Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#451) Chaser válasza SchumiBácsi (#450) üzenetére


Chaser
titán

oc-s monitor, nem tudok rá mást mondani......bazzzzzzzz ( :

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#452) SchumiBácsi válasza Chaser (#451) üzenetére

A dokumentációban így szerepel: 144Hz, OC módban 150-155-160-165Hz :))

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#453) snecy20 válasza Vesh (#448) üzenetére


snecy20
veterán

240Hz-re van kifejlesztve, miért is lenne baja? :)
Nálam is éjjel-nappal 165Hz-n megy a Predator.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#454) J.J. András válasza Synthwave (#107) üzenetére


J.J. András
őstag

én meg 2009-ig.... és ? :U

'' ...Client Estwood bekaphatja, hóóó....''

(#455) Synthwave válasza J.J. András (#454) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"minden okos nekem esett, hogy mit értek hozzá, ... nem vagy IT-szakember, meg ez más technológia, itt csak a pixel gyorsasága számít.... stb. ....."

Azok inkább vagy vakok voltak, vagy a reakcióidejük és a szem-kéz koordinációjuk egy döglött lajháréval vetekedett. Esetleg a kettő kombinációja. Manapság is vannak ilyesféle bölcsek, de bele kell törődnünk, hogy mindig is lesznek. Rájuk kell hagyni, oszt mindenkinek jobb lesz.

A mostani PH! csapatnak (mármint azoknak, akik a lapcsalád Prohardver részére ténylegesen írnak) nem sok közük van az akkori brigádhoz - úgyis mondhatnám, hogy kb. semmi.

Ebből adódik, hogy nem értem ezt: "na, erre eltelik 13÷14 év, és lehozz a PH egy ilyen cikket"
Sem ezt: "ilyenkor az egész PH bannolja magát egy hónapra ????"

Hogy előttem mi volt, azt nem tudom, mert csak 9 hónapja dolgozom itt, de ha a jelent nézzük, ötünkből nyilván én leszek az, aki ezt megírja (már nyáron volt róla szó, hogy kellene egy ilyen írás, de mindig közbejött valami teszt). Ezért posztoltam, hogy 2016-ig CRT-t használtam, így mondhatni, célt tévesztett a hozzászólásod, hiszen a régi brigádból senki nincs már (hacsak nem elefánt vagy Abu írkált neked ilyeneket anno, de nem hiszem - ők jelenleg a "rangidősek", de ők sincsenek itt 13-14 éve), a cikk írója meg 20 éve nem használt főgéphez 100 Hz-nél lassabb kijelzőt, leginkább kompetitív kvéjkerség miatt.

Amúgy a szerkben most is csak az én életfilozófiám része, hogy "144 Hz alatt haggyábékén a szaroddal". :DDD

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#456) Chaser válasza Synthwave (#455) üzenetére


Chaser
titán

ír-irkál
alig várom, h legyen egy gépem, oszt' 60hz-es panellel feldaráljalak q3-ban ( :

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#457) berVi válasza #96851200 (#1) üzenetére


berVi
senior tag

Nekem az fontosabb, hogy ne barazdakat lassak a monitoron, hanem tenyleges eleket. En is fikaztam a 4K-t - egeszen addig, amig nem lett nekem is ilyen monitorom. Most mar nem adnek penzt olyan monitorert, ami 2160p-nel kevesebb.

Amugy biztos szupi a 144 Hz. Szoljatok, ha 2160p-ben kaphato mar felmilla alatt, es letezik olyan GPU is, ami meg tudja hajtani. 2db 2080 Ti-vel ez mar boven milla folotti beruhazas, csak azert a csodalatos vajsima megjelenitesert. Mar azoknal a jatekoknal, amik egyaltalan tamogatnak meg SLI-t.

De ha ez nem lenne eleg gond, konkretan nem letezik olyan csatlakozo, amin atmenne ennyi adat.

Es ez meg mindig csak a 16:9, a 21:9 5K2K-t inkabb hagyjuk is, osszesen letezik 1 darab monitor a piacon, termeszetesen 60 Hz-cel. Nekem mondjuk semmi bajom nincs vele, imadom 60 Hz-en is, csodalatos kepe van.

