Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) kwzatz válasza Egon (#26) üzenetére


kwzatz
őstag

Linusnak volt egy teszt, és annyi biztos, hogy a felbontás fontosabb volt. Mindenki az 1440p 144Hz-et választotta az 1080p 240Hz helyett. Viszont ugyanezt választották a 4k 60Hz helyett is, szóval 60Hz-ről 144Hz-re a váltást jelentősebbnek érezték, mint az 1440p-ről 4k-ra váltást.
Én kíváncsi lennék még a 60Hz IPS vs 144Hz TN vaktesztre is nem kompetitív gamerek által, single player game-eknél. Vagy úgy, hogy a 60 Hz IPS monitoron high-max grafikán megy a játék 60fps-sel, míg a 144Hz-esen low-on 144fps-sel, mert kb. ez a real life scenario, kb. ilyen döntést hozol, ha a pénz is számít.

Az is érdekel, hogy ha egyszer elér a dolog oda, hogy a 4k, 144Hz, IPS mainstream (10 év?), utána mi lesz a nagy mágia. Próbálkoznak persze a 8k-s parasztvakítással most is, de már kevesebb sikerrel.

[ Szerkesztve ]

(#52) GoldhandRent válasza Egon (#40) üzenetére


GoldhandRent
őstag

LTT-nél csinálták, de nem emlékszem, hogy csak nézték, vagy az egeret is rángatták.. mert nagyon nem mindegy.
Minden mozgás simább, plusz ahogy az egeret húzod nem lesz olyan érzés, mintha zselében lenne a kezed.

Azt hiszem ez a része azért tiszta, de leírom: a videón meg láthatod, h van egy statikus kép..nézed a kaput, várod az ellent.
60 Hz-nél egyszer csak ott egy test a résben, mert épp úgy jön ki a frissítés
120 Hz-nél a kézfeje
240-nél meg az ujjperce
nagyon nem mindegy, hogy egy testnyi, vagy egy ujjpercnyi időd SINCS reagálni :)

Az meg, h ki veszi észre.. aki figyeli :D érzésre szerintem 10/9, nézésre tán a fele. Attól is függ milyen szokásokkal rendelkeznek, és milyen idősek az alanyok.

Nekem most egy 2K BenQ grafikus monitor van, és játékra borzalmas.. nem elég, hogy 60Hz, de néha kihagy egy-egy framet.
Van egy régi samu is, amit lehet OC-zni 75Hz-re, az is rengeteget számít, még az asztalon is.. Mikor egy ablakot húzol ide-oda.
Boostoltam a BenQ-t is, az egér mozgása az asztalon szebb, de játékban rettenet sok framet kihagy, hiába jobb érzés az egér mozgatása.

-

(#53) kurta9999


kurta9999
tag

Én 144hz-t használok otthon ULMB-vel és azt kell, hogy mondjam, KIVÁLÓ. ULMB+144Hz üti minőségben a 240Hz-et a tesztjeim alapján. Melóba is tervezem idővel a két 60Hz-s monitort lecserélni, pedig csak programozásra vannak használva. Az egér mozgásából észrevenni, hogy sokkal folyamatosabb a kép. Játékra pedig ne is beszéljünk, ég és föld teljesen a régi 60Hz-hez képest. Csak hát ULMB alá vas is kell, amivel megvan a 144hz - másképp elég sok a tearing.

(#54) Csapoati


Csapoati
nagyúr

Ezeket az 5-10 ms-nyi időnyereségeket olyan nehezen tudom értelmezni a 2-3 tizedes (előbbi már nagyon-nagyon jónak számít!) emberi reakcióidő fényében. Persze, minden megnyert milliszekundumon múlhatnak fragek, de véleményem szerint többre megy a pr0 g4m3r, ha a reakcióidején próbál fejleszteni, pl azzal, hogy rendesen alszik és nem napi 3 liter intravénás Red Bullon él.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#55) Dobrika válasza nyunyu (#5) üzenetére


Dobrika
tag

Az EIZO 130W-ot evett és a korabeli CCFL-es 32" VA TV kb 150-et max fényerőn, visszábbvéve emberi fényerőre is 100 felett volt kb. Szóval a villanyszámla inkább placebó hatás lehetett.

Csapoati

20-30ms input lagos TV-n PC-re kötve a windowst nem tudom normálisan kezelni a késés miatt, egyszerűen nem találom el a dolgokat a képen.

