2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Segítsetek!(Autó vásárlás)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Leszeretném rakni(illetve már elkezdtem a jogosítvány megszerzését)
A következő gondolat hogy milyen autót vegyek!?
Valami megbízható autót keresek ami nem hagy ott a sz@rban!
Egyenlőre amiket nézegettem OPEL Astra F!
Keretem az olyan 300-400 ezer HUF! Ebben az árkategóriában kéne valami használt de megbízható autó!
Minden véleményt szívesen fogadok! Persze épp érvekkel alátámasztva! Nem pedig olyanokkal mint amiket kaptam... Hogy honda mert az jó meg peugeot mert az szép... ! Hanem tényleg olyan emberek segítségét kérném akik rendelkeznek tapasztalattal! Továbbá hogy autó vásárlásnál mire kell nagy figyelmet fordítani! Lehet hogy megtaláltam volna ezeket neten! De ha a lustaság fájna már meghaltam volna... :)

Előre is köszönöm minden jó szándékú fórumtársnak a segítságet!
UI: Opel Astra F jó választás avagy sem első autónak ?

Hozzászólások

(#1) Újoncka


Újoncka
tag

Csak hogy lássam hogy van e történés :)

(#2) Mr X válasza Újoncka (#1) üzenetére


Mr X
veterán

F Astra nem rossz, csak ne legyen szétrohadva az alja. Esetleg Swift.

(#3) Újoncka válasza Mr X (#2) üzenetére


Újoncka
tag

Swiftről annyit hallottam, egy szervizes havertól, hogy motorikusan megölhetetlenek! Astra-ra már felhívták a figyelmem, hogy figyelni kell a rohadásra!
Köszönöm :R

(#4) kmisi99


kmisi99
addikt

Érdemes ezt átnézni [link]
Illetve itt egy kiváló összefoglaló amit azt hiszem itt a logouton írt valaki [link]

(#5) Újoncka válasza kmisi99 (#4) üzenetére


Újoncka
tag

Neked is köszönöm tartalmas olvasmány volt :) Ezeket is figyelembe veszem! Valószínűleg netes oldalról fogok választani!

(#6) TazLeacher


TazLeacher
nagyúr

Csak egy pár dolog, amivel jó tisztában lenni, ha már autó:

Ha van 500K-d autóra, az nem 500K. Megveszed az autót, átiratod, befizeted a biztosítást, erre elmegy 50K simán. Utána gondolom olajat/szürőket cserélsz, esetleg egy vezérműszíjat, féket, és még az apróbb pici hibákat korrigálod, 100K (ha nem is rögtön egyben, de majd rájössz, hogy van helye ennek). Tehát ennyit nyugodtan rászámolhatsz, vagy különben csak a bosszúság lesz, hogy nincs pénz fékbetétre...stb.

Egyébként szerintem 3-500K között már simán lehet kapni Daewoo Lanos-t klímával, 2000-hez közelítő évjárattal, 90K körüli kilóméterrel.

Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH

(#7) Drenadar


Drenadar
veterán

ugye azt felesleges elmondani, hogy hiába van 400 ezred egy kocsira, kell még mellé pénz?

nekem csak az átírás volt olyan 50 + eredetvizsga 17 ezer.
és én is azt vallom, ha nem láncos vezérlésű a kocsi, akkor illik kicseréltetni a vezérlést. Vezérműszíj, stb. brutális pusztítást tud véghezvinni egy elnyíródó vezérműszíj. (persze legrosszabb esetben).

nekem még kellett az aljára hegeszteni egy katalizátort (mert szokásuk az embereknek levenni, hogy jobban menjen...)

530 volt a kocsi, és az első héten ráköltöttem ezek miatt még ~160 ezret. nem írtam fel az okmányirodás költségeket, azt nem tudom pontosan mondani... :(

(#8) Samus


Samus
addikt

Ebben az áraktegóriában a régi Swiftek tanyáznak ('96 előtti modellek). Esetleg a régebbi japán autók (Mitsubishi Colt, Mazda 121), meg persze egy rakás más modell. Annyit tanácsolok, hogy keress több autót, ami neked szimpatikus, tedd "félre". Majd kerekedj fel egy megbízható (!) autószerelővel, és úgy induljatok el megnézni a gépparkot. Autónál, főleg ilyen korban, nem elég a több szem, mert nem lát többet. Szakértő szemek kellenek.

A használtautó vásárlás intézménye egy hatalmas szívás (volt erről egy cikk itt is), ki lehet fogni megkímélt, nagyon jó állapotú modelleket, de nagyon bele is lehet nyúlni.

Azt számold bele, ahogy a kollégák is mondták, hogy egy 1.3as benzines (vagy körlbelül 1.8as dízeles) áritatása 50 000 forintnál egy picit több. Ehhez jön még hozzá a biztosítás, ami nagyrészt a korodtól és a jogosítványod korától függ (és persze az autótól), lehet kapaszkodni, nekem jelenleg 45k/év. Továbbá használatautó vásárlásnál örök érvényű szabály: ha megvan, irány a szerelő, és vezérműszíj (vagy lánc) csere, olaj és olajszűrő csere, benzin és légszűrő csere. Érdemes megnézni a váltóolajat, fagyállót beméretni, felemelni (csápos emelővel) és alulról megnézni, ha valahol hiba van, javítani. Ez így alsó hangon is minimum 30 ezres mutatvány. Arra is figyelni kell, ha télen veszed, és a gumi nem téli, annak is szép ára van. Nyáron fordítva, mert míg a nyári télen is használható, csak veszélyes, addig a téli nyáron rettentő gyorsan kopik a nagy meleg miatt.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#9) Újoncka


Újoncka
tag

Köszönöm a jó tanácsokat!
Járulékos költségekre(120k félre lenne téve) a keret ezen kívül mozog! :)
Van egy szerelő ismerősöm akit valszeg elrángatok majd magammal! Csak ne lakna olyan messze :) Tudom hogy sok féle van de sokan mondják ilyet ne vegyél olyat ne vegyél csak sehol az indok! És nekem ezek sokat nyomnának a dolgon!

Igazatok van abban hogy a járulékos költség nem lesz kevés! És persze alap hogy először egy szervizbe viszem( ismerős ) Pár éve már a szakmában van így az átnézés 0-ft lesz!
Ez egy jó hír így az esetleges új cserélendő alkatrészekre lesz egy 120 ezres keretem!(munkadíj = 0 felöntünk 1-2 sört )
Szóval ilyen téren jól állok átírásra stb... olyan 60-70k-t számoltam! így maradt olyan 40-50 ezer az alkatrészekre remélem nem voltam kishitű ha azt gondoltam hogy pl egy F Astránál az alkatrészek kijönnek ebből a tőkéből! :) Nekem ez a favorit kocsim csak azért gondoltam meghallgatok még másokat is :R

(#10) Pitterix


Pitterix
őstag

Aztán, ha megvan a "szörnyeteg" rakjál fel róla képet!
Különben mi pont idén vásároltumk egy Toyota Corolla 1.4 Harmonyt.
Nagyon jó kis autó.
Az ára 548k Ft volt, papírokkal, szereléssel együtt 615k körüli lett a vége.
Ha ennyi pénzed lenne, csak ajánlani tudom ezt a kocsit!

"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.