Ugyhogy terjunk vissza erre a temara ugy 5 ev mulva. 1080p-ben meg jatsszon az, akinek hat anyja van.

(#458) Yany válasza berVi (#457) üzenetére


Yany
addikt

Nem kell 5 év. Ez a monitor papíron nálam a 'debasz: [link]

Igaz, "csak" 1600 függőleges felbontás, de... huhh... 175 Hz-es frissítéssel? :K Az árára kíváncsi leszek persze, de ha az $1000-1500 közötti résbe még befér, akkor nagyon kellemes darab lesz.

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#459) koxx válasza Yany (#458) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

38"+G-Sync+uwqhd+144Hz, ez min 2500€ nézz rá a hasonló tudású monitorokra, fél milla alatt nem nagyon találsz

berVi: pedig inkább játszok 1080p-ben mintsem egy diafilmet nézzek 4K-ban 60Hz-en

[ Szerkesztve ]

(#460) snecy20 válasza berVi (#457) üzenetére


snecy20
veterán

Ez érdekes hogy a felbontást elé helyezed a képfrissítésnek. :)
Volt nálam egy pár napig egy 4K 60Hz-es, és hát... a simább megjelenítés klasszisokkal többet ad a felhasználói élményhez, mint a felbontás.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#461) Synthwave válasza Chaser (#456) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

[link]

:))

Amúgy ha esetleg érdekel: [link]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#462) Synthwave válasza berVi (#457) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"1080p-ben meg jatsszon az, akinek hat anyja van."

*4K-ban

:))

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#463) SchumiBácsi válasza berVi (#457) üzenetére

1440soron is van 144Hz ráadásul IPS panellal 27" képátlón. Ha most 4K üzemmódra kapcsolnék előfordulhat hogy a képméret is megugrik olyan akár 15"-t, ami 60Hz-en még okádékabb "mozgást" adna mint egy 27" 60Hz panel.

42" körül ha nem kerül annyival távolabb a monitor hogy láthatóan akkora legyen mint egy 27", akkor nemhogy 144, hanem 200-240Hz kell ugyanahhoz a folytonossághoz, mert ahhoz nem kell nagy ész kitalálni hogy a képátló növelésével az egyes képkockák közötti ugrás is növekszik ha a Hz emelkedése nem követi, avagy a káprázatos 60Hz-en maradunk.

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#464) dabadab válasza SchumiBácsi (#463) üzenetére


dabadab
titán

"42" körül ha nem kerül annyival távolabb a monitor hogy láthatóan akkora legyen mint egy 27", akkor nemhogy 144, hanem 200-240Hz kell ugyanahhoz a folytonossághoz, mert ahhoz nem kell nagy ész kitalálni hogy a képátló növelésével az egyes képkockák közötti ugrás is növekszik"

Ez azért nem tűnik egy rettenetesen alátámasztott elméletnek.

DRM is theft

(#465) koxx válasza dabadab (#464) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Igen, ez az elmelet tobb sebbol is verzik.

(#466) SchumiBácsi

https://prohardver.hu/dl/upc/2016-07/19/152446_uamf6hkomvy2rzxv_hi_fps.jpg

Telefonról sajna így ment a linkelés...

Vessétek össze a két "monitort" és a skálákat. A kép feltételezi hogy a képpontméret azonos, és az egérmozdítás mértéke is azonos. Azaz mindkét monitoron 1mp alatt ugyanoda nézel a játékban.

Ahogy nő a képátló úgy lesz egyre darabosabb a mozgás az alacsonyabb sebességeken, mert a két képkocka között a kijelző felületén mérve nagyobbat ugrik. Ha ennek nem hiszel akkor nézd meg ugyanazt a filmet telefonon a tenyeredben, aztán a nappaliban a TV-n.

Ugyanaz a szindróma mint a fotózásnál: a fényképezőn "ááá jó az facca lett nagyon", hazaviszed ráteszed a PC-re vagy a TV-re és akkor jössz rá hogy belehánynál az egészbe legszívesebben mert alkonyatban fotóztál és mégiscsak bemozdult a képek fele.