[ Szerkesztve ]

(#56) Synthwave válasza Csapoati (#54) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

És az egészséges életmód mellett legalább 144 Hz-es kijelzőt használ, stabil frame rate mellett. ;)

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#57) kwzatz válasza Csapoati (#54) üzenetére


kwzatz
őstag

A 144 és a 240 között még annyi sincs, csak 2,8ms. Biztos rengeteg Vér Istvánnak múlik ezen a világbajnoki státusz. :D

(#58) Csapoati válasza Synthwave (#56) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Persze, de véleményem szerint ez már csak mondjuk a top 0,1 (ízlés szerint meghatározható) százaléknál jelent valós előnyt. A 12 éves, cyka blyatozó Pistike nem lesz jobb player a 144 Hz-es monitora miatt. :D Az más kérdés, hogy a szemnek kellemes, ezt nem is vitatom.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#59) vaki válasza Televan74 (#38) üzenetére


vaki
aktív tag

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy multiban van-e értelme a 144, 240 Hz-nek úgy, hogy csak 60-64-128 tickes szerverek vannak??

Vagyis az én olvasatomban hiába tud a monitorod és a videókarid 144frame/s-t ha a szervertől csak 64packet/s jön be és nem lesz mit kirajzolni, mert nem lesz új infója a gépednek.

A felhasználóbarát felhasználó

(#60) Nartaas


Nartaas
tag

Nagyon egyedfüggő lehet ez. Haverom anno vett egy 144hz-es ultrawide-ot FreeSync el megtámogatva.
Kipróbáltam a Doom-ot de nekem semmi extra élményt nem adott. Hazamentem és a 60hz-es uw moncsimon játszva egyáltalán nem az jött le, hogy úristen az a másik mennyivel királyabb volt.
Inkább csak kuncogtam, hogy a hülye aranyáron vett Vega64-et csak hogy menjen a FreeSync. Nekem pénzkidobásnak tűnt:D
Én a a screen tearing dolgot se veszem soha észre játékban csak is egyetlen szituációban, amikor valami átvezető van és lassú állandó sebességű kameramozgás van, vagy pl. videókártya tesztekben.

(#61) Dobrika válasza vaki (#59) üzenetére


Dobrika
tag

Nem kell mozognia az ellenfélnek ahhoz, hogy amikor te nézel oldalirányba ne vedd észre a mosódott képen.

[ Szerkesztve ]

(#62) b.


b.
félisten

Ej de jó kis írás. Nem is vártam mást egy Quake playertől :) :)
Én is szeretem, imádom, jó dolog. kb 7 év után tudom ismét élvezni a monitorom, amióta megvettem ősszel a 165 Hz Gsyncet
Előtte az öreg Nokia tervező monitorom 150 Hz -t tudott, azóta is visszasírom. :K

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#63) #92006144


#92006144
törölt tag

Ha este lesz időm, akkor elolvasom a hsz-eket, gyorsan átnézve nem láttam erről infót:
Abu szerint többet ér a 60 hz chill-lel, mint csillió hz-es monitor.
Most akkor mi van ezzel kapcsolatban?
Amikor vettem a 4K monitort one x és pc mellé, akkor nem volt opció 60hz fölé menni ezen a felbontáson (talán dp vagy hdmi szabvány volt a szűk keresztmetszet :F ), és alapvetően elvagyok vele, de a magasabb frissítés miatt még a felbontást is csökkenteném. Még nem akciós áron is nézegetem ezt a monitort (aoc 32 q3279vwf8).

[ Szerkesztve ]

(#64) BerserkGuts válasza janos666 (#2) üzenetére


BerserkGuts
őstag

Amúgy elég egy Windows intéző ablakát tologatni egérrel, és megpróbálni mozgás közben is elolvasni a betűket, aztán nem szabadna, hogy maradjon kérdés. :O

:C

12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000

(#65) Aprósólyom válasza #65537792 (#8) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Szerintem próbálj ki élőben egy 240Hz-es monitort. Lelassított felvétel azért más, mint a valós idő.
Mikor 60Hz-ről váltunk 144Hz-re, az nagy ugrás. (16,6ms-ról, 6.9ms-re.). Viszont 144Hz-ről 240Hz-re váltásnál csak 6.9ms-ról váltassz 4.1ms-ra... Ezt a 2.8ms különbséget már fogod radikálisan megérezni. Ezért javaslom, először tegyél próbát, mielőtt beleinvesztálsz rengeteg lóvét. Még akkor is érdemes, ha szarod a pénzt. :DDD Warren Buffet is ezt javasolná. :DD

Köszönjük a leírást! Vannak, akik szeretnek vitatkozni a témában tapasztalat és információk hiányában, legalább nekik lehet linkelni...

