Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
addikt

automatikus segélyhívó mellett lesz GPS is? ha nem tud beszélni a sérült, hogy találják meg?

(#2) schawo válasza Sanyi.mTs (#1) üzenetére


schawo
titán

Nyilván. Kell egy rendszer, amivel mindenkit folyamatosan lehet (majd) figyelni. De ki vagyok én, hogy egy ilyen szent és nemes kezdeményezést (előírást) leszóljak?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#3) #56573440


#56573440
törölt tag

"Noha a szigorodó közlekedési szabályok az elmúlt egymást követő három évben mintegy 2 százalékos javulás okoztak, a közúti közlekedésbiztonsági statisztikák szerint Európa-szerte"

Akkor miért nem lehet tovább szabályozni a közlekedést??? Ha csak ennyivel 2% javulás van, tessék dolgozni amíg 0 halálos baleset lesz!!! Minden új autó fedélzeti rendszere legyen online 0/24, belövik hol van gps alapján, és már csak az sms-t kapják, hogy 51-el ment 50-es táblánál... Vagy legyen egyszerű a történet, Takata és társait kötelezzék, hogy minden pihepuha kispárnájukat azonnal cseréljék nagy töltetű, szögekkel és anyacsavarokkal megpakolt csomagra. Kutya nem menne 30 fölött...

Imádom, mint amikor itthon is nyilatkoznak, hogy a traffipaxozás csökkenti a baleseteket. Aha. Nem lehet, hogy a súlyos sérülés / halálos kimenetel azért is csökkenhetett, mert a gépparkból kikopnak mindenhol a CRX jellegű koporsók, amiknél 30-al koccanva is a fékpedál gyönyörűen tolja fel a sípcsontot az agyalapba?

Maga a kezdeményezés mondjuk tetszik, és támogatom is, bár kérdés, hogy ezt az infrastruktúrát ki fogja üzemeltetni és hogyan. Meg főleg mennyiért.

schawo: igazából szerinted most nem lehet megfigyelni a mozgását egy kocsinak? Ugye ezt nem gondolod komolyan. Ha mással nem a telefonoddal bármikor megmondják hogy hol jársz, de ezer kamera, véda, viszem meg vaszom is ott van. Érted a pesti önkormányzatok önkényesen feltehetnek kamerákat, hogy a szabálytalanságokat figyelje, automatán kéri le az adataidat, és küldi a csekket. Ennek a rendszernek legalább értelme is lenne, sok újat meg nem ad senkinek.

És ez a rendszer egyébként annyira de nagyon frankón megy már most is, hogy minden kamera, infó és lehallgatás ellenére a lopott kocsikat nem tudják megtalálni, pedig vért izzadnak a rend éber őrei mint nemzeti 11-ünk az Etióp B liga ellen.

[ Szerkesztve ]

(#4) DjFlanker válasza Sanyi.mTs (#1) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

Nincs benne GPS, de (virtuális) sim kártya igen

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#5) tonyrulez válasza Sanyi.mTs (#1) üzenetére


tonyrulez
őstag

Remélhetőleg lesz. USA-ban már megy ez jó ideje (10+ éve), igaz nem kötelezően, csak a drágább autókban. Baleset érzékelésekor azonnal hív, és GPS alapján látják hogy hol van.

4 8 15 16 23 42

(#6) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Ez azért érdekes, mert sok olyan baleset is történik, ahol nincs személyi sérülés, a légzsák mégis pukkan. Ilyenkor is ugrik a mentő?

blackrulz: igen, figyelik a telefon mozgásának sebességét, de ebből még nem derül ki, hogy ki vezeti az autót.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#7) #06658560


#06658560
törölt tag

Semmi új, három éve kötelező minden oroszországi első forgalomba helyezésű autóban

#6 macilaci78: Miért kéne neki? Van benne mikrofon, illetve van gombja, amivel hívhatod a segélyhívót, amivel lemondhatod a vészhelyzeti hívást, tudsz beszélni emberre.

#3 blackrulz: Talán mert nem ugyanarra a feladatra vannak kitalálva? A szabályokkal leginkább a balesetek számát akarják csökkenteni, ezzel pedig a balesetet szenvedett emberek túlélési esélyeit, ellátáshoz jutási idejüket javítani. A saját agymenéseidet nem lehetne a releváns csoportokba tartogatni? #Jajjmindenkitmegfigyelnekrendörállamcsakbeszedniakarnak

(#8) edward2


edward2
addikt

A közúti balesetek mintegy 55 százalékba a vidéki utakon történik

Na vajon miért. A legtöbb értelmetlen előzést vidéken látom. Utána meg előttem van végig... legalább nyert 2 másodpercet de majdnem balesetet okozott...

(#2) schawo
Mivel mindenkinél van már mobil így teljesen fölösleges amit állítasz.

(#3) blackrulz
Az önvezető autók itt vannak a sarkon. 10 év és nem vehetsz majd új autót ami nem önvezető aztán lesz évi 1-2 baleset.

(#9) jupp008


jupp008
senior tag

A kocsi tulajdonosának kell venniegy SIM kártyát, hogy működjön vagy, hogy működik pontosan ?
+ évente újraregisztrálni a szolgáltatóknál, mert különben felfüggesztik ?

(#10) NomadND1 válasza #56573440 (#3) üzenetére


NomadND1
senior tag

Nem a sebbességgel van a gond, hanem a felelőtlen emberekkel és a vezetési technikák teljes hiányával. Nem csak azt kell büntetni, aki gyorsan megy, hanem azt is aki lassan és tájékozódás nélkül vezet (nem nézi a tükröt, gondol egyet és satuzik ,vagy épp megfordul....számtalan van még) nem beszélve a gépjárművek műszaki állapotáról.
Hatalmas távolságok vannak az országban és az EU-ban is, idővel szükség lesz emelni a sebbesség határokat.