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#467) Chaser válasza SchumiBácsi (#466) üzenetére


Chaser
titán

telefonos dolgotén is sokszor tapasztalom:) pedug fhd a kujelző, és most csak hd a notebook

szerk:
Synthwave origi q3 q3dm17 only railgun, nekem a többi pálya lassú, és hát no, egy lövés..egy halál ( : ha van 8-10 ember akkor jó a party.d
egy van még amit minden fegyverrel toltam,annak nem ugrik be a neve

[ Szerkesztve ]

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#468) koxx válasza SchumiBácsi (#466) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Na, de nem ugyanakkora felbontáson tolom a 17-es monitoron mint a 27-esen :U ez engem továbbra se győzött meg. Nemrég próbáltam 24" fhd 144Hz-en, most 34" uwfhd 144Hz és nem látok difit azon kívül, hogy 34"-on nyilván nagyobb képpont távolság.

(#469) SchumiBácsi válasza koxx (#468) üzenetére

Mégegyszer: a képpont távolság azonos. Nem a felbontás hanem a képpont távolság. Ez adja meg hogy adott felbontáson végül is mekkora lesz a monitor. Van 27"-on is 4K, úgy mint FullHD.

Utóbbi szinte a kőkorszakba repít, az előbbi meg a jövőbe. Ha mindenhol egyforma lenne a képpont akkor minden felbontásnak saját képmérete volna. De ez a mi esetünket nem befolyásolja, csak azért emeltem ki mert egy régi 17" CRT-m 0.27mm volt asszem, a 27" LCD-m meg 0.23.

Azért vettem a rajzon azonosnak, mert így nem kellett azzal is számolni. Természetesen a két eltérő méretű kijelző azonos képpont távolságon eltérő felbontású lesz.

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#470) CJ4567 válasza Chaser (#451) üzenetére


CJ4567
veterán

Én is OC-zom a monitorom, 60 helyett 70Hz-en megy. :D

No Sana No Life

(#471) Synthwave válasza Chaser (#467) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"nekem a többi pálya lassú"

Lassúnak tűnt a vidi (vagy a többi - nem tudom, hogy belenéztél-e a playlistekbe)? : D

"egy van még amit minden fegyverrel toltam,annak nem ugrik be a neve"

Gondolom, dm6.

Vigilantével jó párost alkotnátok. Számára is csak point & click a Quake. :))

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#472) d4Y.187 válasza Synthwave (#455) üzenetére


d4Y.187
tag

a jó égnek hála, végre valaki számításba veszi a biológiai tényezőket :D már majdnem teljesen kiégtem ezektől a hszektől... :D a minap olvastam, hogy pl közúti baleseteknél átlag (!) 1.5mp reakcióidővel számolnak a vizsgálódó szervek. de ugorjunk is a konklúzióra: jó ez a nagy freki, de nem való mindenkinek.

.: 3o 62o 9282 :: wehaveit.hu :.

(#473) Chaser válasza CJ4567 (#470) üzenetére


Chaser
titán

Oc-s monitorok, ezen meg mindig vigyorgok ( :

Synthwave beleneztem, ahhoz kepest sztem minden lassu, minimalis lehetoseg van elbujkalni, menekulni, jobb bandaval ha egyet pislogtam 3* szetlottek :d

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#474) Synthwave válasza Chaser (#473) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Azért azt ugye vágod, hogy a vidiken jellemzően elég jó (vagy éppen adott játékstílusban top) playerek ellen vannak a meccsek, nem játékospalánták pubstompja egyik feltöltés sem (kivéve talán az utolsót, de azt meg azért raktam föl, mert új stratégiával kísérleteztem Cliffside-on - ami bejött :D) . : >

Igazából az a bajom az instával, hogy van egyetlen fegyver, és semmi más. Se itemek (ergo no timing), se power upok, se más fegyverek. Gyakorlatilag nincs metagame, és a movement sem annyira fontos, mert nem feltétlenül kell A-ból B-be menni. QL-ben jópár olyan embert ismertem/ismerek, akikkel általában elég szoros instákat játszottunk, egyéb játékmódokban meg lábtörlő (se) kategóriában voltak.

