagyok, és kényelmesen elférek benne. Nem sok extra van benne de legalább nincs mi tönkremenjen . Viszont a Swift is szépen tud rohadni, de a tél előtt le volt alvázvédőzve így nem rohadt el. Ha meg valami baja lesz filléres hozzá bármilyen alkatrész. Mindennap használom, viszont hátrányként feltudom hozni, hogy nem nagyon adják meg az elsőbbséget, de ha látják, hogy nem fogsz megállni akkor nem mernek kijönni eléd .
Oneplus 3T | Apple iPad Air
Dany007
veterán
Nekem az átírás, eredetvizsga, plusz egy negyedéves biztosítás került 85k-ba!
Szóval egy százassal simán lehet számolni csak a papírmunkát meg az apróságokat... Aztán ha egyből olajat is meg fékeket is kell cserélni, akkor meg mégtöbb.
Igaz én ingyen kaptam anyóséktól egy Opel omegát Így ez a 100k még bőven belefért
[ Szerkesztve ]
Újoncka
tag
Hát Suzukiban ilyen 96-97-es évjáratot nézegettem Meglátjuk!
Meg hát 2 évet melóztam az Esztergomi Suzuki gyárban! Szóval Tudok ezt azt a modellről Ez is egy választás felveszem a listára
Amit linkelt az úr toyota hát az is felkerült a listára mint érdeklődési kör aztán csak csak leszűkül! Érdekes a VW-ket senki se ajánlgatja
Újoncka
tag
Ezeknek a költségeknek nem lehet valahogy utánajárni hogy még is konkrétan mennyi ?
Dany007
veterán
Nekem egy helyen intézték, egyetlen nap alatt. Szerintem így a legjobb, mert reggel bevittem munka előtt, majd utána hazahoztam.
Valami ilyen helyet kéne neked is keresni. Amúgy fogalmam sincs. Gondolom cégenként változik. De olyan nagy különbségek nem lehetnek.
Átírás, eredetiség vizsgálat, törzskönyv (!), meg az új biztosítás. Ez volt durván 85k. Ebből csak a negyedéves biztosítás volt olyan 12-15k asszem.
Lehet, hogy párezer forinttal olcsóbban is meglehet oldani, de nem hinném, hogy 10k különbségek lennének.
Én úgy szoktam, hogy ha új kocsit akarok (álmodozás: ) ) akkor alap, hogy 100k-t az ilyen "apróságokra" áldozok.
Újoncka
tag
hát igen az új kocsi egyenlőre nekem is csak álom marad!
mi a véleményetek az olyan kereskedőkről akik intéznek mindent ? Átírás stb... minden papírmunkát ?
Psychonaut
addikt
F Astra jo valasztas lehet, az 1.6-os 75 loeros motorral foleg. Valaki mar irta, hogy vigyazni kell, ne legyen szetrohadva. Ha nincs, akkor igen jo kis kocsi az.
Újoncka
tag
Én is így vélem Viszont írták azt is hogy öregszik De hát 15-16 éves autókról beszélünk
Szerintem ez vele jár! De több jót hallottam mostanában ismerősöktől tulajoktól! Hogy szerintem még mindig ez a legjobb választás!
Szplöttyy
senior tag
Troll mode on:
Gázos Puntót!
Troll mode off:
Milyen autót vegyek?
Smoke & Torque
Totalcart nem árt nézegetni, ott a népítélet rovatban sok autóról találsz véleményt. Volt nem régen pár cikkük is, hogy milyen autók férnek be 300k-500k keretbe.
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
Ramirex
csendes tag
Szia!
Én egy régi Volvo 460-ast vennék, mivel olyan kasztnijuk van, hogy 30 éves korukban sem rohadnak. Motorikusan 500.000Km-t elmennek. Típus hiba náluk a generátor van hogy beszarik, de egy autó villamossági olcsón megjavítja.
Psychonaut
addikt
Aztan ha valamivel megis gond lenne, belekerul a kocsi araba az alkatresz.
Újoncka
tag
Hát jogos nézegettem elég drágák hozzá az alkatrészek
Egy pár szerviz és már vehetek is egyből 2 460-at
Meg ugye A0-val azért nem akarom a gatyám a kötelezőre fizetni! 1.7-1.8-2.0 kisebbet nem is terveztek xDD
Marad a 8 szelepes Astra F még mindig
[ Szerkesztve ]
vwpolopg
őstag
VW Polo 6N? Nekünk volt pár évig, semmi baj nem volt vele, mondjuk szalonautó volt előttünk a németeknél. És 4-5 kilónál már kapni szépeket.