Ettől függeltlenül jó kezdeményezés, de ismerve a hazai 112-őt, kötve hiszem, hogy működni fog.

[ Szerkesztve ]

(#11) Feketelaszlo válasza jupp008 (#9) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Nem sima SIM-ről van szó, hanem M2M szerződésekről. A hazai forgalmazó köti a mobil szolgáltatóval, a gépjármű tulajdonosnak nem igen van dolga vele. Eddig főleg kamionosok használtak ilyet fuvarkövetésre.

(#12) #56573440 válasza #06658560 (#7) üzenetére


#56573440
törölt tag

Ha nem tudsz értelmezni dolgokat továbbra is tartom hogy kérdezz, és ne hisztizz.

Segítek. Pont annyira gondoltam komolyan a központi rendszerek online kötését, mint a takata szöges légzsákjait. De ha szerintük a közúti szigorítás javít valamit, egyébként kvára nem de ez megint más kérdés, akkor tolják fullban a kretént. Egyébként ha bele akarsz kötni valakibe miért nem már Schawo aki jól láthatóan komolyan is gondolta...

Köszipuszi

(#13) bambano válasza Sanyi.mTs (#1) üzenetére


bambano
titán

lesz.
ezeket már nem önállóan teszik bele, hanem raknak mellé nagy körítést, navit, fedélzeti wifit, hasonló hülyeségeket, és amire előfizetsz, azt aktiválják. lásd: opel onstar.

de amíg külön biztosítéka van az ilyeneknek, addig ez nem gond.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) BoB válasza schawo (#2) üzenetére


BoB
veterán

Csak idő kérdése és minden autó sebességét / balra kanyarodást ahol nem lehet / stb - folyamatosan figyelni fogják. Nincs szükség több kamerára.

Büntetés automatikusan kimegy postán, igény szerint emailben is.

Azokba az autókba amik még nem voltak felszerelve az automatikus "helyzetjelentő" eszközzel, kötelező lesz beszereleni - természetesen a tulajdonos terhére.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#15) edward2 válasza NomadND1 (#10) üzenetére


edward2
addikt

Azért nem gyakran hallani, olvasni vagy tapasztalni azt hogy a lassabb haladásból jelentős probléma adódna.

"idővel szükség lesz emelni a sebesség határokat."
Tehát USAban ahol sok államban nagyságrendekkel gyérebb a lakott terület ott jó akár a 70mph is. Ráadásul elég szigorúan van betartatva és az emberek be is tartják. Minek kéne akkor emelni? Szerintem ezt a 130at kéne kőkeményen betartatni és ne az legyen, hogy mert kispistának futotta már egy autóra amivel 130 felé is tud gyorsulni akkor már jogosnak érzi a villogtatást meg a jobbról előzést.

(#16) Sanya válasza BoB (#14) üzenetére


Sanya
nagyúr

Lesz rá Nemzeti app

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#17) NomadND1 válasza edward2 (#15) üzenetére


NomadND1
senior tag

Most tényleg egy olyan országgal pedálozol, ahol az út közepén hagyják a kocsit? Ne már...
Hidd el rengeteg baleset történik a lassabb haladásból, de vegyük egy egyszerű példát a mostani szabályozással.
Főút 90km/h enyhe kanyarral erdős oldalsávval. Tegyük fel, már van tempomat, beállítod 90-re, jön a kanyar tartod az ívet szemből forgalom. A kanyar közepén van egy autó ami 40-el megy. Szerinted mi lesz belőle? Ki lesz a hibás? Egyértelműen a hátulról haladó. Ha tapasztalt vagy és jó fékek vannak alattad, akkor el tudod kerülni, de ez a sofőrök 5%-ra igaz.

Sokkal élhetőbb egy olyan szabály, hogy a belső sávbaan (autópályán) a minimum tempó 160-180, aki nem érzi biztonságban magát ennél a sebbességnél, annak irány a jobb oldal. Üres úton nincs korlátozás, mert max magadat veszélyezteted, de forgalom esetén kötelező felvenni a többiek sebbességét és csak biztos helyzetben lehet előzni.
A jogosítványt meg vezetéstechnikai tréninhez kötni. Aki 3x megbukik nem kap. Soha, mert nem alkalmas rá. 60 év felett ugyanez évenként.

[ Szerkesztve ]

(#18) #56573440 válasza NomadND1 (#17) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jah csak legyen 6 sávos pálya, mert két sávon a kamionok miatt 90-et mész kint. Se. Inkább legyen jobbratartas, mehess amennyit akarsz, és aki nem tartja be a követési távot azt büntessék rommá. Németeknél működik csókolom.

[ Szerkesztve ]

(#19) edward2 válasza NomadND1 (#17) üzenetére


edward2
addikt

"Sokkal élhetőbb egy olyan szabály, hogy a belső sávbaan (autópályán) a minimum tempó 160-180, aki nem érzi biztonságban magát ennél a sebbességnél, annak irány a jobb oldal."

Szerintem mi nem leszünk jóbarátok. Az ilyen embereknek akik így gondolkodnak élből vonnám be a jogsiját és ahogy írod soha nem is kapnád vissza.