(Ha meg nem instát játszol, a railhez el is kell jutni, fel kell venni, ha fogy az ammo, azt is kell szerezni hozzá (a lőszermenedzsment is nagyon fontos). Ha nem hagyják (weapon denying), akkor mit csinálsz? 2v2 TDM-ben játszottunk olyat DM6-on, hogy az ellenséges csapat egyszer sem tudta felvenni az railt. Szerinted mi lett a vége? Pikk-pakk mercy limit, kb. a hetedik perc magasságában.

Vagy amíg te ráfixálod magad, hogy rail-rail-rail, addig az ellen kb. minden mást felszed a mapon, ami az esetek túlnyomó többségében megintcsak azt jelenti, hogy you are fucked, my friend. Hiába találod el kétszer, ha full stackkel + minden fegyóval már a halántékodat karistolja. Plusz teljesen más instagibben railezni, mint FFA-ban, TDM-ben, CTF-ben vagy duelben. Mert a különböző játékmódokban teljesen más a meta.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb mapon relatíve egész jól körbe lehet játszani a railereket: egyszerűen kerülöd az olyan szögeket, ahonnan rád tudnak lőni. Vagy ha van stacked, bevállalsz egy(-két) hitet, és amíg újratölt, már az arcában vagy shotgunnal / rakétával / lg-vel / plazmával - ott meg már maximum imádkozhat, hogy nagyon béna legyél és ne dezintegráld 2 másodperc alatt.)

Nem azt vonom kétségbe, hogy valaki szerint fun! Néha én is játszok egy-egy menetet, de azt feltételezni, hogy bármit is jelent az insta-skill, erősen megmosolyogtató. Az igazi Quake nem reflexjáték; a brutális combat skill és aim vagy a fluid movement már nem kíván aktív gondolkodást/rákészülést, hanem csak magától történik, külön erőfeszítés nélkül; a játék bő 80 százaléka fejben dől el (hiszen folyamatosan a másodperc tört része alatt hozol döntéseket, próbálsz az ellen fejébe látni és útvonalakat/csapdákat kalkulálni, miközben az itemek/(TDM-ben fegyverek is, hiszen 30 másodpercenként jelennek meg újra felvétel után)/power upok pontos spawn idejét is észben tartod).

tl;dr: Attól, hogy egy kontextusoktól mentes, point & click játékot játszik valaki a bemagolt spawn pontokra (instagib DM-ről van szó, az insta CTF egy picivel azért összetettebb), még nem lesz alapvetően jó játékos (/quaker), hiszen az adott játéknak csupán egy töredékével foglalkozik. Kicsit elvonatkoztatott példával élve ez olyan, mintha autóvezetésnél már tudná használni a gázpedált, de a féket, a kuplungot, a váltót vagy kormányt még nem.

Visszatérve Kvélykhez: az eredmény jobb esetben csak az lesz, hogy tud lőni raillel (ami ugye megint nem teljesen ugyanaz instagibben, mint egyéb, item-alapú játékmódokban), semmi más.

Ettől függetlenül tőlem instázhatunk majd (szerezz egy QL-t, nem egy nagy összeg, és jó, ha van talonban - most már LAN-támogatás is van), csak értelme nincs sok, mert semmi sem derül ki belőle. Meg uncsi.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#475) Chaser válasza Synthwave (#474) üzenetére


Chaser
titán

Felreertesek elkerulese vegett:
Amirol en beszelek kulon csak railgunnal, nem kell felvenned, vegtelen loszer, osztgyiiiii' ( : vannak itemek is egyebkent, asszem' 200-as fraglimittel/v 5-10 perc timelimittel toltuk
Amelyiken van kotel ugyanez, csak lehet kotelet is hasznalni, ugy meg porgosebb is tud lenni
Pontos server nevet mar nem tudom, talan era q3dm17 volt a kotel nelkuli only railgun palya

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#476) CJ4567 válasza Chaser (#473) üzenetére


CJ4567
veterán

Ez az egyetlen dolog, ami OC-zható, és OC-zva van a gépemben. :DDD (A VGA TDP limit kitolása tuningnak számít? Gyönyörű ASUS rátette a tápcsatlakozót a kártyára, de 48W-nál le van fojtva, mintha nem lenne rajta a tápcsatlakozó.)

