Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) TigerCat


TigerCat
nagyúr

Nagyon komoly, azt hittem erre már kitaláltak valami megoldást...

♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu

(#2) ntomka


ntomka
nagyúr

A cikkben említett példa eset elég brutális. :D

ツ Headphones on - World off

(#3) carl18


carl18
addikt

Km visszatekerés ellen van megoldás? :DDD

Hiába szúr, itt Ryzen a úr!

(#4) BlackPriest


BlackPriest
őstag

Elveszted a telodat, amin a hatterkep a kocsid es kezdhetsz uj eletet...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#5) Trebron09


Trebron09
őstag

A címben csak én olvastam félre az "okosodót" okoskodóra? :)
Amúgy meg vegyenek Ladát, azt próbálják meg kinyitni mobillal, vagyis lehet egy 3310-essel.. az ablakon keresztül :DDD

- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -

(#6) DjFlanker válasza Trebron09 (#5) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

1. az nem megoldás hogy vegyél szar új autót. Mert az itthon kapható Granda az az.
2. A Vestában, meg az utódjában pedig ugyanúgy benne lesz a Renault alapú okos rendszer. 2017 van, halad mindenki a korral. Az autógyártóknak kell lépni ez ügyben, és soksoksok pénz fordítani erre a témakörre.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#7) Trebron09 válasza DjFlanker (#6) üzenetére


Trebron09
őstag

Nyugi! :) Csak poénnak szántam a hozzászólásom, amúgy igaz.

- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -

(#8) Reggie0 válasza TigerCat (#1) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen, uj ECU.

(#6) DjFlanker: Mondjuk a felesleges okosszarok egy reszet ki lehet cseszni vagy blokkolni. Pl. sim kartya ki, GSM antenna le.

[ Szerkesztve ]

(#9) Formaster


Formaster
addikt

Szerintem ennek nem sok létjogosuktsága van. Az autólopás akkor is autólopás. Aki autót akar lopni meg se kell eröltesse magát, felmegy az ebayre és 300 euróért kap egy audi dekódolót amivel máris kedvére viheti a német prémiumot. Egész véletlen dobta ki a youtube... de ha rákeresne sztem legalább ekkora megeröltetés lenne az összes többi márka (MB talán nem) elkötése. Ahhoz meg eléggé 13 éves szinten kell lenni h valaki távolról a régi kocsija klímáját kapcsolgassa. Amúgy meg nem értem miért kell egy kocsinak online lenni azon kívül h tartalmazzon mondjuk google maps-et, arra azt mondom ok :( ma már mindenki okos eszközökkel akarja magát körülvenni, de azt nézem ezek általában pont a zokniagyú userek.

(#10) Sinisi


Sinisi
senior tag

Azért ez egy kicsit veszélyesnek hangzik... egyelőre jobban szeretem ha manuálisak a dolgok egy bizonyos szintig.

(#11) Akula


Akula
őstag

Igen, itt tart ma az autóipar.
Tele vannak szenzorokkal, felismerik a táblákat, vészfékeznek ha baj van előttünk, tartják a sávot, miegymás.
De ha jobban belegondolunk, ez nem szorosan az autókhoz kötődik, hanem az informatikához, a hardver-szoftver fejlesztéshez.
Az autóipar amióta feltalálták a belsőégésű motort alig fejlődött valamit! Csak ilyen hangzatos dolgokkal lehet fenntartani a kedves vevők érdeklődését, mint a fedélzeti számítógép, vagy az intelligens klíma, meg 3D szkenner. Ha a feladat az, hogy 120g-ról csökkenjen 85g-ra a CO2 kibocsátás, megáll a tudomány.
Dumálhat itt minden szakértő, hogy önvezető, egymással kommunikáló autók jönnek, de a full elektromos világ még száz évre van tőlünk. Még az infrastruktúra sem létezik. Az akkufejlesztésekről meg jobb nem is beszélni. Még mindig sok baleset van velük.
Ez a memória reset meg máshol sem igazán akar működni. Kitörölt mobilból is elővarázsolhatók a korábbi telefonszámok és egy pendrive is visszaállítható ha nem is házi módszerekkel. Nesze neked adatvédelem.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#12) Formaster válasza Akula (#11) üzenetére


Formaster
addikt

A 85g jelenleg álomnak tűnik... A tesla is 100g-ot ad meg, mert ennyi légszennyezettséget produkál a töltés is.

(#13) Sinisi


Sinisi
senior tag

Volt is egy rész az ilyen autók "veszélyeit pedzegető" férjem védelmében c. soriban. Aszem ott meghekkelték a fedélzeti koputert :) és emiatt történt baleset...