Amerikában 4000km alatt semmi problémám nem volt. Nincs jobbratartás és mindenki normálisan 65-70mphval ment a pályán. Itthon??? Elég csak kiérnem épp az M7es Érd előtti emelkedőjére és már 8 idióta tuskó van mögöttem villogva pedig 130al megyek. Röhej az itthoni közlekedési kultúra. (de európa szerte is lehetne mesélni) A jobbratartás is egy baromság. Egy régi szabály aminek ma semmilyen jogosultsága sincs.

Úgy kéne mint olaszoknál szépen végigkamerázni a pályát aztán ha az átlagod 130 feletti akkor kiküldeni a csekket, de nem tizenezreket hanem mondjuk a kocsi értékének 10%-át.

(#20) BoB válasza edward2 (#19) üzenetére


BoB
veterán

Én meg a te jogsidat vonnám be azonnal :))

Ha te 130-al szeretsz menni akkor más se menjen ám gyorsabban mert hát mégiscsak te vagy a valaki.

Németországban működik hogy helyenként nincs sebességhatár, itt is azt kellene.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#21) edward2 válasza BoB (#20) üzenetére


edward2
addikt

Ja mert a szabály szerint 130 a max tehát mire fel is vonod be? :U

(#22) BoB válasza edward2 (#21) üzenetére


BoB
veterán

Mert nem tartod be a jobbra tartást :)

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#23) schawo válasza edward2 (#19) üzenetére


schawo
titán

Nincs jobbratartás
Igen, ez az amerikai baromság. A hülyeségeket meghagyhatjuk az országhatáraikon belül, szerencsére.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#24) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

Szerintem ehhez nem kell sim kártya se sima se semmilyen. Vész hívást tudsz indítani sim nélküli telefonról is!

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#25) Dr. Romano válasza -=MrLF=- (#24) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Így van. Az megy SIM kártya nélkül is.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#26) NomadND1 válasza edward2 (#19) üzenetére


NomadND1
senior tag

Egyetértek az utánad szólóval :DDD
Ha nem megy a vezetés fogadj sofört :D

(#27) edward2 válasza schawo (#23) üzenetére


edward2
addikt

Na mesélj milyen érvek szólnak a jobbratartásod mellett.

(#26) Sárkányvölgy
Ja vagy nem vagyok olyan tulok aki azt hiszi vett már egy 10 éves béemvét akkor már azt hiszi ő az autópályák királya.

Amúgy tényleg meséljétek már el nekem, hogy milyen jogon gyorshajtatok?? Mert te vagy a jani vagy mire föl?

[ Szerkesztve ]

(#28) #56573440 válasza edward2 (#27) üzenetére


#56573440
törölt tag

Amerikában a 2x2 sávos utat alig ismerik. Nálunk azért kell, mert tempóval cikazni a hülyék között, jobbról előzni nem igazán jó. Lenne itt is 2*6 sáv, eloszlana a tömeg. Egyébként 2*2 sávon kint is külson megy a kamion és a tokolo pickup is...

Mi a gyorshajtás? Én üzemszerűen óra 140-el megyek. Az a nyári gumival pont 133 valos nálam. És? Siman a nyakadra esek ha óra 130-al mész... Egyébként meg közöd nincs hozzá, engedd el és húzz ki jobbra, vagy költözz usába. Mindenki azért felel amit tesz majd ő fizeti a gyorshajtasert. Mutasd meg hogy lehet normálisan is közlekedni, tedd ki az indexet és engedd el.

Konkrétan nekem az jön le, hogy téged szarul érint ha megeloznek. Miért?

[ Szerkesztve ]

(#29) NomadND1 válasza #56573440 (#28) üzenetére


NomadND1
senior tag

Nem személyeskedés, de valószinűleg így van, ahogy mondod. Sőt el tudom képzelni, hogy még nyomni is kezdi neki (ami a legveszélyesebb amit tehet és soha nem adnám vissza a jogosítványát), de 150 körül feladja :DDD

Amúgy tök mindegy mennyi sáv van, akkor sem megy ki a külsőbe, mert neki jár a belső sáv 120-al....lást m7 Bp. felé. Három sáv és senki sincs a külsőbe. Én meg xxx-el megyek ott....szóval....

[ Szerkesztve ]

(#30) DigitXT válasza #56573440 (#28) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha valakire 3 km/h sebességkülönbséggel felérsz, az nem nyakára esés.
Nem olvastam az előzményeket, csak feltűnt, hogy ez logikai bukfenc.:)

(#31) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Nekem egyszer elvették a jogosítványomat.... muszáj volt vennem egy újat ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#32) #56573440 válasza DigitXT (#30) üzenetére


#56573440
törölt tag

Óra 130 és valós 133 között mennyi a difi? Az én kocsikban 13. Még mindig nem tempó, de nem bukfenc.

(#33) bambano válasza edward2 (#27) üzenetére


bambano
titán

van az autódon kék csík?
szolgálunk és védünk felirat?
bit-es rendszám?
fényhíd?

ha nincs, akkor nem jogköröd megítélni, hogy mennyivel megy és miért.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#34) DigitXT válasza #56573440 (#32) üzenetére


DigitXT
félisten

Az én motoromon meg 3 km/h... Akkor nyertem? Miért hiszed, hogy minden autó
órája ugyanannyival csal? Egyébként visszaolvasva tényleg marhaság, hogy csak
azért pöffeszkedik vki a belsőben, mert nála gyorsabban szerinte senki nem jöhet.
(Amikor még abban sem lehet biztos, hogy az ő órája valójában mi a túrót mutat.)

Szelektíven nem lehet szabálykövetést várni: a jobbratartás is szabály... Bambano
kommentje pedig teljesen jogos. Senkinek nem kéne önkéntes rendőrt játszania...