DeFranco
nagyúr
Emlegettétek itt a megbízható szerelőt, akivel meg kell nézetni. Ilyet hol lehet kapni? Új autóra nem lesz pénz nekem sem, valamit majd idővel kellene venni, de sem ismerős, sem rokon nem ért az autókhoz, nem ismerek senkit, aki szakértő szemmel rá tudna nézni, és megbízható. Ilyenkor mi a teendő?
Újoncka
tag
sajnos vagy nem sajnos nem igazan rajongom a markaert meg ha nem is ellenszenves de rengeteg rosszat hallottam roluk mint szereloktol mid ismerosoktol akiknel megfordultak azt mondjak nehez hasznaltban jot kifogni es az alkatreszek sem eppen a legolcsobbak hozza bocs az ekezet mentessegert eljen a mobil qwerty nincs kedvem tollal potyogni
Újoncka
tag
adj fel egy hirdetest kis honorariumert szerintem barki szivesen elmegy veled a kozeledbol ha van valaki! vagy nem ilyen rendesek az emberek?
Psychonaut
addikt
Na ja, nem igazan tudod kiszurni, hogy aki jelentkezik, az tenyleg lelkiismeretes szerelo-e, vagy link, vagy esetleg soha nem is volt szerelo, csak a "zsebpenz" miatt menne.
Samus
addikt
Ne hiszem, hogy a városban (vagy ha faluban laksz, akkor a közeli városban) nincs olyan, aki munka után otthon javítja az autókat. Az ilyen emberek tipikusan főállásban is szervizben dolgoznak, emiatt a szakértelem (másrészt nagyobb a kuncsaftkör, ha drága a szerviz, a kolléga fű alatt ajánlja magát, egy részét megcsinálják a szervizben, másik része pedig délután otthon). Én szerencsés vagyok, a szerelő itt lakik a szomszéd utcában, teljes műhelye van otthon (csápos emelővel együtt), főmunkaidőben a márkaszervizben dolgozik, így alkatrészt is gyorsan tud rendelni, és kapni mindent, ami csak kell. Szóval egy ilyen ember kell nekem. Kérdezz körbe pár embert a környékről, biztos ismer valaki egy autószerelőt. Ha máshogy nem megy, menj be a helyi csehóba, biztos tudnak javasolni egy-két kollégát.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Psychonaut
addikt
En ismerek jo autoszerelot.
Es alapvetoen egyetertek a szemelyes modszereddel is, a fenti hozzaszolasban is csak arra vilagitottam ra, hogy ujsaghirdetesben nem szerencses szerelot keresni.
Újoncka
tag
nem gondoltam komolyan! csak kepletesen... nem nehez szerelot talalni szerintem!
Samus
addikt
Valóban nem nehéz szerelőt találni. Csak jó szerelőt nehéz találni...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Ramirex
csendes tag
Hát figy. ez a drágaság jogos mindegyik kocsira. Bontóban kell alkatrészt venni, úgy nem vészes. 2002-ben vettünk egy 1991-es Volvo 460-ast mai napig használom. évente 20-25ezerKm-t rakok bele és eddig nem kellet kopó alkatrészeken kívül semmit sem cserélni.
Újoncka
tag
Hát nézegettem sajnos nekem nem jön be küllemre
Egyébként nem vonom kétségbe az állításod.
De még mindig marad az Opel Astra F rosszabb esetben a Suzuki Swift
TazLeacher
nagyúr
Jó "olcsó" és "egyszerű" az alkatrészellátás...
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
Psychonaut
addikt
Ritka autokat eleg kockazatos nezni, foleg az alkatreszellatas miatt. Ugye ha keves volt belole, ertelemszeruen bontoban is keveset/alig fogsz talalni (ottani alkatreszek meg zsakbamacskak is ugye), gyari alkatreszt aranyarban merik (akarcsak a Volvonal), utangyartottat meg szinte nem fogsz tudni venni (nyilvan ha keves volt a modellbol nincs akkora igeny ra).
Amugy a Roverek hiresen megbizhatatlanok (legalabbis a 2000 es azutaniak - az elotte keszultekrol nem sokat tudok).
Amugy miert nem mesz at a mar korabban is linkelt autostopikba?