(#14) #56573440 válasza Akula (#11) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Az autóipar amióta feltalálták a belsőégésű motort alig fejlődött valamit! "

Ez legalább akkora bullshit mintha azt mondanám, hogy az informatika amióta feltalálták az áramot alig fejlődött valamit. Még mindig szilícium alapú lapkákon rohangáló elektronok bökdösik a 0-1 állapotokat... 1807-hez képest csak a vasat nézve a motortérben akkora ugrás van, mint egy új i7 vs 4004 között...

" Ha a feladat az, hogy 120g-ról csökkenjen 85g-ra a CO2 kibocsátás, megáll a tudomány."

Mert a fizikát is meg lehet bszni, de csak a politikusok szerint. Egy bizonyos szintig lehet racionalizálni a kibocsájtást, fölötte is lehetne, de a kutatási, fejlesztési, gyártási és fenntartási költségeket a vevő nem nyelné be. A vásárlónak is vannak eszközei, pl nem kocsival megy a sarokra is... Csak az meg kényelmetlen ugye...

Egyébként meg már régóta megy ez a szájtépés, ahogy az iot eszközökkel is, csak a gyártók nem igazán motiváltak beleölni a lóvét és az időt az ilyen irányú fejlesztésekbe. Pedig azért kéne talán...

(#15) L3zl13 válasza carl18 (#3) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Ha akarnák, lenne, csak sem a gyártónak, sem a kereskedőnek nem érdeke alkalmazni.

Aki hülye, haljon meg!

(#16) Sinisi válasza L3zl13 (#15) üzenetére


Sinisi
senior tag

+1 :K

(#17) rii


rii
nagyúr

túlzas mar, ami az autópiacon is folyik

telepakoljak felesleges ficsorokkel, csak hogy még vonzobb legyen az ajanlat, aztan meg vissza kell hívni, mert menet kozben kinyilt az ajto

én nemértem ... aki egészséges, az nem tud kinyitni egy kocsiajtót? marmint feltetelezés, az autógyarak reszerol ... vagy tényleg csak egy mókusvakítas.
csak döbbenet, hogy autószerelo ismeros mar 2008-ban kivolt, h mennyi elektromos vackot pakolnak a kocsikba

nekem nem kéne több:
abs, elektromos tukörfűtés, GPS, elektromos ablak, fűtheto ulés, elektromos fényszóró allitas, hatsó ablak futés, (légzsak)
meg persze egy jó gép legyen (pld. "régebbi" 525-ös bmw, ... vagy nem bmw)

ez az okos dolgok meg siralmas ahogy el tudnak sulni

teljesen feleslegesen teszik ki a kocsijukat, vagy akar sajat, utasaik épségét, mert minden computerizalast feltetel nelkul, eszetlenul vallalnak

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#18) ivana válasza rii (#17) üzenetére


ivana
Ármester

Ezeket az új érintő kijelzőket se értem, akar a halál érintő kijelzőt nézegetni vezetés közben, a klasszikus tekerentyűket gombokat egy pillanat alatt be lehet nyomni, nem kell hozzá ilyesmi, persze van amire jó, de alap gombokból nem kellene ilyet csinálni.

(#19) rii válasza ivana (#18) üzenetére


rii
nagyúr

teljesen jogos ... ebbe eddig bele se gondoltam
én is vakon nyúluk oda ahova kell, dde az érintkijelzo figyelmet igényel

dehat ez is olyan mint az okostelefonokba a sok extra
el akarjk adni az újabb-és újabb termeket, bar ez a sok csilli-villi ficsör csak mókusvakítas
nem is akartam mar írni ... nissan qashqai

A NissanConnect alkalmazásokkal* azonnal megnyithatja kedvenc közösségi oldalait, közlekedési híreit és más felületeket, a hangfelismerő funkció segítségével pedig a szemét az úton, a kezét pedig a kormányon tartva böngészhet.

vezetés közben .-)))

még jó hogy kell bele a paijzs, meg az automatikus fékezés meg a tablafelismero meg a fenyszoro aszisztens .-))))

mert figyelni az utra ki fog?

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#20) ntomka


ntomka
nagyúr

Hamar átment ez retro-topicba. :D

ツ Headphones on - World off

(#21) Sinisi válasza ntomka (#20) üzenetére


Sinisi
senior tag

Időnként jó is az a nosztalgia :)

(#22) DjFlanker válasza rii (#17) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

Ezek alapján rögtön egy T-modellt, vagy egy korai VVW Bogarat/Citroen Kacsát ajánlok. de semmi gond, mert az általad említett 5-s bimmerbe már a 80 évektől benne volt a felsoroltak komoly része.

A fejlődés miatt tiltakozni felesleges és nincs értelme. A fedélzeti rendszerek, amiről a cikk volt, ott jogos a kritika, lehetne sokkal jobban ,de:

ABS? konkrétan életet ment minden nap. Nem véletlen hogy már az ESP is kötelező az EU-ban..

Tükörfűtés? igencsak hasznos extra, nem értem mi a bajod vele. Új autót nem találsz nélküle.