(#35) Dr. Romano válasza bambano (#33) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Pláne annak fényében hogy azok is mennek mint a meszes. Legutóbb az egyik kisbuszuk a városban cikázva záróvonalon keresztbe, át a piroson villogó nélkül.
Van kiről példát venni :D

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#36) #16939776


#16939776
törölt tag

Szerintem többet érne, a sofőr idegállapotát, reakcióidejét ellenőrizni on-the-fly. A szokásosnál mérhetően erősebb stresszhelyzetben, "túlzott nyugalomban" átváltana villogó karácsonyfára a külső világítás, legalább lehetne tudni, hogy kibaszott nagy fakin déndzsörösz jön előtted/mögötted.

Lassan hajtás azt mutatja, hogy probléma van, nem tud kellő képen a forgalomra figyelni és életveszélyben lehetek a következő másodpercben. Ilyen miatt még a rutinos, türelmes sofőrök is belemennek élet veszélyes helyzetekbe, csak hogy végre el lehessen hagyni.

[ Szerkesztve ]

(#37) Dr. Romano válasza #16939776 (#36) üzenetére


Dr. Romano
veterán

A jövő fészbúkjában már biztos lesz ilyen autós alkalmazás is. Jön majd az értesítés hogy józsit megverte az asszony ezért elég idegesen jön mögötted 160-al. Menet közben lehet majd lájkolni a dolgot.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#38) #56573440 válasza DigitXT (#34) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nem csal az órája. Értem. Bocsi hogy nem kötöttem ki, hogy a motorodon kívül az összes többi autó. Remélem így rendben van.

[ Szerkesztve ]

(#39) schawo válasza edward2 (#27) üzenetére


schawo
titán

Komolyan most a egy balkormányos autóval jobbról előzés nagyobb biztonsági kockázatát kérdőjelezed meg? :Y

Sokkal nagyobb a holt tér, bakker.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#40) #16939776 válasza Dr. Romano (#37) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ott akkora mennyiségű szemét van információnak álcázva, hogy elég nehéz szelektálni a fontos információkat, kb.: senkit nem fogja elolvasni, főleg nem vezetés közben.

A 160 egy jó és biztonságos tempó, ha van hozzá jó aszfalt, és infrastruktúra.

(#41) NomadND1 válasza #16939776 (#40) üzenetére


NomadND1
senior tag

"A 160 egy jó és biztonságos tempó, ha van hozzá jó aszfalt, és infrastruktúra."

Sajnos kevesen gondolkodnak így....:(

Annyival azért kiegészítem, hogy a biztonságos tempó 30 felett megszűnik, de még azzal is lehet halálos balesetet okozni.

A négy-ötpontos biztonsági övet tuti kötelezővé tenném, ahogy azt is, hogy a körkörös légzsák alapszéria legyen (függöny, térd, stb.)...

[ Szerkesztve ]

(#42) #56573440 válasza #16939776 (#40) üzenetére


#56573440
törölt tag

Azért ilyen képpel némileg ironikus ;]

Részben amit írtál, részben autó, részben sofőr kérdése mi a "biztonságos"... A usereket elnézve az úton én nem merném ezt kijelenteni sajnos...

(#43) DigitXT válasza #56573440 (#38) üzenetére


DigitXT
félisten

Bocsi, hogy az összes többi autó nem ugyanannyit csal a kedvedért.;)
A sajátod tudod, abból extapolálsz "mindenki máséra", ráadásul még a
matekot is elrontod a nagy odamondogatás közben.:DDD Ha ugyanis óra
szerint 10 km/h a különbség, az a valóságban kevesebb, és nem több:
a te kocsid csal 5%-ot, tehát óra 130=valós 123.5 km/h. (Magad mögé
megérkezel 9.5 km/h sebességkülönbséggel, és azt hiszed az +13?;])

Az továbbra sem nyakára esés, ha néhány km/h különbséggel utolérsz
vkit. Attól nem ilyed meg.:D Az ott kezdődik, hogy 20-30 km/h-val több!
Akkor már észrevehetően gyorsabb vagy: gondolom ha meg kell előzni
valakit a 8-as úton, akkor sem +3 km/h-val "kúszol" el mellette...:))
(Az igazán parás, amikor egy tükörellenőrzésnél senki, a következőnél
meg már ott van a seggedben. És a kettő közt másodpercek telnek el.)

Féreértés ne essék, én takarodok ki a külsőbe, ha vki utolér, hiszen, ha
utolér, akkor nyilván gyorsabb volt nálam. Amint a forgalom / kamionsor
engedi elengedem. Messze nem azzal van a baj, aki tempomat 140-nel
megy. Azokkal inkább, akik nem látják a forgalmi helyzetet, és tolnak le,
amikor éppen akkora a forgalom, hogy nem lehet elengedni/megy a sor.

Meg azokkal, akiknek van helye, de maradnak (tötymörögnek 123.5-tel),
végül a berepülő pilótákkal, akik tényleg jelentős sebességkülönbséggel
érkeznek, és esetleg pont engednéd el őket, mikor már épp jobbról előz.

(#44) #56573440 válasza DigitXT (#43) üzenetére


#56573440
törölt tag

Aha. Jó.

Te a sajátod alapján extrapolálhatsz.
A százalékos mateket ne rajtam verd le, az a te fejedben van, hogy honnan szoptad nem tudom de tuti
Te most tényleg azon görcsölsz, hogy az a nálam 13 az globálisan mennyi? Valóban? Lehet egy kérdésem? Lehet hogy ne velem? Nagyságrendileg a nem két autó alapján kbra én ezt láttam, ha te nem, neked kurvajo.