Örülök, hogy külön kiemelted, hogy a single player játékoknál nem kifejezetten van értelme a 60/75Hz-nél magasabb frissítésnek... Akik főleg ilyeneket játszanak, vagy nem fast-pace multit játszanak, azok néha leállnak vitatkozni a TN panel létjogosultságáról vagy a 120Hz+ értelmetlenségéről vagy a felőlről korlátlan fps feleslegességéről... :P
Arra nem emlékszem, hogy olvastam volna a felső limit nélküli, lehető legnagyobb fps-ről írtál volna-e. (Vagy csak figyelmetlen voltam?) Hogy a lehető legkisebb legyen a delay a kép render és a monitor kirajzolása között.
Emlékszem még a 160Hz-es CRT-s monitorom élményére 300-500fps-en a quake3A szinte valósággá vált, annyira smooth volt. Pedig VGA csere előtt is volt kb 200fps-em volt, de 300-500fps-en egy álom volt. Azóta sem tapasztaltam annyira smooth élményt. A mostani 144Hz-es TN LG "gémer?! :U " monitoron sem tapasztaltam ilyet, pedig fps-em is van... CS:GO-ban... Bár a Quake3 motor is tehet róla. Ha jól tudom azt még Carmack programozta. Az a játék engine szépen, folyamatosan pumpálta a kép rendert, minden fajta szar, érthetetlen laggok nélkül.

Jevons paradox

(#66) Synthwave válasza b. (#62) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

<3

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#67) Synthwave válasza Aprósólyom (#65) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

De, pontosan ugyanolyan értelme van single playerben is (még frame rate híján is ott a reszponzivitás), csak elfogadtam a tényt, hogy ez nem mindenki számára fontos.

----------------------------------------------

(#63) vásárlow: Puffogtatással kapcsolatos dolgokban (monitor, egér, egérpad, frame rate, ilyesmi) inkább nekem higyj. : >

Bocs, Abu. ;]

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#68) arn válasza Yany (#49) üzenetére


arn
félisten

csak gep nem volt, ami vigye :) akkoriban a 30 fps jo volt, max az esportban kezdtek el a magas fpst, de ott meg szar felbontassal.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#69) satz18 válasza Aprósólyom (#65) üzenetére


satz18
őstag

Jelenleg azért a 240 Hz ellen szól, hogy csak TN panel létezik belőle. Amúgy én 60 Hz-en nyomom szóval nincs gyakorlati tapasztalatom, de így látatlanba azt mondanám, hogy nem cserélnék le 1440p IPS 144Hz-et 1080p TN, 240 Hzre.

[ Szerkesztve ]

Asus G513QY, Samsung A52s 5G

(#70) BerserkGuts


BerserkGuts
őstag

Azért az írásból kimaradt a legfontosabb :DDD

Az fps minimum 0.1% 1% és vga cpu kérdése mert szép és jó de ha pl: nincs jó gpu, /videokártya vagy csak egyszerűen nincs meg teljesítmény de azért ultra be van kapcsolva :C akkor mehet az egész a kukába a monitor nem fog csodát tenni.

12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000

(#71) Aprósólyom válasza #92006144 (#63) üzenetére


Aprósólyom
addikt

"Abu szerint többet ér a 60 hz chill-lel, mint csillió hz-es monitor."
Biztos nem fast-pace játékokkal játszik. Meg kellene néznie egy két pro quake játékot.... Beüzemeltem a régi 75Hz-es LCD monitorom s gépemhez. Hát diavetítés egy 144Hz monitoron után. Egyszerűen frusztrál, hogy mennyire nem responsive a 75Hz sem 144Hz után... Már a desktopon is zavar, hogy azt látom, hogy hosszan teleportálgat a kurzor, 60/75Hz-en és hogy "szellemképet" húz egy weblap, mikor görgetek. Amíg nem szokunk hozzá a 144Hz-hez, addig ezek nem tűnnek fel, de ahogy említve is volt, ha egyszer kipróbálod és megszokod a 120Hz+ frissítést, akkor már ezek az apróságok is többé vagy csak kevésbé, de zavarhatnak.