No Sana No Life

(#477) Synthwave válasza Chaser (#475) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"Felreertesek elkerulese vegett:
Amirol en beszelek kulon csak railgunnal, nem kell felvenned, vegtelen loszer, osztgyiiiii'
"

Igen, ezt hívják instagibnek. Az előző posztom pontosan erről szólt (a három bekezdéses, zárójeles részt kivéve, mert abban csak a rail-only próbálkozásokat vetítettem le bármilyen nem-insta játékmódra).

Itemek biztos nincsenek (csak gondolj bele; mi értelme van felvenni egy RA-t meg MH-t, amikor egy lövés 999-et sebez?). Pont attól instagib az instagib, hogy nincs semmi a mapon, csak örök lőszer point & click, oszt jóvan.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#478) Chaser válasza CJ4567 (#476) üzenetére


Chaser
titán

azt passzolom mi számít tuningnak, sztem eseted nv szerint nem lenne tuning, asus szerint meg igen ( :

Synthwave
van ebből olyan server ahol vannak itemek is:) - már ha nem fegyverről beszélünk, hanem pl a quad damage-ről -
legközelebb lényegretörőbben, és akkor telefonról is elolvasom ;]
"technikai" elnevezések meg soha nem érdekeltek ennél a játéknál - mondjuk egyiknél sem -, tolom oszt' kész ( :

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#479) s.bala31 válasza Synthwave (#477) üzenetére


s.bala31
őstag

Szerintem ő az excessive+ modra gondol. Az valamivel másabb, gyorsabb mint a qlive instája.

(#480) Vesh válasza Chaser (#451) üzenetére


Vesh
csendes tag

Köszönöm mindenkinek :)

(#481) Synthwave válasza Chaser (#478) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"legközelebb lényegretörőbben, és akkor telefonról is elolvasom"

lmao

Ha el sem olvasod, miért írsz választ?

"technikai" elnevezések meg soha nem érdekeltek ennél a játéknál - mondjuk egyiknél sem -, tolom oszt' kész"

Ha ezek "technikai elnevezések", szerintem semmi, de semmi értelme játszanunk (excessive 1v1 instagibet dm17-en, lol...). Ez nagyon komolytalan. :DDD

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#482) Chaser válasza Synthwave (#481) üzenetére


Chaser
titán

átfutottam ( :

attól, h nem tudom a "hivatalos" nevét, még nem tudom űzni sem? evidens..jah nem ( : a fegyverek nevét v 10 évig nem tudtam, és?:) annak idején amikor kezdtem edzegetni, egy gyönyörű rúgással lerúgtam az egyik gyereket, annak sem tudtam a "technikai" nevét...lol ( : mondjuk ő nem röhögött ;]
egyébként nem mondtam 1 vs 1-et, persze mehet az is, de a daráló az igazi, 8-10-12 ember

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#483) s.bala31 válasza Chaser (#482) üzenetére


s.bala31
őstag

Sajnos a q3 egyik legnépszerűbb modja (excessive+) már pár éve haldoklik vagyis inkább halott. [link] a serverek konganak az ürességtől, csak pár működik. Orosz szervereken talán még lehet instázni és ott találhatsz 10+ főt egy ffa-hoz, de az sem jellemző, Freeze Tag sokkal népszerűbb. Kb 7-8 évet töltöttem a q3 ezen modifikációjával mert nagyon bejött hogy még jobban pörög mint a vanilla q3, és alapból megvan minden fegyver és több múlik a skillen. Persze a railgun-ra volt kihegyezve az egész de a többi cuccra is szükség volt a pl a gyors mozgáshoz (rocket, bfg jump stb.). Synthwave-nek abban teljesen igaza van hogy pl qlive 1v1-et teljesen értelmetlen egy 1v1 instával összevetni és abból következtetéseket levonni hogy ki a jobb player, de még egy e+ 1v1 is merőben más mint egy sima rail only 1v1.