Félre ne értsd de a szőrszálszopkodás bambanonek se áll jól, de ő le tudja írni, hogy extrapolál.

[ Szerkesztve ]

(#45) DigitXT válasza #56573440 (#44) üzenetére


DigitXT
félisten

Én nem extrapolálok a sajátomból, mert tisztában vagyok vele, hogy a pontos
óra ritka, mint a fehér holló. (Ellenben szereltem be pl. SpeedoHealer-t, amivel
pontossá tehető, még a 15%-ot csaló motor órája is.) A százalékos matekhez
TE adtad az inputot a 140 / 133-mal: 5% csalás. Az viszont mindennek az alja,
hogy a beszélgetésben egy mobilon melléütött szóval akarod dehonesztálni a
vitapartnered... Szóval meggyőztél, veled tényleg nem érdemes beszélgetni.:U

Hidd azt, hogy tempomat 140-nel ráesel a nyakára mindenkinek. Nevetséges.

(#46) #56573440 válasza DigitXT (#45) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jah hogy neked ez fájt, hogy nyakára esni csak 200 fölött lehet valakinek, és helyesebb lett volna ha a mögéd érek szót használom...

Ehhez a beszologatos matekos részt meg a nagy mellényt simán elhagyhattad volna... #csakazkurvanehez

[ Szerkesztve ]

(#47) spirit007 válasza edward2 (#15) üzenetére


spirit007
senior tag

"Azért nem gyakran hallani, olvasni vagy tapasztalni azt hogy a lassabb haladásból jelentős probléma adódna."

Igen mert a szinte csak gyorshajtást értékelik pénzbüntetéssel az autistáink.
Azt nem verik nagydobra hány olyan eset van, amiben a kilométereken keresztül oktalanul és agyatlanul főúton (akár) 90 helyett 57-tel vitorlázó vadmarha mögött felgyülemlő 40-50 autóból a leggyengébb idegzetű mikor fog pont rossz ütembe előzni és balesetet ""okozni"".
Egyébként érdekes, de a gyorshajtók kevésbé irritálóak.
Villog-nyomul-kielőz? 5 másodperc és elhúzott a francba - egy rendes káromkodás se fér bele.
A lassú hajtó miatt viszont lehet 5-10 percet cumizni.
Hármat kifogsz pl. melóba menet -már késtél is 20 percet.
A nagy Demagóg szerint persze: "Korábban kell elindulni"
Nem.
A lassú hajtó nyomorultnak egyáltalán NEM kellene elindulnia!

(#48) 24/7 online válasza spirit007 (#47) üzenetére


24/7 online
csendes tag

Pillanatra tekintsünk el a vadmarháktól!
Nem egy eset volt, hogy az autó nem volt 100%os műszaki állapotú, javaslatra hajtott jóval lassabban a tulaj a megszabott 90nél. Ha jól emlékszem 70el. Meg kell előzni!
Azt meg se kíséreljük kiejteni a szánkon, hogy akkor csináltassa meg!
Saját példámból írom, hátsó lengéscsillapítók rosszak voltak meg szilentek, hosszbordásszíj.
Hazamentek ami 170kmre van az ismerős szerelőhöz.
"Ah dehogy van annak baja szerintem csak a gumi szar:D"
elvittem: húúúú hááát igen igen ez a kettő szar szilentek szar, lengő szar, stb:D
hétvégén itthon vagyok megtudod csinálni? Áhhh most? most nem fér bele.
Nem volt választásom visszajöttem vele óvatosan! mert hétfőn dolgozni kellett menni! Egy hónappal később megint át autóztam 170km-t és akkor megcsinálták. Van hogy a soffőrnek nincs választása.
El kell indulni lassabban, óvatosan. vigyázva nagyobb követési távot tartva! :(

"Csak abban a jelentésben hiszek, amit Én magam hamisítottam!" Churchill

(#49) 24/7 online válasza spirit007 (#47) üzenetére


24/7 online
csendes tag

Én azt mondom a 90 bőségesen elég!
Időben el kell indulni! Ennyit tudok mondani Én is!
Nem hiszem, hogy megér annyit, az a 120km/h hogy balesetet okozz!
pályán sincs sok értelme 130al menni, balesetveszélyes!
Tudom, hogy hiába pofázok, meg az én autóm bmw, jó gyors.
Igen, valóban jók a bmw-k, de ha bekövetkezik akkor más ártatlan emberek halnak meg akiknek csak 1 opel corsája van!
Nem érdemes sietni!!!

"Csak abban a jelentésben hiszek, amit Én magam hamisítottam!" Churchill

(#50) Dr. Romano válasza 24/7 online (#49) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Általában Szuzuki Swiftesek szoktak szétszakadni az opel azért bírja.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#51) NomadND1 válasza 24/7 online (#48) üzenetére


NomadND1
senior tag

Persze ezek csak úgy tönkremennek....másrészről, nem a ország másik végében lévő szervizbe kell vinni, ezzel szivatva másokat (majd amikor otthagy a pálya közepén, meg fogod tanulni) hanem szakszervízbe.
Az időben elindulni mondás, meg a lehető legostobább kifejezés.
Ha már szóba hoztad... A corsasok nem azért feküdnek el, mert valaki 130 helyett 160-al ment, hanem mert a kis autókra jellemző az ide még beférek hozzáállás, meg a neki jó féke van, majd megáll. Az ostoba barom csak azt felejti el, hogy mire ez átfut az agyán és index nélkül kivág a másik elé az már bőven fékezési határon belül van.