Jevons paradox

(#72) Ragnar_


Ragnar_
addikt

Hát szerintem az ilyen slowmotion szemléltetni tudja csak, hogy miről van szó, de magát a valós élményt nem tudja visszaadni. Szvsz leginkább egy mozgalmas HFR video adhatja vissza a HFR gaming éreztét, azaz, hogy az egész valahogy folyékonyabb. Én jelenleg 75Hz-re készülök váltani, csak nekem van egy másik problémám is, mégpedig, hogy 32"-ról nehezen lépnék vissza akár 27"-ra is, és azért megyek előbb 75Hz re, mert azt talán nem olyan nehéz kihajtani, mert ahogy itt is írták sokan visszafelé nem nagyon akar váltani az ember, ha megszokja a magasabb frissítést.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#73) Yany válasza vaki (#59) üzenetére


Yany
addikt

Egyrészt Dobrika is rávilágított egy dologra a #61-esben: vagyis, hogy a kliens oldalon (vagyis a te gépeden) a server nélkül is történhetnek változások, amiből épp a legfontosabbat ki is emelte: nézelődsz. A másik, hogy habár a szervertől ugyan nem kapsz információt, de a géped gyönyörűszépen interpolálja a csomagok közti változást, tehát valójában igenis látsz olyan új információt, 1-1 képkockával, ami a szerverről érkező adatokon alapul. Olyannyira, hogy az interpoláció miatt a te géped pont hogy sosem látja a legfrissebb információkat, mert egy jól bekonfigolt környezetben mindig éppen akkor láthatod csak meg, amely pillanatban megjött az újabb csomag, tehát pontosan 1/tickrate mp-nyi lemaradásban vagy, ahol minden egyes interpolált képkocka újabb és újabb információkkal szolgál. Ha nem így lenne, akkor faszán darabos képet látnál egy 30 tickes szerón, ami csak akkor valósul meg, ha egyrészt elfogadod, hogy 30 fps darabos egy 100+ Hz-hez szokott szemnek, illetve kikapcsoltad az interpolációt (amit néhány játékban meg tudsz tenni).

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#74) Aprósólyom válasza Synthwave (#67) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Nem már... :DDD Ugyanannyir értelme nincsen, mint mondjuk Q3, QL, QC-ben, vagy akár egyéb lasabb competetive játékokban. Kipróbáltam az Assasin legújabb részét nightmare-en. Pff Lópikula!!! Még mindig az AI a legszűkebb keresztmetszett. 60Hz-en is simán beatelhető, annyira gyenge kihívás egy single player egy kihívást jelentő Quakerrel szemben... AAA-hoz bőven elég oda a 60fps/60Hz.... :DDD Az más téma, ha valaki ennek ellenére szívesebben játszik magas képfrissítésű monitorral, single-ban. Ezt én is elfogadom. Mindenkinek joga van hozzá. Csak azt mondom, hogy az értelme nem annyira jelentőségteljes, mint mondjuk Competetive játékokban, ha már legalább a középmezőnyben játszik valaki az online térben.... Közép mezőny alatt sincs értelme a 120Hz plusznak, mert akkor nem a monitor a limit...

(#69) satz18 Egy jobb TN-nek még mindig legalább 2x-3x jobb a pixel response time-ja. Az én igényem szerint biztosan nem vennék 240Hz-es montort TN panel nélkül. Jelenleg IPS és VA panelek nem képesek tartani a 240Hz-t, a pixel az átlag pixel response miatt (nem a specifikációkban megadott marketing GtG bullshitet kell figyelembe venni.) 144Hz-en adnék esélyt egy jobb VA-nak vagy IPS-nek...