GPS. Ez még nem mindenhol széria, és itt el tudom fogadni hogy van akinek nem kell, vagy sokkal olcsóbban vesz sajátot/használ okostelefont. Ezt megadom neked

Elektromos ablak: van tekerős autó itthon (2 C Opel Corsa és egy Suzuki Ignis van itthon, meg öcsémnek egy Focus II), meg elektromos is. hát az utóbbi 10x jobb, és hát egy 5-s BMW méretű autóban hajoljon át a Berki Krisztián a másik oldalra letekerni, vagy csak képzelj oda egy kicsit rosszabb derekú középkorú felnőttet.. vagy egyedül/ketten utaztok a légkondi nélküli régi autóban nyáron, és szeretnél kereszthuzatot csinálni kicsit. tekerős autóban esélytelen. Új autó ma már nem létezik nélküle, szerencsére.

fűthető ülés: félig megadom, nem létszükséglet, de télen nagyon nagyon jól jön. És még csak nem is egy bonyolult dolog.

el. fényszóró állítás. vesszen a LED, éljen a halogén! Vezettem jól beállított halogén, meg xenon autót, mostanság pedig ültem LED-es (nem túlbonyolított, Renault Megane) autóban utasként éjszaka. Leírhatatlan a különbség, és az újakhoz kell az aut. állítás. nem véletlenül terjedt el pillanatok alatt, és még takarékos is

Hátsó ablak fűtés: az utóbbi 2 hónap ónos esős, havas, jeges, fagyos idejében létszükséglet, nem véletlen hogy már a 30+ éves 2104-s Lada kombiban is volt, és az ultra fapados autókban is. kaparjon akinek két anyja van.. avagy ha kaparsz, 100x könnyebb ha van ilyened. Elől megadom, ott nem létszükséglet

Légzsák: oké hogy zárójel, de remélem nem gondoltad komolyan.. életet ment minden nap..

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#23) ivana válasza DjFlanker (#22) üzenetére


ivana
Ármester

Te valamit nagyon félre értettel :U riinek ezek pont kellenek. De pl. nem kell automatikus vészfék, sávtartó elektronika, automatikus ablaktörlő (ez továbbra is wtf számomra) stb.

(#24) rii válasza DjFlanker (#22) üzenetére


rii
nagyúr

ahogy ivana is irta, véletlen félreolvastad a mondandómat
most egy skoda feliciat nyustölök, havi 2000 km, remelem, kiszolgal még 1-2 évig husegesen

egy fokkal kéne csak jobb autó
pont hogy hianyzik a tukorfutés .-) , ulesfutés, abs
(légzsak csak azert van zarójelben, mert ne legyen ra szukség)

ivana: az szamomra is vatafakk .-)))
nem'tom, hol irhattam olyat.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#25) #56573440 válasza ivana (#23) üzenetére


#56573440
törölt tag

" De pl. nem kell automatikus vészfék"

Ezzel se lenne pl semmi baj, sok helyen írtam már le, a jellemzően fittipaldi barátaink sorra kaptak vezetéstechnikai tréninget, ahol rettenetesen gyorsan derült ki, lényegében egy rendeset vészfékezni egyikük se tud. Az AEB és más nevű, de hasonló rendszerekben jellemző hogy elsődleges feladatként a vezetőt támogatja egy vészfékezés alatt, nem mindegy hogy az elejétől, vagy csak az utolsó 5 méteren őszinte a pedál lenyomása és a fékhatás maximalizálása.
Az, hogy magától le is kezdje a fékezést ha úgy látja jónak jellemzően kapcsolható legjobb tudomásom szerint, azokban az autókban amikben eddig ültem és volt ilyen legalábbis külön, független opció volt.

Én az automata ablaktörlőt is tudom szeretni, pl nem nekem kell kézzel állítgatni a sebességet, ha megállok a dugóban ő is megáll, ha 5-el gurulok akkor néha töröl, ha felmegyek a pályára akkor meg csinálja a dolgát gyorsabban. Persze kézzel is meg lehet oldani, de ha már van, és nem egy akkora mondás, akkor üzemszerűen használva nekem bejött mint a tempomat.

Van nem egy funkció amit én se értek kocsikban, a telefonos ajtónyitás és társai szerintem is maximálisan idiótaságok, ahogy pár hete egy újabb skodára akadtam ki, hogy a nyomorék startstop nem lőhető ki fixen -legalábbis a 3 nap alatt amíg mentünk vele nem találtam erre semmit- minden indításnál le kell kapcsolni kézzel. Együtt élni vele meg én nem tudnék, városban simán kilökte alólam a motort lassú gurulásnál ahol üresbe tettem mert dugó volt, vagy épp megállni készültünk, erre ugye fék és kormány szervó off. Induláskor is az a 2 másodperc amire életre kelt rettenet zavart.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.