(#52) BoB válasza 24/7 online (#49) üzenetére


BoB
veterán

Indulj el 1000+ kilométerre 90-el, gratulálok...

Az hogy a te kis világodban 170km a legnagyobb távolság az nem jelenti azt hogy másnak is.

130km/h lehet hogy a te autóddal veszélyes, de egy normális autóval nem az.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#53) #56573440 válasza 24/7 online (#49) üzenetére


#56573440
törölt tag

Úgy írod mintha kötelező lenne a 130 pályán. Le lehet menni jobbra, és 90-el akár elcammogni ahova szeretnél. Szokjunk már le erről a jó magyar mentalitásról, hogy mindenképp késztetést érzünk az élet minden területén, hogy megmondjuk ki hogy éljen, mit csináljon vagy mit ne csináljon, pusztán a személyes preferenciánk és véleményünk alapján. Vannak aktuális szabályok, ha azokat csak részben be tudnánk tartani nagyságrendekkel lenne jobb hely minden közút. Ha meg valaki siet, akkor engedd el, abból van a legkevesebb esély hogy bárki szarul jön ki belőle

Egyébként ott van USA, tessék megnézni, a legtöbb helyen 70-80 mph a limit pályán. Attól még van baleset, még halálos is. Teljesen mindegy kinek milyen kocsija van, ha a lassabban haladó tükörbe néz és használja az irányjelzőt, a gyorsabban haladó pedig tart követési távolságot, akkor a legtöbb karambol elkerülhető lenne a pályákon. Én nem kevés pályázás alatt csak a 90-110 között hirtelen index nélkül belső sávba kijövők miatt kerültem necces szituba, mert vagy nem mérte fel a sebességemet, vagy hihetetlen késztetést érzett, hogy még elém kitolja magát, hiszen utánam senki nem jön, ott túl egyszerű lenne, vagy csak leszarta.

Összességében nem a sebesség a gond egy értelmes kereten belül, hanem több odafigyelés kéne nem csak a pályán hanem mindenhol az úton is.

Szerintem

Meg vezetéstechnikai tréning. Jogsiszerzés után egy évvel legkésőbb egy téringet letolni és levizsgázni, vészfékezésből, követési távolság tartásból, és társaiból. Aki megbukik az fusson neki újra és újra és újra. Egyébként a nagyarcú részer cimborák közül is nyúlt arc, mert körbe lett röhögve alap vezetéstechnikai tréningen, amire közösen befizettük születésnapjára... Rohadt nagy pofára esés ám amikor kiderül, hogy 15 év vezetés, és kihaénnem után egy jóízű vészfékezésen elvérzik csont nélkül 5 ből 5x...

[ Szerkesztve ]

(#54) edward2 válasza #56573440 (#28) üzenetére


edward2
addikt

Nem érint szarul ha megelőznek. Nem elsősorban az érdekel, hogy valaki gyorshajt hanem az hogy milyen jogon villogtat le valaki egy 130al haladó személyt a belső sávban? Milyen jogon előzől jobbról egy 130al belső sávban haladó autót? Ezekre adj választ.

Amúgy pedig a gyorshajtásról általánosságban: aki tanult fizikát tudja mennyit számít a sebesség. Rajtad kívül más emberek is vannak az úton és lehet te egy tankban ülsz amiben simán túléled, de az embertársaid meg nem. Tehát egyszer elszállsz és megölsz egy családot majd lesel amikor a bíróságon csücsülsz és olvassák a fejedre a letöltendőt. Nem beszélve arról, hogy mit fogsz érezni egy életen át. Mindezt a "gyors" haladást egy olyan országban amiben a legnagyobb megtehető távolság 400km tehát azzal a +10-20km/h-val nyersz 10 percet? Indulj el 15 percel korábban...

Jobbratartáshoz még: hány autó van ma Mo.-n ami nem képes stabil 130at menni autópályán? 1-2%? A jobbratartási baromságról csak annyit, hogy nyáron vasárnap este nézd meg mi megy Siófoktól BP felé. Van egy iszonyatos nagy sor a külső sávban, mert mindenkinek ki kell húzódnia 1-2 idióta miatt aki 140+al akar menni. Csak egy hasonló példa: a jobbratartás a mozgólépcsőn. Angliában konkrétan levették mindenhonnan ezt a táblát, mert nagy forgalomban a párosan állás a mozgólépcsőn gyorsabb és nagyon sajnálják azt a 2-3 embert aki felfutna de a tömeg fontosabb.... na ilyen a jobbratartási kötelezettség is.

(#29) Sárkányvölgy
120ról hol volt szó?? Másold már be. ezer évente 1 embert találni az autópályán aki nem 130al megy...

a BP felé miért nincs ember a külsőben is megérne egy külön misét....

(#33) bambano
Van jogköre bárkinek aki 130al megy annak joga van a belsőben haladnia. Ott a komment első kettő kérdése. Kérem válaszold meg.

(#34) DigitXT
Senki sem játszik önkéntes rendőrt. 130al halad emberünk kamionok mellett milyen jogon villogja le egy autó? Meséld már el te is.

(#39) schawo
Te most így mire válaszolsz? Tehát szerinted a holttér miatt létezik a jobbratartás?

(#47) spirit007
Ja ha én beragadok ilyen mögé akkor ez van, de persze vidéken a sok agyatlan előz záróvonalnál is. AKkor igazából kivel is van a gond? Tehát te megbüntetnéd azt aki lassabban megy mint a maximum, mert van egy agyhalott sofőr mögötte??? Szerintem ezzel a teóriáddal állj elő a #metoo mozgalomnál is, hogy a nőt azért erőszakolták meg mert rövid volt a szoknyája... biztos szívesen látnak.