[ Szerkesztve ]

Jevons paradox

(#75) Amerigo57 válasza b. (#62) üzenetére


Amerigo57
őstag

(#62) b.
+1

Acer XV273KPbmiipphzx (UM. HX3EE. P04)

Link:

[ Szerkesztve ]

(#76) Aprósólyom válasza b. (#62) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Tudtok élménybeszámolót mondani esetleg 144Hz-ről 165Hz-re/240Hz-re való váltás terén?
Nehezen tudom elképzelni, hogy sok értelme lenne, számítások szerint. De még nem volt alkalmam kipróbálni, hogy érzetre milyen. Igaz, biztosan nem ettől leszek jobb Quake player. Többet kellene gyakoroljak inkább.... :))

Jevons paradox

(#77) llacee


llacee
őstag

Aztán meg van, aki erőlteti a 4k-t és megfelel a 60HZ
Nálam 100Hz 3440x1440, de pl BF5-ben jónak mondható géppel is épp csak 80 felett van az fps egy nagyobb ütközetben, singleplay alatt. Folyamatosnak látom.

(#78) Synthwave válasza Aprósólyom (#71) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

A 86,5 millió feliratkozóval rendelkező YT csatornámra ;] felraktam egy olyan TDM pickup POV-ot, amikor poénból egy 60 Hz-es, párezer forintos, fullgagyi TN-nel játszottam: [link]

Oké, win, de egyrészt nem egy all-around high skill meccs (a szerveren SUCKMYROCKET, aka dakilla div1-es és én, mindenki más div3), másrészt akkor is érezhető különbség van aim és a reakciók tekintetében (pontosabban azoknak a precíz közvetítésében) a sztenderd 144 Hz-hez képest - pláne, hogy kifejezetten aim heavy player vagyok.

60 Hz-zel teljesen más, sokkal nyugodtabb, rákészülős játékstílus kellett, nem lehetett a szokásos stíllel pörögni, és arra építeni, hogy "nem para, úgyis meglövöm". Konkrét div1-es practice warhoz (mint pl. ez: [link]) már nagyon kevés lett volna ez a kijelző.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#79) kwzatz válasza Aprósólyom (#74) üzenetére


kwzatz
őstag

"Ugyanannyir értelme nincsen, mint mondjuk Q3, QL, QC-ben, vagy akár egyéb lasabb competetive játékokban. Kipróbáltam az Assasin legújabb részét nightmare-en. Pff Lópikula!!!"

Gyakorlatilag az egyik legpopulárisabb sorozatból van, jó hogy lópikula ilyen szempontból. Dark Souls, Super Meat Boy ha már minőségi kihívásra vágysz.

(#80) Dyingsoul


Dyingsoul
veterán

Én novemberben váltottam 1440p 144Hz+G-sync IPS-re, FHD 60hz IPS panel után. Hát bizony van kiemelkedő különbség a kettő között. Kb mintha új PC-t venne az ember. Persze ehhez kell kraft is de az megvolt eddig is, kijelzőre valahogy sajnáltam, no meg egy ilyen display egy jó közepes teljes konfig ára perifériák nélkül... Szóval anyagi korlátaim voltak, no meg vártam az NV bejelentést is, ami persze hogy 2-3 hónappal a vásárlásom után történt meg... no sebaj most már G-sync lett és ennek ellenére sem bánom a vásárlást.

Ami viszont szembeötlő számomra: nekem a 144 Hz is kevés... CS:GO-ban is és PUBG-ben is tapasztalom, hogy én még így is látom a két képkocka közti hézagot.
PL PUBG-ben amikor körbenézek egy erdős terepen, tisztán látom a képfrissítést ahogy a falevelek textúrája mögül előbújik az ellenfél vagy más tereptárgyak mikor forgatom a kamerát. 240Hz-es kijelzőt még sosem láttam szóval nem tudom mennyivel lehet jobb, de egyelőre marad ez. Persze ez nem árnyékolja azt a tényt, hogy a 144Hz bitang jó egy jó G-sync-kel (meg persze Freesynccel is jó lehet egy ATI kártyával) de bőven lenne helye számomra egy 240 Hz-es panelnak. Viszont fontos volt a felbontás is, mert szeretnék 4K felé tendálni na de azon kijelzők árai tényleg átlépik az ingerküszöbömet. Remélem idővel mérséklődni fog az áruk.

[ Szerkesztve ]

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#81) gbors


gbors
nagyúr

Jó cikk, köszönjük!