(#484) d4Y.187


d4Y.187
tag

akkor ez most kvék topik, vagy 144hz ? :))

.: 3o 62o 9282 :: wehaveit.hu :.

(#485) Synthwave válasza d4Y.187 (#484) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

A kettő szorosan összefügg. :D

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#486) Chaser válasza s.bala31 (#483) üzenetére


Chaser
titán

Nem beszeltem arrol h live v quake alapjan lehet tudni ki a jobb, o szerinte vagyok lol ( : mert nem tudom par dolognak a nevet
Mar reg voltam fenn, e+ is jo, de a dm17 palya magaban is porgos, az volt a kedvencem kotellel, ezeknel sztem pont a daralo a lenyeg, nem az 1 vs 1, egy ora jatek utan mar ugy elfaradt a kezem h ket ora szunet kellett ( :

d4Y.187
A 144hz meghalt, a q3 orok ((( :

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#487) Synthwave válasza Chaser (#482) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

De, űzni tudod, csak nem mindegy, hogy. Mármint ~20 000 meccs alatt soha nem találkoztam még olyan jobbféle playerrel, aki ne ismerte volna a játék terminológiáját.

Ja, hogy FFA-t akarsz? Mehet az is, sokkal jobban is csípem (FFA-ból folytam át TDM/CTF-be), de szerválj be egy normális QL-t (nincs eredeti Q3-am, virágbolt kilőve, de excessive-et amúgy sem játszanék; QL-lel sokkal komfortosabb a felület, meg (most ugyan nem megyek bele a részletekbe, de) a játékmenet is optimalizálva van egy kicsit - gyakorlatilag Quake III Arena 2.0 a dolog, sok mappal. Jó cucc, ha szeretted az eredeti Q3-at, akkor must have.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#488) Synthwave válasza s.bala31 (#483) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"modifikációjával mert nagyon bejött hogy még jobban pörög mint a vanilla q3, és alapból megvan minden fegyver és több múlik a skillen."

Ugyan-ugyan. A Kvék skill nem csak combat skillből/aimból/movementből áll, az csak egy töredéke, ami egy szint után már teljesen automatikusan hajtódik végre. Ott van még a fegyver- és ammo menedzsment, timing, area control/weapon denying, spawn forcing, map-specifikus meta skill, plusz a játékmód-specifikus skillkészlet. Értékelhető szinten a Quake már észjáték, a beteg aim és társai csak a körítés.

tl;dr: Igen-igen mély annak a nyúlnak az ürege, és az excessive éppenhogy csak a nyílás szájánál sündörög : >

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#489) s.bala31 válasza Synthwave (#488) üzenetére


s.bala31
őstag

Kb abban nem értünk egyet hogy mit nevezünk kvékskillnek. Az ammo és weapon control már abból adódik hogy mennyit játszottál az adott mapon, egy idő után már ott is kialakulnak bizonyos automatizmusok, igen valóban ez már az "ész" része a dolognak hogy kialakíts ezek felszedésére egy stratégiát stb. De én skillen konkrétan az ügyességi részét értettem fentebb is. Mellesleg szerintem össze sem kéne hasonlítani a sima q3-at a különböző modjaival. Szinte olyan mintha két különálló játékról beszélnénk. Az is igaz hogy egy pro quaker könnyebben alkalmazkodna az e+ környezetéhez mint fordítva. Ezt saját bőrömön is tapasztaltam mert pl qlive 1v1-ben simán lealáztak hiába volt jobb az accuracym :)

(#490) koxx válasza Synthwave (#488) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Régi nagy orosz nevek, b100death, cooller, Polo, Lexer. A mai napig megnézem 1-1 meccsüket yt-on. :) Rohadt számológép volt mind, RA, YA, MH másodperc pontosan tudták még 5 perc után is mikor adja be.

(#491) Synthwave válasza s.bala31 (#489) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

A Quake skill mibenléte nem konszenzus tárgya, de ettől függetlenül értelek.

