sok modern játék inkább az időzítésre érzékeny, nem az egyszálas teljesítményre, legalábbis ha már legalább 4-6 szálat támogatnak.... de sok játék persze kövület motort használ, ott még lehet gond, de eléggé "leszokóban" vannak az új címeknél.. a népszerű "kvázi free" motorok is jól állnak ebben már, pl. Uniti3D, UnrealEngine (legalábbis megvannak rá a technikák, amit vagy alkalmaznak, vagy nem...).
Vesa:
Intelről mostanában nem sok pozitív hírt lehetne írni ... a Foveroson kívül semmi "érdemlegit" nem hallani felőlük, de az is csak könnyű gépeknél jön.. bár engem nagyon emlékeztet a neve a Forever-re ... az meg a Dukenukemet juttatja eszembe, csak ne így legyen...
egyik nap volt hír, hogy már 21ben jöhet az intel a saját 7nm-ével (számozza akárhogy is)... másnapra kiderült, hogy valójában a, szerver chipek lehetnek az elsők... így asztali gépeken még jó ideig nem lesz változás...
Foverosról meg a bejelentésen kívül (hogy nyár végén jön) semmi érdemlegi megerősítés, teljesítmény szivárgás (big-little miatt érdekes lehet)...
makkmarce:
időzítés probléma (is), mert sok esetben intel se turbóz olyan nagy órajelre, főképp a 8400/9400-ak esetén, vázis azonos órajelen futva a 2600/2700-as egységekkel, még is az intel tud néha +10-20% teljesítményt, egyes játékokban... emiatt javul drasztikusan a ryzen a gyorsabb rammal, mert az IF és minden belső időzítés csökken vele erősen (de legjobb esetben se éri el az intel ringbusz szintjét)... ezért ragaszkodik az intel a ringbuszhoz (amíg tud), a HEDT-jeiben használt MESH elrendezéssel nála is megnő az időzítés és elveszne az előny...
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5