(#55) NomadND1 válasza edward2 (#54) üzenetére


NomadND1
senior tag

Ugye te a mentőt sem engeded el a piros lámpánál, mert ahhoz át kell menned a piroson, igaz?
Vagy épp az autópályán, autóúton. Hisz ha nem villog csak 130-al mehet....
Mindenkinek jobb lesz, ha még ma olló közé fogod a jogsid....

[ Szerkesztve ]

(#56) bambano válasza edward2 (#54) üzenetére


bambano
titán

"az hogy milyen jogon villogtat le valaki egy 130al haladó személyt a belső sávban?": ezt én sem értem, a kresz szerint ilyenkor ugyanis nem levillogni kell, hanem ledudálni.
"Milyen jogon előzől jobbról egy 130al belső sávban haladó autót?": nem előzök, elhaladok mellette.

egyébként szerintem mostanra mindenki megértette, hogy lövésed sincs se a kreszhez, se a közlekedéshez, úgyhogy szerintem ne csináld tovább az énmárkád leépítését.

"Van jogköre bárkinek aki 130al megy annak joga van a belsőben haladnia.": amíg nem érted meg, hogy nincs, addig csak szócséplés az egész.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) #56573440 válasza edward2 (#54) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nem kell válaszoljak mert már megtettem. Többször leírtam, követési távot tartani kell és nem lenne baj ha be is tudnák tartatni a szervek mint pl a németeknél. Ott hiába esik be mögéd Jürgen az x800-as vesékkel az orrán, megvárja hogy lehúzódj, majd tolja tovább ahogy kell. Nem azért mert nálunk értelmesebb, hanem mert a gatyáját is kifizettetik vele. Meg mert ott le is húzódnak, mert azért is kiszednek a sorból. Meg az irányjelzés elhagyása miatt is. Simán civil autóval jönnek mögötted, és ha összeszedtek pár ilyet mentek csekket írni a pihenőbe. Konkrétan a trafizó rendőröket civil autóval ki kéne küldeni itthon is a forgalomba, és megoldódna a költségvetés minden baja.

A gyorshajtás mint olyan ahogy te itt beállítod az kb a Rezesova szint... Attól még nem hal meg instant senki, hogy ha bárki bármiért 150-160-ra áll rá ott ahol lehet is. Amíg nem jön ki valaki figyelmetlenül belső sávról. Én sem szoktam eltolni a trafipax határ fölé a történetet, de ettől még figyelek magam mögé is, és ha látom hogy valaki még jobban siet, okos enged kategóriát játszunk. Meg ha lehet így is lehúzódok külső sávra... Ott vannak a németek, ott miért nem hal meg mindenki is az autópályán? Látod...

Jobbratartásnál nem az számít hogy hány autó tud stabilan 130-at menni, hanem hogy hányan mennek annyit. A sofőr a kérdés, egy Corsát is eltolsz 150-160-ig ha arról van szó. És? 70 éve szól a következőképpen a szabály: "Járművel az úttesten – az előzés és kikerülés esetét kivéve – annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."

Tehát visszatérünk az első pontra, várja meg a siető, én is meg szoktam, hogy le tudjon húzódni a kevésbé siető kolléga, és utána haladjon mindenki tovább a dolgára.

Segítek, nem normális hogy a seggedbe áll és villog. Ahogy az sem, hogy ha én mennék, ő meg le tudna húzódni arra a 10 másodpercre se, akkor se teszi meg, mert ő oda született.

(#58) DigitXT válasza edward2 (#54) üzenetére


DigitXT
félisten

130al halad emberünk kamionok mellett milyen jogon villogja le egy autó?
Hát, ha olvastad volna, amit írtam, egy ilyen szituban nyilván az barom, aki villog.
Nem látja a fától az erdőt, nevezetesen, hogy nem tud előzni (tele van a két sáv).

Azért én ilyen helyzetben is inkább megpróbálom kicsit nyomni neki, ha nagyon
tolakodik. Feltéve, hogy van hova mennem! Az a legalja, amikor annyira vakegér,
hogy annak ellenére tol lefelé*, hogy tisztán láthatja, hogy előttem is halad a sor.

Milyen jogon előzől jobbról egy 130al belső sávban haladó autót?
Már ne haragudj, de ha valaki meg tud előzni jobbról, akkor ugye ott nem megy
egy egész kamionsor, tehát visszakérdeznék: te miért nem húzódtál már le?:U
(Vagy a te stílusodban: milyen jogon vezetsz, ha a szabályokat sem ismered?)

*: vki egyszer rákérdezett erre is, hogy az mit jelent.:DDD Hát azt, hogy nem tart
követési távolságot, pár méterre autózik mögötted 130-as tempónál, így bármi
van, nem fog tudni elég gyorsan lefékezni, garantáltan megtol => veszélyeztet.
És ugyanúgy szabálytalan, mint neked indokolatlanul a belső sávban maradni.
Ha a kamionsort előzöd az nyilván nem indokolatlan. Párhuzamos közlekedés
részt olvasd el ezen a linken: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 36. §

(#59) NomadND1 válasza bambano (#56) üzenetére


NomadND1
senior tag

:))

[ Szerkesztve ]

(#60) schawo válasza 24/7 online (#49) üzenetére


schawo
titán

pályán sincs sok értelme 130al menni, balesetveszélyes!

90 is balesetveszélyes. 12 is és 5 is. Sőt, én láttam már elesni nénikét 2-vel is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#61) bambano válasza 24/7 online (#49) üzenetére


bambano
titán

"pályán sincs sok értelme 130al menni, balesetveszélyes!": ez nagyon igaz!