-----------------------------------------------

(#490) koxx: Poloékat jól megcsaptuk TDM 4v4 ligában. :D

Egen, ruszkik szeressék a Pac-Mant. Egy idő után amúgy már nem feltétlenül kell másodpercre pontosan időzíteni, mert már nagyjából be tudod lőni, hogy mikor fog jönni a következő spawn (ha valaki nem késleltette túl sokat az előző pickupot), illetve szimplán csak item cyclingozol (azaz meghatározott item-sorrendben navigálsz az mapon; pl. ha az előbb RA után YA-hoz mentél, akkor a mostani ciklusban is az RA felvételét követően a YA felé korzózol - nem feltétlenül ugyanabból az irányból érkezve, de a cél azonos).

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#492) Chibass


Chibass
tag

Nagyon tetszett ez a cikk, csak úgy ömlöttek a hozzászólások. Próbálom lefordítani a tanulságokat az én esetemre, de egy-két dolgot nem biztos, hogy értek:

Adott egy GTX 1070 videokártya, i7-7700K proci, fullhd 60Hz kijelző (LG Plasma TV), amin játszom, fotelből és nagyon kényelmes. Nem is akarok visszamenni kicsi kijelzőhöz...

Most tekintsünk el tőle, hogy nem monitor, mekkora az input lag és hasonló beszólások...Pár év múlva szeretnék persze VRR OLED-re váltani, minimum 100 Hz 4K-ra, azt gondolom az nekem való váltás lenne.

Szóval azt gondolom, hogy a kártya bőven elég ennek a felbontásnak és képfrissítésnek a kiszolgálására, de hogyan is kellene beállítanom a grafikát, ha javítani akarok a reszponzívitáson?

A cikk azt állítja, hogy ki kell kapcsoljam a Vsync-et, ha nem akarok a feltételezhetően gyorsan elkészülő képkocka render után sokat várni a képfrissítésre. De mi van akkor, ha nagyon zavar a képtörés? Nem tudok semmit kezdeni vele?

Vagy mire való az a beállítás, amikor maximalizálni tudom a renderek számát? Mondjuk framecap 60?
Azt gondoltam jót teszek vele, ha beállítom, hiszen többet úgysem tud kirajzolni a TV, és nem dolgozik feleslegesen a kártya. Jól gondolom, vagy sem?

Nekem valószínűleg úgy lenne a legjobb, ha folyamatosan számolná a képkockákat a GPU, de a TV a frissítésnél a legutolsó teljes kiszámított képkockát tenné csak ki, így nem lenne képtörés, de mégis időben közelebbi valóságot rajzolna ki, mintha képfrissítés utáni első kiszámított képet rajzolná, ami régi.

És még egy: játékon belül állítsam a Vsync-et, vagy driverből, ha már használom?

Köszi szépen!

Aki nappal is legény, az éjjel nem volt ott!

(#493) Semin válasza Chibass (#492) üzenetére


Semin
senior tag

"Most tekintsünk el tőle, hogy nem monitor, mekkora az input lag ....
de hogyan is kellene beállítanom a grafikát, ha javítani akarok a reszponzívitáson?"

Ezek egymásnak ellentmondó dolgok.

Az úgynevezett reszponzív érzést az alacsony input lag-al érheted el.
Ennek szűk keresztmetszete lehet a panel gyorsagága/válaszideje, illetve a megfelelő (magas) FPS szám.
(természetesen Vsync off.)

"A cikk azt állítja, hogy ki kell kapcsoljam a Vsync-et, ha nem akarok a feltételezhetően gyorsan elkészülő képkocka render után sokat várni a képfrissítésre. De mi van akkor, ha nagyon zavar a képtörés? Nem tudok semmit kezdeni vele"

Erre való az Adaptiv Sync (G-sync vagy Freesync.)

"Vagy mire való az a beállítás, amikor maximalizálni tudom a renderek számát? Mondjuk framecap 60?
Azt gondoltam jót teszek vele, ha beállítom, hiszen többet úgysem tud kirajzolni a TV, és nem dolgozik feleslegesen a kártya. Jól gondolom, vagy sem?"

A Vsync-hez képest jobb, mert kevesebb az input lag, de a magasabb FPS további javulást eredményezhet.
szerk: Még ha a panel nem tudja megjeleníteni akkor is.