(#63) vásárlow: a chillben az a jó, hogy a CPU számolja a frame-eket, ahogy bírja, míg a VGA csak kevesebbet jelenít meg. Tehát a reakcióidat gyorsabban beépíti a játék, ez a része valóban jobb, mint a standard 60 FPS - de látni ugyanúgy később látod meg a dolgokat, és a folyamatosságérzésed sem lesz 144 Hz-en a chilltől.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#82) enginev3.0 válasza Dyingsoul (#80) üzenetére


enginev3.0
félisten

Nyugodj meg, én is gond nélkül észreveszem az esetleges hibákat pl pubg körbeforgáskor

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#83) Synthwave válasza gbors (#81) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Köszi.

Olyan szokatlan, hogy nem röpülnek a féltéglák már a harmadik komment előtt. :DDD

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#84) Synthwave válasza Csapoati (#58) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Csak amiatt nem, de a Pistike valós potenciálja sokkal könnyebben fog a felszínre bukni, mert egy elég nagy hardveres gát oldódik fel (még ha ezt ő nem is érzi ennyire hangsúlyosnak).

Közvetlen környezetemben is találkoztam már ilyennel: full fakezű ember, LAN-on kapott egy normális egeret, padot meg egy kijelzőt, és elsőre majd' 3x annyi pontot lőtt CoD: WaW zombi koopban, mint a korábbi összeröffenések alkalmával - ez pedig utána konzisztens maradt. Teljesen antikocka a legény, még PC tekintetében is csak koca user, de pl. egy értelmes egér vásárlása már azért szóba került.. A monitoré nyilván azért nem fog, mert nagyságrendekkel többet kóstál és kb. csak akkor van bekapcsolva a gépe, amikor velünk LAN-ozik.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#85) b. válasza Aprósólyom (#76) üzenetére


b.
félisten

144 ről 165 re semmit nem veszek észre, sajnos ennyit tud max a monitorom. 144 Hz az alap és 165 Hz az OC módja.240 Hz-t még nem láttam/ próbáltam.
Én már többször leírtam, de azt is észreveszem pár perc játék után, ha 500 Hz az egér USB frekije 1000 helyett, mert máshogy viselkedik. Sok emberkének ez is hihetetlen sztori, szóval nem tartom kizártnak, hogy ha te is Quake nemzedék vagy mint mi,( én inkább Enemy Territory, de az is Quake engine) hogy látnád a különbséget 240 hz és 144 között.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#86) Mooka-Miki


Mooka-Miki
senior tag

Nekem jó ideig volt egy SUN GDM-FW9010-em.

Azok a gyönyörű színek. Mai napig emlékszem mennyire szerettem.
De maga a monitor dög nehéz volt: 42kg. :DD

Aztán hosszú évekig ilyen-olyan TFT-k 60Hz-en. Színek is borzasztóak voltak és a mozgásmegjelenítés is.
Most egy 144hz-es FreeSync-es Acer-em van amit imádok, bár a színek itt sem olyan szépek, de mivel itthon a PC kb csak a kockulásra van inkább az volt a fontos. Én sem váltanék már lefele Hz-ek tekintetében.

(#87) Csapoati válasza Synthwave (#84) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Azért ez sincs így mindenkinél - sajnos. Nekem hiába van most már viszonylag jó gépem, 75 Hz-es Freesync monitorom, gamer egerem, akkor is fakezű vagyok CS:GO-ban. Igaz, FPS-ekkel nem is szeretek multizni emiatt, mert béna vagyok, inkább autóverseny. A valós potenciálban egyetértünk, csak azért írtam a top 0,1%-ot, mert véleményem szerint ott már bőven számíthatnak ezek a nüanszok, addig a gyakorlás sokkal többet ér (egy normális gép mellett persze, ahogy te is írtad).

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#88) Dyingsoul válasza enginev3.0 (#82) üzenetére


Dyingsoul
veterán

Frankó, hogy nem vagyok ezzel egyedül...
Pár haver már unja a rinyámat és fogják a fejüket mennyit költöttem gépre és még ez sem elég... De hát ha egyszer ez van, néhány dologban maximalista vagyok és ami látszik az egyszerűen látszik.