Drenadar
veterán
Egyáltalán nem ritka kocsi....
Rover alkatrész annyi van mint égen a csillag. és a 214 -esből a legutolsó 99-ben gördült le a gyártósorról, lehet hogy az audi gyárból.
Nekem egy éve van meg egy 400-as és semmi olyan baja nincs, ami más kocsinál ne fordulna elő (kipufogódob szétrohadása...).
Amúgy "kényelmes" a kocsi, és ennyi pénzért hangulatos is
Ha választanom kellene egy 620-as rover és egy akkori Honda accord között, akkor inkább a rover
(minden másban úgyis ugyanaz a két kocsi )
[ Szerkesztve ]
Psychonaut
addikt
Dehogynem, MO.-n nincs tul sok belole (azt csak csendben jegyzem meg, hogy F Astraval meg Swifttel Dunat lehetne rekeszteni) - talan a masodik szeriabol meg van ertekelheto darabszam, a regebbit tenyleg csak elvetve latni. Az meg, hogy UK-ban meg mashol sok van, nem valami relevans, mert onnan meg rajon az alkatreszre a szallitas, vam, AFA, stb.
Alkatreszbol lehet, hogy sok van, oszinten szolva nem vagyok tisztaban a hazai Rover alkatreszpiaccal. De szerintem a fent emlitett ket tipushoz sokkal egyszerubb alkatreszt talalni.
Drenadar
veterán
igen... és egy dinnyeföldön több a dinnye mint a banán.
most komolyan értem én hogy mit mondasz de ez nagyon buta összehasonlítás.
és jah. ha sok pénzed van simán megteszed hogy veszel 2 -3 rovert 500 ból egyet autónak a másik kettőt alkatrésznek. de ennyire nem kell brutálisnak lenni.
pl a régi SAAB-okkal az a helyzet amit mondtál... rendelni kell külföldről mindent. roverből van minden
mindegy.
a lényeg, hogy a szuzuki igénytelenebb kocsi (vagyis kevesebb törődést igényel! ) és opelből is van bőven.
Psychonaut
addikt
Miert lenne buta osszehasonlitas? Az altalanos kovetkezmenye annak, hogy ha egy bizonyos tipusbol keves van, hogy a szervizelese dragabb lesz. Ergo: jobban megeri gyakori kocsit venni, mint ritkat. Nem ertem, hol a problema.
Rovernel pont nem igy van, oke, elismertem mar, igazad van. Amit kijavitottam az elozo hozzaszolasodban, hogy attol, hogy van hozza alkatresz, meg nem valik gyakori kocsiva.
Tenyleg nem ertelek.
Sandrew
őstag
300-400-ért Suzuki Swift. Ha csak nem akarsz úgy járni mint ő
Drenadar
veterán
azért mert persze, hogy több hazánkban a szuzuki alkatrész.
és igen szerencsére nem gyakoribb kocsi mint a szuzuki.
de tudod... ha egymás mellé teszem a két kocsit vagy hármat...
nem csak aszerint lehet dönteni hogy mi a legjobb befektetés. ugye ezt nem kell taglalnom?
Sandrew
őstag
Ki az a marha aki vesz még pluszba 2-3 autót alkatrésznek/donornak? Az meg is érdemli, hogy szívjon és éjjel-nappal szereljen. Én ha autót veszek 1,5-2éven belül megbízhatót fogok venni, nem pedig olyat amivel csak a baj lesz de azért haverok előtt lehet vele menőzni.
Psychonaut
addikt
Dehogynem, hacsak nincs sok penzem, akkor bizony eszervek alapjan dontok, azt veszem, amelyik a legjobb befektetes.
Motion_Blur
félisten
+1
de az F Astra is jó megoldás
jobb mint megvenni egy 2x éves nagyköbcentis benzintemetőt, ami lehet hogy két hét alatt széthullik
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
bejegyzés Segítsetek!(Autó vásárlás)
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Corsair RM750X -garis
- Ryzen 7 5800x + asus tuf B550 gaming plus + Noctua NH-u 12S - Garanciás
- Intel Core i7-6700 4-Core 8-Thread Max. 4.0 GHz 8MB Cache LGA1151 Processzor
- DJI Osmo Mobile Gimbal (mobil stabilizátor)
- Makulátlan, mikro-karc mentes állapotú 9. generációs iPad. iStyleban vásárolt, gyári garanciális+TOK