Tehát input lag szempontból:
Vsync> Cap > no Cap

[ Szerkesztve ]

(#494) Dagidög


Dagidög
senior tag

Ennek a cikknek az elolvasása adta az utolsó lökést, hogy kipróbáljam a 144 Hz-et. Nekem hasonló volt a minőségi ugrás 60 Hz-ről, mint 30-ról a 60, eszméletlen.
Viszont ha változatlan minőségben szeretném élvezni a játékokat, mint eddig, akkor durván kraftos gépet kell a monitor elé kötni és szerintem ez a macerásabb része egy ilyen projektnek.
Már csak azt kéne megoldanom, hogy displayporton fogadja a hangot a cucc,de valamiért nem megy. Valakinek erre van ötlete?

Szó esett itt jó pár monitorról, de mi a helyzet a tv-kkel? Van olyan, amelyik elmegy 100-120 Hz mindenféle tuning nélkül és alacsony input laggal rendelkezik?

(#495) Synthwave válasza Dagidög (#494) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Konzolhoz patent, PC-hez felejtsd el.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#496) Yany válasza Dagidög (#494) üzenetére


Yany
addikt

Milyen monitor ment 30 Hz-en? Tudomásom szerint 60-ról indultak, az is elég alja volt. :)

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#497) dabadab válasza Yany (#496) üzenetére


dabadab
titán

"Milyen monitor ment 30 Hz-en?"

Amit konzolra kötöttek :DDD

(technikailag persze azok is 60 Hz-en mentek, de ott elég gyakori (volt?) a 30 FPS-es lock)

DRM is theft

(#498) Chibass válasza Semin (#493) üzenetére


Chibass
tag

Kicsit jobban elmélyedve a témában, az én esetemre (zavar a képtörés, hiszen max 60 Hz a kijelző, no VRR, de magas FPS) a legjobb beállítás az Nvidia féle Fast Sync használata lehet. Mindez akkor igaz persze, ha tényleg megjelenik a képtörés kikapcsolt Vsync mellett.

Ez elméletben ugyanaz, mint a Vsync, de a lehető legfrisebben elkészült képkockát adja a monitor képfrissítése előtt, tehát reszponzívabb.

Már csak azt nem tudom, hogy ilyenkor mekkora fps cap legyen beállítva, gyanítom amennyit még nagy biztonsággal ki tud számolni stabilan a kártya adott grafikus részletezettség mellett.
Illetve gondolom nem minden program tudja ezt, így driverben kell erőltetni és a játékban kikapcsolni.

Aki nappal is legény, az éjjel nem volt ott!

(#499) SchumiBácsi válasza dabadab (#497) üzenetére

Az még most is gyakori. Meg nem nevezett játék kint van pár éve konzolon és 30fps-t tud. Most kitalálták az alkotók hogy ez annyira nem pálya és mindent megtesznek a játék gyorsításához hogy konzolon a 60fps is meglegyen. Aki GS olvasó értesülhetett ő is egy hírlevél formájában erről...

Mondom, ez aztán az eredmény 2020 környékén: 60fps-t kicsikarni valahogy, valszeg FullHD-n. Itt meg néha azon van a vita hogy a 144Hz is elég e, vagy inkább 160/180/240Hz. Nem beszélve a 2160sor 60Hz, 1440sor 144Hz és felette összevetésekről ;]

Egy nagyon okos ember odaát viszont helyretette a dolgokat és elárulta hogy a konzol az bíz azóta is naprakész mert nem kellett rajta semmit se cserélni, de a rút PC már biztos átesett egy-két alkatrész cserén ez idő alatt.

Igen bazmeg, de nálunk például nem a 60fps a cél amit a kukaszökevény konzolon a programozó 2évvel a játék megjelenése után próbál kihozni hanem alapból van 60fps egy újabb játéknál is akár, de két kattintás és azonnal lesz belőle 120fps, vagy egy kis upgrade és rögtön 160fps 1440soron, csodasynch-el.

IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.

(#500) Yany válasza dabadab (#497) üzenetére


Yany
addikt

Oké, fpsre gondolt, az rendben, de ne keverjük a fogalmakat: fps =/= Hz

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.