Én azokat az embereket nem értem meg, akik "nem látják" vagy inkább nem akarják látni a különbséget. Sok dolog van amit én is szeretnék, de nincs rá pénzem és ezt inkább bevallom, mintsem mást néznék hülyének miatta. Vagy ha nem érdekel egy téma esetleg nincs rálátásom akkor inkább nem kotyogok bele. Furán működünk mi emberek. :)

[ Szerkesztve ]

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#89) Synthwave válasza b. (#85) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Én amúgy annak örülnék, ha kijönne egy olcsó 18,5" vagy 21,5"/22"-os, 240 Hz-es, Full HD TN, amin van legalább két HDMI és egy DP meg egy jack csati (persze egy-egy DVI-D és D-Sub is elfér még rajta), LG 24GM77-féle színekkel és legfeljebb 9-10 ms valós input laggal. Semmilyen sync nem kell bele - vennék is egyet rögtön a kis LG mellé.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#90) Dyingsoul válasza Synthwave (#89) üzenetére


Dyingsoul
veterán

Hát igen, ott van is egy piaci rés vagy inkább szakadék. :DDD

Egyébként tényleg frankó lett a cikk! :K Mikor megláttam a címet úgy nyitottam meg, hogy "na megint elmagyarázzák itt ph-n, hogy minek nincs értelme aminek amúgy van". Kellemesen csalódtam az írásban és alaposan össze lett rakva ez a két oldal. Egyedül egy plusz oldallal egészítettem volna ki amiben az emberi szem korlátairól tudományos cikkekből lehetne összeollózni pár érdekesebb adatot azok kedvéért akik "nem hisznek benne", hogy van különbség. Persze az lehet kicsit száraz lett volna és nem sok embernek lett volna kedve elolvasni, hogy szembesüljön a ténnyel, hogy baj van a központban ha nem lát különbséget.

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#91) sb válasza Synthwave (#39) üzenetére


sb
veterán

Ezt a részt nem teljesen értem. Már az is kissé ellentmondásosnak tűnik, hogy oda-vissza működik a dolog.
Tehát 60Hz-200fps is reszponzívabb és 144Hz-60fps is? :)

Persze ha úgy érted, hogy vsync off-ban akkor érthető viszont itt lenne érdemes szerintem több mindent belevenni a képletbe:
1. Hanem látod (vagy félig) akkor ez reszponzivitás-növekedésnek tekinthető-e? Mivel infóból nincs sokkal több, tehát nincs mire reagálni. Azért ez nyilván érezhető, mert a bemeneti késleltetés mindig csökken.
2. Fordítva: 144Hz-60fps: itt meg hiába frissül a kép ha jórészt a 60fps-hez van szinkronizálva a beviteli késleltetés, adatfeldolgozás a játékon belül. Bár nem tudom mennyire igaz manapság a megjelentés-független feldolgozás a motorokban.
+1: Most futottam bele VA 75Hz monitorba aminél egy laza scrollnál eltűnt a kép fele ghostingban. Szóval a monitor frissítés és a pixel response time nem mindig van teljesen szinkronban... ha input oldalon rövidül is a késleltetés a magasabb frekitől, lehet, hogy a képen nem nagyon látni a különbséget.

+1+1: A régi kérdésem. Én úgy tesztelném "vakon" ezt a részt, hogy odatennék játékost egérrel a kezében meg anélkül. Szvsz 80-100Hz felett a reszponzivitást érezni már csak, nem hiszem, hogy szemre megmondja valaki a különbséget blurrel, response time-mal és mindennel együtt. (Érdemes lenne a topicot áthelyezni a mozis alá ahol 24p a király és a 60p már "szétfolyik" a képernyőről. :D)
Így pontosabban be lehetne lőni mennyire gyors frissítés/panel is kell... (gyanítom jóval 144Hz alatti is elég lenne) és mennyire kellene a beviteli késleltetésre gyúrni ettől részben függetlenül.

(#92) Synthwave válasza sb (#91) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Persze, mert egy 144-es kijelzőnek alapból jobb input lagja lesz. 60 Hz-en ezt nem látni kell, hanem érezni. 144-en már látni és érezni is.

Az magától értetődő, hogy VSync off. Nem kell fölös késés, semennyi hertzen. : >

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#93) Dyingsoul


Dyingsoul
veterán

Ez még egy nagyon jó cikk a témában.

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#94) Synthwave válasza Dyingsoul (#93) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Hasznos kis írás, talán kevésbé laikusok számára.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#95) kiezTe90


kiezTe90
senior tag

Nekem pornónál tűnt fel, hogy mennyivel jobb a 1080p60fps mint a 30! Sokkal simábbnak tűnt minden...

Egyre többször egyetértek Thanosal...