Minek mennél 130-cal, ha 160-nal is lehet? Minél gyorsabban mész, annál hamarabb érsz le a pályáról, annál kevesebb idő van arra, hogy a pályán érjen baleset.

remélem, azért a többség megérti ezt a hsz-t.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#62) mepet válasza tonyrulez (#5) üzenetére


mepet
addikt

"USA-ban már megy ez jó ideje"

Ott talán az értelme is több. Európában szerintem olyan sűrű a közlekedés az utak túlnyomó részén, hogy kb. lehetetlen, hogy 10 percig ne járjon arra senki... (Az, hogy meg sem állnak egyesek, az megint más kérdés, azért feltételezem, hogy a többség, ha elsőként ér egy balesethez, akkor megáll segíteni, vagy legalább hívja a megfelelő számot.)

(#67) dabadab válasza edward2 (#27) üzenetére


dabadab
titán

"Na mesélj milyen érvek szólnak a jobbratartásod mellett."

Az utak optimális kihasználása.
M1-es remek ellenpélda: ha ott valamelyik furgonos úgy dönt, hogy ő a belső sávban fog menni 110-zel, akkor pillanatok alatt kilométeres sor lesz mögötte.

DRM is theft

(#68) #58682368


#58682368
törölt tag

112?

(#69) Kalandor válasza edward2 (#19) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Amerikában 4000km alatt semmi problémám nem volt.
Sokkal sűrűbb az úthálózatuk és a forgalom mértékéhez képest is sokkal több sáv alkotja, nem probléma akár jobbról is megelőzni. Valamint általában betartják a sebességhatárokat (nagymennyiségű rendőrautó van, egy része nem is matricázott).

Az, hogy kint nincs jobbratartás, az itthon nem releváns, itthon kell.

H már annyira átvennék valamit onnan a jó utakon kívül, az inkább a jobbra kisívben pirosnál lenne, de nem általában hanem egy külön táblát rendszeresítve rá.

[ Szerkesztve ]

(#70) #56573440 válasza Kalandor (#69) üzenetére


#56573440
törölt tag

Kínában mondjuk üzemszerűen megy a dudálsz-jobbról előzöl, sőt igazából amikor mentünk ki a gyárba a sávok elosztását is dinamikusan, on demand alapon szabályozták. A városból reggel kifele, délután befele konkrétan a szembejövő sávokat -nem volt korláttal elválasztva- simán használta bárki, hiszen az ellenkező irány ki volt halva :D

Mondjuk náluk az se gond, ha elektromos robogóval a járdán, a kerékpárúton, vagy az autók között világítás nélkül, matt sötétben, bukó nélkül papucsban szabják, úgyhogy nem biztos hogy őket venném alapul ;]

(#71) dabadab válasza #58682368 (#68) üzenetére


dabadab
titán

"112?"

Ahhoz eszméletednél kell, hogy legyél, el kell tudnod mondanod, hogy hol vagy meg hasonló kihívásokkal kell szembenézned, ami egy baleset után nem olyan nagyon triviális.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#72) mepet válasza Kalandor (#69) üzenetére


mepet
addikt


Ilyesmire gondolsz, csak állandó táblával?

(#73) Kalandor válasza mepet (#72) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nem és irányzöld egyébként az USA-ban is van. A lámpa irányít, engedélyez, az amerikai piros lámpánál jobbra fordulás viszont saját belátásra megy, a te felelősséged, hogy mész vagy sem.

(#74) mepet válasza Kalandor (#73) üzenetére


mepet
addikt

Értem. Tehát minden piros lámpánál fordulhatsz jobbra, csak figyelned kell, mint ha telizöld lenne. Érdekes.

(#75) nemlehet válasza mepet (#74) üzenetére


nemlehet
őstag

Egyébként nem rossz dolog. Főleg vidéken, vagy kisvárosokban tud hasznos lenni. Amikor én kint voltam egy rokonnál feltűnt, hogy rohadt hosszúak a piros lámpák ott ahol van gyalogátkelő. A forgalom tök gyér volt még a "csúcs" időszakban is, tehát teljesen biztoságosan lehetett menni jobbra a percekig ácsorgás helyett. Mondjuk Chicago-ban már nem biztos, hogy mertem volna használni a lehetőséget ott elég őrülten mentek az emberek.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#76) Gondwana


Gondwana
addikt

Autómatikus segélyhívás Magyarországon, de ha az autó nem tudja megmondani az irányítószámot?

... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )

(#77) #24737024 válasza BoB (#52) üzenetére


#24737024
törölt tag

Indulj el 1000+ kilométerre 90-el, gratulálok...

1000+ kilométerre repülővel illik menni

(#78) BoB válasza #24737024 (#77) üzenetére


BoB
veterán

Enni meg késsel-villával illik.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#79) #56573440 válasza #24737024 (#77) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jaja síelni is úgy megyünk mi is, hogy mindenki a léceket, botokat, backup léceket, snowboardokat feladjuk ám mind, mellé a 8 köbméter ruha kaja és sört is. Természetesen. Sőt. Mert egy kombiba beborítani mindent és elmenni az milyenmár. Melóval is a szerszámosomat meg egy fél röntgent is felviszek a gépre magammal kéziként.

Jah senki másnak nem kell utaznia semmi miatt 1000+ km-t csak nyaralni kettesben egyszál tangával a zsebben.

Végülis minden másra ott a mastercard, és aki 130-at vagy ne adj isten 150-et megy azt tarkón lőnimindazonnal.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.