(#96) Synthwave válasza Csapoati (#87) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Csak a gyakorlás sokkal effektívebb, ha egyáltalán nincsenek hardveres korlátok(ból fakadó személyes korlátok).

60 Hz miatt pl. gyökeresen változhat az alapvető játékstílus, a reszponzivitás csökkent voltának következtében kevesebb az (amúgy realista hangvételű) önbizalom bizonyos kiélezettebb szituációkban - ebből kifolyólag akár rossz szokásokat is elsajátíthatunk, amiket később nagyon nehéz lesz levedleni.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#97) Daelion válasza Dyingsoul (#90) üzenetére


Daelion
őstag

Nekem is voltak ellen érzéseim,hogy el e olvassam a cikket mert tipikus tömeges általánosításra számítottam ami nálam kb bicskanyitogató tud lenni. 'ez meg az alatt nincs élet stílus,stb'

Jó,hogy bele lett rakva a Single Player rész meg az hogy ezek tényleg olyan dolgok amik nem mindenkinek fontosak még ha ezt nehéz is elfogadni.

Tehát igen én is pozitívan csalódtam pláne figyelembe véve,hogy ki írta a cikket Quaker múlttal. :)

(#98) kwzatz válasza Dyingsoul (#93) üzenetére


kwzatz
őstag

"It will be challenging for graphics processors to generate the ultra high frame rates necessary for future 1000+ Hz gaming displays of the 2020s and 2030s."

Az, necessary. Oké, meg is kaptam a választ az 51-es hsz-ben feltett kérdésemre. Mindig lesz mit eladni. (és mindig lesz kinek eladni :D )

Synthwave: "Csak a gyakorlás sokkal effektívebb, ha egyáltalán nincsenek hardveres korlátok"
És az milyen állapotnál jelentkezik? A ti logikátok mentén a 144Hz-en monitorral is van, ha a 240Hz-es monitorhoz hasonlítjuk. Ha valakinek jobb egere van 40.000 Ft-ért, mint a te 23.000 Ft-osod, az is korlát, billentyűzet ugyan ez. Aztán hiába gyakorolsz most 144Hz-en, gyökeresen más lesz a játékstílusod, rosszabb beidegződésekkel, mint annak a 14 éves dél-koreai srácnak, aki pár év múlva majd a 480Hz-es monitoron kezd játszani. Neked meg már nagyon nehéz lesz később ezeket levedleni. Szóval mik a pontos értékek, ahol már nincs hardveres korlát a te mércéddel?

Daelion: "ez meg az alatt nincs élet stílus,stb" Synthwave cikkben ilyet nem írhat gondolom. A Quake topicban viszont olvastam már tőle, hogy a 60Hz/60FPS 10 éve is AIDS volt, és az eltévelyedett plebnek való. :D (mindezt single player játékokra értve)

[ Szerkesztve ]

(#99) Synthwave válasza Daelion (#97) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

[link]

:'

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#100) Synthwave válasza kwzatz (#98) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

QuakeWorldöt például sokan játsszák 500 vagy 1000 fps-sel.

:))

"Szóval mik a pontos értékek, ahol már nincs hardveres korlát a te mércéddel?"

Nagyon egyszerű.

Legalább 144 Hz (10 ms valós input lag körül leledzve), adott játék engine-től függő, fix frame rate (100 vagy több, motorja válogatja, hogy melyik hogy az ideális), legalább 4-5 KRO-s billentyűzet, értelmes egér (van sok ilyen), legalább 500 Hz-en (egyedüli kivétel a Logi MX300; az jöhet 125 Hz-cel is), hozzá normális egérpad (ilyenből is van pár), játszaható ping (ez az érték megint játékmotortól függ). Meg egy használható fejhallgató (+mikrofon) - itt nem feltétlenül muszáj high-end (persze nem megvetendő), 10-20k között is lehet találni normálisabb megoldásokat.

Ha ez megvan, akkor bármi gikszer az én hibám (vagy a szerveré/játéké), nem a vasé.

"A Quake topicban viszont olvastam már tőle, hogy a 60Hz/60FPS 10 éve is AIDS volt"

Még szép, hogy olvastál ilyet. ;] Emellett most is teljes vállszélességgel kitartok. Nyilván egy PH! cikkben ilyet nem lehet lekörmölni, maximum erősen körbeírni, virágnyelven - ami meg is történt.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.